Måste ha Sveriges sämsta kundsupport. Det går inte att mail, när man ringer upp så är det 1 tim kötid, och funktionen ”vi ringer upp” funkar inte. Jag får ett sms att surfet är slut, men både i appen och på webben så står det att jag har 10g utav 10g kvar. Appen är dessutom buggig. Jag har 1 år kvar av abonnemanget och efter det aldrig igen
Comviq
73 omdömen om Comviq
Lurar kund på fakturering och tvingar en betala för en hel månad fastän abonnemanget avslutats. Mia Nilsson i kundtjänsten om det ens är hennes riktiga namn ljuger.
Tänk en extra gång innan du tecknar avtal med Comviq! Jag är och har varit kund i några år. Nöjd för det mesta och i förra veckan valde jag att stanna kvar och teckna ett nytt abonnemang med en Samsung S22. Igår 14/2-23 fick jag min telefon som visade sig vara trasig 😑 Tar direkt kontakt med Comviq varpå jag får höra att jag är skyldig att skicka in den till en serviceverkstad för reklamation och att detta kan ta över 2v. Ny telefon som jag just fått och aldrig använt blir jag av med sekunden efter att jag köpt den. Mina...
Comviq minskade min bredbandshastighet utan att informera mig . Jag fick fakturor med extra kostnader varje månad. Då bytte jag operatör. Trots detta fortsatte fakturorna att komma. Även om jag betalade för hela månaden för endast de två dagar jag använde tjänsten (de behandlade nummerflytten till den nya operatören något sent), tillkom en påminnelseavgift denna månad. Jag upplever också att Comviqs abonnemangsavgifter är högre jämfört med andra operatörer, och servicenivån är lägre.
Sämsta operatören någonsin! När man säger upp abonnemanget skickar dom massa extra fakturor och hittepå avgifter trots att man sagt upp abonnemanget i tid. Supporten är det största skämtet som ljuger och lägger på luren. Dessutom är deras plattform riktigt vilseledande när man sagt upp sitt abonnemang eftersom det då står att alla dina fakturor är betalda men sen skickar dom dyra påminnelseavgifter till dig. Riktigt fult och oschysst bolag.
SKINNAS AV COMVIQ Min sambo hade ett mobilabonnemang hos Comviq som han betalade för, men det var mitt telefonnummer och mitt BankID som användes på abonnemanget. Han använde mobilen som han köpte med abonnemanget. En månad innan abonnemanget löpte ut (i september!), meddelade vi Comviq att vi inte ville förlänga abonnemanget. De svarade att det var okej, FÖRSTÅS! När abonnemanget väl löpt ut flyttade vi numret till mitt namn så att jag kunde flytta det till ett annat telekombolag. Jag hade redan SIM-kortet till det nya...
Comviq-det här kan inte vara lagligt. Killen i kundtjänst lurade mig och blåljög för mig. Vi kom överens om surf på 10Gb med ny telefon, bara det att han har gett mig 100Gb surf och jag har kontaktat dom igen och skrivit 2 emails men dom vägrar ändra. Aldrig mer Comviq och när tillfälle ges så kommer jag att varna så många som möjligt om detta oseriösa företag.
Jag har fått en återbetalning för obehöriga köp av google på flera 1000kr.. som betalats tillbaka på samma sätt som köpen gjordes (faktura på mobilräkning). Dvs till Comviq.. Comviq har haft mina pengar sedan 29/11 och inte yppat ett ord eller hört av sig att en återbetalning skett. Ren tur att jag såg det! När jag kontaktat dem nu vid 3 olika tillfällen har de lovat att betala tillbaka pengarna till mitt bankkonto som jag uppgett i alla samtal. Har ännu inga pengar på mitt konto. Kundtjänsten är helt värdelös och man får...
Min hustru och jag stötte på en situation av påträngande marknadsföring från kundtjänstpersonal. Vid ett försök att säga upp ett abonnemang blev min hustru föremål för onödiga och irriterande försäljningssamtal med kundtjänstmedarbetare. Samtalen upplevdes som respektlösa, då min hustru tydligt specificerade sina behov avseende prisplan och datamängd, men säljaren fortsatte att påtvinga olika abonnemang. Jag var tvungen att ta över i samtalet och avbryta det. Därefter tog vi kontakt med en annan säljare som, trots att han uppvisade liknande beteendemönster, var mer mottaglig för våra önskemål.
Otroligt dåligt Comviq, satt i telefonkö 40 min innan er telefonservice stängde och fick inte hjälp utan telefonlinjen stängde. Det är sånt här som får en att byta operatör för mobiltjänster och bredband. Förstår inte hur man som företag kan nonchalera kunder så och slösa folks tid. Trist.
