Båge Bygg AB

Båge Bygg AB

Ring 08-545 189 60 www.bagebygg.se
3.8

Välkommen till Båge Bygg! 1997 var året då Båge Bygg började sin bana som byggföretag och sedan dess har vi växt till att omsätta över 200 miljoner om året. Vi är ett väletablerat och engagerat byggföretag som med stort hjärta och en behovsanpassad byggprocess utför byggnadsprojekt för kommunala och kommersiella fastighetsägare...

38 omdömen om Båge Bygg AB

Thommy M
Skrev om Båge Bygg AB

Det gäller stambyten på Folkungatan 101. Vi har blivit fantastiskt fin bemöta av Pablo och hans kolleger. Rättade till lite småsaker efter besiktningen kvickt och bra. Kunde inte vara bättre.

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Owe N
Skrev om Båge Bygg AB

Jag kan inte annat än ge högsta betyg både för förnyelsen av mitt badrum och kontakterna med företaget och då Pablo. Den mannen är guld värd för företaget. Vilken ambassadör! Var rädd om den honom...

Samantha B
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte i vår brf. Bra info före och under själva bygget. Blev bra bemött, vår platschef Pablo Rando har verkligen gjort sitt yttersta för att tillmötesgå 42 olika viljor & behov. Dessvärre är finishen på de områden som företaget rev ner & byggde upp i min lgh inte tillfredsställande, men hoppas på att det fixas till. I övrigt bra, trevlig & hårt arbetande personal, och jag kommer att sakna stöket & böket lite grann. Mest sur är jag över att jag aldrig hann baka lite kanelbullar till grabbarna..😊

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Sofie B
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte och renovering Bra bemötande med trevlig personal

Tack Sofie för dina kommentarer:-)Ha en trevlig sommar! Mvh Båge Bygg

Leif S
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte Bra Hålla tidplanen och göra ett bra jobb. Jobbet var bra men tidplanen höll inte det skulle ta ca 8 veckor nu är vi uppe i 14 veckor och det är inte klart.

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Anna-lena L
Skrev om Båge Bygg AB

Toppen!! Trevligt bemötande, kommunikativa, svarar snabbt på frågor, duktiga. Stambyte hos oss har gått superbra och inom tidsplanen.

Tack Lena för din feedback!!!Hoppas allt blev som du önskade. Mvh Båge Bygg

Ia B
Skrev om Båge Bygg AB

Hej. Stambyte var uppdrag från föreningen. Inte stort utbud på kakel / klinkers, men 30/20 blev det till väggarna. Klinkers inköpte jag själv, otroligt duktiga hantverkare. Alltid ett leende från samtliga, men tråkigt med språket. Men de var här för att arbete, och inte vara sociabel. IA

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Bengt-erik J
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte. Bra platschef, lyhörd och snabb i åtgärder.

Tack så Mycket Bengt! Mvh Båge Bygg

Pian H
Skrev om Båge Bygg AB

Genomförande av stambyte i fastigheten brf Höstbuketten. Båge har arbetat enligt de överenskommelser vi avtalat om och samarbetet har fungerat mycket bra. Ett mycket bra bemötande och relevanta diskussioner om hinder på vägen.

Svar från Båge Bygg AB

Tack Pian för ditt omdöme.Vi är mycket glada att vi kunde fullfölja alla förväntningar av Brf. Mvh Båge Bygg

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Olof A
Skrev om Båge Bygg AB

Trevliga och proffsiga, inget var problem att fixa.

Tack så mycket Olof för ditt omdöme!! Mvh Båge Bygg

Peder N
Skrev om Båge Bygg AB

Duktiga hantverkare, trevliga . Bra arbetsledning, lätt att få kontakt vid behov. Nöjd med utfört arbete !

Tack Peder!Vi är så glada att du är nöjd med arbetet. Mvh Båge Bygg

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Maria N
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte via förening. Jag har blivit bemött 100% bra. Ansvarig Pablo Rando har tydlig,hjälpsam och lätt att nå. Han har även haft ett proffsigt och trovärdigt bemötande som gör att man känner sig trygg. De övriga hantverkarna har även varit super, el VVS och bygg. Kan rekommendera dem till 100% Maria

Tack Maria för dina ord och att du rekommendera oss. Mvh Båge Bygg

Marko M
Skrev om Båge Bygg AB

Bra bemötande, professionell personal, alltid tillgängliga.

Tack Marko, vi är glada att du är nöjd. Mvh Båge Bygg

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 173 omdömen 4.7 av 173 omdömen

Jaktlund J
Skrev om Båge Bygg AB

Stamrenovering i bostadsrättsföreningen. Hade hört mycket gott om projektledaren, Pablo, och dessa motsvarades faktiskt till fullo. Mycket tillmötesgående och proffsig! Hade väldigt bra koll.

