Bromma Zoo Marknad

Bromma Zoo Marknad

Ring 08-28 07 40 www.brommazoomarknad.se
3.5

Bromma ZooMarknad - Stockholms största djuraffär i 3 plan med allt inom hund katt fågel fisk och smådjur.

24 omdömen om Bromma Zoo Marknad

JONAS E
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Riktigt ruttet och brutalt oengagerat bemötande på akvarieavdelningen i Bromma. Hade problem med ett Biofilter. Förutom att vara otrevliga, påstod bl a att jag gjorde fel, när det själva verket enligt instruktionsboken var de som lämnade felaktig information. Med det bemötandet behåller ni inga kunder. Ge personalen en chans att ändra sig eller byt ut dem. Ledsen, arg och besviken 😢😠😔 Däremot fick jag ett otroligt bra bemötande på akvarieavdelningen i Sickla 😊👍 Hur kan de vara så olika service? Vet deras chefer/Vd:n (Sylvia Hulthén) om detta? Eller är det någon slags "strategi"?

Fatou Margareta J
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Alltid bra service, kunniga och hjälpsamma. Även när man själv strulat till det så har de hjälpt till väldigt smidigt.

Bengt L
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Köpte saxar, klippmaskin, trimmer, skär, när jag öppnade trimmern så saknades distanser ringde om detta och åkte dit dagen efter med maskin, dom säger att den är begagnad, omöjligt säger jag har bara packat upp den, är inte ens laddad, svaret jag får är att då har jag laddat ur den, reklamerar maskinen, hör inget på en vecka och åker dit, reklamationsansvarig säger att det är inget fel på maskinen och reklamationen ej godkänns, jag frågar om dom provat den, självklart säger hon, men varför är det då ingen ström i den frågar...

Julia-Maria R
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Super bra service, stort utbud och fantastisk hjälpsam personal. Här kommer jag handla ofta!

Theresa L
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Jag är lite besviken på bemötandet av vissa i personalen. Inte ens ett litet hej när man kommer in i butiken trots att jag är där minst 1 gång i veckan...:( Det är som att man är en annan jobbig kund. :( Känner mig inte välkommen alls utom på smådjursavdelningen där alla är jättetrevliga! Utbudet är jättebra annars men som sagt känner jag mig inte välkommen. :(

Veronica H
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Oftast snabba leveranser! Bra priser och stortutbud av varor. Jag handlar mest över nätet och är mycket nöjd. Lätt att få kontakt med kundservice över mail. Rekommenderas varmt!!!

Evelina W
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Stor affär , bra utbud till katten och priserna är för det mesta bättre än i andra affärer. Spenderat många timmar och tusenlappar där.

Eva Å
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Mycket stort sortiment. De har allt!

Zandra Y
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Jag hänger på Bromma Zoomarknad någon gång i veckan och jag tycker att alla där är jätte trevliga och hjälpsamma, som man ska vara när man jobbar inom serviceyrket! Som hundägare tycker jag att utbudet är VG när det kommer till sovbäddar, hundgodis, hundleksaker, och lite annat. Däremot borde det finnas lite mer hund/valphagar, hundväskor(för frakt), lite fler koppel, fler hundböcker och kläder till hundar så som t ex regnskydd. Sen vore det fantastiskt med någon typ av "fika-hörna" eftersom många hundägare träffas där med sina hundar och socialiserar med andra hundägare.

Anna
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Det mesta är bra, men de säljer alldeles för unga kaniner. Jordbruksverkat säger att inga ungar får tas från sin mamma innan 6 veckor ålder, men de ska helst vara kvar tills de är 8 veckor. De kaninungar de säljer är max 5 veckor vid leverans till butiken, om inte yngre. //Kaninuppfödaren

Joel B
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Det som talar för denna butik är dess stora utbud av nästan allt. För egen del har jag hund, fiskar och sköldpadda och hittar det jag behöver. Personalen har varit tillmötesgående och var riktigt hjälpsamma då jag ville ta ut en stor summa kontanter i butiken istället för att gå till en bankomat.

Ola
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Stort utbud och bra priser, men personalen verkar inte så engagerad (iaf inte på fiskavdelningen).

ann b
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Jättebra butik med ALLT man kan behöva förmedlar även smådjurspensionat till dej som behöver passning 0707712717

Neil
Skrev om Bromma Zoo Marknad

The personnel were extremely friendly, and took the time and effort to show us all the products we need for our new puppy. Huge range of products, and they do offer a price-matching service. Will recommend and will go back for future needs.

