Almström & Ogebratt Bygger

Almström & Ogebratt Bygger

www.aobygger.se
  • BadgeNineYears
4.5

AO Bygger grundades 2007 av Janne Almström och Dante Ogebratt som båda har jobbat inom byggsektorn sedan 1989. Idag är vi 12 anställda och hjälper er med allt inom bygg. Vårt motto är: nöjda kunder, goda kundrelationer och god kontakt - under hela bygget. Lokalerna har vi i Skälby och därför håller vi oss ofta i Västerort,...

189 omdömen om Almström & Ogebratt Bygger

Sedan starten hos Reco 2015

Hans W
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Bra kommunikation före jobbet något sämre under jobbet. Bra o proffesionella yrkesmän. Köks Bänkskive o diskmasinsbyte.

Inge Och Rose-Marie O
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Professionellt utförda arbeten. Bra bemötande och tydliga återkopplingar under hela byggtiden.

Knut Arne Roland A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Glada trevliga och lättsamma personer. Dom är proffs på det dom gör, jag och min man känner ett stort förtroende för dom. Dom är bra på att bolla idéer med. Ger förslag på var man hittar och kan titta på olika varor. Dom är fantastiska på att ta hänsyn till mina behov och hjälpsamma (är sjuk och sitter i rullstol). Denna gång var det en större renovering av badrum och tvättstuga. Det gjordes en total förändring då vi slog ihop dessa 2 till ett rum. Nu kan jag göra allt som har med tvätt att göra på ett ställe, vi är så nöjda.

Doron G
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

i heard of the service from a neighbour, and found it easy and effective to communicate with you. The work itself was done well and efficiently.

Anne-Chatrine Och Knut A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi köpte renovering av garage samt montering av ny garageport. Då vi anlitat dom tidigare och varit nöjda och så även denna gång Bra hantverkare och proffsiga underentreprenörer.

Anders H
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Mycket välgjort arbete med komplett renovering av villataket. Allt inom kostnadsramarna.

Mikael Och Gunnel S
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Alltid proffsigt och punktliga. Senaste jobbet var ommålning av hela vår lägenhet som gjordes på rätt utsatt tid och jättebra resultat.

Andreas Och Karin H
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi har anlitat Almström & Ogebratt Bygger ett flertal tillfällen för olika typer av uppdrag och vi kommer att göra det igen. Kommunikationen är väldigt bra och uppstår problem eller oförutsedda händelser under projekten så får vi alltid tydlig information om vad som händer eller vad vi behöver fatta för beslut. Dessutom gör de ett väldigt bra jobb och har trevliga underentreprenörer/hantverkare.

Stefan L
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Jag köpte omläggning av vårt radhustak i Kälvesta i västra stockholm. Resultatet blev över förväntan. Jobbet är proffsigt genomfört med hög kvalitet. Bemötandet från dom som utförde jobbet har under hela arbetsgången varit mycket bra. Jag är verkligen nöjd med resultatet.

Storstaden I Sverige P
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Gott samarbete, bra kommunikation och strålande resultat.

Nicklas Och Melina J
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Proffsigt från start till slut. Projektledaren var tillmötesgående och lyhörd genom hela processen. Utmärkt hantverk. Höll tidsplanen. Offerten stämde och inga oväntade kostnader. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera AO bygger

Esben Och Anita R
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Projektet var ombyggnad av toalett och dusch (+ ny toalett) i suterrängplan. Det innebar bortbilning av betonggolv i källare i dusch och utrymme utanför, bilning av kakel rivning vägg mot yttervägg. Nya tak, väggar och golv på intilliggande rum tillkom också. Klart bortanför min/vår kompetensnivå på renovering. Vi gjorde utvärdering av två företag som båda kom med offert/tidplan. Valet föll på AO Bygger AB då vi misstänkte att det skulle tillkomma arbeten. Vi kände att AO Bygger var mer kompetenta att hantera eventuella...

Svar från Almström & Ogebratt Bygger

Tack för fina omdömen! Ser att ni saknat mer specifikation på fakturorna. En faktura skulle kunna bli flera meter lång om man specificerar allt material där. Vill ni har specifikationer över material kan vi kopiera samtliga inköp som har gjorts och lämna till er. Vi har inte uppfattat att ni efterfrågat det. Om ni önskar mer uppgifter är ni välkomna att höra av er så ordnar vi självfallet det. Otroligt fint blev det! Jag på kontoret som aldrig har varit på plats har tagit del av såväl före- som efterbilder.