Jag har ett abonnemang med 20GB inom EU. Kom ner till Spanien på juldagen och där står jag på flygplatsen med 0GB surf utan att ha varit utomlands denna månaden. Mejlar Comviq så fort jag kommer åt ett Wi-Fi. Får ett svar 4 dagar senare att dem inte kan hjälpa mig via mejl utan jag måste ringa dem. Ringer dem och 1,5 timme senare ringer dem upp mig. Kvinnan i luren hade noll förståelse och ansåg att det är jag som har skapat denna situationen själv. Det är fyra dagar kvar av denna månaden och hon hade ingen som helst möjlighet...
Sämsta telefon abonnemang Avsluta abonnemanget men dom skicka fortfarande faktura
Undvik Comviq. Efter en lång process, där de lovade att kortet skulle hoppa igång för 14 dagar sedan, gav vi upp och annullerade. Under resans gång fick min mamma även ett nytt sim-kort utifall det skulle vara fel på kortet. Dessvärre visade det sig att det inte var hennes nummer, utan en helt annan persons. Så alltså, en annans persons nummer, kommer adresserat till helt fel person. Säger en hel del om hur oseriösa de är. Akta er!
Undvik! Blivit utsatt för kortbedrägeri två gånger via Comviq. Dessutom fick jag ingen slutfaktura när jag avslutade mitt konto utan det skickade de direkt till inkasso!
Comviq ger okej priser, men ljuger för sina kunder. De skulle ta bort delbetalning avgiften men total nekar efter att ångerrättstiden är över trots att vi kom överens om det. Sämsta företaget med urusel personal.
När jag säger upp mitt abonnemang försvinner all information och log in uppgifter. Så även min faktura, som de istället skickar till inkasso. Borta är autogiro betalningarna genom banken, Comviq som är bra på att skicka sms och mail om annat, säger att de skickat en pappersfaktura (som jag aldrig sett) så byter blev dyrt. Aldrig aldrig mer Comviq vad erbjudandet än gäller. Efter att ha betalt inkasso, så drämmer ändå comviq in med en extra försenings avgift, men den här gången så kommer den faktiskt på mail, och mitt...
väldigt väldigt otrevliga personal...och saknar respekt bara lägger på i ansikte på kunden ..en stjärna är mycket när comviq har sådana personal....
Riktigt usel service och otrevlig personal.
Lurar sina kunder genom att skicka ytterligare fakturor trots att det inte finns uppsägning eller bindningstid. Lömsk företag! Jag har bett ett tiotal personer i min närhet att byta operatör. Obs! Ring alltid comviqs kundservice när ni säger upp er och be om bekräftelse när sista dag för debitering blir. Portera numret utifrån det datumet. Jag kommer aldrig teckna något hos Comviq igen.
Skickar ut sms om att de kommer dra pengar från kortet och skickar samtidigt ut faktura via posten. När man sen missar postfakturan så skickar de ut ett mejl om att man ska betala påminnelseavgift. Vidrigt beteende.
Köpte en Samsung s22 som inte gick att ladda och identifierade inte SIM kortet. Skickade min telefon på service bara för att få svar att telefonen är "totalskadad" och att om jag vill få tillbaka den trasiga telefonen ska jag betala annars skrotas den. Köpte alltså en ny telefon som inte täcks av nygaranti och ska nu sitta o betala 2 år för en trasig telefon.. sämsta leverantör ever usch. Ringer deras kundservice och får samma svar varje gång: "jag håller med dig, det är jättekonstigt men det är som det är". Är comviq ett...
Lurar kunder! Välj vilket annat företag som helst! De borde få näringsförbud!
Lurendrejeri rent ut sagt!! Har Comviq/Tele2 månadsabonnemang. Får räkning på något som vi inte ens använt. De påstår att vi använt kanske ngn minut datanät i USA (mob i roaming läge OFF!!). De skickar en länk till din mob för köp av utlandsdata för att sedan kunna skicka en 550 kr räkning till dig för det (en länk som inte funkar!! o som sagt Roaming OFF). Ända sedan Tele2 tog över Comviq så har det gått nedför (haft Comviq i 20 år utan nga problem!). Började med att vi fick en 30 kr höjning i månadskostnad helt plötsligt....
Sämre service får man leta efter! Jag har blivit debiterad 3 gånger vid en tankning av kontantkort. De kan se detta men betalar inte tillbaka för de två felaktiga dragningarna. Ärendet har pågått i 5 veckor, otaliga antal timmar i telefonkö och ännu ingen lösning. Hur är detta möjligt!?
