Företaget ersätter dig inte om deras tjänst inte fungerar för dig. Hade ett 4 dagar långt avbrott i tjänsten vilket dom ansåg vara för kort tid att vara utan bredbandsuppkoppling för att kunna bli kompenserad. Jag finner det mycket märkligt att man skall behöva betala trots utebliven leverans. Här hade jag räknat med lite mer tillmötesgående hanterande.
Bredband2 AB
Om företaget
Bredband2 är en bredbandsoperatör som levererar bredband via optisk fiber i lokala nätverk (LAN), främst till privatpersoner i stadsnät, allmännyttiga hyresfastigheter och bostadsrättsföreningar, samt till företag. Bolaget är en av Sveriges största operatörer av internetaccess i fibernät till privatpersoner, med närvaro i över 130 stadsnät/orter från Malmö i söder till Luleå i norr.
113 omdömen om Bredband2 AB
Extremt dålig kundsupport. Har efaktura men i samband med att de bytte betalsystem slutade de dra pengar och därför blev räkning obetald. Men inte skickade de något SMS innan det gick till inkasso. Försökte få kontakt med kundtjänst via den meddelandeQfunktion som finns på "mina sidor" men alla meddelanden bara ignorerades trots att det var brådskande ärenden om hur man fick den nu betalda fakturan att dra tillbaka inkasso. De var billiga, men det är värt några tior mer i månaden att få något som klarar av det mest grundläggande som att skicka fakturor och svara i sin kundtjänst.
Sämsta blyg företaget jag någonsin stött på. Orimligt lång tid att koppla på tjänst, håller inte utlovad hastighet, vägrar felsöka och lägger skulden på andra. Ett blufföretag med en ”ung” support som sitter med händerna bakbundna och bara kan bolla problemet tillbaka på kunden. Tillsynes helt oförmögen att vilja vara tillmötesgående eller att vilja hjälpa sina kunder. Wi-Fi fungerade fint tills bredband2 började leverera sin bredbandstjänst, då tappade wi-fi uppkoppling till internet. Går ej att få wi-fi att fungera, får...
Trogna kunder kan betala upp till dubbelt så mycket mot vad en ny kund gör Är man inte snäll/tacksam mot trogna kunder får man hoppas dom lämnar, likt mig
Katastrof Lurar folk på avgifter som inte finns, använder ångerrätt inom 14 dagar vilket dom godtar men skickar faktura och kräver betalt för startavgift trots att den inte finns med i avtalet. Bestrider men detta bekräftar dom inte. Känns rent av som att dom satt i system att lura kunder, rena bedrägerier. Påhittade allmänna villkor som inte har stöd i lagen. UNDVIK, ANMÄL!
Välj annan aktör!! Bredband2 tar inte hand om sina trogna kunder i kombination med en fruktansvärd dålig kundservice utan egen beslutsrätt.. En prishöjning sker i början 2023 vilket leder till att jag betalar 45kr/månad över deras eget marknadspris som befintlig kund och nu i början 2024 vill de höja med ytterligare 50kr/månad.. Pratade med kundservice och blev igår lovad kampanjpris i 6 månader för att sedan gå över till marknadspriset resterande 6 om jag band i 12 månader.. När jag sedan tagit beslut att gå vidare...
Marknadsför ett kampanjpris som man direkt efter tecknat avtal chockhöjer pga "ökade kostnader". Sunkigt beteende. Tvingar även kunden till att ha pappersfaktura första månaden så att de kan ta ytterligare 39 kr från en.
Kort tid efter att man tecknat så höjer de priset med ca 30%. Det tar en evighet att säga upp skiten, så se till att aldrig bli kund på detta ohederliga skitföretag. Glöm inte att fakturan också kostar att få. Även om du säger att du vill ha den med e-post.
Välj en annan aktör. Jag trodde jag betalade ordinariepris men ser att jag i 1,5 år betalat högre än deras ordinarie pris. De har alltså höjt enbart för sina befintliga kunder men behållit ordinarie pris för nya (och ibland kampanjpris för nya kunder men det är inget konstigt). Ingen respons vid kontakt heller utan de anser nog att de kan behandla sina kunder hur som helst. Naturligtvis är allt engagemang uppsagt med dem, vilket gör att de åtminstone på mig tappar mera än det dom tjänat på sitt bedrägliga beteende.