Svar från Båge Bygg AB

Tack, Pablo är en otroligt kompetent projektledare med lång erfarenhet i branschen. Mvh Båge Bygg

Sebastian K
Skrev om Båge Bygg AB

Superbra service, enkla, vänliga och samarbetsvilliga. Rekommenderar Båge för alla framtida föreningar som ska göra stambyte

Tack så mycket Sebastian för ditt omdöme!! Mvh Båge Bygg

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 181 omdömen 4.8 av 181 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Ann S
Skrev om Båge Bygg AB

Vi anlitade Båge Bygg för stambyte i vår bostadsrättsförening. Vi blev bemötta mycket bra av duktiga och försynta hantverkare som gjorde sitt bästa för att det mesta skulle gå så bra som möjligt. Det är inte kul med stambyte men det gick bra. Vi hade Matt Truslove som arbetsledare och som verkligen växte med uppgifterna. Bra pålitliga rörmokare och duktig snickare. Jag kan bara säga att jag är nöjd. Ann-Christine Svanström Brf Plutos Måne

Tomas L
Skrev om Båge Bygg AB

Jag är medlem i en brf som upphandlade företaget. Blev väl bemött av Matt och övriga i Båge bygg. Trevliga personer som föreföll göra sitt bästa och var kundorienterade.Mina förväntningar har överträffats

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen
BadgeFourYears

Andrius P Andrius P
Lars B
Skrev om Båge Bygg AB

Mycket hänsynsfulla och lyhörda medarbetare som gjorde att stamrenoveringen blev mycket smidigare än jag räknat med. Toppen!

Mikusi T
Skrev om Båge Bygg AB

Efterarbetet på stambytet i min lägenhet har en hel del förbättringar att önska, såsom kvalitetskontroll, slutbesiktning samt städning efter slutfört uppdrag.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
ANDREAS S
Skrev om Båge Bygg AB

Professionella, kommunikativa och kompetenta! Utmärkt och tydlig projektledning med duktiga hantverkare som klarar det mesta. Allt man kan önska sig och mycket därtill. Prisvärda till hög kvalitet! Jackpot!

Per L
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte. Uppbyggnad av 13 badrum. Leverades enligt plan och budget. Bra kundkontakt.

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen

Eva G
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte badrum Trevliga personer genomgående Väntade mig ett inferno men det hela gick väldigt smidigt Jag kände mig trygg med Båge Bygg!

Ventura D
Skrev om Båge Bygg AB

Utförandet enligt branschstandard. Oflexibel. Jagar tillägg och Ätor. Platschef med excellent bemötande. AC / projektchef snorkig.

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Fröjdh A
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte, badrum. Bra bemötande, särskilt Pablo var alltid trevlig och tillmötesgående, men ibland var det svårt att få tag på dem. Ingen jourtelefon och vid ett tillfälle hade de bytt låscylinder och "glömt" ge mig nyckeln. Flyttade ut toalettstol 2 dm från väggen pga järnbalk vilket jag gärna hade velat fått vetskap om i realtid för att ev få en annan typ av toalettstol och kunnat behålla lite mer utrymme i redan jättetrångt badrum. De rättade till småfel direkt efter tillsägelse/besiktning.

Lisa F
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte och renovering av badrum. Projektledaren sålde in material som inte var förankrat med hantverkarna vilket ledde till undermåligt resultat. De mätte fel så de fick riva det som hade gjorts bra, och det byggdes upp slarvigt med väldigt dålig finish. Arbetsledaren på plats var bra men det kompenserar inte dåligt bemötande av ledningen och allt tjat för att det skulle bli acceptabelt gjort.

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 256 omdömen 4.7 av 256 omdömen

Carlsson M
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte i bostadsrättsförening. Kontaktperson var väldigt trevlig och så men allmänt fungerade kommunikationen lite sådär. Jag uttryckte tydligt hur jag ville att vissa saker skulle utföras men det följdes inte alltid, på grund av bristande kommunikation. OK utfört arbete men inte mer än så. Noggrannhet var nog inte deras ledord. Priset var säkert konkurrenskraftigt men vad gäller kvaliteten och kommunikationen skulle jag tyvärr inte anlita dem igen.

Emily R
Skrev om Båge Bygg AB

Stambyte i vårt hus. De var proffsiga och höll tidsplanen tröts det enorma projektet. Tidsplanen var dock lite lång men vi är en hyfsat stor förening så jag kan förstå att det tog tid.

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Ann-Katrin S
Skrev om Båge Bygg AB

Vår bostadsrättsförening har genomfört stamrenovering med Båge Bygg AB. Jag känner mig helnöjd med arbetet och bemötandet. Känslan är att alla inblandade ( projektledare, rörmokare, snickare, målare, plattsättare, rivare och städare) har gått i charmkurs. Visst har det blivit ett och annat som har behövt göras om. men det har åtgärdats utan problem. Jag är jättenöjd med resultatet och sänder stort tack till projektledare Matt Truslove.

Karin M
Skrev om Båge Bygg AB

Dålig kvalitet på genomfört arbete, försöker luras och nonchalant otrevligt bemötande av projektledare, så varning utfärdas!

