DB TAK & ENTREPRENAD AB

DB TAK & ENTREPRENAD AB

www.dbtak.se
  • BadgeFourYears

Välkommen till DB TAK & ENTREPRENAD AB! Vi är ett gäng erfarna och engagerade takläggare, plåtslagare, målare och snickare som hjälper dig med allt från tegeltak, papptak och plåttak till tjänster som fasad, fasadmålning och takskottnig. Vi har mer än 20års erfarenhet i branschen! Behöver du lägga nytt tak eller renovera ditt...

62 omdömen om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Sedan starten hos Reco 2018

Åsa i v C
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi kan varmt rekommendera DBTak. De la om vårt tak för 7 år sedan och vi var då väldigt nöjda med arbetet. När nu en takpanna rasat ner i en kraftig blåst fick vi hjälp med att återställa den. Trevligt bemötande och effektivt utfört. Företaget levde verkligen upp till våra förväntningar.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för dom fina orden Åsa! Vi önskar dig en bra dag.

Martin U
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

DB Tak la om taket på vår villa i vintras. Toppen bemötning och service och totalkostnaden för arbetet landade på offerterat pris. Några slarvfel som fångades av besiktningsmannen men dessa åtgärdades snabbt och utan krångel. Rekommenderar starkt!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej Martin, kul att höra att du är nöjd. Vi önskar dig en bra dag!

Jorge B
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

DB Tak la om vårt tak förra månaden. Från första kontakt så kändes det professionellt och de hjälpte mig att förklara offerten. Under byggtiden så höll de rent och snyggt på arbetsplatsen. De var hela tiden måna om att hålla det snyggt inne hos oss när de behövde gå igenom huset. Avslutet och resultatet var toppen! Vi tog in en besiktningsman som tydligen är bland de bästa, kunnigaste i Stockholm när det gäller plåt och han gav allt toppbetyg. Jag kan varmt rekommendera DB Tak. Hör av er om ni vill veta mer.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej Jorge, Tack för dom fina orden! vi önskar dig en fin dag.

Elisabeth T
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

DB Tak la om vårt tak förra sommaren. Plötsligt efter jul upptäckte vi fukt inne på vår kattvind. DB Tak´s projektledare som vi hade i somras kom omgående och inspekterade. INGA fel på takarbetet, dessutom hjälpte han oss att hitta det ventilationsrör som "läckt värme" coh som då orsakat kondens. Personalen är otroligt hjälpsammaoch serviceinriktade. Skulle anlita dem igen om det blir aktuellt.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Elisabeth! Vi är glada att du är nöjd precis som vi. Ha en fin dag.

John Michael R
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Fick en tydlig offert på omläggning av landställets gamla tak. Det flöt på fint och var klart i tid, med ett bra slutresultat. Mycket trevliga killar som gjorde jobbet. Kan rekommendera detta företag. Michael R

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej John, Tack för dom fina orden. Ha en fin dag.

Frida E
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Har anlitat DBTAK två gånger efter tips av min granne, först i min villa och passade även på att fixa taket på mitt sommarställe. Grym service, bra kontakt med projektledare och trevliga/noggranna killar som utförde arbetet. Rekommenderas starkt.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för dom fina orden Frida, Vi önskar dig en bra dag. Allt gott!

Gunnar E
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag blev bra bemött av företaget genom hela processen från offert till att jobbet var slutfört. Uppdraget var att riva ett gammalt tegeltak och dess underlag och ersätta det med ett nytt tak av betongplattor. Mitt krav var att taket skulle vara klart före 1 december. Det blev klart redan i oktober! Jag fick en klart positiv bild av företaget.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej Gunnar, Vi är nöjda med resan och produkten. Kul att du är nöjd. Ha en bra dag.

Sebastian M
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tumme upp: Överlag vällutfört arbete. Tumme ner: Bristfällig kommunikation med deras underentreprenör/ ställningsbyggaren.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Sebastian för dom fina orden, ha en bra dag!