Emma T
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi är mycket nöjda med resultatet! Trevligt bemötande och bra kommunikation!

Kurt S
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Ok jobb men min sambo och jag tog själva bortglassplittret varför er arbetsinsats var en timme att få glaset på plats hos oss sen tog det tid att komma hit och hem för er

Claes J
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Mycket bra bemötande och bra info vad byggarna skulle göra och vad vi behövde göra.

Kari M
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Proffsigt utfört arbete och trevligt bemötande i samband med uppförande av garage/förråd.

Göte G
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Snabbt och snyggt jobb även fast de olika hantverkarna inte kunde komma men Janne styrde upp detta på ett bra sätt.

Ots Gustaf K
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Bra bemötande, håller vad de lovar. Löpande bra information.

Jonas D
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Omfattande renovering av bottenvåning, golv, nytt innertak, el, ytskikt mm. Genomgående toppen jobb av alla involverade hantverkare! Löpande öppen och bra kommunikation och avstämning om genomfört jobb samt planering framåt. Kommer definitivt tillbaks när det blir dags för nästa projekt

Anna E
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Professionella, höll tiden + ett trevligt bemötande

Ingrid E
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Toppen helt enkelt! Mycket bra bemötande och trevliga samt kunniga hantverkare.

Erik Khadim A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Horribel erfarenhet från början till slut. Hantverkarna skulle utföra ett rivningsjobb av blåbetong i ett rum på mellanplan. Detta gjordes dels slarvigt och på ett sätt så att omotiverade merkostnader uppstod i efterföljande arbete. Värst av allt var att de rev blåbetongen utan någon som helst avtäckning till angränsande rum och våningar, med följden att samtliga tre våningar i huset blev kraftigt nedsmutsade - trots att de bland annat informerats om att barnrummen på övervåningen saknade dörrar med anledning av pågående...

Marko I
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Hade ett fast pris för att återställa hela lägenheten efter en vattenskada. Saker tog tid och bortförklarades, jag blev erbjuden en del bra uppgraderingar för fantastiska rabatter. Något jag räknade borde bli en 35 tusen extra utöver fasta priset. slutfaktura kom på 90 tusen extra med förklaringen att det kostar att köra saker hit också osv, fastän jag bett om att få veta exakt varenda kostnad utöver fasta priset. Saker är fortfarande inte färdigställda, och efter betald faktura slutade dem höra av sig. Har ni med A&O Bygger...

Svar från Almström & Ogebratt Bygger

Hej Marko, blir förvånad över ditt sena omdöme via reco. Vi utförde arbeten hos dig under våren 2021 och slutfakturerade dig i juli 2021, dvs för ett och ett halvt år sedan! Efter kontroll om vad du menar i ditt omdöme, så hittar vi ett kort mail från dig den 28 april i år. Just då var vi på semester och firade en jubilar i familjen. Ditt mail har därför halkat ner i mailkorgen och har dessvärre "försvunnit" bland övriga mail i mailkorgen som har stort tryck. Vi ber om ursäkt för det och undrar varför du har väntat i 7 månader...

Birgitta E
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Jag har blivit trevligt och professionellt bemött och är helt nöjd med det arbete som jag hade beställt.

MATS T
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Byggde ut vårat vardagsrum och har blivit väldigt nöjda både med kvalité och kontakten under hela projektet.

Willy N
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Jag har haft hjälp av A & O i flera omgångar under de senaste 10 åren och lärt känna många av de elektriker och snickare som utfört mina önskemål. Mitt kedjehus är nästan 50 år gammalt och behöver underhållas och förbättras emellanåt..

Madeleine Och Gustav S

Väldigt nöjd! Smidigt och pålitliga 👍

Barkarby B
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Professionellt bemötande Snabb service och väl utfört jobb.

Monika E
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Som alltid med vänlighet o gott arbete

Ilona S
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

DÅLIGT BEMÖTANDE, FÖRSENADE ANKOMSTER, SVEPSKÄL FÖÄR VARFÖR DE KAN ELLER INTE KAN KOMMA. Dåliga på sakkunnighet, slarvigt utförda jobb. begagnande material. VERKLIGEN DET SÄMSTA JAG SETT!!

Svar från Almström & Ogebratt Bygger

Vi är chockade över ditt omdöme! Önskar man kunde publicera bilder på resultatet. Vi kan bara konstatera att ditt agerande känns utfört i affekt. Vi känner inte igen något av det du skriver.

Peter B
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Utbyte av källardörr. Snabba och professionella trots lite utmaningar. Utförde arbetet bra.

