CarCell

CarCell

Ring 072-361 55 73 www.carcell.se
3.8

Vi har lång erfarenhet av såväl service som bilförsäljning. Vår fokus är att alltid ha hög kvalitet till ett bra pris. Det viktigaste för oss är nöjda kunder.

52 omdömen om CarCell

Indir
Skrev om CarCell

Min erfarenhet av CarCell är att de är ett gäng oprofessionella, otillmötesgående lurendrejare som sålde mig en bil med missvisande marknadsföring. I annonsen stog det nämligen att bilen var "i toppskick". Hade knappt kört bilen i 2 veckor innan kopplingen gick sönder. Reklamerade bilen och efter en hel del tjaffs lyckades jag få CarCell att ta sitt ansvar och byta ut kopplingen. Bilens oljetank har också ett läckage sen dag 1, en servo som gav upp inom 1 vecka. Påpekade detta men CarCell har helt enkelt struntat i att...

Speedy Bilservice Nacka
4.6/5 i betyg av 2016 omdömen 4.6 av 2016 omdömen

Bra som vanligt. Stort tack för ert arbete. Endast väntetiden. Men stort tack

Navid O

...asdfasdfasdfasdfasdasdfasdfasdfasdfasdfasdfas

Ronny Ö
Skrev om CarCell

Köpte en bil under sommaren-15, när det nu i november var dags att montera de vinterdäck som följde med bilen, visade det sig att fälgarna inte passade. Ringde upp och påtalade att det var fel fälgar till bilen, fick till svar att det skulle ni ha kollat när ni köpte bilen. Att rätt fälgar medföljer bilen, bör väl vara säljarens ansvar. Känns väl inte riktigt seriöst att sälja bilar när det är fel fälgar till vinterdäcken, samt att vara helt ointresserad att försöka rätta till det.

Speedy Bilservice Eskilstuna
4.6/5 i betyg av 672 omdömen 4.6 av 672 omdömen

Mycket snabb och proffsig hjälp med akut bromsproblem. Väldigt hög nivå på kundservicen!

AGNETA SOFIA L AGNETA SOFIA L
Halal T
Skrev om CarCell

90% av alla bra betyg är skrivna och stavade ungefär likadant, det lyser alltid igenom när det är samma person hos företaget som skriver positiva inlägg, vanligaste misstaget är att köra med samma typ av meningar och samma typ av avslut, trots att människor överlag skriver och formulerar sig väldigt olika, ett tips är att inte avsluta med /namn, det syns så tydligt att det är samma person Så tipset är att variera lite - formulera dig lite olika - skriv inte 2 eller 3 positiva inlägg på samma dag Sen en till sak som märks...

Indir gillar detta
Annica F
Skrev om CarCell

Riktigt usla, köp inte begagnade bilar där. Gick sönder direkt, ringer upp och då säger de att de bara har en månads garanti. Roliga är att det inte ens gått en månad. Riktig lurendrejeri!

Speedy Bilservice Smista
4.6/5 i betyg av 863 omdömen 4.6 av 863 omdömen
BadgeFourYears

Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a

Peter N
Skrev om CarCell

Klassiska skojare som dessutom misstänkligt verkar skriva sina egna fina omdömen här. I alla fall. Lämnar in bilen på service som ska innefatta oljebyte samt byte av luft och kupéfilter. Fick en dålig känsla och kollar upp jobbet. Inget var bytt och ändå har man mage att ta 2300 SEK för kalaset. Man svarar sedan varken på telefon eller mail... Trevligt...

Indir gillar detta
Svar från CarCell

Hej Peter, Tack för ditt omdöme. Vi har som våra omdömen tydligt visar en hel del nöjda och en del missnöjda kunder, vilket hör till i en sån bransch. Beklagligt att du upplevt din erfarenhet av oss på det här viset. Att ta betalt för arbete som inte gjorts ser vi självklart allvarligt på. Kan dock försäkra dig om det inte någonstans ligger i vårt intresse att tjäna in 2300 sek på detta sätt. Jag har veterligen inte fått information om att du försökt kontakta oss. Det är svårt att veta vem och vilken bil det handlar...

steffo t
Skrev om CarCell

FIck bra pris för inbyte och en ännu schysstare bil i utbyte. Trevlig säljare!