Sämre finns inte… problem med att bli kund, dålig internet samt problem med att säga upp. 1v senare har de fortfarande inte lyckats koppla ur..
Jag har varit utan Bredband i 3 veckor dom skyllde på Stadsnätet ( Telia, Skanova) men felet ligger hos Bredband 2, vilket dom inte kan lösa, urusel Kundtjänst , saknar helt kunskap och kundbemötande, ber om att tala med någon Chef på företaget, får svar att det inte är möjligt, Avrådes att ha med detta Oseriösa Företag att göra
Värdelös kundservice. Lång hanteringstid för påkoppling trots att det enbart handlar om ett par knapptryck i ett system. Min förra operatör kunde automatiskt koppla bort mitt internet, men Bredband2 kan tydligen inte schemalägga nya kunder. Inte konstigt att de har så dåligt rykte.
Har också upptäckt att jag betalar mer än "ordinariepris" i samband med att jag skulle kolla över avtal. Inte enkelt att se hur man ska göra för att säga upp avtal.
Upptäcker av en slump att jag som kund sedan 8 år betalar betydligt mer än ordinariepris för min tjänst. Kundtjänst meddelar att dom aldrig sänker när marknadspriser går ner, men höjer när dom går upp. Så nej jag rekommenderar inte detta företag
De vägrar felsöka eller hjälpa till med fel jag har. Har bredband från dom via fiber med en svarstid på ungefär 300ms vilket är VÄLDIGT dåligt. Enligt dom ser dom inget fel och tänker inte felsöka vidare och tänker inte kompensera mig för att min bredband inte fungerar att använda. Väldigt dålig support som inte visar något tecken på att dom vill hjälpa till
De kan inget om mobiler, men lesserwissern påstår sig veta att det inte går att koppla in en utan router. Det går visst med en USB-C to gigabit Ethernet adapter. Den har sålts sedan 2017, men Bredband2 påstår fortfarande efter sex år att man måste ha dator för att koppla utan router. De vill ha IP- och MAC-adressen vid en felanmälan, de går bara att få fram utan router. Unvik detta företag.
Beställde 500/500 till bättre pris än alla andra. Skulle ta 1-5 dagar att koppla in, och inklusive lite bekymmer pga någon blockering från tidigare leverantör, så tog det totalt 5 arbetsdagar. Supporten var bra, trevlig och upplevdes kunniga. Tyvärr är det 1-5 dagar som gäller för precis allting, inklusive supportärenden så trodde jag skulle få vara utan länge. Men det gick fortare än väntat och plötsligt fungerade det. Mäter nu upp 500+ Mbps i båda riktningarna. Nöjd så här långt!
Bytte från Bredband2 till Halebop via Bredbandsval då Bredband2 höjde priset. Jag gjorde misstaget att missa att säga upp avtalet hos Bredband2 och har dessutom missat att jag fortsatt betala för tjänsten då det gick på autogiro. Bredband2 vägrar betala tillbaka för de 7 månaderna som de inte levererat något men ändå fakturerat. De har rätt tekniskt me jag anser att det är moraliskt förkastligt. Så undvik detta företag.
Känns som att ha med djur att göra
Bytte till Bredband2 i november-23. Jag måste säga att jag är imponerad över tydligheten i kommunikation till mig. Denna sker operativt via sms. Har aldrig tidigare fått meddelanden såsom "nu är tjänsten aktiv", "din faktura har kommit", "byte till e-faktura har genomförts". Tjänsten är lika stabil som vilken operatör som helst. De följer det avtal jag ingick vad gäller pris och villkor. Jag tror många tidigare omdömen är gamla här så frukta ej!
Uruselt. Haft trassel med internet ett halvår utan att få hjälp. Tusen samtal med support, olika personer varje gång. Sagt upp nu och gått över till Telia som hjälpt oss utan dröjsmål.
Absolut SÄMSTA företaget jag har varit med om. Hade gett dem en 0 om man kunde!!! Jag har haft bredband2 som internet leverantör sedan sommaren 2023, den 1 Oktober skulle jag flytta till en ny lägenhet så jag gjorde en flyttanmälan där jag fick bekräftat att internet skulle börja gälla den 1 Oktober. Dagen efter var det inte igång så jag ringer kundtjänst och uttrycker oro då mitt internet inte har dragit igång och då jag arbetar hemifrån så kräver jag såklart fungerande internet. Jag berättar att routern inte lyser, vilket...
