Allra

Allra

Ring 0771-17 41 74 allra.se

Allra –tjänster för din vardagsekonomi Vi har ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner, ett alternativ för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av stöd i beslut som rör privatekonomiska beslut i vardagen.

608 omdömen om Allra

Felicia Gunilla L

Supernöjd! Väldigt problemfritt och enkelt att anmäla skada och få utbetalning!

Jonathan L

Seriösa företag borde i dagens läge ha ett alternativ där man säger upp via nätet.

Mikael A

Tandvårdsförsäkring som inte omfattar mitt behov. Då jag äter medicin och lider av kraftig muntorrhet krävs det att jag konstant har salivtabletter, borstar tänderna oftare och använder tandtråd och munskölj. Trots detta förstörs tänderna alltmer och jag får inte det försäkringsskydd jag behöver med denna försäkring.

Aldina B

Jag är i vanliga fall emot telefon erbjudande. Men jag fick jätte bra service och säljaren tig sig tid att förklara allt i lugn takt och med humor hjälpte han mig. Duktig säljare tycker jag, bra jobbat! Vill oxå ge

Svar från Allra Försäkring

Hej Aldina, Tack för din feedback och vad roligt att höra. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Carina D

Mycket bra o trevlig person jag pratade med som var glad utan överdrift och tydlig i sin förklaring. +++++ till honom. Tecknade en försäkring men efter att ha pratat med min tandläkare vill jag ångra mig. Behöver ingen tandförsäkring då jag just är klar med en omfattande renovering i munnen. Det blir billigare i slutändan utan försäkringen. Mvh Carina Drottz

Svar från Allra Försäkring

Hej Carina, Tack för din feedback och vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet! Om du önskar att ångra din försäkring behöver jag hänvisa dig till vår kundtjänst på 0771 174 174. Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra

Blerim K

Mycket bra bemötande trevlig försäljare

Svar från Allra Försäkring

Hej Blerim, Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet från oss och tack för din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Kent E

Mycket trevligt, bra samtal Och det var mycket på en gång, så det ta lite tid smälta allt

Svar från Allra Försäkring

Hej Kent, Tack för din feedback! Vi är noga med att all information ska förmedlas i våra samtal men har du några frågor så är det bara att ringa till vår kundtjänst på 0771 - 174 174 så hjälper vi dig vidare. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Ronia R

Trevlig försäljare, inte påtryckande eller stressad. Pratade lugnt och så man förstod exakt vad som förklarades.

Svar från Allra Försäkring

Hej Ronia, Tack för din feedback, välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Annika C

Mycket trevlig försäljare,proffsig och glad!

Svar från Allra Försäkring

Hej Annika, Tack för din feedback, vad kul att höra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra.

Hanna N

Väldigt trevligt bemötande och svar på frågor som uppstod, toppen!

Svar från Allra Försäkring

Hej Hanna, Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Teresa U

Ett trevligt bemötande med tydlig information om försäkringen

Svar från Allra Försäkring

Hej Teresa, Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Yurdagül Y

Försäljaren var jättetrevlig samt mycket tydligt när han förklarade allt, fin o omtyckt skratt had han:))))

Svar från Allra Försäkring

Hej Yurdagül, Vad roligt att höra, tack för din feedback! Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Maud H

BLEV NYSS KUND VÄLDIGT TREVLIGT BEMÖTANDEOCH TOG SIG TID PÅ ALLA MINA FRÅGOR GRUNDLIG GENOMGÅNG OM FÖRSÄKRINGEN VERKAR BLI BRA DET HÄR

Svar från Allra Försäkring

Hej Maud, Tack för din feedback och vad kul att du är nöjd hittills. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Sanna E

Väldigt trevligt bemötande. Glad och trevlig tjej som beskrev allt väldigt bra och fick en att känna sig trygg i köpet. Bästa telefonförsäljaren jag upplevt :)

Svar från Allra Försäkring

Hej Sanna, Tack för din feedback, vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet du fick av oss. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra.

Kristina D

Fick ett trevligt bemötande med bra och tydlig information. Säljare var trevlig och svarade väl på frågor som jag ställde.

Svar från Allra Försäkring

Hej Kristina, Vad roligt att höra, tack för din feedback! Välkommen till Allra. Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Hanna S

Jag hade inga förväntningar (blev uppringd) min upplevelse av personen på andra sidan var utmärkt, han var trevlig, professionell och kunnig.