Otroligt dåligt bemötande vid kundtjänst. Sitter och jobbar och får ett sms att all surf tagit slut, kollar appen och ser att det stämmer. Ringer comviq som bekräftar att det dragits 16 gb surf på 1,5 timme samtidigt som jag sitter och jobbar och inte ens håller på med telefonen. De kan inte redovisa vad det är utan hänvisar till Apple för att se vad surfen använts till. Ringer Apple och de kan inte se att något skulle orsakat denna dragning. Jag har inte uppdaterat appar eller haft appar igång som dragit data, inte haft...
Jag ringde 2 gånger 07/6 för att be om bevis att jag ringde utlandssamtal, kundtjänsten påstod 2 gånger den 27/4, 2023 och en gång 15/5, 2023. Jag informerade kundtjänsten att jag aldrig ringde utlandssamtal och i min telefon register kan det bevisa att det inte finns utlandssamtal registrerat. Kundtjänsten vägrade skicka mig bevis och be mig själv hitta det i Comviqs "Mitt konto" som jag inte kan logga in. Kundtjänsten sa att de inte kan hjälpa till och hängde bara på. Trovärdig företag kan inte hitta på utlandssamtal som inte ringdes!!!
Har precis skaffat bredband från Comviq 100/100 och det får jag med råge. Kollade nu på bredbandskollen och landade på 113/117, (kör trådlöst från routern). Är supernöjd och kan inte klaga på något. Betydligt billigare också än tidigare - Tack
Har bytt abonnemang till Telenor den 28 mars, fick ändå en faktura som jag ska betala, ringde hönorna på Comviqs kundtjänst och bad om att annullera fakturan, nej tyckte de " du ska betala in den och sen skickar vi tillbaka pengarna till dig, så funkar systemet, varför kan du inte förstå det?" ville prata med en chef men det fick jag inte för att de ville att jag ska mejla ett ärende först. Det var som att prata med en maskin , om jag är inte är skyldig comviq några pengar så varför är jag skyldig att betala och sen vänta...
Dubbeldebiterar faktura och vägrar inse detta trots bevis i form av kontoutdrag, dubbla ocrnr på samma "order", självklart vägrar de återbetalning! Offrat 20tim nu på dessa idioter! Förtjänar inte en etta, -5 bör vara korrekta betyget!
Jag kan lita på Comviq [ inga negativa omdömen bara bra
Undvik detta företag. Väntat på att få min telefon levererat sedan 17 januari. Varje gång man kontaktar supporten är det samma visa varje gång: avvakta, avvakta, avvakta. Blir hänvisad till ansvarig@comviq.com (tydligen mailen till chefen) som hänvisar till reklamation. De ger mig exakt samma svar som deras support, utan mandat för ytterligare åtgärder. Jag förstår därför inte vilket existensberättigande dessa funktioner har. Fakturera kan dem däremot göra utan att någon telefon har kommit fram till kund. Efter 3 veckor...
Har nu försökt ringa Comviq under flera dagars tid. Varje gång är det ca 50 min kötid. Helt oacceptabelt med så långa väntetider och varför finns inte funktionen att de ringer upp mig när det är min tur? Det borde även ett telekombolag kunna erbjuda när så många andra företag har den funktionen. Uselt!
Kan tyvär bara hålle med vad andra skriver. Dom håller inte vad dom lovar alls, kundtjänst ljuger och har sig så man får kontakta dom flera gånger. Beställde 2 abonnemang samtidigt, båda med rabatterat pris i 6 måneder. Dom skickade ut fel summa på fakturan hela tiden. välj ett annat bolag! välj ett annat bolag! välj ett annat bolag! välj ett annat bolag!
Hade Telenor i säkert 15 år och det strulade inte en enda gång bytte till Comviq för ja fick ett bra studenterbjudande. Dummaste beslutet ja har tagit nånsin utan tvekan. Mitt 4-5G funkar inte ens hälften av tiden hur är de möjligt va e de ja betalar för???
Aldrig varit med om maken till dålig service, usel bemötande och lurendrejeri. Teckna inga abonnemang och ni som har det kolla noga varenda faktura de skickar!
Sämsta service , Dem har ingen kunskap
...............................................................
Gav mig ett erbjudande när jag ringde in, så jag sa upp mitt redan reducerade pris abonnemang hos annan operatör. Sedan när jag ringer och frågar varför jag ej får erbjudandet de erbjöd mig så ser de inga anteckningar av erbjudandet. Så om du bestämmer dig för att skaffa comviq skriv alltid ned vem du talar med och spela in samtalen! Annars kan du räkna med att de skiter i att ge dig det
Beställde en ny telefon Samsung S22+ med abonnemang hos Comviq 24 månaders. Leveransen gick snabbt och enkelt och nummerportering gick igenom veckan efter. Så långt kändes allt bra, fram tills att telefonen börjar strula knappt 3 veckor efter att jag fick den. Deras lösning var att den skulle skickas på service. Kändes sådär med tanke på att man nästan knappt hunnit använda telefonen. När jag sedan skulle ringa kundtjänst för att få mer svar på hur serviceärendet skulle gå till får jag sitta och vänta i 50 min i telefonkö,...
