Vasastans Ost

Vasastans Ost

Ring 08-32 54 85 www.vasastansost.se

Hos Vasastans Ost vill vi att du ska få en upplevelse i våran butik där vi har ostar från olika delar i världen och vi även har ekologiska produkter. Speciella öppettider inför jul & nyår, se hemsida

10 omdömen om Vasastans Ost

Ida L
Skrev om Vasastans Ost

Underbart ställe som skapar ostberoende.

Torbjörn J
Skrev om Vasastans Ost

En av mina favoritbutiker. Måste bara ge den en femma.

Theo M
Skrev om Vasastans Ost

Italiensk toppenstalle! Gillar du denna stil av mat ar detta ett maste da osten och pastan ar utan tvekan ett av de baste jag testat!

Niklas K
Skrev om Vasastans Ost

Vasastans ost är en guldgruva för den som älskar ost, pasta och italienska delikatesser. Det är svårt att ta sig ifrån detta underbara ställe utan att köpa lite extra. Är man det minsta osäker på vad som finns i disken så är den proffsiga personalen otroligt hjälpsam. Glöm inte att ta kölapp om det är mycket folk i butiken.

Annika T
Skrev om Vasastans Ost

Vasastans Ost! Direkt när man kommer in i butiken vet man inte riktigt vart man ska börja för dom har så mycket att välja på. Ost, pasta, charkuterier. Och att dom har en del ekologiska varor ökar bara utbudet av varor som man vill ha. Super, rekommenderas!!

Malou G
Skrev om Vasastans Ost

En underbar känsla att komma in i den här mysiga ostaffär! De har alla typer av delikatesser så som pasta, charkprodukter och även luncher att ta med. Ett definitivt val om man är sugen på ost!

Catrine G
Skrev om Vasastans Ost

En riktig favorit, underbara ostar med goda tillbehör, färsk pasta, många fina charkprodukter, som salami, parmaskinka och härlig god kokt italiensk skinka. Supertrevlig personal som hjälper och tipsar. Varför inte prova en liten mysig lunch som pastasallad, hemmagjorda smörebröd och pizza. Liten trivsam lokal men se upp för trappan... Om vädret tillåter kan man sitta utanför och inta din lunchrast där. Om du är intresserad finns ost- och vinprovning. Mycket trevligt!

Damian G
Skrev om Vasastans Ost

En fantastisk, personlig liten delikatessbutik där man kan hitta allt från de godaste ostarna till färsk pasta av olika sorter samt skinka och andra charkprodukter i stor utsträckning! Trevlig personal som är hjälpsamma och tipsar gärna om dagens specialité. Deras färdiga luncher är värda varenda krona!

Melina G
Skrev om Vasastans Ost

Vilken underbar butik! Hit går jag gärna då jag ska köpa ost, men även andra delikatesser kan jag rekommendera. Brödet är jättegott, likaså korvarna och de små portionsdeserterna. Men man kan även köpa lunchen här vilket är prisvärt och otroligt gott! Det roliga är att butiken även erbjuder både ost- och chokladprovningar som man kan boka med vännerna. Mycket trevligt!

Leon
Skrev om Vasastans Ost

Vasastan kryllar inte av ostaffärer precis och då är det tur att den som finns är riktigt bra, för det är Vasastans Ost. Det som gör denna ostaffär intressant förutom osten är att den känns modern, luftig och fräsch. Personalen, ett par unga kvinnor, är mycket trevlig och bjuder på en hel del smakprover runtom i affären. Detta är perfekt om man vill prova nya ostar utan att behöva fråga om varenda en.