Svar från Allra Försäkring

Hej Hanna, Tack för din feedback, vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet från oss. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Christopher B

Initial kontakt vid försäljningen av tjänsten är de enda som existerat hittills så berömmet som följer är mer eller mindre personligt, och riktat mot Ida H som gjorde min eftermiddag med sitt fnitter. Bästa samtalet på dan.. va rädd om henne. Låt henne vara den som leder sina kollegor till försäljningsframgångarna... 😉 Mvh Christopher Bjurling

Svar från Allra Försäkring

Hej Christopher, Tack för din feedback och vad kul att höra att du är nöjd med samtalet. Vi ska ta väl hand om Ida och hennes kollegor, jag ser till att dina ord når henne. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Eva N

Väldigt trevlig bemötande!! Tydlig med hur försäkringen fungerade och kunde svara på mina frågor. Får se om jag upplever försäkringen bra.

Svar från Allra Försäkring

Hej Eva, Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet, tack för din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Philip N

Jag fick ett samtal av Ida Hedström som var jätte trevligt och som informerade mig angående tandförsäkringen väldigt utförligt som jag tackade och tog emot. Känner mig redan nöjd med servicen jag fick och det bra erbjudandet. Jag kan känna mig trygg med allra då jag tycker att jag fick all information jag behövde av Ida och en försäkran om att om jag har något som jag undrar över så kan jag lätt och snabbt få svar och hjälp. Overall är jag än så länge jätte nöjd!

Svar från Allra

Hej Philip, Vad roligt att höra att du är nöjd med samtalet. Vi är väldigt stolta över bemötandet som Ida och hennes kollegor ger våra kunder varje dag. Tack för feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Peter M

Bra och trevligt bemötande av förmedlare

Svar från Allra Försäkring

Härligt att höra! Tack för feedbacken Peter! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra

Jimmie L

Jätte bra första bemötande! Bra och ärliga förklaringar. Gav ett mycket seriöst intryck.

Svar från Allra Försäkring

Hej Jimmie, Vad roligt att höra. Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Alexander M

Topp bemötande, väldigt trevlig och kunnig tjej.

Svar från Allra Försäkring

Hej Alexander, Tack för att du tog dig tid att berätta att du är nöjd med det bemötande och den kunskap som våra förmedlare ger! Vi är alltid extremt tacksamma över att få feedback på arbetet vi gör. Med vänliga hälsningar, Markus, Allra

Malin G

Supertrevlig och kunnig säljare!

Svar från Allra Försäkring

Hej Malin, Tack för din feedback, vad kul att höra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra

Linda Karolina S

Jag tycker att det bemötande jag fick var väldigt bra. Samtalet var roligt, uppmuntrande, , sakligt och informativt på ett bra sätt och personen jag pratade med vill jag ge en 5:a av 5 möjliga även för lättsamt bemötande och väldigt personligt vilket uppskattas av mig som kund....ska tilläggas att jag är INTE förtjust i telefonförsäljare men killen som ringde upp mig fick mig att lyssna och tappa bort mig i min matlagning:) Dock är alla fingrar hela;) Mvh "gymnörden" Linda Svensson

Svar från Allra Försäkring

Hej Linda, Vad roligt att höra, hoppas maten smakade bra ändå. Tack för din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Eric H

Hejsan! Var i kontakt med Ida Hedström igår angånde en tandvårdsförsäking. Ida var väldigt kunnig och service vänlig. Hon var himla trevlig och prata med. Väldigt bra kundbemötade också. Allra ska vara stålta att ni har en sådan anställd som Ida. Kommer och rekomendera er för mina vänner. Mvh eric hansson!

Svar från Allra Försäkring

Hej Eric, Tack så väldigt mycket för din feedback. Vi är alla jättestolta över bemötandet som Ida och hennes kollegor ger våra kunder varje dag. Vi finner också stolthet i att du är nöjd och kommer att rekommendera oss för dina vänner. Med vänliga hälsningar, Markus, Allra Kundtjänst

Hannah J

Trots långt samtal var det bra information, enkelt att förstå. Glad personal! Härlig och lättsam stämning i samtalet.

