Biltema Göteborg

Biltema Göteborg

Ring 031-744 25 50 www.biltema.se
2.4

Biltema kännetecknas av kvalitetsprodukter till mycket låga priser. Produktområdena är bil, verktyg, båt, bygg, teknik, fritid, hem, kemi.

14 omdömen om Biltema Göteborg

Anders gustav Å
Skrev om Biltema Göteborg

Jag köpte en cykelsadel. Efter att det regnat visade den sig ha sugit åt sig vatten, vilket långsamt rann ut när jag satt mig på cykeln. Jag ville byta ut den, men fick av Carl på Biltema Sisjön veta att det inte var något fel eftersom det inte står att den är vattentät. Jag borde tydligen förstått att Biltemas cykelsadlar enbart är för inomhusbruk, eftersom de inte uttryckligen anges som vattentäta! OBS: Biltema säljer t.ex. ett antal olika sorters paraplyer, inga av dessa anges som vattentäta ...

Björn J
Skrev om Biltema Göteborg

Köpte ett miniväxthus på Biltema i Göteborg. Förutom att kvaliteten på det tyvärr är undermålig (det är för utomhusbruk men är väldigt skrangligt byggt) så var hela ena sidan av det trasig och böjd när jag öppnade emballaget hemma. När jag försökte reklamera det kunde jag inte få tag på butikens kundservice (inget svar efter lång väntan på telefon, flera tillfällen). Så jag mailade deras centrala kundservice. Idag är det 5 dagar sen jag mailade men fortfarande inget svar. Tyvärr mycket missnöjd. Dessutom behöver jag frakta...

Furqan A
Skrev om Biltema Göteborg

Köpte en elcykel för två år sedan för 6000 kronor, men batteriet visade sig vara dåligt. När jag kontaktade Biltema Backeplan ville de inte byta ut batteriet och istället hänvisade de till deras service. Tyvärr tog det några service tillfälle med flera månader varje gång behövde service och jag var inte nöjd med deras svar, batteri är fortfarande kass. Trots det vägrade de initialt att hjälpa dig och hänvisade dig istället till ARN. Helt bedrövlig kundservice! Köp nåt dyrare som funkar istället för deras skräp.

Carl Jimmy H
Skrev om Biltema Göteborg

Felaktig information på hemsidan, otrevlig och ohjälpsam personal vid byte.

ADAM RAHEEM A
Skrev om Biltema Göteborg

Köpte en momentnyckel som visade fel värde. Det tog en hel månad för att få svar ang felet på momentnyckeln. Och när jag inte var nöjd med svaret ville de först inte avhjälpa felet och hänvisade till ARN. Efter en hel del klagande fick jag en ny nyckel. Helt bedrövlig kundservice! Bli inte lockad av deras låga priser! Köp nåt dyrare som funkar istället för deras skräp.

Fredrik R
Skrev om Biltema Göteborg

Biltema sisjön har fruktansvärt dålig kundservice. Kundservicechefen har ej koll på konsumentköplagen

ADAM RAHEEM A gillar detta
Mazen H
Skrev om Biltema Göteborg

Ersättningsanspråk?! Sök inte Ersättningsanspråk lämna tillbaka produkten. Köp inte produkter som ska monteras. tänk på om du lägger tid och extra personal kostnad sen måste lägga tid för avmontering som extra kostnad sen om du ansöker Ersättningsanspråk tar lång tid tillslut säger två månader efter får du besked (Tyvärr så kommer vi inte att göra en ersättning på dina kostnader) köp inte slipper alla dessa problem.

Mia M
Skrev om Biltema Göteborg

Fina grejer till bra pris. kunnig personal som hjälpte mig i djungeln av torkarblad.

Eddie p
Skrev om Biltema Göteborg

Riktigt dålig kundservice. Satt i telefonkö i en halvtimme medans den inspelade kärringen i luren återupprepade samma lögn om och om igen "vi gör vårat bästa för att hjälpa dig så fort vi kan" Efter att jag har ödslat hela min enda lunchrast på att telefonköa så orkade någon i kundservice inte ignorera den ringande telefonen längre och jag får meddelandet "vi har mycket att göra nu, sug röv" eller iallafall något i den stilen och mitt samtal kopplades ner, Det hela slutade med att jag fick fixa skuts till varuhuset för...

Anders K
Skrev om Biltema Göteborg

Riktigt bra Biltema butik, STOR! Mycket bra när man skall ha lite fix till cykeln, lite olja till gräsklipparen. Den personal jag stött på är riktig trevlig och hjälpsam och det är aldrig några köer att tala om.

Anton V gillar detta
Anton V
Skrev om Biltema Göteborg

Utan biltema hade jag tvingats åka kollektivt till det tredje året i gymnasiet för några år sedan. En 940:a behöver ständigt mer kärlek och biltema gav mig bra priser.

Anders K gillar detta
Rasmus G

Jonas A
Skrev om Biltema Göteborg

En affär med allt som man kan behöva och mycket mer. Stort utbud till de flesta bilmodeller och årsmodeller. Mycket prisvärda delar som har bra kvalitet. Mycket stort utbud av allt annat till fritiden och huset. Har cycklar som är mycket bra och som fins i de flesta stilar och storlekar. Har det mesta till fiske och vatten intressen. Mycket trevlig personal som är kunniga och hjälpsamma..

Nils L
Skrev om Biltema Göteborg

Jag har själv jobbat på det här varuhuset och kan verkligen rekommendera ett besök här. Alla varor står välsorterade och ifall du inte hittar det du letar efter så finns lätt-tillgängliga "Hitta Lätt"-datorer till ditt förfogande, där det står precis vart i butiken du kan hitta det du letar efter.