City Gross

City Gross

Ring 08-564 895 00 www.citygross.se
3.0

City Gross roll är att spara tid och pengar åt Sveriges konsumenter. City Gross strävar efter att uppfattas som den mest tidsbesparande butiken med marknadens bredaste sortiment av välkända märkesvaror, till ständigt låga priser.

21 omdömen om City Gross

Loris P
Skrev om City Gross

Ska aldrig mer handla på city gross bromma!

Peter Christopher Flemming M

Samarbetar med Klarna som jag aldrig hade befattat mig med eftersom Klarna var bland 2019 års mest anmälda företag till Konsumentverket🤮🤮🤮

Perra E
Skrev om City Gross

Ny hemsida är katastrof. Den nya hemsidan är katastrof att försöka beställa ifrån, åtminstone för oss. Inloggningar fungerar inte, byte av recept i flexkasse är nästan omöjligt att göra, betalningar som dras dubbelt från Klarna. Kundtjänst som nonchalerar kundernas problem, långa svarstider, otydliga svar. Det fungerade mycket bättre tidigare, nu byter vi matkasse och livsmedelsleverantör.

Renée B
Skrev om City Gross

Blev riktigt dåligt bemött så man vill inte handla där mer.

Anette N
Skrev om City Gross

Nu har det hänt igen - vet inte för vilken gång i ordningen i denna butik: lurad på extrapriserna, totalt nästan 60 kr. CityGross lockar med många frestande extrapriser medan datakassan stämplar in det ordinarie priset. Aldrig varit med om detta i sån omfattning i någon annan livsmedelsbutik och som sagt, inte bara en gång utan redan för flera år sedan. Häagen Daz för 29, 90 i olika smaker. Kassan stämplar in 44,95. Tassimo kapslar 44,95, kassan stämplar in ordinarie pris på flera av paketen. Jag påtalar felet eftersom...

Bengt A gillar detta
Nikola T
Skrev om City Gross

Jättegoda och fina tårtor, snittar och smörgåstårtor till festen! Rekommenderas varmt!

Bengt Erik Håkan D

Vi köper mycket räkor till vår katt som älskar räkor men vissa förpackingar rör han inte räkorna vi har själva provsmakat dem de smakar lite konstigt men går att äta de som är dåliga är självlysande låter otroligt men det beror på att räkorna förvarats för varmt Även om det inte är en bevisad hälsorisk med självlysande räkor kan man dock dra slutsatsen att de innehåller höga bakterietal, förmodligen på grund av att de under en period förvarats för varmt. Citygross transporterar sina frysvaror i kylbilar ibland håller...

Gunilla S
Skrev om City Gross

Stor och fräsch butik som man lätt tar sig fram i. Bra köttavdelning, hjälpsam och serviceinriktad personal. Ganska bra priser. Självscanning som fungerar perfekt. Cafeet prisvärt.

Petter B
Skrev om City Gross

Smidig självscanning. Bra utbud (synd dock att de slutat med Klövermjölk). Trevlig personal. Stor butik, ingen trängsel. Priserna är helt okej, tycker konserverna är lite dyra. Den lilla pricken över i saknas, men jag vet inte riktigt vad som skulle få mig att ge en femma.

anna h
Skrev om City Gross

Jag är väldig nöjd att vara kund hos dem. Det är billigt affär, med stor utbud och man får alltid hjälp när man behöver.

Pia O
Skrev om City Gross

Mycket trevlig butik med bra utbud, otroligt bra köttavdelning och arbetet med Äkta vara.

Nikolaos M
Skrev om City Gross

En mycket bra och trevlig butik med bra priser och sortiment. Fantastiskt trevlig och kunnig personal. Speciellt charkens personal om jag nu ska lyfta fram ngn enskild grupp. De tar sig tid och ger råd och verkligen bryr sig om kunden.

Eva A

Simon N
Skrev om City Gross

De har bra ameriskanska läsk som vanilla coke, cherry coke och mountian dew. amerikansk godis Reese peanutbutter cup de är mycket goda. De har berka bus läsk som är gott men den är svensk!

Bitte S
Skrev om City Gross

Bra affär, stort utbud. Jättetrevlig fiskdisk. Frysdiskarna har allt! Mycket gott i bageridisken, fantastiska tårtor! Men så evigt långt att gå på de stora golven från entré till maten.

Martin H
Skrev om City Gross

Bra priser, bra utbud, fräsch affär. Om man har småbarn får de dessutom ta en gratis frukt, perfekt! Det och gratis ballonger till barnen som de har ibland gör det mycket lättare att som barnfamilj handla här.

Per W
Skrev om City Gross

Aldrig mer City Gross! Fredag kväll och jag har gjort mitt sista besök hos CG. Handlade för 735:- till ett barnkalas som jag skulle ha på lördagen, bl a godis för 122:- Döm om min förvåning när flickan i kassan dessutom väger de 15 godispåsar som jag tänkt dela upp och lägga godiset i. Priset för dessa blev 33.93. När jag ifrågasatte detta fick jag till svar att "vi kan inte ge bort så många, vi måste ta betalt för dem. Vill du ha dem eller inte?" Klockan 21.04 en fredag känns inte alternativet att lämna varorna (och då...

Tobias B och Anna J gillar detta
Silvia H
Skrev om City Gross

Det här är min favorit stormarknad. Dom har bra utbud till bra priser. Jag strosar gärna omkring på de olika avdelningarna och impuls köper nästan alltid något kul. Personalen är jätte trevlig och hjälpsam. Min snitt tid i butiken är ca 1 1/2 timme, det är ett nöje att handla här.

ANDREAS N
Skrev om City Gross

Har varit en stamkund och storhandlat här under de senaste fyra åren, då dom ofta brukade ha bra erbjudanden varje vecka på kött, fisk, bröd och frukt/grönt. Jag gav City Gross en stark fyra tidigare, på gränsen till femma, men nu har dom sjunkit till en tvåa. Tyvärr är deras erbjudanden inte i samma klass nuförtiden (sen i somras). Vet inte vad som hänt? Varför har ni skärt ned på alla bra erbjudanden? Tidigare kunde ni ha ryggbiff, färsk kyckling, fläskkotletter och köttfärs till extrapris under en och samma vecka. Nuförtden...

Elina E
Skrev om City Gross

Att handla mat är väl aldrig kul, men här har du en matbutik som faktískt är rolig att handla i. De har mycket småplock billigt (dvs ljus, servetter och andra köksartiklar). Jättefräsch frukt och grönsaksdisk och bageriet har alltid fräscht och nybakat bröd. Första gångerna tyckte jag det var svårt att hitta, men idag vet jag vart allt finns och att handla mat går både snabbt och är roligt.

Tobias H
Skrev om City Gross

Jag har ännu inte riktigt identifierat mig själv med att vara en veckohandlare ... men hursomhelst finns det en hel del att vinna vad gäller just den tid man spenderar på inhandlande av mat - inte oviktigt i en tid av dagishämtning och någon idé om att varje dag äta (och erbjuda min son) lagad mat. Jag har således provat de flesta stormarknader runt Spånga/Bromma ... och får nog säga att City Gross avgår med en knapp vinst. En helt ok kött/fisk/vilt-disk. Ett bra bageri med många olika sorter färskt bröd. Mycket bra grönsaks-...