Astrid Lindgrens Värld AB

Astrid Lindgrens Värld AB

Ring 4649-27 98 00 www.alv.se
4.0

Astrid Lindgrens Värld är en teater- och temapark där besökarna kan uppleva Astrid Lindgrens sagofigurer i sina riktiga miljöer. Här träffar du Pippi, Emil, Madicken, Ronja, rövarna i Mattis-skogen och alla de andra figurerna från Astrid Lindgrens sagovärld.

3 omdömen om Astrid Lindgrens Värld AB

Fredrik L
Skrev om Astrid Lindgrens Värld AB

Startade som idell park av lokala eldsjälar med villkor från Astrid Lindgren att inträde skulle vara gratis. När Astrids barnbarn tog över parken (mer eller mindre tvingade till sig parken av kommunen) blev det annat ljud i skällan. 400:- är trots det billigt om man ser till vad andra parker tar i inträde. Finns mycket att göra för ungarna så ett besök är att rekomendera. Rent och lätt att ta sig runt.

Joakim B
Skrev om Astrid Lindgrens Värld AB

Tycker allt var välordnat, från de hårt disciplinerade parkeringsanvisningarna till parkens utformning. Parken var inte så stor som jag trott, men ändå väl disponerad. Mycket föreställningar som gick växelvis och parallellt med varandra, vilket gjorde att man alltid kunde se något om man kände för det. Skådisarna var duktiga, det var fräscht och förberett för mycket folk, så trots att vi var där mitt under rådande julisemester så kändes det inte så packat. Maten på restaurangerna var kanske inte jättekul, men å andra sidan...

Tobias B gillar detta
David G
Skrev om Astrid Lindgrens Värld AB

Väldigt hög kvalité rakt igenom, föreställningarna är helt klart det som är roligast med duktiga skådisar och bra längd. Vi hann med 5 stycken under dagen men det görs fler. Enda minuset var den medelmåttiga och rätt dyra maten samt att Mattisborgen inte öppnar förrän den 18 juni. Rekommenderas helt klart!

Nikke L gillar detta