Min Bil Sollentuna
4.4/5 i betyg av 1678 omdömen 4.4 av 1678 omdömen
BadgeThreeYears

Reparationen i sig var ok. Men... Att en regskylt försvann - inte deras problem. Att bilen fick 10 st fågelskit på sig - inte deras proble

Sven Thomas K Sven Thomas K
Patrik D
Skrev om CarCell

Har haft min bil på MrCap och Wellkept tidigare för helrekond med lackskydd och var så sjukt impad. Allt bara glänste och luktade nytt både in och ut. Visst vid dessa tillfällen betalade jag mellan 4-5000, men hur som helst så gjorde man allt jobb på en arbetsdag och jag kunde inte se en ända liten repa fast jag har en svart bil. Köpte i alla fall den här delen via Lets Deal för 1500 och tyckte det lätt lite för bra för att vara sant och ja lite så kändes det efteråt. Visst bilen glänser och svarta bilar är svåra att få...

lukas a
Skrev om CarCell

I början sommaren började min bil strula. Bilen gick helt plötsligt inte att starta. Krångel med bensinpumpen tänkte jag. Tog den till en märkesverkstad i norra Stockholm och de ville byta ut hela pumpen till pris på närmare 80% av bilens kostnad. Bärgade bilen till CarCell som på två dagar kunde lokalisera felet till ett relä. Snyggt jobbat!! supernöjd. Tack!

OKQ8 Bilverkstad Södertälje - Sheermotorcenter AB
4.5/5 i betyg av 521 omdömen 4.5 av 521 omdömen

Väldigt bra service.Jag är jättenöjd

Bengt Arne Å Bengt Arne Å
Jerzyy P
Skrev om CarCell

Fantastisk bra. Smidigt och enkelt som det ska va.

Lennart S
Skrev om CarCell

Felsökte bilen och korrigerade felet till ett bra pris. Bra återkoppling under hela processen. /Lennart

STF Bilservice i Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 19 omdömen 4.7 av 19 omdömen
Badge2016

Alltid bra service, tillgängligt och bra pris. Tack!

Perra L
Skrev om CarCell

Inte bara bra service. utan även ett gött gäng. Har servat våra två bilar här nu och är lika nöjd. Ett alternativ till de stora verkstäderna.

Stina W
Skrev om CarCell

Bra o proffsigt bemötande. Snabb o saklig återkoppling.

Speedy Bilservice Solna
4.7/5 i betyg av 1690 omdömen 4.7 av 1690 omdömen

Göran & co på Speedy hjälpte mig på bästa vis. Toppenbra!

kaj
Skrev om CarCell

Har återigen fått bra bemötande och snabb service hos CarCell. Det var dags för storservice och efter ett bra och förtroendeingivande bemötande förra året föll valet självklart på CarCell som uppdragsverkstad.

Göran G
Skrev om CarCell

Väldigt trevligt bemötande på alla plan. Gick snabbt att få en tid och väntetiden var minimal! Helnöjd kund

Upplands Bilmekaniska AB
4.5/5 i betyg av 806 omdömen 4.5 av 806 omdömen

Reparation av bil. Underkänd på besiktningen, men också en felsökning med följande reparation. Är väldigt nöjd! Jag fick serviceminded bemöt

Ingrid Essa Irne H Ingrid Essa Irne H
Susanna H
Skrev om CarCell

Köpte min drömcab nu till sommaren. Riktigt trevliga säljare och schysstbemötande. Fick bilen servad till leverans kostandsfritt. En lite plastskada åtgärdade de kostandsfritt med. Tack!

Kamran S
Skrev om CarCell

Hittade Carcell genom Letsdeal. Köpte service och rekond som jag nyttjade i förra veckan. Känns seriösare än de andra Letsdeal-verkstäderna jag provat hittills.

Service Specialisten
4.4/5 i betyg av 158 omdömen 4.4 av 158 omdömen
BadgeThreeYears

Fick snabb och god hjälp samma dag jag ringde med en underkänd bil vid besiktning och körförbud Ni avhjälpte felet och gjorde en underhålls

Lars Göran Vilhelm R Lars Göran Vilhelm R
Jocke E
Skrev om CarCell

Supernöjd Letsdeal-kund. De fick min 3 år gamla Opel att kännas som ny igen.

eva m
Skrev om CarCell

Lämnade in bilen och fick vid skjuts till pendeltåget.. Hämtar upp den efter jobbet enligt avtalad tid. Bra service, rekommenderas varmt!

