feedback company

Ring företaget
Dhl Freight (sweden) AB

Drivhjulsvägen 42 126 30 HÄGERSTEN

www.dhl.se

Dhl Freight (sweden) AB finns på Drivhjulsvägen 42 i HÄGERSTEN och är sökbara på bl.a. Serviceföretag och Transportverksamheter

Mer funktioner

Vad tycker du om Dhl Freight (sweden) AB

Läs vad Recos användare tycker om Dhl Freight (sweden) AB

skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Inte nog med att de använder ett utlämningsställe som inte överhuvudtaget har öppet under helgen utan dessutom har de mage att vara snorkiga och direkt otrevliga när man ringer "kundservice" för att försöka få reda på hur man nu ska kunna få sitt paket.

FULLKOMLIGT värdelöst (och en direkt hotfull och otrevlig kundtjänst)!
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Jag har vid tre tillfällen beställt varor som skulle levereras hem till mig med DHL. Jag bor inom Uppsala tätort, men vid samtliga dessa tillfällen var leveranstiden begränsad till 13-15. Jag kunde fritt välja dag, men klockslagen var alltid de samma. De påstod att jag bodde i ett område som alltid har levernas 13-15, och det ska man väl tolka som att jag inte är företagskund och därför inte prioriterad.

Mitt enda alternativ var att själv hämta ut försändelsen vid deras terminal, trots att jag betalat för hemleverans.

Svagt. Riktigt svagt.
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Fruktansvärt dålig service. De levererar på ett uthämtningsställe som ligger långt bort från där jag bor trots att det finns ett 140 meter härifrån. Vid kontakt med deras kundservice hänvisar de till att leverantören beställt leveransen dit. Så de menar alltså att den som skickar paketet själv måste ta ställning till vilket utlämningsställe som är närmast mottagarens hemadress. Hur tänker de då? På kundservice var de dessutom fullkomligt omöjliga att resonera med. Kvinnan i telefon rapade upp samma mening om och om igen och det enda hon föreslog var att jag antingen kontaktade leverantören och bad dem göra en beställning på flytt av paketet till mitt uthämtningsställe (skulle nog ta en extra vecka eller så) eller undersökte om jag kände någon som kanske hade vägarna förbi det andra uthämtningsstället. Fullkomligt oacceptabelt av ett så pass stort företag att ha en så usel kundservice!
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Nu idag liksom alla andra gånger när DHL skulle leverera paket från mina leverantörer blir jag tvungen att åka till deras Servicepoint och hämta paketet själv. Deras chaufför har enligt honom själv varit här varje gång men ingen varit hemma, rent skitsnack! Det har alltid funnits någon inne men inte kommit nån från DHL och plingat på dörren, inte ens ett samtal fast vårt mobilnummer står i deras uppgifter. Första gången det hände hade han inte portkoden fast det inte existerar nån. Alla andra gånger har det varit obemannat. Hur mycket får deras chaufförer ljuga egentligen och dessutom dag efter dag tills man hämtar själv. Jag kan tänka mig hur mycket pengar dom tjänar in på ett år i minskade bränslekostnader. När jag kom tillbaks från DHL hade jag fått ett mail om att dom inte kan ersätta mig. Men jag har aldrig krävt någon ersättning, jag vill bara att mina leveranser kommer i tid så jag slipper förklara för mina kunder varför dom inte kan få sina produkter. Nästa gång blir det Posten istället.
  • Status: 3
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Leveranser i rätt tid fungerar aldrig. Har vid flera tillfällen påpekat hur viktigt det är att paketet kommer fram, sett till att chauffören har mitt mobilnummer etc. Trots detta misslyckas man hela tiden.

För en månad sedan skulle jag få en leverans från Italien. Det tog två dagar att få den från Italien till Stockholm. Därefter tog det en vecka att få leverera paketet. Under den tiden hade man glömt, missat, tappat bort, levererat fel paket och dessutom hävdat att det inte var någon hemma när kontoret hela tiden var fullt med folk.