Elisabeth T
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Personalen på ”kontoret” var väldigt hjälpsamma och tillmötesgående. Ändringar och önskemål ordnades utan problem Projektledaren var under hela tiden närvarande och tillgänglig för mig som kund, även när han var på annan plats. Personalen ”på taket” var metodiska och noggranna samt otroligt diskreta och vänliga.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej, det var väldigt fint sagt av dig Elisabeth. Vi blir väldigt glada över denna recension! Ha en bra dag.

Elisabet Ö
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Allt har fungerat fint. Vi har speciellt uppskattat den goda återkoppling om tider, kommande arbetsinsatser osv som vi fått av arbetsledare Reza. Värdefullt för oss som kunder! Stort tack för fint jobb!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Elisabet, det gläder oss att höra. Ha en fin dag.

Torbjörn B
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Allt gick som utlovat. Rivning av tegel, läkt och papp utan problem. Skräp och tegelrester städades bort löpande. Ny läkt och nytt tegel på plats med ett resultat som känns fackmannamässigt. Tyvärr visade det sig att min skorsten behövde renoveras, de första fem varven. Detta utfördes med gott resultat av en murarfirma. Till min lättnad kunde DB-tak’s projektledare Reza ordna så att byggnadsställning kunde stå kvar ett antal extra dagar. Stort tack för det. I och med min skorstensrenovering kunde jag välja...

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för den fina recensionen Torbjörn, hoppas du får en fin dag.

Claes M
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Mycket väl bemött i alla kontakter, det avser de personer som var här och arbetade. Företaget levde upp till mina förväntningar, inte minst efter mina grannars rekommendationer, efter att DB TAK gjort arbete på vår gata. Huvudarbetsledaren Resa var alldelses utmärkt i sin roll. Det dök en annan arbetsledare emellanåt, var lite oklar på hans roll...

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Claes, kul att höra att vi höll dina förväntningar. Ha en bra dag.

Per Ture Mikael S
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi är väldigt nöjda med vårt nya tak och hur arbetet genomfördes. Första kontakten var med Noah som kom och tittade på huset och sedan sände offerten. Förtroendeingivande och trevlig. Likaså kontakterna med arbetsledaren Said var mycket bra och respektfull då det tillkom lite extra kostnader utöver offerten. Det är viktigt att ev extrakostnader som uppkommer av olika anledningar är tydliga mellan beställaren och firman. Vi hade såklart önskat att det var klart från början. Vi är mycket nöjda med slutresultatet. DB TAK & ENTREPRENAD AB Rekommenderas. En extra stjärna till Said.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Per, fint sagt av dig. Ha en bra dag.

Joel Viktor Gustaf V
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi gjorde en total omläggning av vårt tak och kommunikationen och arbetet utfördes på mycket bra sätt helt enligt uppsatt tidsplan. Jag har känt mig trygg och väl bemött under hela arbetet. Värt att poängtera var att vi upptäckte att några av våra takfönster var ruttna och behövde bytas ut i efterhand. När ett sådant problem uppdagas är det då en entreprenör på riktigt testas och jag är oerhört nöjd och glad över hur vi hittade en gemensam överenskommelse på hur det kunde lösas. Jag rekommenderar DB Tak starkt till alla som står inför ett takbyte eller takrenovering.

Reza A och Benjamin M gillar detta
Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Joel, Vi tar vårt jobb på största allvar och blir väldigt glada över dom fina orden från dig. Allt gott!

Ignasi P
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi blev bemötta på ett professionellt och vänligt sätt. Projektledaren agerade proffsigt och ställde upp till hundra procent. Det var rent och snyggt på tomten efter avslutat arbete. Kan varmt rekommendera DB Tak till andra som planerar byte av tak.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Ignasi, det gläder oss att höra att du är nöjd. Ha en bra dag.

Yngve S
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Allt funkade snabbt och korrekt när de väl kom igång. Och efter lite extra komplikationer på grund av snöfall.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej Yngve, tack för dom fina orden! Ha en bra dag.

