Amida Restaurang HB

Amida Restaurang HB

Ring 08-442 03 60 www.amidakolgrill.se
4.0

Amida Kolgrill har funnits på Södermalm sedan år 2002. Vi har sedan dess levererat Orientaliska (Kurdiska, Turkiska, Arabiska och Persiska) frestelser till folk som svarat på det ökande intresset för mångkulturell mat. Amidas mål är att bidra till en kulinarisk atmosfär och förnöjelse för alla matälskare av grillad mat, men...

11 omdömen om Amida Restaurang HB

Mr M
Skrev om Amida Restaurang HB

Påstår att de har dagens lunch fram till 15.00. Var där 14.55 och ville beställa dagens lunch men killen i kassan säger den är slut för att hans klocka i kassan är efter 15.00. Jag får beställa från den vanliga menyn och när jag tittar på kvittot står det att kvittot är utskrivet kl 14.59. Jag går tillbaka och ifrågasätter killen i kassan men han har inget svar att komma med. När maten väl kommer in så är riset klumpigt och halvfärdigt. köttet är det enda som är bra. Detta ställe har verkligen gått ner sig på många sätt.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Simon L

Snåla portioner

Linnea
Skrev om Amida Restaurang HB

Rejäla portioner till bra priser. God mat och trevlig personal. Te ingår. Ofta fullsatt vid middagstid.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Ali G
Skrev om Amida Restaurang HB

Jätte gott maträtter! Otroligt bra smak, rekommenderar en mixtallrik!

Johan Fredrik L
Skrev om Amida Restaurang HB

Grymt gott, kycklingspett mm, stora portioner, dock litet trångt ställe med en ganska trött personal, ätit här flera gånger och kommer fortsätta med det =)

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Öyvind S
Skrev om Amida Restaurang HB

Bra om man är hungrig, rejäla portioner. Brukar ofta käka lunch där. Kan ibland va lite svårt att få sittplats bara.

Tolga E
Skrev om Amida Restaurang HB

Toppklass! Mycket mat och värde för pengarna. Betalade 85 kr för en lunch där meny 1-7 ingår. Det absolut BÄSTA är att de har turkiskt te som man kan ta efter maten vilket enligt mig är obligatoriskt efter varje måltid! Träffade på Johan Glans också. Rekommenderas!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Sara S
Skrev om Amida Restaurang HB

Killarna på Amida är trevliga, snabba och deras mat e bara för fantastiskt god. Deras lammfärsrulle är magisk! Snälla hitta nu en lokal och utöka och kom till vasastan oxå.Snabbmat då den är som bäst!

marcus m
Skrev om Amida Restaurang HB

Väldigt väldigt väldigt god mat. Om man var på en öde ö eller bara fick äta på ett ställe resten av livet skulle detta vara ett hett alternativ. Stort minus att de höjer priserna men det kan man väl unna dem med tanke på hur gott det är, gå dit och ät, avgör själv

Sara S gillar detta
Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Calle T
Skrev om Amida Restaurang HB

Amida kolgrill står det utanför på den gula skylten. Taxibilarna står dubbelparkerade utanför. Inne så ser det inte mycket ut för världen, men det som kommer från kolgrillen är något helt gudomligt! Ta deras berömda lammfärsspett som dom var med i grill SM med t ex. Serveras med bulgur,ris eller pommes, sallad, den bästa tzazikin jag ätit, en tomatsalsa, rödlök, grillad färsk chilli, en halv grillad tomat och en schysst rödkålssallad (lite syrlig åt pizzasallad hållet)och du har en middag som du kommer återkomma dit igen...

Tobias H gillar detta
Mats A
Skrev om Amida Restaurang HB

Ett hål i väggen, lite nollställd personal och halvstökigt klientel delar av dygnet. MEN MATEN! Näst bästa grillen av kebabtyp i stan. Visst är det generösa portioner men det är inte det det handlar om, här är det kvalité på ett helt annat sätt än på "standardkebaberna". Är du vegetarian, inga större problem, grönsakerna, både kalla och varma är fräscha och smakrika. Mix grill tallriken är en fest för köttätaren och själv kan jag nästan aldrig låta bli att välja "grönsakskebaben". blandningen av köttet, såserna, brödet,...

Tobias H och Emma K gillar detta
Österlånggatan 17