Speedy Bilservice Södermalm
4.7/5 i betyg av 809 omdömen 4.7 av 809 omdömen

Trevligt bemötande från början. Hade tappat avgasröret men blev mottagen direkt trots proppfull verkstad. Supersnabbt jobb. Bra pris! Kommer

Kjell Birger B Kjell Birger B
Steve L
Skrev om CarCell

I was very pleased with my experience at Carcell. I found the used car I wanted and they were true and service minded. They were able to make this purchase really worth ..Grateful.

patrik f
Skrev om CarCell

Tack grabbar! Bra och snabb service, inget att anmärka på.

Speedy Bilservice Högdalen
4.8/5 i betyg av 4103 omdömen 4.8 av 4103 omdömen

Trevligt bemötande snabb hjälp.

Lars Anders E Lars Anders E
Stefan K
Skrev om CarCell

Snabbt och bra pris. Bra information om skada och pris för reparation. Fick dessutom en smärre lackskada reparerad på plåtverkstan.

zyheyr
Skrev om CarCell

Fick min bil servad samma dag jag kom till verkstaden. Tummen upp.

KW Bilservice i Stockholm AB
4.6/5 i betyg av 445 omdömen 4.6 av 445 omdömen
BadgeFourYears

Alltid trevligt bemötande och snabb återkoppling. Supernöjd!

Janette J Janette J
Christer  J
Skrev om CarCell

Utmärkt service!! Snabb återkoppling, trevlig personal!

Stefan H
Skrev om CarCell

Lämnar in bilen för rekond. CarCell ringer och påpekar att det är dags för service, något jag jag själv inte tänkt på. Får bilen servad och rekondad till på samma gång till ett bra pris.

Speedy Bilservice Haninge
4.8/5 i betyg av 1100 omdömen 4.8 av 1100 omdömen

Kunnig personal, bra service

Borrexpress S Borrexpress S
Gunni L
Skrev om CarCell

Löste sitt jobb som förväntat till förväntat pris.

manne s
Skrev om CarCell

Fick min Alfa Romeo rekondad och lackskyddad nu till sommaren. Supernöjd med resultatet. Fick hjälp av en supertrevlig kille som följde med ut och visade upp bilen efter resultatet. Han kom med goda råd och tips för att hålla lacken ren och fin. Uppskattas!

Sumpan Bilverkstad AB
4.7/5 i betyg av 2274 omdömen 4.7 av 2274 omdömen

Bra och trevligt xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rouzbeh A
Skrev om CarCell

Lite långt ut för mig som bör söder om stan. Utmärkt jobb, så värt sträckan. /rouz

T
Skrev om CarCell

köpte en Helrekond inkl lackskydd från let´s deal. Det började med att jag lämnade bilen å dom sa att den skulle vara klar dagen efter, kl 4 hade ingen hört av sig så jag ringde å då sa dom att den inte var klar men jag skulle höra av mig lite senare, vilket jag gjorde å när jag ringde igen så visste den ena ingenting om den utan gav telefonen till en annan som sa, vänta lite måste gå å fråga en annan, å tillslut fick jag till svar att säterna var inte torra än, så den måste stå ett dygn till. Å så sa han att imorgon ska...

Speedy Bilservice Nynäshamn
4.8/5 i betyg av 727 omdömen 4.8 av 727 omdömen

Fick den tid jag önskade. Det arbete jag beställde blev utfört under den lovade tiden. Vad kan jag mer begära . Priset helt enl. Ök. Brukar

Sofie
Skrev om CarCell

Trevligt bemötande och ett förstklassigt utfört arbete! Resultatet blev väldig bra och jag är mycket nöjd. Rekommenderar med glädje Carcell.