Hans R
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Takomläggning Bra med platsbesök + kontakt inför arbetet. Effektivt och snabbt när de satte igång. Mycket trevligt gäng som kom tidigt och gick sent och jobbade väldigt intensivt. Plåtarbete dröjde lite men proffsigt gjort nu när det är klart. Allt material och skräp städades undan under arbetets gång. Mycket nöjda med vårt nya tak!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Hans, vi är nöjda med dig och produkten. Ha en fin dag.

Rolf N
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Bra bemötande och ett proffsigt utfört arbete. Hantverkarna var hänsynsfulla och arbetade snyggt och diskret. Verkligen ett toppjobb! Det tyckte även den byggnadsinpektör jag anlitade som kontrollant. Kan rekommenderas för omläggning av tak.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för den fina rekommendationen Rolf. Vi är nöjda med produkten och det glädjer oss att du känner likadant. Ha en bra dag.

Boris K
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag blev bemött på ett professionellt och vänligt sätt. Förväntningarna var höga och DB Talk levde upp till dessa. Projektledaren agerade proffsigt och ställde upp till 100 %. Takläggarna arbetade hårt och effektivt i värmen. Det var rent och snyggt på tomten efter avslutat arbete. Kan varmt rekommendera DB Tak till andra som planerar byte av tak.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Boris, Vi är nöjda med projektet och kvalitén vi levererat för att inte glömma den fina kontakt vi haft med dig som kund samt beställare.

David G
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Nöjd med samarbete och utförande.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack David! Nu har du ett säkert och tätt tak med många års garanti. Ha en bra dag.

Jannika D
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi är väldigt nöjda med DB TAK. Professionella, prisvärda och flexibla.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Det var snällt av dig att ge oss fina rekommendationer Jannika. Vi tackar och önskar dig en bra dag.

Magnus Joacim J
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vill bara ge lite extra credd till DB Tak som lagt vårt tak och det sedan fallit några takpannor fel OCH som på ett stiligt sätt fångade upp detta och fixade detta under garantin Bra och seriöst intryck som hanterade det "lilla" felet föredömligt! Kan rekommendera DB Tal på alla sätt och vis mvh/Joacim Johannesson nöjd kund

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Magnus för dom fina orden, Vi håller vad vi lovar när det gäller garanti och kvalitet. Ha en bra dag.

Lisa U
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi har lagt om vårat tak med betongpannor med hjälp av dbtak. Proffsigt genomfört arbete från start till mål! Vi är jättenöjda och hade även oberoende besiktningsman på samtliga steg som godkände dem utan anmärkning och tyckte att de gjort ett proffisigt och över förväntan bra arbete. Extremt flexibla och anpassningsbara efter oss som kund. Ingenting är någonsin ett problem utan de löser allt:)

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi är glad för den fina rekommendationen Lisa. Tack för det. Vi önskar dig en fin dag :)

Micke J
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag bytte till nytt betongpannetak. Eftersom jag jobbar hemifrån kunde jag följa genomförandet hela tiden. Och kvaliteten såg genomgående mycket bra och allt utfördes på ett mycket seriöst sätt. Det enda som jag möjligen kan klaga på är samordningen mellan de olika hantverkarna. Det gick 4 dagar innan plåtslagarna kom. Ställningsbyggarna kom inte när utlovat osv. Men då arbetet blev utfört så bra så rekommenderar jag ändå denna firma. (finns ju så många som fuskar rätt rejält)

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för det fina omdömet Micke. Vi är stolta och glada över kvalitéten på våra produkter och tjänster. Kul att du är nöjd. Ha en bra dag.

Hampus N
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Bra dialog - snabb på att ta offerten och göra besök. Själva arbetet på plats gick smidigt.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Hampus, kontakten med dig var också väldigt bra. Ha en bra vecka.

Rasmus W
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Db bytte hela taket på huset. Är väldigt nöjd med resultatet samt servicen längs vägen!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Det var fint av dig att skriva bra rekommendationer om oss Rasmus. Önskar dig en bra vecka.