Svar från Allra Försäkring

Hej Hannah, Vad kul att höra att du är nöjd, tack för din feedback! Välkommen till Allra. Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Carl Oscar Erik L

Känns seriösa, trevliga, känns inte som att dom försöker lura en, fast det gör dom säkert ändå.

Svar från Allra Försäkring

Hej Carl, Det är viktigt för oss att det som förmedlas över telefon till våra kunder är det som gäller för våra försäkringar. Vi hoppas du kommer bli nöjd med din försäkring hos oss och har du några frågor kan du alltid kontakta oss på 0771 174 174. Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Stephen S

Tjaba Tjena, prata med en kille som hette Dag. Trevlig som attan å kundmån många tummar upp där. hade pöss

Svar från Allra Försäkring

Hej Stephen, Tack för din feedback, välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Sara M

Väldigt trevligt samtal med Dag Ahlbäck, informationsrik och underbart bra bemötande! Höj hans lön och ge honom en fet provision.

Svar från Allra Försäkring

Hej Sara, Tack så mycket för den fina feedbacken! Härligt att höra om ert samtal och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra.

Mohamed Walat O

Jag fick ett väldigt fint och trevligt bemötande av en jättesnäll människa som heter Sabrina och jobbar på allra försäkring. Hon fick mig verkligen att tänka om och hur viktigt det är med ett sådant försäkring som täcker väldigt mycket av tandvården osv....

Svar från Allra Försäkring

Hej Mohamed, Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt samtal från oss, tack för din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Roger N

Ny tecknat får se hur det är i framtiden att det lever upp till allt som lovats

Svar från Allra Försäkring

Hej Roger, Tack för din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra

Oskar S

Toppen service fick klar och tydlig information samt fick alla svar på tal utav alla frågor som jag hade :)

Svar från Allra Försäkring

Hej Oskar, Vad kul att höra, tack för din feedback! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Rejoice A

Jag tycker att bemötandet var perfekt, han var trevlig och besvarade alla frågor jag hade. Han var även glad och väldigt ärlig. Tror inte att jag hade blivit kund om inte han hade ringt

Svar från Allra Försäkring

Hej Rejoice, Vad kul att höra att du är nöjd med samtalet, positivitet och ärlighet är något som ska finnas i alla våra samtal. Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Susanne V

Mycket bra och proffsigt bemötanden av försäkringssäljaren Dag Ahlbäck. Han svarade bra och sakligt på alla frågor jag ställde, och fick mig att teckna försäkringen igen efter en annan säljares tabbe, som lovade saker som inte var sant. Stor kredit till Dag Ahlbäck!

Svar från Allra Försäkring

Tack Susanne för den fina feedbacken. Kul att höra att du är nöjd med samtalet du hade med Dag! Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra Försäkring

Madeleine

Jag har Allras tandförsäkring och den är verkligen toppen. Jag har fått ersättning för mycket mer än försäkringen kostat mig. Alltid mycket tydligt vilka åtgärder jag har använt mig av och vilka åtgärder jag har kvar att nyttja. Pengarna har utbetalats väldigt snabbt och aldrig några problem. Säljarna är alltid kunniga, snabba och trevliga. Det är min erfarenhet av Allra trots att företaget nu får mycket skit vilket kan vara befogat men det vet vi inte ännu. Jag tycker iaf deras tandförsäkring är bättre än folktandvården där du måste ha bindningstid och en högre avgift.

Svar från Allra

Hej Madeleine, Det är jätteroligt att höra att du är nöjd med vår tandvårdsförsäkring! Vi strävar alltid efter att erbjuda produkter som är enkla att förstå och använda. Det är också fantastiskt roligt att höra att du är nöjd med expertisen och bemötandet du fått av våra förmedlare och vår kundtjänst. Tack för att du tog dig tid att dela med dig! Med vänliga hälsningar, Markus, Allra Försäkring

Jojje L
Skrev om Allra

Helt otroligt att någon överhuvudtaget vill vara kund i ett sånt här skandalbolag. Har det gått er helt förbi att Allra har blåst pensionssparare på mångmiljonbelopp!

Svar från Allra

Hej Jojje, tråkigt att du känner så. Kan passa på att inflika, för de som ev inte har tänkt på det, att Recos här i största utsträckning handlar om Allra Försäkring AB, dvs försäkringsbolaget, inte pensionsbolaget. Mvh, /Peter, Allra

Tanya W

En mycket trevlig och saklig försäljare. Jag fick bra info och kände mig respekterad.

