Citykyrkan

3.5

4 omdömen om Citykyrkan

Calle L
Skrev om Citykyrkan

Mycket prisvärt fikaställe, häftig miljö. Utbudet är lite smalt på bakelser men det som finns är riktigt bra. Tyvärr är delar möblerna lite ofräscha (inte slitna men direkt smutsiga - skulle behöva en möbeltvätt) och kaffet kunde vara snäppet bättre - men som sagt värt ett besök och mycket prisvärt.

Britta L
Skrev om Citykyrkan

Idag har jag åter igen besökt Citykyrkans café, åkt hissen tre trappor upp i huset på Adolf Fredriks kyrkogata 10 tillsammans med en kompis som aldrig varit där förut, och som precis som alla andra som jag släpat med mig dit fascinerades av de otroliga gamla lokalerna med glansen kvar från fornstora dar som man kan läsa om här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fenixpalatset Det blev äppelkaka med vaniljsås idag för 35 kronor, hembakt liksom allt bröd som serveras, och till det gott kaffe. Måste snart gå dit igen och äta deras laxpudding och ta för mig från det dignande salladsbordet.

Nikke L gillar detta
Malou G
Skrev om Citykyrkan

Inne i Citykyrkan kan man hitta ett fik där de har bra priser för att vara ett café. Otroligt fina lokaler, men de har inrett cafédisken som en skolcafeteria o dyl. vilket gör att det känns lite omysigt. Däremot om man fortsätter längre in i lokalen har de gjort det riktigt trevligt med gamla möbler som passar med den sekelskiftsbyggnad som det är. Enklare lunch till mycket bra priser!

Jasmine E
Skrev om Citykyrkan

Hade ingen aning om att det låg ett café här, men tre trappor upp kan man hitta Citykyrkans caféverksamhet där de har ett relativt billigt utbud av fikabröd och lunch. Dock har jag endast testat deras semlor än så länge som kostade 22kr. Jag tyker att det bästa med semlor är mandelmassan men det var så mycket mandelmassa på Citykonditoriets semlor att t.o.m jag protesterade. Lokalerna är väldigt fina, högt i tak och gott om sittplatser för stora sällskap. Nackdelen är att de stora ytorna tar udden av den mysiga känslan...