Gustav G
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

-Bra -Saknade ett förslag att ta ställning till. -Testen som gjordes visste jag redan svaret på som jag fick betala för.

Lars-erik P
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Snabb respons och ett vänligt bemötande. Ny panel på föråd gick fort, målning tog lite längrs tid på grund av väder.

Swaraj P
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Mycket vänligt och professionellt Vi hade förväntningar på ett bra utfört jobb i tid som dem har levererat. Arbetet som har utförts är prisvärda. Vi anlitade för att byta trägolv på en stor yta som har utfört väldigt bra

Lena Marianne R
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Lyhörda och kompetenta, levererar enligt avtal och budget. Har använt dom i flera olika stora och små projekt genom åren.

Marjatta A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Empatiskt bemötande Kunniga och rådgivande Läckande garagetak när jag sålde villan Uppfräschning av badrummet I bostadsrätten El- och låsarbete i lägenheten

Andreas N
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi är stamkunder sedan många år. Skulle aldrig anlita en annan byggfirma.

Malin
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi är mycket nöjda. Renoverade vår ovanvåning och är nöjda med både tidsåtgång och resultat.

Jonas N och Mia A gillar detta
Patricia B
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Allt funkade toppen! Uppskattade att offerten stämde väldigt bra.

Peter B
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

noggranna pratade om problem som dyker upp och trevliga

Jacob B
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Allt funkade mycket bra. Målare, golvslipare och snickare skötte sig jätteproffsigt. Dante övervakade på ett utmärkt sätt och gjorde säkert mycket som vi inte såg. Det enda som man skulle kunna kritisera är att ni förlitar er på installatörerna från Elgiganten. De har inte det engagemanget för sina uppgifter som ni har. Därför blev deras del i projektet vissa avseenden mindre bra.

Marjatta A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Efter en svår skilsmässa var jag tvungen att sälja villan. När försäljningen var klar och kontraktet var skrivet upptäckte jag att hela garagetaket läckte in. A&OB skötte allt smidigt och behandlade mig hänsynsfullt i min svåra situation. Har rekommenderat företaget som jag upplevde seriös till mina grannar som blev ”kvar” när jag flyttade. De har meddelat mig att arbetet ser professionellt ut och de nya ägarna verkar vara nöjda med utförandet.

Mikael H
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Väldigt trevliga. Väldigt fint badrum blev slutresultatet. Allting gick över förväntan och när det inte gick som planerat (beroende på huset, inte dem) så löstes det med en snabb dialog. Några månader efteråt så trilskades en av duschdörrarna och de kom dagen efter och åtgärdade det. Väldigt bra, kan starkt rekommendera.

Sarah S
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Byte av fönsterruta som försäkringsbolag. Proffsigt utfört, snabbt och smidigt.

Denise D
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Platsbyggda garderober, hyllor och skrivbord samt montering av beställd köksö. Mycket proffsiga, effektiva och pålitliga hantverkare. Kom med bra synpunkter och förslag samt ritningar utefter vad vi tänkt oss och genomförde enligt överenskommelse. Perfekt resultat! Pris och fakturering helt enligt överenskommelse. Vi är mycket nöjda!

Rose-Marie O
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Vi beställde en renovering av ett stort rum. Almström och Ogebratt var väldigt proffsiga hela vägen från planering till slutförande av projektet. Väldigt trevliga snickare och bra underentreprenörer. Vi fick vara med i alla beslut och fick bra råd kring lite svårare lösningar. Alla våra förväntningar infriades. Vi kommer säkerligen använda firman igen!

Thomas H
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Byte av fönster. Snabbt och proffsigt bemötande. Helt nöjd..bra jobb och inget strul. Så ska det vara.

Madeleine Och Gustav S
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Helrenoverade vår lägenhet och är väldigt nöjda. Kände oss trygga under hela processen. Vi hade en kontaktperson vilket var smidigt. De var lätta att kommunicera med. Flexibla när förändringar skedde. Hittade smarta lösningar på våra utmaningar. Kan varmt rekommendera dem. Kommer att välja samma firma igen nästa gång jag renoverar.

Lars A
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Almström & Ogebratt Bygger har genomfört flera projekt åt mig. Allt från badrumsbygge, totalrenovering av gammal tvättstuga, komplett garage, köksbygge, uterum i lösvirke mm. Alltid mycket hög kvalité och bra kommunikation.

Linda P
Skrev om Almström & Ogebratt Bygger

Snabbt handläggande och bra utfört. Tack!