Jag är kund hos Comviq sedan min första telefon, 20+ år tillbaka. Idag kommer jag byta. Köpte en Samsung s22 ultra, som höll inte ens i 24 timmar. Jag kontaktar comviq som förklarar att dom ska skicka en låda till min adress, där jag sen lägger telefonen och skickar tillbaka och dom i sin tur skickar till Samsung. Lådan kommer på 3 till 5 arbetsdagar. Jag berättar att jag har kvar paketet som telefonen kom i, och ber att dom mailar mig fraktsedeln som jag kan sätta på samma låda så skickar jag upp telefonen redan samma...
Hade jag kunna sätta lägre betyg hade dom fått det. Ren jävla katastrof, varje dag efter 17.00 och hela helgerna är det så låg hastighet i nätet så det i princip är omöjligt att ens titta på youtube via deras mobila bredband. Klagar man så får man reda på att det beror på överbelastning och dom kan inte göra något åt det, men att sälja abonnemang det går tydligen alldeles utmärkt, fyfan säger jag vilket skitföretag.
Välj aldrig comviq! Jag lovar att ni kommer få ångra er, dom håller inte vad dom lovar alls, ljuger och har sig så man får kontakta kundtjänst flera gånger. Dom skickade ut fel summa på faktiran hela tiden , fick kontakta dom hela tiden för att rätta alla fel jämnt. Dom lurar bara folk.. tyvärr… välj ett annat abonnemang Kan jag starkt rekommendera
Jag har blivit lurad när jag beställde mobilt bredbandet, jag sa att jag vill ha det från första augusti men kundtjänsten sa du får det imorgon 16 juni men avtalet börjar när du använder alltså från 1 augusti, vilket jag gjorde, och då upptäckte jag att det är värdelös och jag fick betala från 16 juni. Och varje gång när jag kontaktar kundtjänsten säger de att vi har tittat på täckningsområdet och det är inget fel osv. Nu kan jag varken ångra mitt köp eller säga upp bredbandet, bunden 24 monader för jättedåligt bredband....
Sanslöst företag! Ringde företaget för att få hjälp med en produkt, stod i kö över 30 minuter och sedan när man kommer fram så visar sig att man har kommit till fel avdelning! Istället för att hänvisa mig till rätt avledning så lägger dem på utan att tala om något! Sjukt omogen. Riktigt dåligt service!!!
Krävde betalning på saker de inte ens skickat ut. Påstod att jag inte hörde av mig i tid när jag väl fick information från Inkasso.
Comviq är det sämsta jag varit med. Alltså kundservice är jätte otrevliga och jag haft samtal nu och de hade ändrat faktura på abonnemangen och de höjde priset utan att säga till och jag har ett mejl på att som jag fått rabatten förra året och i mejlet står inga angivna tid så det gäller hela tiden och-element jag förklarar till henne då var jätte otrevligt och hon la på.
Totalt oengagerad, säkert lågbetald telesupport. Comviq lyssnade inte på mitt förslag, som 10-årig trogen kund erbjöd de inte ens studentrabatt (50% 3 mån för nya kunder). Föreslog ”Ida” att hon kunde ge ett mångårigt rabattförslag eftersom studietiden oftast är längre än 3 mån, men det gick inte sa hon. Jag sa ”Men lockar ni inte med rabatter förlorar ni redan befintliga kunder för de kommer byta då” och då blev svarat ” Jaha??” . Så då bytte jag bara, till vilken annan som helst, aldrig att jag kan rekommendera Comviq alltså!
Katastrofal kundtjänst.. Jag väntade i telefon kö i en timme, när jag väl kommer fram och ska kopplas till en annan avdelning så har personalen skrivit in fel nummer och mitt samtal kopplas bort. Personen jag prata med sa att hon hette Hanna. Det finns så mycket bättre saker man kan göra med sin tid än att stå i er kö för att samtalet sedan bara ska avslutas..
Terrible service. I have ordered some accesories to my phone which should have been delivered in 2 days but it took 2 months until I got them. I have contacted them many times but they couldn’t help. I do not recommed their service at all.
Må du aldrig behöva någon hjälp med deras tjänster för då kommer du att mötas av deras otillgängliga, inkompetenta och otrevliga service. Borde byta namn från Comviq till ”De onåbara”, och definitivt satsa på en bättre kundtjänst i ställe för irrelevanta reklamkampanjer. Hade jag kunnat ge minus stjärnor hade jag gjort det.