AllTele

1.5

15 omdömen om AllTele

Claudia M
Skrev om AllTele

Jävlar bluff företag som har skickat bluff fakturor sen 2014!!! Utan tjänst eller avtal med dom!!! Se up för det här bluffen... nu har dom bytt namn och heter något annat för att fortsätter LURAR folk Om du får FAKTUROR från alltele begär avtal och historik för tjänsten som är revererad..... Jag har betalat 15000kr för luft

Håkan Ö gillar detta
Emil H
Skrev om AllTele

Extremt långa kötider till teknisk support (2-4 timmar) med dåliga öppettider. Ostabil uppkoppling och direkt felaktig eller tekniskt okunnande support. Just nu har jag inte haft internet på över 30 dagar och jag får hela tiden samma upprepande svar; "Vi skickar en tekniker om 1-3 dagar". Jo tack, nu har jag väntat i hela 33 dagar. Jag rekommenderar AllTele till alla som uppskattar dålig service och förnedring.

Fredrik L
Skrev om AllTele

Ringde en telefonföräljare till mitt skyddade nummer, vilket är "otäckt" och jag fick byta mitt nummer pga detta. Har aldrig varit kund hos Alltele. Har varit i kontakt med deras kundtjänst åtta gånger nu på två månader om att få veta var de fick mitt telefonnummer, får ett svar att de återkommer med källan men det gör de aldrig.

David N
Skrev om AllTele

Fick en faktura trots att jag inte var kund hos dem. Ringde och klagade och fick upprättelse två dagar senare. Men så ska det väl inte behöva gå till?

emil
Skrev om AllTele

stora problem med vår tjänst vi beställde. aldrig någon återkoppling från kundservice som dom lovar. får hela tiden själv ringa och jaga. dåliga öppettider för att ringa. kan ni välja något annat, gör det (tyvärr är vi låsta via föreningen)

James A
Skrev om AllTele

We did not had internet and fixed telephone for more than one month. They gived us a coupon of 400 swedish crowns. But after one month without any notice they added 80 swedish crowns extra to the standard bill. And this is not all, they send us a bill for 80 kr for 3 months before. We pay for 24 mbits but we have half. This is the most aggressive, bad and unwelcome company you can find in Sweden and another countries.

Mr M
Skrev om AllTele

Långa driftstörningar utan någon information om oss som är drabbade!! När man får en artikell på IDG på grund att man är dålig, då har man inte långt till botten! http://www.idg.se/2.1085/1.633924/kundstorm-mot-telekomforetag-efter-allvarliga-driftstorningar

Göran Daniel L

Helt värdelös kundsupport. Vi fick ADSL via Alltele när Boxer slutade leverera ADSL. Har varit konstant strul med fakturor som inte stämmer, höjda priser med kort varsel, uppkoppling som inte fungerar även om det enligt deras sida inte är några driftstörningar samt halvt omöjligt att komma i kontakt med kundtjänst. Kundtjänsten verkar dessutom enbart läsa från ett papper och om inget av detta hjälper ska en tekniker ringa upp. Jag väntar än på att de ska ringa.... Kan ni undvika Alltele så är min rekommendation att välja ett annat företag som bryr sig om sina kunder.

Henrik P
Skrev om AllTele

Väldigt dåligt företag och helt usel support. Köpte mobilt bredband 40gb/månad som slutade att fungera efter första månaden. Ringde supporten som efter ca 10 samtal skickade ett nytt kort (som jag fakturerades för) funkade inte heller. Då, löste sig problemet genom att jag pratade med en tjej som sa att det var det nya kortet som inte kopplats till mitt abonnemang, som var problemet. Nu, tre månader senare säger jag upp både mobilt bredband och mobilabonnemang hos dem. Orkar inte med strulet helt enkelt!

Peter R
Skrev om AllTele

Uselt företag, bryr sig inte ett dugg om kunden. Har haft problem sedan start (ADSL), svårt att ta sig fram i telefonsupporten. Svarar inte på frågor man ställer, återkommer inte när dom säger att dom ska göra det. Dålig attityd mot kund i telefon.

Pelle
Skrev om AllTele

En stor bedrövelse, bolaget höjde priser till det dubbla utan förvarning. Varit kund i 5 år. Struntar fullständig i konsumentköplagen återkommer inte med svar. Helt otroligt att ett så oseriöst bolag får bedriva sin verksamhet utan konsekvenser. Pelle

Anders B
Skrev om AllTele

Jag har i skrivande stund både ADSL och telefoni från AllTele. Jag har inget att klaga på vad gäller telefonin. Men ADSL-tjänsten är något svajig. Extremt lång väntetid för att komma fram till kundtjänst via telefon. Men fick trevligt bemötande och problemet löstes snabbt. Även lång svarstid via epost. Jag fick känslan av att den som läste eposten från mig antingen inte var helt läskunnig, inte förstod svenska, eller bara inte brydde sig om att läsa vad jag faktiskt frågade om. Det tog tre försök innan jag fick svar på min faktiska fråga. Bemötandet var i övrigt trevligt även här.

oskar
Skrev om AllTele

Bra lina och inga problem när man ringt support.

Thomas K
Skrev om AllTele

Vad är det här för ett bluffbolag som skickar kravbrev via Intrum Justita. Har aldrig hört talas om "Alltele" eller ens haft något med dom att göra. Jag bestrider ert krav!

Andreas S
Skrev om AllTele

Ett extremt oprofessionellt företag som inte har någon som helst koll. De skulle ha flyttat min stadsnätsuppkoppling 1 juli 2010 och idag, två veckor senare lyckas jag inte ens få ett besked om vad som händer eller varför det tar sån tid. Om ni har fler operatörer att välja mellan så var smart och välj en annan. Bahnhof t.ex.