Dieselverkstadens bibliotek

Dieselverkstadens bibliotek

Ring 08-718 79 45 www.dvbib.se
4.5

Ett modernt och mycket annorlunda bibliotek med det senaste och bästa i film, musik, tv-spel, böcker och serier, plus internetdatorer, Mediejukebox (med gratis nedladdning av ljudböcker) och myshörnor för både barn och vuxna.

22 omdömen om Dieselverkstadens bibliotek

Vanna H

Daniel P
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Tycker det är fint och nära, har bra koll på populärkultur och vad jag vill låna och se. Skulle vara fint med en större sektion på engelska bara.

Suzanne S
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Trevligt, engagerad personal, luftigt, lätt att låna, bra öppettider.

Britta S
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Underbar & kunnig personal! Superfräscha lokaler & Sveriges bästa utbud av musik, film & spel!

Mikael N
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Är det bästa som har hänt Sickla. Har allt från dom senaste böckerna till dom senaste filmerna. Väldigt bra service, hänger där med barnen 1 gång i veckan. Minst.

stina c
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

ett jättebra bibliotek, fin mötesplats. Kul för barnen.

Patrik D

Teresa A
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Mysigt ställe. Kunnig personal med proffsigt bemötande.

Johan L
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Underbart ställe! Bra urval av nya böcker både på engelska och svenska. Bra seriehylla och barnhörna. Dessutom ett toppställe att sitta och jobba på. Öppet wi-fi och arbetsplatser. Har blivt lite som en förlängning av mitt vardagsrum.

Anders L
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Trevlig personal och ett fint urval av serier, filmböcker och magasin gör regelbundna besök på Dieselverkstaden till ett nöje.

Anders L

Pia G
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Kunnig, trevlig, hjälpsam personal. Bra öppettider. Trevligt med författarkvällar i biblioteket. Bra atmosfär; känns levande samtidigt som det är lugnt. Inte så stort, vilket bl.a. möjliggör att byta några ord med personalen. Jag har blivit tillfrågad om synpunkter, vilket förstås är trevligt. Bra satsning på barnen.

Rima Y
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Jag älskar biblioteket. Den var den första som köpte in engelska böcker och serier. De var även de första som lät barn spela spel och andvända datorer. Man får även jättebra hjälp från informationsdisken. Den bästa lånehanteringen finns här också. Bra sätta att låna och lämna in böcker på.

Katja
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Jag tycker Dieselverkstan är ett dynamiskt biblbiotek med högt i tak, intressant utbud och bra personal.

Barbara V
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Underbar plats, öppen och ljus och lätt att hitta och läsa och spela spel. Väldigt bra för barn. Tycker dock att det skönlitterära utbudet är för litet för vuxna.

Elisabeth M
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Tycker bra om biblioteket. Det har en ungdomlig profil som är uppfriskande. Jag har ändå lätt att hitta bra böcker där trots att jag är pensionär. Går gärna dit med barnbarnen, de trivs där och hittar ofta kompisar från skolan. Biblioteket som "kommunens vardagsrum" stämmer i detta fall. Personalen är trevlig och hjälpsam. Uppskattar även den läsecirkel jag är med i.

Annelie K

Karin R
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Trevlig och tillmötesgående personal. Kul med nya ideer och erbjudanden. Saknar box att lägga lämna tillbaka böcker i då Dieselverkstan är stängd

Jessica
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Sveriges bästa bibliotek? Inte omöjligt. Bra utbud, trevlig personal (som driver biblioteket som personalkooperativ) och en härlig lokal. Dessutom köper de ofta och gärna in de böcker som besökarna efterfrågar.

Per P gillar detta
Anders E
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Ligger visserligen lite off, men är definitivt värt ett besök. Särskilt om du tillhör dem som traskar runt med barnvagn. Skön lokal, spännande utbud, trevligt fik med smaskiga mackor. Toppenställe!

Jessica gillar detta
Carina S
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Jag hittade till detta bibliotek förra sommaren då det regnade en hel del på min semester. Tog med min dotter dit och satt och läste. Har kommit tillbaka vid flera tillfällen efter det. Bra blandning av böcker och skön atmosfär. Väldigt trevlig och hjälpsam personal. När man tröttnat på läsandet ligger det ett café precis brevid.

Petter S
Skrev om Dieselverkstadens bibliotek

Visst det ligger i Sickla/Nacka, men kan detta till trots ändå betraktas som ett av Stockholms bästa & modernaste bibliotek, fullt av så kallad "ny media". Utbudet är strålande, med en mkt vass blandning av skivor, böcker, tidskrifter, filmer, tvspel etc (den som jobbar med att köpa in media till Dielselverkstaden har ruggigt bra koll...) Klart värt ett besök! Den nyrenoverade byggnaden är dessutom snyggare än det fula och klumpiga glashöghuset till nytt stadsbibliotek som Stockholm Stad planerar att mer eller mindre döda dagens småskaliga Odenplan med.

Jessica gillar detta