Nu är det dags för ny leverans jag påpekade igen hur viktigt det var att det levererades idag. Trots detta ringer någon från DHL och undrar när jag är hemma på måndag!
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Undvik till varje pris, så fort något klickar som att kunden har bytt adress , så rasar aviseringen i hop totalt, kundtjänst klarar inte att uppdatera , massor med extra jobb halvtimmes kö till aviseringen ett bra exempel på en ett företag som har blivit för stora och totalt tappat service inriktning , vill du ha merproblem som tarupp massor avdin tid go ahead...
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Undvik till varje pris! Hävdade att jag skulle ha det nästa vardag, men paketet blev mer än en vecka försenad. Under flera dagar hade dom ingen aning om var paketet var! Reklamationen direkt avslagen: "Vi ger inga som helst garantier om leveranstider."

Avsändaren fick även inget kvitto på inlämnat paket ("Nej, det får man inte!"). Så om deras IT-system havererar så kan du inte visa att dom tagit hand om ditt paket!

Fredag kväll, innan paketet lämnats in, säger DHL att jag kommer ha paketet på måndag om det lämnas in på deras service point på lördagen. På måndag när jag ringer säger dom "nej, vi plockar inte upp några paket på helger, så vi hämtar upp det först idag.". På tisdag ser det på nätet ut som att paketet fortfarande ligger kvar på deras service point. Ringer, och dom säger att dom ska starta en undersökning om ringa mig på onsdag 8-10. Inget samtal. Ringer, blir rundkopplad några gånger och till slut blir JAG kopplad till deras IT-support?! Dom säger att dom missat någon slags registrering men att läget ska vara ok på onsdag. På onsdag har paketet fortfarande inte levererats, ringer och dom säger att allt är precis som det ska men att jag kommer få det på torsdag. På torsdag har jag fortfarande inte fått det, ringer, och dom säger "Vad konstigt!" och senare "Vi vet inte var ditt paket är." På måndag upptäckte dom att paketet visst stod på deras stockholmsterminal och paketet levererades på tisdag. 220 km på 10 dagar blir 0,9 km/h!
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    DHL, tappar, ljuger och håller inte sig till en historia. Jag har väntat på min paket från Zara andra veckan nu. Det gick från Zara den 27 december. Först kunde de inte hitta det, sedan var de tydligen hemma hos oss, men det var ingen som var hemma. Nästa historia är den att det var portkod så de kom inte in och de ringer minsann inte när de står nere i porten. Det senaste var att efter 17 min i telefonkö så säger de till mig att jag kan inte få paketet innan helgen bara att de kommer på måndag!!! De hade tydligen inte telefonnummer till mig men kunde skicka ett sms om avisering!!! Til slut sade de till mig att jag kan hämta det själv i deras speditionslager!!!!

Håll er borta! Anlita UPS i stället
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Dhl tappar bort allt speciellt före helger. Varorna dyker sedan upp på måndagen varje gång. Förmodligen är det mer att leverera men att de inte har kapacitet inför helgerna så de struntar i att köra ut en del av varorna för att kunna hinna före stängningsdags kl. 5. Sedan kör de ut de "borttappade" varorna på måndagen då de har hittat dem igen eftersom de inte har så mycket körningar. Bra sätt för dem att spara pengar men inte så roligt för oss kunder.
    skrev om Dhl Freight (sweden) AB:
    Otrevligare företag får man leta efter. Tyvärr behöver man inte leta länge, eftersom de flesta stora organisationer är lika sämst.

Vad jag ogillar med DHL är inte att de inte levererar i tid, för de gör de oftast. Det är inte att informationen på hemsidan är katastrof, vilket den är i likhet med konkurrenternas dito. Det är inte att godset är skadat när det kommer fram, vilket det ibland är. Det är inte att de inte är pålitliga, vilket de inte är.

Nej, det jag ogillar med DHL är att de är så EXCEPTIONELLT otrevliga. Vanligtvis får man en ursäkt och en bortförklaring när ett företag gör bort sig. Hos DHL får man bara veta att det är ens eget fel att de gjort bort sig.

Jag har slutat handla av dem helt och hållet. Tyvärr envisas vissa av mina leverantörer med att använda dem. Hittills har jag förmått en av leverantörerna att byta leverantör. Fler kommer att göra samma lika.
    Tomas S gillar detta.

0 bilder från Dhl Freight (sweden) AB

Taggar för Dhl Freight (sweden) AB

Fyll i formuläret så återkommer vi inom kort med offerter från
rekommenderade företag i samma bransch som Dhl Freight (sweden) AB