feedback company

Ring företaget
Davido

Lövhagsvägen 16 542 32 MARIESTAD

www.davido.se

Davido finns på Lövhagsvägen 16 i MARIESTAD och är sökbara på bl.a. Databutik och Tv-spelsbutik

Mer funktioner

Vad tycker du om Davido

Läs vad Recos användare tycker om Davido

skrev om Davido:
    Googlade på Davido i Mariestad och hittade telefonnumret och tänkte ringa och ställa ett par enkla frågor om vad dom rekommenderade att jag skulle köpa av dom till mitt behov. Får ett snäsigt svar av någon kvinna att dom inte har telefonsupport. Köper hellre av nån man prata med....
    "Att söka upp och ringa hem till vår personal är av förklarliga anledningar inget vi uppmuntrar till."
    08-19 16:18
    skrev om Davido:
    Köpte Ubint 2HP från företaget lev var snabb men sedan började bekymmren, vid inkoppling av produkten var det glapp i nätverkskabeln POE vid kontakt med företaget skulle produkten skickas tillbaka efter några dagar kommer produkten i retur med oförskämd kommentar att produkten har utsatts för yttre åverkan och ej täcks av garantin dessutom vill de ha felsökningsavgift + frakt. Produkten lev i detta skick och efter 25 år inom IT yrket vet jag nog hur en nätverkskabel skall sättas i. Oseriöst företag ärendet kommer hanteras via ARN samt ersättning kommer krävas från Davido HB www.davido.se varning för företaget
    "Nätverkskontakten var lossdragen från kretskortet och bitar från kontakten låg lösa inuti enheten (pga. felaktig kundinstallation)."
    10-28 13:42
    skrev om Davido:
    Snabb leverans men tyvärr fungerade inte varan. Returnerades men företaget tog inte emot returen. Ingen återbetalning. Snorkigt bemötande från företaget. Jag kommer inte att anlita detta företag i framtiden.
    "Ångerrätten gäller inte av kunden skadade varor. Returnerade varor måste vara i säljbart skick."
    10-28 13:32
    skrev om Davido:
    Oerhört bra bemötande och grejerna kom inom 2 dagar. Supporten superb, svarade på mina frågor omedelbart. Har lagt flera ordrar hos davido det senaste och aldrig fått några ytterligare avgifter som signatur "Björn L" skriver om även om jag betalat med kort/payson. Davido verkar ha problem med oseriösa konkurrenter snarare än att företaget skulle vara oseriöst.
    skrev om Davido:
    + Snabb på att svara på frågor. Bra priser.

- Fick en obehaglig överraskning när jag upptäckte att de lagt på 5% för avgift till payson, dessutom lagt på moms på den avgiften. Kräver att detta ska skyltas med bättre. Ha dessutom kollat med Payson. Enligt Paysons prislista ska det inte tillkomma någon avgift för mig som köpare utan säljaren ska stå för den avgiften. dessutom är avgiften 3kr + 3%. Alltså inte 5%.

När jag påpekade den dåliga skyltningen om prispålägget ville säljaren annulera ordern och ville ha ett kontonummer att sätta tillbaka pengarna på. Hurvida detta var hela beloppet eller enbart ordervärdet framgick inte. Dessutom är jag i stort behov av varan. Vidare har säljaren blockerat mitt konto så jag inte längre kan se orderhistoriken eller hur långt min order har kommit mer än de status uppdateringar som kommit på eposten.

Jag betraktar säljaren som en skojare. Detta grundar jag på fyra saker. Ett, den extra avgiften skyltas inte när man väljer betalningssätt. Två, enligt paysons prislista ska det inte tillkomma köparen någon extra avgift. Tre, 5% är inte detsamma som 3kr + 3%. Fyra, säljaren har blockerat mitt konto för att han inte tål välbefogad kritik.
    skrev om Davido:
    Oerhört snabb leverans, fick beställningen dagen efter! Tack för tipset!