Kenneth L
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Mycket proffsigt och seriöst företag. Offert som byggde på anpassat utseende för sekelskiftmiljö i val av tegel och plåtdetaljer. Rivning av gammalt tak, sortering av avfall i container och säckar sköttes mycket bra. Även ställning ingick i offerten. Mycket bra materialval av underlagsduk, enkupigt lerteger och Hängrännor, stuprör och all plåt i zinkmagnesium. Stor fördel att de har egen plåtverkstad och egna plåtslagare. Takläggarna noggranna och mycket duktiga. Passade även på att byta alla vindskivor. Gjorde även bandtäckning...

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Kenneth. Vi är glada och stolta över den produkten vi levererat. Fint av dig att skriva så bra rekommendationer om oss.

Benny L
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Bra rådgivning och professionellt utfört arbete. Kan verkligen rekommendera företaget.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Benny för ditt fina omdöme!

Camilla K
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Väldigt nöjd med både företaget och mitt nya tak! Kan varmt rekommendera dem!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Camilla, vi är stolta och glada över att du är nöjd. Ha en bra dag.

MADELEINE L
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Väldigt professionellt bemötande och utförande av vår takrenovering. Trevliga och noggranna. Vi är nöjda och kan rekommendera DB Tak.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack för dom fina orden Madeleine, det gläder oss att höra att du är nöjd. Ha en bra dag.

Alexander B
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag la helt nytt tak och är nöjd med leveransen. DB är väldigt effektiva och snabba och korrekta i sitt arbete. Rekommenderar de starkt.

PÄR Z
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Innan mina solceller skulle installeras så hittades en fuktskada i yttertaket. DB Tak kom och tittade och förklarade med proffsig inställning vad som behövde göras och gav mig 2 olika offerter. En större för att fixa allt och en mindre för att fixa det akuta. De förstod tidspressen som fanns och de tog sig an jobbet mitt under sommarsemestern och gjorde ett mycket bra arbete med engagerad personal. Jag kan verkligen rekommendera dom för tak arbeten.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Pär, Vi är också nöjda med produkten och kontakten med dig. Ha en bra dag.

Anders Å
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag ville få offert på en fullständig Takrenovering, där tegelpannor, takpapp ,läkt, hängrännor, plåtarbeten runt skorstens, plåt kring takkupan mot framsidan och plåtarbeten runt badrums utbyggnad. Allt detta arbete blev utförd med fullständig profession och 100% snyggt utförd. Då det under arbetets utförande upptäcktes att råspont var i behov av utbyte på flera ställen blev även det utförd med 100% profession. Samtliga personer som utförde olika arbeten var mycket lätt och trevliga att konversera med. Så mina förväntningar blev 100% tillgodo sätta Anders Åberg

Lucas I
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Perfekt och proffsigt bemötande. Våra förväntningar uppfylldes till fullo. Kan varmt rekommendera DB Tak!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Lucas, Vi är också nöjda med produkten och kontakten med dig. Ha en bra dag.

Louise D
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

DB tak har varit extremt proffsiga från början till slut. Arbetet är exemplariskt och effektivitet utfört! Arbetet utfördes i tid och med beaktande av de angivna datumen. Sv var pragmatiska och skickliga. Arbetet är mycket proffsigt utfört. De var vänliga och trevliga. De förklarar tydligt varje morgon vad målet med respektive arbetsdag var. De frågade om det var något särskilt. Superbra och prisvärt!!!

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack snälla för ditt fina omdöme! Vi hjälper dig mer än gärna vid nya framtida projekt.

RONNY J
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Trevligt och proffsigt bemötande. Och är jätte nöjd med mitt nya tak.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Tack Ronny, Vi är också nöjda med produkten och kontakten med dig. Ha en bra dag.

Lotta Katri B
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Kan varmt rekommendera DB Tak, väldigt proffsiga och lätta att ha att göra med från början till slut.

Andy Peter M
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Har precis haft slutbesiktning med positivt utlåtande av vår takomläggning med DB Tak & Entreprenad. Är jättenöjd med resultatet där hela huset har fått ett mycket fräschare utseende. Vi valde den något dyrare protectorpannan och det var helt klart värt den extra investeringen. Hela arbetet har gått smidigt och DB tak har varit mycket lyhörda för våra önskemål. Ska man renovera eller lägga om taket är DB tak & Entreprenad ett bra företag att ha att göra med. Dessutom prisvärda med tanke på den fina kvaliteten i utförandet och supporten från dem längs arbetets gång.

