Dell AB

Dell AB

Ring 070-271 57 80 www.dell.se
3.7

Dell erbjuder anpassade datorlösningar och tjänster till företag och hemanvändare.

11 omdömen om Dell AB

Björn Rikard T

Jag köpte en dator av Dell för ca 25 000 kronor. Nu, mer än ett år senare har den inte fungerat helt en enda gång. De vägrar kategoriskt att ge mig pengarna tillbaka eller ge mig en ny, fungerande dator. I stället har jag förlorat flera tiotusentals kronor på att sitta och tjafsa med deras support i timmar, i flera omgångar, och på att jobba med en halvt fungerande dator. Jag varnar alla å det bestämdaste för att köpa Delldatorer. Det är det i särklass sämsta jag köp jag har gjort.

Hot Help
4.8/5 i betyg av 582 omdömen 4.8 av 582 omdömen

Snabb service och kunnig personal.

Johan R
Skrev om Dell AB

Ja allt det föregående recoare skriver stämmer bra! Bra och snabb service har jag också fått MEN då produkten är så dålig och inte motsvarar förväntningarna med en icke fungerande Blue-Rayspelare som supporten försökt få igång flera gånger med 10-tals timmar i telefonkontakt, "blåsning" av datorn och inläggning av alla program igen. Har gjort detta 3 gånger! Struntar nu i att Blue-rayspelaren som var mycket dyr inte fungerar. Samt att DELL XPS blir HET som en SPIS kan jag inte rekommendera denna dator till någon.

Marcus T
Skrev om Dell AB

Vill du slippa allt vad datortrubbel innebär ska du satsa på en dell! Det finns inget annat företag som har så bra service. Blev chockad första gången min skärm gick sönder och det stod en kille utanför dörren nästa dag med en helt ny skärm till mig. Kommer alltid att handla utav dell!

Mobilfrid AB
4.7/5 i betyg av 1498 omdömen 4.7 av 1498 omdömen

Snabb och pålitlig service, håller vad dom lovar!

Gustav Å
Skrev om Dell AB

Dell är ett av få stora företag som verkligen har lyckats med sin kundtjänst. Jag har deras "på plats service" för företagets räkning. Hittills har jag bara behövt använda mig av den en enda gång och det var när jag spillde kaffe över min bärbara. Hårddisken gick sönder. Sju timmar senare var en tekniker på plats med en ny hårddisk.

Sebastian N

Bra datorer till ett bra pris. Minus på att det är lite för mycket förinstallerad programvara som man inte vill ha. Jag vill ha ett alternativ där man får alla tillhörande programvaror på cd vid sidan om.

Mikael P
Skrev om Dell AB

Jag köpte en Dell XPS M1330 för 6 månader sedan och för några veckor sedan pajjade den. Jag ringde XPS-supporten och vi snackade i 2 timmar. Jag gjorde massa tester som de sa åt mig och dagen efter kom en tekniker hem till mig och bytte grafikkort och hårddisk på plats. Det hela tog 40 minuter. Det är bra service!

Mattias N
Skrev om Dell AB

Prisvärda datorer (framför allt bärbara). tyvärr ingen möjlighet att köpa utan operativsystem än.

Per N
Skrev om Dell AB

Jag köpte en Dell XPS M1530 och är supernöjd. Efter beställningen gjordes så var det lätt att följa ordern och leveransdatumen stämde bra. Tyvärr levererades datorn till Schenker (som kör ut datorerna) på en fredag så de kunde inte köra ut den förrän på måndagen, men jag kunde åka själv till Schenker och hämta ut datorn själv utan problem! Vill även slå ett slag för Dells service, min skärm var av dålig kvalitet och jag ringde direkt. Allt ordnade sig jättebra och det kommer hem en tekniker till en själv och fixar problemet...

Karl A
Skrev om Dell AB

Vill du ha en dator dator med snygg design och som inte krånglar rekomenderar jag Dell. Jag har aldrig haft några problem med mina datorer. Det är väldigt bekvämt att sitta hemma vid datorn och knappa ihop sin betsällning och sedan bara skicka iväg den. Någon vecka senare har du din nya dator hemma vid dörren. Bara plugga in strömmen för att tuta och köra.

Jesper G
Skrev om Dell AB

Dell! Dell erbjuder Datorer och kringutrustning för såväl företag som privatkunder. Du kan själv konfigurera din drömdator på deras hemsida och lägga till extra tillbehör som du önskar. När du bestämt vilken dator du vill ha beställer du den enkelt och får den sedan levererad till dörren, snabbt och enkelt. Dell har alltid en garanti som gör att de inom ett år kommer och reparerar din dator på plats. Stora rekommendationer av Dell!

Amanda E
Skrev om Dell AB

Konceptet med Dell, att man beställer datorer så som man vill ha dem, över Internet är säkert en bra idé. Men däremot har det sina nackdelar att man måste ringa supporten om det är något eller om det är något extra man vill beställa. Detta tycker jag var krånligt och man skulle jämt ha en massa nummer och papper framme. Numera har jag en annan dator och är det något är det bara att gå tillbaka med den till butiken.