Egg & Milk AB

4.1

7 omdömen om Egg & Milk AB

Suzanne F
Skrev om Egg & Milk AB

Kul ställe med god mat. Alltid trevlig personal. Dock brukar det vid brunchtid under helger vara lång väntetid. Har även gratis WiFi för er som vill surfa samtidigt ;)

Nikke L gillar detta
Johan J
Skrev om Egg & Milk AB

Härliga blåbärspannkakor, rätt rimliga priser och gott om folk. Jag gillar faktiskt deras termoskaffe skarpt, så där lagom blaskigt. Det här är ett ställe för den som vill få lite Amerika-abstinens botad. Lite trångt, även på den lilla trottoarserveringen. Obs, stänger tidigt.

Janne J och Nikke L gillar detta
Farid K
Skrev om Egg & Milk AB

dyrt men härligt koncept. gillar att personalen har traditionella amerikanska servitriskläder.

Maja N
Skrev om Egg & Milk AB

Fantastiskt ställe med ett vinnande brunchkoncept. Öppet mellan typ 11-15. Massa olika bagles som man bygger ihop själv, pannkakor, omelett, vanliga ägg, yogurt, smoothies, juice, kaffe, te.. you name it! Personalen är helt ok och trippar runt i små käcka rosarandiga förkläden, vilket är en stämningshöjare. Tyvärr är det ofta ganska fullt, så man bör vara där i god tid.

Kajsa S
Skrev om Egg & Milk AB

Det perfekta helgfrukoststället. Om man har lite tålamod att vänta på bord vill säga. För runt klockan 10-12 på helgen är det ganska fullt på stället. Här äter du amerikansk frukost eller brunch. Stället ser också ut som en typisk amerikansk diner. Goda bagels i alla de smaker, pannkakor, våfflor, scrambled eggs mm mm. Helt ok priser (59 kr för en frukost, 79 för en brunch), snabb och trevlig personal. Man kan betala med kort. Det som skulle kunna dra ner betyget är väl just trängseln runt kassan och ingången vid rusning, men denna beror ju just på att stället är så populärt.

Emma W
Skrev om Egg & Milk AB

Att komma in på egg and milk är en häftig upplevelse, de har verkligen lyckats hitta den amerikanska 50 -tals känslan. Allt i från inredningen till servitrisernas kläder andas amerikans diner. Här kan man äta en super god frukost med till exempel pannkakor, bagels och fruktsallad. Maten håller hög standard och man är garanterat mätt när man går därifrån. Kan speciellt rekomendera dom amerikanska pannkakorna som serveras med äkta lönnsirap.

Carl-Fredrik W
Skrev om Egg & Milk AB

Har man en faiblesse för den amerikanska frukostkulturen är detta rätt ställe att gå till. Alla jag såg tog brunchpaketet när jag var där. Självklart måste jag vara annorlunda och i detta fall klura ihop min egen brunch med BLT (Bacon, Lettuce & Tomato sandwich), kaffe och underbara Snapple. De som valde egg&bacon tyckte det var lite snålt tilltaget medan vofflorna såg mastiga ut. Min BLT var ruskigt god men mitt omdöme var kanske grumlat av den underliggande baksmällan. I alla fall, skönt brunchställe a la American Diner.