Svar från DB TAK & ENTREPRENAD AB

Hej, Tack för dom fina orden! Det gläder oss att höra. Ha en fin dag.

Frida J
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Vi anlitade DB Tak & Entreprenad för vår takomläggning. De gav ett proffsigt intryck från start och gav bra råd kring alla val av takpannor och övrig färg. Arbetet blev klart snabbare än utlovat och tomten hölls ren under arbetets gång. Besiktningsmannen var också nöjd. Rekommenderas varmt!

Martin J
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Proffsigt bemötande, bra rådgivning inför utförandet och utfört innan utsatt tid. Hög kvalité till en överkomplig peng. Mycket prisvärda! Rekommenderar DB Tak & Entreprenad AB starkt!

PARISA A
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Rekommenderar DB TAK till alla grannar och föreningar då de är effektiva, noggranna och framförallt pålitliga med gedigen kunskap inom sitt område. Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes på vårt tak, likaså besiktningsmannen. Ett stort plus i kanten att grabbarna städade efter sig.

MONIKA M
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Rekommenderade DB Tak till grannar på landet.dem var mycket nöjda med bemötandet och utförandet av jobbet(nytt yttertak ).bra pris och klart i tid.äldre människor uppskattar detta.

Maria N
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Ringde DB Tak för omläggning av ett papptak på villan. De kom snabbt och tittade, gav en offert som innehöll allt vi pratat om och till ett bra pris. Jobbet utfördes inom avtalad tid och resultatet blev jättebra. Enkelt hela vägen med kommunikationen och dessutom mycket trevligt bemötande. Kan verkligen rekommendera den här firman. Maria

ERIK H
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Fick snabbt och enkelt en offert. Arbetet drog igång snabbare än vad vi hade räknat med vilket var positivt. kommunikationen mellan både arbetsledare och arbetare gick bra och smidigt, där vi under tiden gjorde några små ändringar vilket inte var några problem. mycket nöjd med jobbet.

JERKER N
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag frågade ett antal takläggare om pris på att lägga om mitt papptak. DB T&E var snabbt på plats för att titta på taket samt lämnade därefter en specificerad offert på arbetets omfattning och innehåll. Arbetet genomfördes väl och inom den tidsram vi var överens om. Det har varit lätt att kommunicera med såväl ledning som de som praktiskt genomförde arbetet på plats. Trevlig och tillmötesgående personal rakt igenom helt enkelt. Jerker Nyblom

Harry S
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

2018 beställde vi ett nytt tegeltak, inklusive ny takpapp och kopparplåtsdetaljer. DB Tak utförde arbetet med noggrannhet och försiktighet. Vi hade hela tiden en bekymmerslös dialog med DB Tak. Kort sagt en positiv upplevelse.

Bengt Z
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Omläggning av tegeltak 2011. Blev rekommenderad att fortsätta med tegeltak istället för att byta, vilket var bra. De skötte renoveringen på ett bra sätt tidsmässigt och höll kostnadskalkylen.

Maj E
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Jag har anlitat dem vid 2 tillfällen. Första gången la de ett plåttak på mitt förra hus , helt ok. De fick byta tak på huset jag köpte sedan och där har det lossnat plåt som skall skydda ändträet på ca 30 cm som sticker ut ovanför ett stort fönster. Har lossnat på båda sidorna. Talade med Daniel på DB tak , han ville ha foton vilket jag skickade för 1,5 år sen har inte hört av dem. De är svåra att få tag på när arbetet är betalt och klart.

Christine D
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Takomläggning i plåt, höll leverans och kom med bra lösningsförslag på skorstenar och takstege.

Bodil P
Skrev om DB TAK & ENTREPRENAD AB

Lätt att få kontakt. Lätt att komma överens . Snyggt utfört arbete.