Oärliga och falska, vid problem med bredband/helt avstängt så samarbetar dem med Bluecom och bor du utanför stan så kostar dem ej på tekniker under helger så ni kan vara utan internet i 1-2 veckor utan kompensation. Dem fixar internet till slut och så fort det är i gång igen så väntar dem 1-2 dagar och när dem vet att det fungerar igen så kontaktar deras kundtjänst dig och skriver "vi har sökt men inte hittat något problem med din anslutning", för dem vill inte ge dig bevis så du kan begära kompensation för en tjänst som...
Faktura 5799-14885354 Förfallodatum – 2023-04-27 Denna faktura missade jag att betala, men fick på SMS en påminnelse från Bredband2 2023-05-15 som löd: ”Hej! Vi vill påminna dig om att vi inte mottagit betalning för faktura 5799-14885354 med förfallodatum 2023-04-27. En påminnelseavgift på 60 kr har därför tillkommit. Slipp fler extra kostnader och undvik nedstängning av din tjänst genom att betala din faktura direkt.” Detta är då uppenbart deras påminnelse. Fakturan betalades omgående. Detta till trots så får jag 2023-05-19...
Gick det inte sätta mindre än ett plus? Jag hade gett Bredband2 minus 10 om det gick. Herregud vilken dålig service alltså.... Jag beställde 250/250. Men jag får bara ut ca 5 mbit/s. Dom svarade bara att det är nog din router som är dålig, köp nya konvertingskablar och anslut istället direkt in i din laptop... Asså man blir ju mörkrädd... Jag köpte helt splitter ny router för 1 månad sedan för 3000:- ( den ska klara 500mbit/s ) SÅ jag tvivlar på att det är den som är trasig. Sån tur väl va så hade jag 14 dagars öppet köp. Så jag har nu stängt av bredband2
Sa upp bredband2, då tog dom bort efakturan och skickade ingen pappersfaktura istället. Så jag missade betala den och fick en påminnelseavgift på 60kr. Riktigt uselt, skaffa inte bredband2.
Jag har varit en trogen kund hos Bredband 2 i en del år nu, och nu har jag för andra gången fått se hur lågt de värderar trogna kunder. För andra gången så upptäcker jag att de har sänkt priset på min tjänst för alla som blir nya kunder; men alltså INTE sänkt priset för mig, som är en trogen och befintlig kund. ?? (Nu talar jag inte om lockpriset som gäller första månaderna, utan det som räknas som ordinarie pris.) Även denna gång ringde jag kundtjänst, och de beklagade och kunde korrigera ner mitt pris, men de kunde inte...
Trillade ner en retursedel, på vad, jo efter ett telefonsamtal till Bredband2 så är det tydligen någon dosa som jag inte använt sedan 2012, och eftersom jag sagt upp min telefoni ska dosan tillbaka så nu får jag leta eller betala 695:- Någon skrev 500:- så detta verkar vara godtyckligt. Letar nytt bredbandsföretag.
Höjde månadsavgift från 245:- till 300:- med bara en liten notis i fakturan trots överrenskommet avtal. De sa priserna hade gått upp, detta till trots kunde man teckna till 251kr mån på nätet samma bredband. Då sa hon på kundtjänst att priserna även skulle höjas för de som köper på nätet idag, snacka om bedrägeri. Riktigt kasst. Sa upp direkt.
Hade bytt från Bredband2 till annan… Hade bytt från Bredband2 till annan leverantör när ett ett träd som inte står på vår tomt rev ned fiberkabeln(luftburen ledning). Försökte anmäla detta till B2 för åtgärd av Telia Öppen fiber/Skanova som sköter infrastrukturen. De vägrade ta emot anmälan och sa åt oss vänta tills vår nya leverantörs kontrakt hade börjat gälla så de slapp ansvaret. Vi hade samtidigt IP-tefoni som vi skulle behålla från Bredband 2, men det struntade de fullständigt i. Så vi sa upp IP-telefonin också. Undvik denna sopiga leverantör. När hade du din upplevelse?: 08 augusti 2023
Säger att de skickar retursedel till lånad router, vilket de aldrig gör. Sedan skickar de faktura istället på ej återlämnad router på 500 kr.