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Oleg S
Skrev om Båge Bygg AB

Det finns många reklamfilmer på nätet som presenterar byggföretaget Båge Bygg och deras lyckade projekt. Jag och min sambo nappade på reklamen och anlitade Båge Bygg för att renovera vår lägenhet i Stockholm. Renoveringen avslutades med en massa brister och skador. Kronjuvelen i renoveringen var toaletten där vatten rann tillbaka efter spolning och avföring samlades i golvbrunnen. Vi anlitade ett besiktningsföretag, Densia AB, som upptäckte alvarliga brister i arbetsutförandet. Som resultat godkändes inte entreprenaden under...

Mona C
Skrev om Båge Bygg AB

Varning!!!! Vill utfärda en stor varning för detta skojarbolag! Har aldrig varit med om att byggare kan orsaka så mycket fel på så kort tid och samtidigt ge ett extremt nonchalant och otrevligt bemötande. Skulle inte rekommendera Båge Bygg till någon!

Svar från Båge Bygg AB

Hej Mona, Väldigt tråkigt att höra. Givetvis ska man kunna förvänta sig ett trevligt bemötande av vår personal. Du får gärna kontakta oss och berätta vad som har gått fel och ge oss chansen att återupprätta det. Våra kontaktuppgifter finns på hemsidan. www.bagebygg.se Med vänlig hälsning Isabella Marti

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Robin D
Skrev om Båge Bygg AB

Min förening valde Båge Bygg för stambyte i fastigheten. Allt blev inte bra på en gång, en hel del var faktiskt lite sämre vid första försöket. Men Båge Bygg var lyhörda för min kritik, och slutresultatet blev bra. Båges man på plats, Pablo, är verkligen en klippa och helt fantastisk som projektledare och person. Jag måste medge att jag inte var så positiv till Båge Bygg till en början, då jag (tyvärr) bara fått höra negativa saker om dem i förväg. Men mina farhågor kom rejält på skam, jag och min fru är klart nöjda med slutresultatet, och kan rekommendera Båge Bygg.

Erik
Skrev om Båge Bygg AB

Det sämsta byggbolag jag någonsin råkat ut för. Föreningen hade valt Båge Bygg för ett stambyte (totalentreprenad). Till att börja med drog arbetet ut på tiden med flera månader, var inte fackmannamässigt utfört, deras projektledare var en katastrof som aldrig svarade på telefon, hörde av sig via mail då det behagade honom (vilket i princip var aldrig). Det överfakturerades. - Lades på olika påslag. - Plus moms på påslagen. - Arbete som inte ens utförts fakturerades som sedan togs bort efter mycket bestridande....

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Gen O
Skrev om Båge Bygg AB

Seriös byggentreprenör vid stambyte som rekommenderas. Jag är mycket nöjd med resultatet av renovering bad, rör kök dito samt el. Båge Bygg har dessutom väldigt bra standard/tillval bad. Speciellt värdesätter jag arbetet på plats. Det är utfört metodiskt enligt plan, med ordning och reda, kvalité på bra nivå och med stor hänsyn/lyhördhet för kund.

Jesper W
Skrev om Båge Bygg AB

Bra företag med personal som förstår sig på service.

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 66 omdömen 4.8 av 66 omdömen
BadgeFourYears

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Kerstin S
Skrev om Båge Bygg AB

Jag är i stort sett nöjd med det arbete som utförts i min lägenheten, med undantag för målning och tapetsering. Det behövde påpekas mer än en gång och till slut så fick jag färg så jag kunde bättra på själv också. Jag vill inte ha besök av den målaren igen!Jag tror fortfarande att man vänt min köksbänk upp och ner!annars är jag jättenöjd med mitt nya kök. Kontakten med Pablo var mycket bra och han återkopplade också för det mesta. Vad som hade varit bra var, om något man valt verkade tokigt i hantverkarens ögon, att de...

Ulrika H
Skrev om Båge Bygg AB

Pablo på Båge Bygg är klippan / navet . Utan honom skulle ingenting fungera. Alla hantverkare har varit toppen utom målaren som har varit en katastrof. Eskinder har under stambytets gång blivit bättre, har sedan tidigare skrivit tips om att han måste ge varje lägenhetsinnehavare mer tid samt vara tydligare med de olika tillvalen. T ex en folder med vad som kan väljas samt priser med rotavdrag. Jag är i det stora hela nöjd med Båge Bygg och åter igen vill jag lyfta Pablo!!!

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Robert O
Skrev om Båge Bygg AB

De är säkert duktiga på vindsvåningar, men deras byggen är de mest störande jag upplevt under alla år jag bott i lägenhet. De är dessutom inte särskilt omtänksamma mot boende i varesig huset de arbetar i eller i grannfastigheter (tar större plats på gatan än nödvändigt, bygger ställningar som hindrar infart till gårdsparkeringar, skriver arga skyltar etc).