Nick d
Skrev om CarCell

Besök gärna andra verkstäder i Närhet istället, mycket dyrt och reparera bilen hos parcell, skulle byta en servo rör till en Saab 9-3 de visste inte riktigt hur många timmar skulle ta fick tid på mellan 2-4 timmar för det jobbet dvs en kostnad mellan 2000-4000kr , bilen är lämnad till mekonomen verkstad i samma område , fick det fixad för 1200kr. Antingen har mekaniken dåligt med erfarenhet och kunskap eller så tar de mycket bra betald. hade även tidigare frågat om pris för en kamremsbyte för en Caddy och fick pris...

Speedy Bilservice Arninge
4.9/5 i betyg av 197 omdömen 4.9 av 197 omdömen
BadgeFourYears

Bytte Broms belägg och broms skivor, bra kundbemötande, kunde utförligt o bra visa exakt vad som gjorts och vad som bytts samt påvisa hur pa

Holger Gunnar B Holger Gunnar B
Bosse B
Skrev om CarCell

Väldigt nöjd. Effektiva med bra kunskap, servicekänsla och ett trevligt bemötande. Fick hjälp av ägaren(?) André som var riktigt schysst. Han justerade en del som en annan verkstad ville byta. Sånt uppskattas!

CarCell Bilcenter och Sofie gillar detta
Nisse
Skrev om CarCell

Bytte kamrem och gjorde storservice. Extra nöjd när de ringde och påpekade att styrservopumpen läckte, ett problem jag inte riktigt orkat ta tag i. Fick den bytt till ett bra pris. Smidigt och bra.

Speedy Bilservice Täby
4.8/5 i betyg av 1099 omdömen 4.8 av 1099 omdömen

Otroligt bemötande, frågar först vad det kostar att byta bromsar fram o bak, 3500 kr säger han Göran i telefon, lämnar in bilen dagen där på

Magnus L
Skrev om CarCell

Köpte en fyrhjulsinställning via Letsdeal. Det slutade med ett antal besök och en massa strul och en ratt som ändå är sned när man kör rakt fram. Det är en lång historia, men när jag lämnade in bilen så var ratten sned åt höger (vid körning rakt fram) och det lyckades dem justera så att den är sned åt andra hållet i stället. Visserligen inte lika mycket men efter en professionell framvagnsinställning så förväntar man sig att det ska vara rakt. Så jag ringer och bokar ny tid för att få detta fixat. Jag lämnar in bilen och...

Emanuel M
Skrev om CarCell

Blev rekommenderad att lämna in bilen av en kollega. Service gjord enl Instruktionsbok. Byte till sommardäck. Snabbt utförd service i samtliga fall och bra bemötande. Kommer att fortsätta med dem.

CarCell Bilcenter och Sofie gillar detta
Min Bil Bromma
4.4/5 i betyg av 2021 omdömen 4.4 av 2021 omdömen

Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips

Åsa K
Skrev om CarCell

Köpte bil i förra helgen. Personalen var jättetrevlig och tillmötesgående. Fick storservice och kamrem bytt vid leverans. Rekommenderas varmt! /Å

erik s
Skrev om CarCell

Köpte en bil hos CarCell i Dec. Innan garantin gick ut så gick ABS enheten sönder. Skickade iväg ett mail (slutet av Januari~) och har inte fått svar ännu. Även om det "bara" var en kostnad på 400kr att köpa en beg. del så borde dom åtminstone svara på mailet. Bilen var servad enligt serviceboken när jag kommer hem är servon inte full, ca 1dl saknades, spolarvätskan var halv full, oljan var nästan helt tom(hoppas att inte motorn tog skada utav detta) Försökte kontakta dom och fick svar som borde stått i serviceboken...

Speedy Bilservice Östermalm
4.8/5 i betyg av 2189 omdömen 4.8 av 2189 omdömen

Bra service o bemötande ! Bra intiativ med efterdragning

Anette N
Skrev om CarCell

CarCell gjorde ett mycket fint jobb. Bilen fick en fantastisk glans, verkligen nöjd. Dessutom var de trevliga att ha att göra med. En perfekt deal!

BO K
Skrev om CarCell

Köpte en rekond från Letsdeal för 1500 kr som skulle enligt uppgift ta 5 - 6 tim att genomföra och normalt kostade ca 7000 kr. När jag kom för att lämna bilen föreföll det som de överbokat antal kunder med rekond. Fick lämna bilen 1,5 dagar och när jag sedan kom och skulle hämta den så stod de fortfarande och arbetade med bilen. Bilen var förvisso ren men det var inget speciellt och resultatet av jobbet de gjort hade jag nog fått om jag lämnat bilen till annan firma och betalt mindre än en tusenlapp utan någon deal. Tyvärr...

