feedback company

Mer funktioner

Vad tycker du om Driving Camp i Karlskrona AB

Läs vad Recos användare tycker om Driving Camp i Karlskrona AB

skrev om Driving Camp i Karlskrona AB:
    GÅ INTE PÅ DENNA KÖRSKOLA! Jag anmälde mig i april med stora förväntningar på att få ta körkort. De lovade mig att försöka fixa en uppkörningstid, teoriprov och skicka böcker så snart som möjligt. I mitten på maj hade jag fortfarande inte fått någon bekräftelse från körskolan och inte heller några böcker. Så jag började ringa.. Upptaget, upptaget, upptaget.. Efter att ha ringt i nästan en vecka i sträck får jag tag på dem. Receptionisten säger att hon glömt att skicka böckerna till mig. Jag undrar om hon kan se till att de kommer till mig i Malmö innan 3de juni då jag skulle resa till Stockholm för att arbeta. De hade tre veckor på sig. De lovade men inga böcker dök upp. Väl i Stockholm turas jag och min pojkvän om att ringa varannan dag. Inget svar. Så vi börjar maila.. Inget svar! I slutet av juni får vi tag på dem. Receptionisten svarar i otrevlig ton att hon har haft mycket att göra!Böckerna anländer två veckor innan min intensivkurs. Väl på plats kommer körskoleläraren in 10 minuter för sent till första lektionen. Något som inte körs igen under dagen. Receptionisten tycker att jag skall betala min utbildning kontant. De tar inte kreditkort. Hon vill att jag skall gå och ta ut 9 tusen kronor! Då jag vägrar detta tar det 30 minuter att få en faktura, då hon tar kunder emellan, och inte kan räkna ut momsen. Jag hade i god tid meddelat hur jag ville fördela mina körningar under de 3 veckor som jag skulle spendera i Karlskrona.. Jag fick dock köra hela utbildningen (med färre lektioner än vad som utlovades från första början) på 8 dagar. Ingen halkbana blev det, receptionisten hade glömt att boka in mig på det. Vid 2 tillfällen bokade hon om mina körlektioner, och vid dessa två tillfällen stod jag utelåst utanför körskolan och väntade 30 minuter respektive 50 minuter. När de väl låste upp så undrarde jag varför hon inte ringt om hon bokat fel. Hon sa att hon ringt på det gamla numret som jag angivit i april. Då sa jag att jag bytt detta, och att jag angivit det nya numret i 10 mail till körskolan. Som svar fick jag att hon inte läste vad jag undertecknade med utan bara själva innehållet i mailen!! Efter en stor besvikelse på något jag sett så mycket framemot har jag pratat med körskoleläraren, skickat brev, mailat, och ringt ägaren på dennes privata mobil 3 gånger. Jag får inget svar någonstans. Jag har anmält skolan till allmänna reklamationsnämnden.
    skrev om Driving Camp i Karlskrona AB:
    VARNING!!!!! Fruktansvärd attityd hos receptionisten, ägaren kalade mig en "jävlar männiksa" och slängde på luren i örat på mig då jag konfronterade honom med de lögner han sagt till mig. De pustar och stönar när jag vill ha ett kvitto. De klantade sig så grovt med min uppkörning så jag under min två veckors intensivutbildning i själva verket blev 20 körlektioner på 7 dagar. Detta för att de skulle ha ryggen fri när jag sedan inte klarade uppkörningen, vilket jag självklart inte gjorde trotts att de lovade mig dyrt och heligt att det skulle jag göra. Och så sa de att om jag inte gjorde de så hade ägaren en kontakt på vägverket som skulle ordna en till tid mycket snart till mig. Men när jag väl hade kuggat så visade det sig att Margit som hon hette var på semester och inte alls kunde hjälpa mig........STOR VARNING!!!!!!!!!!
    skrev om Driving Camp i Karlskrona AB:
    augusti 2008 bestämde jag mig för att köpa en tjänst av Driving Trafikskola.

De hade en annons i tidningen BLT gällande en nystartad intensivutbildning för körkort C/CE behörighet. Efter samtal med Sune Jakobsson som äger bilskolan om hans vision med utbildningen sa han ordagrannt " man får köra tills man är klar och släpet ska kopplas på i ett tidigt skede" Inga restriktioner om antal körlektioner eller uppkörningstillfällen nämndes. (Vilket är väldigt konstigt)

Nu har det gått 7,5 månad och jag är fortfarande inte klar med körkortet, och detta beror enbart på att körskolan hela tiden förhalar saken. Hela utbildningen har kantats av problem, först fanns ingen lastbil att köra, när den väl kom var det problem med allt från avbokade körtider, dubbelbokningar, byte av lärare, problem med att ordna uppkörningstider mm.

Trots överenskommelse om fast pris blev jag nyligen erbjuden att köpa körlektioner för 1500 kr/h då jag enligt körskolan inte är berättigad till fler lektioner. Tilläggas ska att jag har tagit ett "normalt" antal lektioner och klarat teori och uppkörning för C-behörighet samt teori för E-behörighet och har alltså bara en uppkörning kvar.

En annan märklig sak är att jag aldrig fått något kvitto på inbetalda pengar och heller aldrig någon ursäkt för alla fel dom begått. Och vilken ersättning dom tycker är rimlig efter sitt muntliga avtalsbrott har jag heller inte hört.

Företag nära Driving Camp i Karlskrona AB

Gerthsbo Trafikskola

Norra Smedjegatan 50, KARLSKRONA

Läs mer om Gerthsbo Trafikskola

Andreas I tycker:

"Väldigt duktiga pedagoger till körskolelärare som väldigt bra hjälpte mig med mitt körkort för vanlig bil. Körde upp mer än en gång men det var inte G ... "

O´learys (STÄNGT)

Stortorget 2, KARLSKRONA

Läs mer om O´learys (STÄNGT)

Elienor W

Elienor W tycker:

"Rolig meny med massa att välja på. Dyrt för vuxna men toppenmeny till barn där dricka ingår till mkt bra priser. Skön atmosfär och gött att kunna se ... "

Kulenovic Restaurang

Ronnebygatan 18, KARLSKRONA

Läs mer om Kulenovic Restaurang

Andreas I tycker:

"Håller jämn klass år efter år, okej priser och trevlig personal. Har pizza och á la carte. "

Praktikertjänst, Tandvårdsteam1

Ronnebygatan 19, KARLSKRONA

Läs mer om Praktikertjänst, Tandvårdsteam1

Andreas I tycker:

"Har varit "kund" hos dem i flera år, känns pålitliga. "

Poco Loco Svenska, Carlings

Ronnebygatan 41, KARLSKRONA

Läs mer om Poco Loco Svenska, Carlings

Andreas I tycker:

"Som vilket vanligt Carlings som helst. Trevlig personal som ofta har väldigt rolig skyltning med nördhumor. "