Café Mineur

Café Mineur

Ring 08-411 10 07 www.cafemineur.se

Ekologisk inriktning med ca 50% av allt som säljs. En del Rättvisemärkt. I Gamla Stans mysiga källarvalv. Mysigt med mycket soffor och sköna fotöljer. Gratis internet. Fokus på kvalitet och bra espressokaffe.

20 omdömen om Café Mineur

Anna A
Skrev om Café Mineur

Mycket trevligt cafe. jag har varit nöjd alla gånger jag varit där.

Timmy K
Skrev om Café Mineur

Festliga typer med goda shaker. Alltid ett trevligt bemötande, och fastän det ibland blir lite språkskillnader är det bara skoj att försöka flexa franskan, och förvirringen slutar alltid med ett skratt. Att ta en shake med sig från Mineur och dricka den i vårsolen längst med vattnet i Stockholm är nästan olagligt mysigt. Mysiga lokaler att softa en stund i dessutom, om man nu skulle få solsting mitt i allting. :)

Leopold
Skrev om Café Mineur

Mitt favoritcafé i Stockholm. :) Riktigt stort utbud av te, avslappnad och trevlig personal och framförallt: Lokalen! Helt fantastisk är den, de har en väldigt blandad miljö med fina soffor och roliga utsmyckningar. Det senaste året har barnvagnsterroristerna blivit fler och fler men det är inte deras fel! Ett barnvagnsförbud vore på sin plats på många av mina smultronställen ;)

Torbjörn J
Skrev om Café Mineur

Mycket trevligt fik. jag har varit nöjd alla gånger jag besökt stället.

Christoffer d

Alltid där! ;)

Sara R
Skrev om Café Mineur

Jättehärligt! Finns en del ekologiskt utbud vilket känns fräscht och trevligt. Mysig personal, god mat och fina goda bakverk. Trevlig och speciell lokal, möjlighet att köpa inredning om man faller för den! :)

Ola J
Skrev om Café Mineur

sjukt god ostpaj med en latte efteråt som ingår i priset

eliza t

Nicolai L
Skrev om Café Mineur

Super gott kaffe, jätte goda kakor och stora matiga baguetter och sallader! Mysigt, opretentiöst inrett. Jättetrevlig personal med engagemang. Det märks att man vill åstadkomma något bra eftersom menyerna förändras och förbättras!

Yannick P
Skrev om Café Mineur

Bästa arbetsplatsen jag haft! längtar tills julen kommer och jag kan åka hem till stockholm och jobba på mineur!

eliza t gillar detta
tobias M

Hanna K
Skrev om Café Mineur

Jag älskar Café Mineur! Jag är stammis där och är där några gånger i veckan. Deras chevrebaguette är episkt god, jag skulle kunna leva på den i resten av mitt liv. Deras thélista är sjukt bra och det finns mycket att välja på. De som jobbar där är superbra människor och det går alltid att få sina önskemål uppfyllda. Alla möbler och detaljer är sjukt fina och man kan sitta där i timmar och bara känna sig nöjd och mysa! Jag måste säga det igen; JAG ÄLSKAR CAFÉ MINEUR!

aram a
Skrev om Café Mineur

Mycket mysigt ställe. Mycket personlig och trevlig atmosfär. Deras saffranskaka är elt gudomlig. Kan vara det bästa fiket i stan.

Emma J
Skrev om Café Mineur

Mitt favoritcafé i Stockholm! Har du inte smakat på deras baguetter är det dags nu! Den godaste smörgåsen jag ätit i hel mitt liv. För att inte tala om saffranskakan. Fint ställe att ta en fika och chilla på, peronligt, mysigt inrett, inte trångt eller något sånt. Trevlig personal. GILLA!

Dana H
Skrev om Café Mineur

Ett fantastiskt mysigt ställe! Det måste bara upplevas. Ekologiska grejor o trevlig personal, härliga softa soffor...

Liv Ö
Skrev om Café Mineur

Världens mysigaste och trevligaste café. Trevlig personal, mysig lokal och god mat eller fika som dessutom ofta är ekologisk. Personligt bemötande vilket gör att jag ofta går dit och tar med mina vänner som alla har tyckt om det.

Senita E
Skrev om Café Mineur

Mysigt, Gott, stora portioner och en söt norska i kassan - vad mer behöver man?

Erika W
Skrev om Café Mineur

Jättehärligt ställe! Bra priser med Stockholmsmått mätt, massa smaskiga rätter och originella bakverk (inte bara Delicatobollar och jättemuffins alltså). Generös och trevlig personal, min kompis fick t ex gratis påfyllning till sin soppa med massa bröd och ostar till. Schysst och supermysig "grottlokal" också!

nikolina s
Skrev om Café Mineur

skiit mysigt! passar alla lägen och alla människor!

Justus B
Skrev om Café Mineur

I en källarhåla i gamla stan Hittade jag stans absolut bästa kaffe gjord med omsorg. Kaffet smakar..ehh..kaffe. Nästan allt som bjuds där är ekologiskt och fair trade märkt och smakar därefter. Lugn atmosfär skapar en skön och avslappnande café känsla och jag känner mig totalt stresslös.