Kampanj

Checkins
Ring företaget
Askims Bil

Heljesvägen 13 437 36 LINDOME

Askims Bil finns på Heljesvägen 13 i LINDOME och är sökbara på bl.a. Bilar och Bilar

Mer funktioner

Vad tycker du om Askims Bil

Läs vad Recos användare tycker om Askims Bil

• Status: 1
    skrev om Askims Bil:
    Köpte en bil av Askims Bil i augusti i fjol. Askims Bil är ett systerbolag till City Bilvård, såvida jag förstår. Bilen, en Seat Toledo, var i alla fall i exakt samma skick som säljaren sade att den var.

När det var dags för byte till vinterdäck passade inte fälgarna bilen, vilket förmodligen beror på att förre ägaren slängde med några fälgar som inte hörde till bilen. Säljaren gav mig då fräscha dubbdäck på plåtfälg och monterade dessutom hjulen åt mig.

Bilen har fungerat utan krångel, fick endast byta handbromswire och vänster styrled vid besiktningen. Bra, eftersom jag har kört bilen 3500 mil sedan jag köpte den.

När min sambo ska byta ut sin bil kommer vi sannolikt kolla vilka bilar som finns hos Askims bil, eftersom det upplevs som säkert att handla med de.
  • Status: 1
    skrev om Askims Bil:
    Extremt bra, exceptionellt!, fick min bil en rejäl upputsad och städad ,jag blev jättenöjd, jag kan rekommendera City Bilvård.
  • Status: 2
    skrev om Askims Bil:
    Alltid lika bra,nöjd vartenda gång. Tvättar och reconditionerar bilen där regelbundet,måna om sina kunder.
  • Status: 3
    skrev om Askims Bil:
    Jag köpte en bil av av City bilvård som även äger Askims bil. Säljaren påstod att bilen var i nyskick och uppgav att den saknade skador och det såg den vid första anblicken också ut att göra. Det visade sig att bilen varit ordentligt krockad och att man lagat den mycket dåligt. Airbaglampan hade man kopplat förbi så att den inte lyste eftersom det fattades en airbag, och abs varningslampan hade man också kopplat förbi eftersom abs heller inte fungerade som det skulle och flera delar i motorutrymmet var felaktigt monterade m.m. Listan på fel blev lång. Lyckades efter mycket om och men häva köpet med hjälp av Motormännen. Tappade dock nästan 4000 kr totalt på affären. Säljaren påstod att han inte hade en aning om att bilen varit krockad och att det inte var han som lagat den utan att han endast recondat den. Sysslar man med recond och försäljning av bilar borde man se sådant... Se upp både för City Bilvård och Askims bil...
    "Tråkigt att folk ljuger så, när Jon ringde och sa att det var fel på bilen sa jag följande""
    10-31 12:25
    "vi fixar dom felen som är på bilen utan att det behöver kosta dig en krona, kör upp bilen till Göteborg"
    10-31 12:27
    "bara jag kan t.o.m hämta upp bilen från Halmstad, då behöver du inte köra upp hela vägen från Skåne""
    10-31 12:27
    "vi bestämde en tid och JON dök aldrig upp! en vecka senare får jag ett samtal då JON säger"
    10-31 12:28
    "att han precis har varit på ett M test center, och att bilen hade några fel."
    10-31 12:28
    "Han behövde inte ens fortsätta meningen innan jag sa att vi tar tillbaka bilen utan att du behöver förlora en krona av din erlagda likvid,"
    10-31 12:29
    "däremot ersätter vi inte några tester som gjorts på bilen.Bilen hade t.om rullat 200 mil mer än när han hade köpt den."
    10-31 12:30
    "Vad kallas det ? kundvård ? Goodwill ? när man får tillbaka sina pengar efter att ha kört bilen 200 mil och en månad ?"
    10-31 12:30
    "Vad hade det kostat att hyra bil en månad ? Det är ju inte gratis. Jag ringde upp JON igår och frågade om han var missnöjd vilket han var,"
    10-31 12:31
    "men det visade han uppenbarligen inte när han returnerade bilen ! jag blev förvånad och besviken över"
    10-31 12:33
    "att han inte talade om för mig att han var det, utan skriver något illa så att man blir uthängd på det viset,"
    10-31 12:33
    "VI ÄR MÅNA OM VÅRA KUNDER, vi har varit i branschen i många år och vet att man inte kan bete sig som svin rent ut sagt."
    10-31 12:34
    "MVH Simon Khoury VD Askims BIL Och City Bilvård"
    10-31 12:34

Bb Account

Lindomebyvägen 29, LINDOME

Läs mer om Bb Account

Rekommendera företaget

Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort med offerter från
rekommenderade företag i samma bransch som Askims Bil