Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Ring 08-30 19 00 www.djurakuten.se
3.0

Djurakuten ger Stockholms husdjur tillgång till akut och allmän sjukvård. I centralt läge i Vasastan har vi samlat veterinärer, specialister och djursjukvårdare med hög kompetens och lång erfarenhet.

27 omdömen om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Giovanna J
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Lämnade min lilla hund på morgonen för tandstensborttagning. De ringde efter ngn timme o sade att han slutat andas och skrev astma som ev orsak. Han har inte astma. Tog honom urakut till annat djursjukhus som konstaterar aspirationspneumonit, lunginflammation som uppkommit plötsligt pga av att han i stress andats in något som hamnat i lungan. Han svävar nu mellan liv och död. Vill verkligen varna för detta ställe. Nu hört om fler vars friska hundar dött under narkos vid enklare ingrepp.

Mary Elisabeth O
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Min hund skulle på tandsanering. Vi fick vänta på veterinären som var försenad. Dessutom kunde veterinären inte IT-systemet på Djurakuten så hon kunde inte upplysa om kostnader. Vår hund var jätterädd och att behöva vänta är inte kul. Hon sövdes och under narkosen fick hon ett hjärtstopp. Dock lyckades de starta hjärtat igen, men hon var ju helt borta så vi beslutade att avliva vår älskade hund som vi lämnat in, fullt frisk på morgonen. Jag förstår att det kan ge komplikationer att söva en hund. Men, jag vill ju inte mötas...

Anna-Karin K
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Vi fick snabb hjälp när min hund akut skadat sig. Fantastisk veterinär och djurskötare som trots tog hand om både hund och matte. Tack för att Milou fick så fin hjälp!

Daniel J
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Trevligt bemötande av kunnig och professionell personal. Allt tid tillmötesgående.

Anna-Maria J
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Jag får alltid ett proffsigt och trevligt bemötande när jag är hos Djurakuten. De har hjälpt min fina hund med hans svåra allergi och är anledningen till att han kan leva ett fint liv trots den. Tack fina ni för all hjälp och service utöver det nödvändiga 💜

Jenny N
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Fruktansvärd klinik som utger sig för att kunna ta akuta ärenden - det kan de inte. De drar sig inte för att boka in specialistbehandlingar som de när man väl är på plats med sitt husdjur säger att de inte kan utföra, men att de kan väga och kolla allmänstatus istället. Ett försök att mäta ögontrycket, som är en enkel procedur misslyckades då veterinären inte kunde utrustningen. Mycket plågsamt för vår katt. Besöket debiterades fullt ut, och dessutom fråntogs vi rätten till återbesök för återkoll av tandoperation en vecka...

Lena Marie K
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Väldigt otrevlig bemötande, tog mycket energi i en redan jobbig situation med en sjuk älskad hund. Funderade över varför vi blev så otrevligt behandlade om det var för att vi hade en blandrashund eller något annat som veterinären retade sig på. Förstår verkligen inte vad som hände där inne i undersökningsrummet, inget vi vill uppleva igen och aldrig varit med om förut.

Bo Z
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Avoid this animal clinic at all costs! Unprofessional service at an ultra-expensive price. Cannot even weigh my cat without the owner working together. We almost did the X-ray for the cat by ourselves!! Is that even legal to ask the customer to perform radioactive processes??? And the result from X-ray was they can see some poop! After spending 3 hours (mostly waiting), performing two X-rays and spending 10000 SEK on a simple check-up, we got a cat that was so traumatized and depressed, hiding under the bed for days!! Come here if you really hate money and your pet!

LINNÉA H
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Har gått till djurakuten i flera år! Alltid nöjd med mina besök och har fått professionellt bemötande!

Eva Maria Heléne R
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Värsta jag varit med om. Min hund drabbades av uveit. Veterinären som arbetade påbörjade undersökning utan kunskap och efter ett tag sa hon: Jag kan inget om det här så du får vänta 3tim tills vår ögonvet kommer….. Varför undersöka från början??? De skulle skickat mig vidare direkt kl8.00 när jag kom dit! Totalt okunniga och oförskämda. Ficka sen en räkning på 6500kr som jag givetvis bestred och efter hot om att jag skulle kontakta varje tidning i innerstaden så rev de räkningen. GÅ ALDRIG DIT!

JOHANNA S
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Precis som många andra skrivit, FRUKTANSVÄRD upplevelse! Jag har precis flyttat hem från Kalifornien USA och bad om specifik kunskap för veterinären som skulle undersöka min hund men servicen och bemötandet vi fick under vårt besök var under all kritik. Väldigt okunnig och otrevlig veterinär, som tom sa ”sånt kan jag inget om” när jag tog upp en av anledningarna till besöket med min hund. Även otroligt dålig hantering av min hund, ingen positiv behandling utan väldigt hårdhänt och irriterad vilket fick min hund att bli väldigt...

JENNY T
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Besokte kliniken med min Grand Danois-tik, 11 manader, p g a akut halta i hoger fram. Veterinaren vi fick traffa var valdigt osaker och radd infor min hund, som inte alls ar aggressiv utan endast osaker infor framlingar och vid tillfallet dessutom hade ont och var i en obekant miljo. En legitimerad veterinar bor kanna igen och kunna hantera en hund som ar lite nervos, oavsett storlek. Hon ar inte aggressiv och visade inga tecken pa aggressivitet, det verkade helt enkelt som att veterinaren var osaker runt stora hundar. Stor...

PAULINE L
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

FRUKTANSVÄRD upplevelse, servicen och bemötandet vi fick under vårt besök var under all kritik. Okunnig och otrevlig personal, hit kommer jag inte ta min hund igen.