Svar från Allra Försäkring

Hej Tanya, Tydlighet och respekt är något som alltid är viktigt i alla våra samtal, tack för att du tog dig tid att ge din feedback. Välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Robert A

Jätte bra och trevlig samtal , Sabrina är fantastisk

Svar från Allra Försäkring

Hej Robert, Vad härligt att höra! Tack för din fina feedback! Med vänliga hälsningar, Jessica, Allra

Joel B

Han som hjälpte mig med försäkringen va suverän, super trevlig kille! Väldigt tydlig och bar med personlig karaktär som gjorde samtalet mer genuint.

Svar från Allra Försäkring

Hej Joel, Vad kul att höra att du är nöjd med bemötandet och servicen från oss. Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Hanna A

Väldigt duktigt och förklarade utförligt så jag inte behövde ställa följdfrågor

Svar från Allra Försäkring

Hej Hanna, Det är jätteroligt att höra att du upplever att vi förklarat försäkringen utförligt och tydligt! Tack för att du tog dig tid att ge feedback! Med vänliga hälsningar, Markus, Allra Kundtjänst

Lars G

Har precis tecknat tandförsäkring så har ingen möjlighet att bedöma företaget än men fick en bra upplevelse av samtalet.

Svar från Allra Försäkring

Hej Lars, Tack för din feedback och välkommen till Allra! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Thomas S

Mycket trevlig och driftig säljare som heter Ida Hedström. 5*

Tack för feedbacken Thomas, kul att höra att du är nöjd! Mvh, /Peter, Allra

MARIA N
Skrev om Allra

Best doctor: Telefonförsäljaren Ann-Katrin svarade manipulativt på mina frågor och var väl enträgen och lovade orimligt att jag skulle vilja ha försäkringen när jag fått hem pappren i brevlådan. Mitt tips är att skriva ut och titta på försäkringsvillkoren så att man kan ställa frågor det inte går att svara konstigt på. Försäljaren fick det att låta som om all neurokirurgi ingick när den bara gäller vissa i hjärna och ryggmärg. När jag frågade om oupptäckta grejer så sa hon att "upptäcker de att du behöver byta klaffar imorgon...

Susanne V gillar detta
Svar från Allra

Hej Mian, tack för att du tog dig tid att ge oss feedback, vi kommer gå igenom samtalet som du haft med oss och se om det är något vi kan förbättra. Vi vill ju förstås att det ska kännas både tryggt och att villkoren ska vara så enkla som möjligt att hänga med i. Mvh, /Peter, Allra

Camilla P

Så här långt har jag bara erfarenhet av telefonförsäljaren, Allan Ekdahl. Han gjorde ett mycket gott intryck och fick mej intresserad av Allra och tandvårdsförsäkringen!

Svar från Allra Försäkring

Hej Camilla! Vi tackar för den varma feedbacken och ska naturligtvis se till att Allan tar del av den direkt! Med vänliga hälsningar, Markus, Allra

Luis B

Det var bra. Telefonis var trevlig, snäll och ganska övertygande

Hej Luis, Tack för din feedback! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Maria K

Gustaf was really friendly and helpful, not overly pushy like most if the sales calls I get. Even though my Swedish is not great he was speaking clearly and I could understand pretty much everything and the ones I did not understand he was explaining to me in a clear way. So all in all a great customer experience for me thanks to the professional attitude of Gustaf!

Svar från Allra Försäkring

Thank you for your feedback Maria, glad to hear you are happy with our service. Kind regards, /Peter, Allra

Fredrik D

Dag Ahlbäck tackas för gott bemötande och god expertis.

Härligt att höra, tack för din feedback! Mvh, /Peter, Allra

Mattias B

Hade ett underbar samtal med Ida Hedström fantastiskt duktig och sympatisk ung dam. Jag tackar för samtalet.

Svar från Allra Försäkring

Hej Mattias, Vad roligt att höra och tack själv för din feedback! Med vänliga hälsningar, Sebastian, Allra

Ann-Christine A

Jag känner att jag äntligen hamnat rätt . Nöjd med mottagandet

Vad kul att höra, välkommen till Allra! Mvh, /Peter, Allra

Mats Å