Har varit segt Wi-Fi länge. Nu dessutom ligger det nere och det är helt omöjligt att nå de. Sämst support. Nu påstår de att det kommer ta 2-5 arbetsdagar innan det är löst men vi måste ha hjälp nu. De kan dock inte ge något besked om när vi får hjälp. Under all jäkla kritik hur dåligt det kan vara! De kompenserar inte heller att hela ens mobildata brinner upp.
Tjänsten är dålig. Internet stängs då och då av. När jag kontaktar dem säger de till mig att de kommer att åtgärda problemet, men efter flera månader stängs internet av igen. När jag skrev kontrakt med dem via internetsidan fanns det ingen startavgift, men de skickade en bekräftelse till min email om att jag skulle betala en startavgift 250 k och 10 kronor för en e-faktura. Jag ringde dem och sa att jag kommer att lämna in en polisanmälan. De bad mig om ursäkt och sa till mig att det var ett misstag och de kommer att lösa...
Ett bedrövligt dåligt företag. Noll koll på rutiner, bredbandet var dåligt och supporten en mardröm. Undvik till alla priser.
Lita inte på detta företag. Dom ljuger med falska ord och lurar in sina kunder och håller absolut inte vad dom säger. Lyckas man få tag på dom i telefon så fortsätter dom ljuga där och detta är det största svineriet hos ett företag jag varit med om!!!! Lovade mig att om jag teknar med dom den 12 Juni att när internet kopplas in från 1 juli, så har jag från 1 juli 14 dagar ångerrätt. Behövde detta då jag var osäker om det fanns internet i bygnaden jag flyttade till. Nu när jag försöker utnyttja denna ångerrätt så säger...
Haft dem som bredbandsleverantör via fiber i många år. Men nu mär de ska leverera mobilt bb till mig så klarar de det inte. Missar att skicka simkort, skickar simkort till slut som inte funkar. Säger att jag fått fel modem vilket inte stämde. Efter mycket om och men behöver jag inte betala för den tid det inte funkat. Men det fick jag tjata mig till! Är väl självklart att inte behöva betala för en tjänst som inte funkar. Fått ladda ner extra surf från 3 men dör får jag ingen kompensation av bredband 2. Skitdåligt!!!! Byter bb leverantör nu.
kollade bredband på min adress via bredbandsval och detta kom upp högst upp med jättebra betyg. jag tecknade 500/500mbit och kopplade in min router. När det väl funkade så funkade det bra, men en ping på 17-38ms på fiberlina kändes lite väl dåligt. efter flera avbrott de första 2 veckorna så sa jag upp tjänsten. kostade mig 1000kr för 15 dagar bredband som inte ens fungerade. jag kan inte rekommendera detta till någon.
Kraftig kostnadshöjning…. Har fungerat bra men skickade idag ut info om kraftig höjning av månadskostnaden från 1/9 trots en tidigare förhandlad abonnemangskostnad som löper ut senare. Känns som att jag får byta leverantör.
***UNDVIK DENNA INTERNETLEVERANTÖR!*** (man borde kunna ge minusstjänor i betyg) I över TVÅ VECKOR har jag nu varit utan internet. Ja, jag gjorde allt som den första personen på deras kundtjäst bad mig om. Testade olika TP-kablar, utförde en hard reset, kopplade in direkt i fiberboxen utan min egen router etc. etc... Efter hard reset och diverse felsökning skulle jag ringa upp och, vad jag trodde, vi skulle utföra lite fler tester. När jag ringde upp igen fick jag prata med en annan medarbetare som tittade på mitt ärende...
Dem har stängt internet i 2 veckor men tycker att jag ska betala för hela månad !!!
Extremt oprofessionellt företag där de inte har någon koll. Drar för mycket på fakturor från kunder och när man påpekar det dröjer den flera veckor innan återbetalning. Dåligt bemötande från kundtjänst och de visar inget intresse av att lösa de problem och misstag de själva orsakat. Välj annat bolag som levererar ert bredband.