Claude david Z
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Kliniken man bör avstå från om det inte är absolut nödläge! Pompe stackarn har drabbats av "konjunktion tårorgan". Det år att bota och är inte ovanligt bland unga hundar. Ringer 07.00 och man kommer då inte fram till någon växel utan ska lämna sitt telefonnummer och bli uppringd. Nåväl 07.30 ringer DjurAkuten och jag får en tid 08.20. Skulle aldrig ringt normalt till denna klinik men pojkarnas fantastiska veterinär finns på Lidingö och jag ville pröva kliniken som finns 10 minuter från bostaden. Jag kommer dit 08.10 och...

Bianca S
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Gått till många olika veterinär kliniker i Stockholm och blivit bemött av veterinärer helt utan kompetens i hundars beteende. Djurakuten ger jag 5 stjärnor för hela undersökningen som brukar vara ett ångest moment gick så bra som det kunnat! Trevlig personal med respekt för hundar som inte är vana vid veterinärer. Tack!

Madeleine å
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Urusel service och okunnig personal. Trots att vi ringde rådgivningen 2ggr under dagen som tyckte att vi skulle komma in då, så slutade det med att vi på egen begäran fick en remiss till en annan klinik när vi var på besök då djurakuten saknade utrustning samt att veterinären ej kunde finns ngt fel. När vi kom in till Albano så kunde de konstatera fel direkt och en akut operation av vår hund skedde. Hade vi ej gått på vår magkänsla och åkt vidare så hade vår hund förmodligen dött. På djursjukhuset fick vi en snäsig kommentar...

Marta N
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

TERRIBLE service. I took my dog there because she refused to walk since the hurt her paw the day before. I called first in the morning, and they told me that on that day (Tuesday) they were full so the first meeting available would be on Friday evening, but since my dog was in pain I could go there as an EMERGENCY case, and consequently, I would pay an emergency FEE. So went there on that day (Tuesday). I arrived at 1:30 pm, and after four long hours waiting, I just gave up. I went to the reception on last time, and the...

Bosse O
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Alla har lagt bra recensioner men jag känner mig osäker. Fick ett besked om att katten, som endast är drygt året med stor sannolikt hade cancer och dessutom spridd i hela kroppen. När provsvaren kom efter helgen visade de inte cancer. Vem säger så om man inte är 100 på sin sak?

Sara M
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Har överlag alltid varit väldigt nöjd med Djurakuten. Något dyrt jämfört med andra kliniker jag varit på vilket gör att betyget sänks en aning.

joel s
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Väldigt bra djurklinik! Den bästa (och enda) jag varit på! Vår lilla kisse har fått bra behandling alla gånger, även om vi vid senaste tillfället fick på tok för diffusa svar från en manlig veterinär. Svaren lyckades vi dock reda ut själva. Tack Google!

Joanna R
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Har man en kliande hund ska man gå hit! Efter år av besök oss en mäng olika kliniker kom vi till hudspecialister som visste vad dom gjorde, så trevliga och proffsiga både sköterskorna och veterinärerna. Om det inte varit för dom hade inte vår lilla jycke kunnat leva vidare. På djurakuten fick vi reda på att det var en allergi som legat bakom problemen hela tiden och kunde få rätt behandling. Och dom förklara så noga hur allt hängde i hopp . Kliar hunden så gå till djurakutens hudmottagning!!

Nikke L gillar detta
Molly B
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Jag e mycket nöjd med DjurAkuten, alltid vänligt o proffsigt bemötande. Personalen verkar mycket kunnig, o har bra hand med både djur o deras ägare,bra sortiment på alltifrån leksaker till djurvård o djurfoder.

Anna O
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

BÄST!! Vänliga, kunniga, älskas även av mina vovvar! ! !

Li e
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Jag har 2 hundar & 2 katter- äldsta tiken är 16 år =) Jag har alltid varit extremt nöjd med djurakuten som har världens bäste Veterinär anknuten. Anders Granström räddade livet på min lilla Lotta när ingen annan visste vad som var fel & hon höll på att dö ifrån oss- Jag går inte till någon annan =) Tack Anders & alla snälla syrror =)

Jeanette R
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Kompetens och bra omsorg beskriver DjurAkuten. Dessutom har de Nordens skickligaste hudspecialist. Rekommenderas! Enda minustecknet är den manlige veterinär de hyr in några gånger i månaden för att köra ultraljudsmaskinen, han hade inte ett bra kundbemötande utan var kylig och överlägsen även när han meddelade mig att min hund har en obotlig sjukdom, dessutom rakade han bort alldeles för mycket av pälsen, t.o.m. upp en bit på ryggen, när han bara behövde ta på magen och en liten bit på sidan. Så behöver ni ta ultraljud ska ni inte gå till DjurAkuten. I övrigt är de jättebra.

Ronny M
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

När Nelson hade åkt på panostit, blev vi av sambons kollega (Labradoruppfödare)rekommenderade att söka upp specialist hos Djurakuten. Sagt och gjort, det tog inte lång tid för denne specialist att ställa diagnos och åtgärder. Förklaring till hur åkomman uppstått, varför och hur vi skulle få bukt med det hela lades fram pedagogiskt vi behövde inte fråga två gånger för att förstå. Det var heller inget strul med fösäkringsprocedurer, Nelsons panostit åtgärdades lika lätt om inte lättare än ett oljebyte på bilen. TACK DJURAKUTEN!

Jenny A
Skrev om Djurakuten i Stor-Stockholm AB

Har varit där några gånger akut med mina katter och tycker att de är engagerade, lyhörda och seriösa. De tar saker och ting på allvar känns det som. Det är dock många som arbetar där i olika skift och ett par personer som arbetar där skulle jag nog helst slippa träffa igen.