Nicklas M
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Trevligt men falskt bemötande. Hade precis varit på Barkarby Zoo som nu heter arken. Jättebesviken att jag kom hit överhuvudtaget. Ojämn kundskap hos personalen skrev någon. Det kan jag verkligen inte hålla med om. VÄRDELÖS personal. Ville ha ett enkelt fiskbaserat foder till min hoffe, och dom tvingade mig nästan att köpa lam foder. Nej tack.. Letar vidare efter en bra butik

Jessica L
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Jag kan inte säga annat än att jag älskar denna butik. Jag praktiserade där mellan V.48-50 förra året och jag kan ju tala om att djuren där blir bra sköta, burarna rengörs ca 2ggr/v, akvarium/terrarium fixas varje dag osv.. Sen det där med hundarna som säljes, det är ägaren till butiken som säljer dom och valparna bor ju självklart inte i butiken! det där var en annons bara sen när man köper valparna blir mer "privat" utanför butiken. Sen så kan man inte begära att varenda personal ska kunna allt, det är därför dom är...

Kerstin N
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Bromma Zoo! Mer än man kan begära. Personalen är generalister och kan det lite om det mesta. Mer artspecifik kunskap MÅSTE man själv sätta sig in i. Om man ska köpa ett djur, ett liv, måsta man ta eget ansvar för den arten så man tar hand om den på bästa sätt. Då kan man inte begära att personal på ett så stort Zoo ska kunna allt i detalj. Man har ett eget ansvar. Vi har hund, marsvin, fisk och reptil och är mycket nöjda med Bromma zoo, men vi har ett eget ansvar och tänker själva. Kerstin

Jessica L gillar detta
Bitte S
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Idag söndag 13/12 fanns en hage med rottweilervalpar på Bromma Zoomarknad. På en skylt vid valparna stod: "Till salu! Två tikvalpar kvar. Pappa EnZoo mamma Zoo." SKANDAL! DET ÄR FÖRBJUDET ATT SÄLJA VALPAR i affär! Bojkotta en så oseriös affär!

Lena S
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Väldigt ojämn kunskap hos personal och ägare. Duktiga på vissa saker, otrologt okunniga på andra. Det är tydligt att profiten är viktigare än djuren. En zooaffär ska vara insatt i vad det innebär att ta hand om djur och avråda från impulsköp av djur. Kunder vänder sig till dem i tron att de är insatta. Vilket de borde vara. Att flera av dem ger helt galen information tycker jag är skrämmande. De har börjat bli lite bättre och börjar lyssna när de inte vet. Kanske för att myndigheterna ställer högre krav de senaste åren....

xx x
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Bromma Zoo Marknad säljer sjuka fiskar. Köpte två Slöjskärtar till mitt nya akvarium. Ett par dagar senare upptäckte jag att de hade karplöss. (Karplöss är parasitära kräftdjur som är flera millimeter stora. Karplöss uppehåller sig på fiskarnas hud där de kan synas. Det blir rödaktiga ställen på huden där lössen angripit. Dessa ställen inflammeras lätt). Åkte tillbaka till butiken och såg att även deras Slöjskärtar hade paraciten. Vanvård av fiskar enligt min mening. Skall aldrig mer handla där.

Annika T
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Toppenpersonal som är väldigt kunniga, nya läget med allt på samma plan är kanon!

Henric E
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Mycket bra butik! Stort utbud och alltid välfyllda hyllor. Personalen är väldigt serviceminded och det viktigaste av allt, kunniga inom det olika områdena. Bromma Zoo Marknad, Sveriges största och bästa zoomarknad?

Lena J
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Absolut jättebra butik,dom har ALLT, jag har fåglar, och det jag behöver handla finner jag där, och så har dom ett härligt utbud av undulater, och djuren är väl omskötta, allt är fräscht i butiken, dom undulater jag köpt där är helt underbara, tyvärr ligger det lite långt i från där jag bor, men det är värt varenda besök, absolut min favortibutik! Lena i Stockholm Lena i Stockholm

Mattias  A
Skrev om Bromma Zoo Marknad

Jättetrevlig butik dock inte så stort utbud av fåglar vilket är mitt intresse, dock det utbud man kan förvänta sig (undulater, nymfar, kanarier och sparvpapegojor). Dock jätteplus för priserna, väldigt bra priser på både djur och mat. Fiskar jag köpt här har haft väldigt bra kvalite. Dom har nog alla tillbehör som finns till hundra och katter men även stort utbud av mat och tillbehör till andra typer av husdjur. Gillar butiken skarpt och kan gå runt här i timmar..