Urusel kundtjänst, har varit kund i 15 år men nu är det dags att ge upp och byta till något annat. Blev mer eller mindre nonchalerad när jag kontaktade kundtjänst, de skickade ett brev med att de höjer kostnaden för mitt bredband och de ville inte ens diskutera, som alla andra leverantörer gör, att erbjuda ett annat pris för att jag skulle fortsätta som kund, nix bara "take it or leave it" så det blir att lämna! Inget bra bemötande eller kundorienterat alls, så jobbar inte vi på vårt företag, vi är måna om våra trogna kunder!...
Har sedan många år haft Bredband2 som bredbandsleverantör hemma.Nu byter vi till dem även i vår stuga. Beställde inkoppling av tjänsten till den 30/4. Idag är det den 2/5 och ff inget fungerande nät. Ringer till kundtjänsten och ber om hjälp. Får där veta att det just nu är många som ska bli inkopplade och att jag står på kö…Jag kommer få ett sms när det är inkopplat. Min beställning har de kunnat jobba med sedan mitten ev mars då beställningen gjordes. Så jag köper inte argumentet om väntetid och inte heller att jag vackert...
Tecknade avtal på 310:-mån i 12 månader. Första fakturan meddelar man prishöjning till 497:-/ mån, 60%. Katastrof. Välj annan leverantör!
Det ABSOLUT sämsta företag jag någonsin varit i kontakt med. Det är i princip omöjligt att komma fram på telefon, samtalet bryts. Jag la timmar på att bara nå fram. Jag fick ringa och säga upp mitt abonnemang TRE gånger innan de faktiskt registrerade min uppsägning. De sa alltså att de sa upp abonnemanget men gjorde det inte. Helt uppenbart en uttalad företagsstrategi. De VÄGRAR också skicka ut retursedel för att returnera utrustning, men påstår att de gjort det trots att det gått nära två månader. De väntar bara på att...
Fick stora problem efter en migrering som stadsnätet gjorde vilket orsakade att min IP-adress hamnade i Malmö, vilket är fel ände av landet där jag bor. De hade ingen aning om hur man kunde byta ut / förnya min IP adress. De bad mig (LOL) att kontakta stället där jag hade köpt min dator om hjälp för det! Dessutom hade jag blivit tilldelad en adress som var blockerad på både Steam, Ubisoft och andra spelplattformar för PC vilket gjorde att mitt Internet förblev oanvändbart för min del. Detta klagade jag såklart på, men fick...
Vi blev tyvärr kund när Bredband2 köpte upp A3 med deras kunder. När vi gjorde felanmälan på vårt Internet tog det 15 hela dagar att laga felet för dem. Vi ringde kundtjänst personal vid flertalet tillfällen för att påskynda ärendet, utan att någon i personalen agerade eller tog kontakt med tekniker. Vi fick information om att felet skulle åtgärdas inom 1-5 dagar. När 5 dagar passerat sa kundtjänstpersonal att det kan ta sju arbetsdagar till.Jag bad att få framföra vårt missnöje till någon chef, och fick ett sms att chefen...
Välj någon annan bredbandsleverantör! Blev automatiskt skickad till bredband2 från min gamla internetleverantör Thing (för de lade ner eller något) och det blev strul med att betala till dem pg.a. flytten, kunde inte lägga till dem på Autogiro/E-faktura... Detta problem uppstod till följd av tekniskt strul som hände pg.a. flytten som jag inte ens var orsaken till att den skedde. Jag ska tydligen enligt en på servicen betala en faktura som de hotar med att skicka till inkasso om jag inte betalar på 520 kr... De kunde...
Håll er borta. Supporten är extremt dålig, 2 timmar kan du räkna med, plys att du blir rundflyttad mellan olika avdelningar in absurdum . Stängt fast dom säger i meddelandet att dom har öppet. Hastigheten är usel. Företaget är uselt. Givetvis borde GEAB ta bort bredband2 från dess urval på viaeuropa. Kan inte förstå att seriösa smutsar ner sig med att erbjuda sina kunder såna blufförerag som Bredband2. Dessutom vägrar företaget att kompensera den räkning som avser månaden när det inte fanns internet.
Vi har dem i vår bostadsrättsförening, otroligt dåliga hastigheter. Vi betalar för 250/250 och och när man ringer dem så är det okunnig personal som inte förstår vad man pratar om som gör att felsökningen tar väldigt långt tid. A3 var mycket bättre innan bredband 2 tog över. Undvik detta företag.