Proline Bilskador AB
4.7/5 i betyg av 155 omdömen 4.7 av 155 omdömen

Väldigt trevligt bemötande. Fint utfört arbete

Noa B
Skrev om CarCell

Lämnade in bilen för en helrekond, hade köpt en lets deal deal. Kan konstatera att bilen tvättades utvändigt och torkades av med en trasa invändigt, uppskattad tid ca 5-10 min invändigt, ca 25 min utvändigt. Enligt annonsen skulle de lägga 6-7 timmar på bilen dvs ge den en full reckond. Kommer aldrig anlita detta företag igen, bättre att tvätta bilen på t.ex Statoil...blir typ samma resultat som deras såkallade helrekond. Min tid är för dyrbar på att lägga på att tjafsa med blufföretag, om du känner liknande så undvik detta företag.

Lena H
Skrev om CarCell

Trevligt bemötande väldigt hjälpsamma när jag lämnade in bilen för lagning av stenskott. Fick en förklaring hur man gör när man lagar. Jag är nöjd och återkommer gärna .

Min Bil Täby
4.4/5 i betyg av 1252 omdömen 4.4 av 1252 omdömen

Mycket nöjd och skulle åka igen när det är dags för service.

Micke R
Skrev om CarCell

Jag nappade på reklamen jag fick i brevlådan. Har bott i Järfälla i många år och haft min bil servad på många av Järfällas större och mindre verkstäder. Jag bestämde mig för att prova CarCell för en liten service. Jag blev så nöjd att jag även anlitade de för byte av kamrem. Skönt och glatt gäng som vet vad kundservice innebär! Har nu lämnat in sommardäcken på deras hotell. Ses snart igen! Tack så mycket! :) /Micke

Mohamed R
Skrev om CarCell

Medhjälpliga, inga långa väntetider jag är verkligen jätte nöjd. Dom löser verkligen allt som rör bilen allt mellan stenskott, plåtslageri till däckservice och bilservice.

Speedy Bilservice Huddinge
4.7/5 i betyg av 1069 omdömen 4.7 av 1069 omdömen

Snabbt utfört men något dyrt med service.......................................

Maria Therese K Maria Therese K
LIsa A
Skrev om CarCell

Mycket bra och hjälpsam personal! Fick hjälp med det jag sökte för och inget mer, vilket är super bra!! Mycket bra bemötande och ett plus nya och fräscha lokaler!! Rekommenderas starkt!!

Ali H
Skrev om CarCell

Allt för din bil under samma tak med mycket trevliga och kunniga grabbar. Allt flöt på snabbt och på ett väldigt professionellt sätt. Rekommenderas starkt av en återkommande kund.

Speedy Bilservice Vällingby
4.8/5 i betyg av 2367 omdömen 4.8 av 2367 omdömen

Aldrig haft bättre service än såhär. Inga dolda avgifter, snarare tvärtom! Dom drar av ingrepp från fakturan man redan skrivit på om dom vi

Kjell Thommy C Kjell Thommy C
Sam S
Skrev om CarCell

Bilen fick sig en rejäl service denna gång. Kunnig och engagerad personal. Tack! /Sam E.

Richard R

Väldigt bra service! Och mycket trevlig personal Tack carcell

Mekonomen Huddinge
4.5/5 i betyg av 757 omdömen 4.5 av 757 omdömen

Billy William E Billy William E
Rima R
Skrev om CarCell

Bra och snabb service! Trevlig personal

Tove L
Skrev om CarCell

Otroligt bra service. Min bil fixades samma vecka som jag blev kontaktad och till en riktigt billig peng!

STHLM BIL
4.8/5 i betyg av 209 omdömen 4.8 av 209 omdömen

Carina E
Skrev om CarCell

Fått bra bemötande av personal på er firma i Kallhäll

Speedy Bilservice Södertälje
4.8/5 i betyg av 753 omdömen 4.8 av 753 omdömen

Mycket kunnig personal som var villig att ta sig en titt på drop-in, de var med och fattade beslut om hur problemet kunde lösas - då det gäl