feedback company

Recos
Ring företaget
Eniro

Gustav III:s Boulevard 40 169 73 SOLNA

Med hjälp av kataloger, nummerupplysning, Internet- och mobiltjänster gör Eniro det enkelt att hitta personer, företag och produkter.

www.eniro.se

Mer funktioner

Vad tycker du om Eniro

Läs vad Recos användare tycker om Eniro

• Status: 11
    skrev om Eniro:
    Förfärligt dåligt att sända ut bluffakturor och göra fejksida på facebook för mitt företag. Varför tror de att vi skulle vilja ha våra uppgifter på Eniro två gånger och betala dubbelt upp? Gör de dubbletter så får de väl radera den ena. Vi skall tydligen ändå behöva betala två gånger.
  • Status: 31
    skrev om Eniro:
    Har inte haft något att göra med eniro på flera år och plötsligt börjar dom skicka spam. Har suttit en kvart i telefon och begärt att dom ska radera mina personuppgifter men dom vägrar.
  • Status: 1
    skrev om Eniro:
    Se upp med Eniros säljare. Få dem alltid att berätta att de säljer något. De utgår att du alltid köper utan att du ens vill det. Sen får du sitta av en massa tid fötr att få bort fakturan. Tänk på att det är ingen som söker företag via Eniro lägg helldre annonsen på Facebook har bättre effekt.
  • Status: 53
    skrev om Eniro:
    Kan ni komma och hämta traven med telefonkataloger nu? Den har legat där i snart en månad, och jag har räknat dem och konstaterat att inte en människa har tagit någon katalog. Otroligt omiljövänligt och förlegat sätt att arbeta på. Kom och städa efter er, marodörer!
    skrev om Eniro:
    Jag fick en faktura av Eniro på ca. 5800 kr för annonsering (sedvanlig text, ingen bild) - bad om att få fakturan uppdelad på 2 ggr. Helt ok enligt säljaren, men givetvis var det lögn och den hamnade hos Fogden. Tack för det Eniro! Året därpå försökte en säljare få med mig på en ny "annons" men jag tackade bestämt NEJ. Det slutar med att säljaren blir så otrevlig och skriker: hoppas det då går riktigt dåligt för ditt företag, och sen slänger han på luren! Han hade nog aldrig gått någon säljutbildning. Samma år upptäcker jag att min mans företag har en likadan "annons" = text som jag och han betalar 0 kr! Min rådgivare på banken sa även han, att har du ett abonnemang hos Telia kommer du automatiskt med i Eniro, gratis. Man behöver inte beställa något extra. Bojkotta Eniro!! Tacka aldrig ja till deras erbjudanden. Annonsera via hemsidor istället - GRATIS!
  • Status: 17
    skrev om Eniro:
    De ringde och ville uppdatera mina uppgifter jag sa till dem att jag sagt upp allt samarbete med dem skriftligen men ville de uppdatera mina uppgifter så fick de gärna göra detta men jag sa inte JA till något. Jag sa upprepade ggr mkt mkt tydligt att jag aldrig kommer betala en faktura och NEJ jag vill inte ingå något avtal. Vad händer? Några dagar senare kommer en faktura och de skriver att jag förnyat mitt avtal!!!! Polisanmälan gjordes som lades ner trots att jag spelade in deras samtal och namgav säljaren som föresten var dotter till en av cheferna på Eniro. De skyllde på data fel och polisen ifrågasätter inte detta utan lägger ner utredningen. De dom gör är dock bedrägeri.
    skrev om Eniro:
    Otroligt jobbig försäljare. Vi har betalat över 6000 kr per i i säkert 20 år, nu har vi sålt merparten av företaget och vill bara stå med basuppgifter, men inte ens det får vi. Vad håller dom på med? Vem ska söka hos dem när man vet att de inte listar alla företag? Nej, tacka vet jag www.hitta.se - dom är ju smarta åtmminstone.
    skrev om Eniro:
    Affärsmodellen: att trycka telefonkataloger och ta hutlöst betalt av företag som inte förstår bättre. Hur länge till kan det fungera?
    skrev om Eniro:
    Blev kontaktad av dem när jag startade företag härom året, och accepterade att komma med enbart på Internet. Det var bland det dummaste jag har gjort i hela mitt liv. Ett års annonsering gav inte en enda kund, och bemötandet är långt under all kritik. De är långsamma, ger oklara besked, och verkar inte ha den blekaste aning om hur ett avtal ska se ut, eller ens vad det är. Men betalt vill de ha. Med tanke på att de härstammar från gamla nummerbyrån kunde man vänta sig att de skulle vara bra, eller i alla fall inte klart sämst i sin bransch. Sannolikheten att jag anlitar dem igen är... i princip noll.
    skrev om Eniro:
    De ville sälja in en tjänst för mitt företag. Jag sa att det låter intressant, skicka info via mejl. Strax fick jag en beställningsbekräftelse på ovan nämnda tjänst! Jag hade inte beställt något. Jag skulle agera för att inte beställningen skulle verkställas! Usel sälj-policy. Usch.
    skrev om Eniro:
    Hej. Jag vet inte direkt vars jag ska rikta kritiken.Men jag skriver ändå.Jag är väldigt missnöjd med Gula Sidorna Luleå 2010.Jag tänker inte så mycket på mej själv utan mer på det äldre.NI har inte skrivit med Bodens kommun.Så Katalogen är inget att ha.
    Riktigt bra infromativa uppgifter. rekomenderar starkt. Trevlig personal 4+
  • Status: 35
    skrev om Eniro:
    Eniro AB skjuter sig själva i foten, med sin snaskiga omdömessight rejta.se. (Det finns en till reco.se som är samma smörja men har ej med Eniro att göra.) Annonsera hos Eniro och bli utsatt för förtal, lögner, smutskastning, konkurrenternas illvilliga påhittade misslyckade kundbesökares kommentarer.

Betala för Din annonsering hos Eniro och upplev hur det blir att på samma sida som allmänheten hämtar information från, bli ihopparad med snaskiga ovederhäftiga beskyllningar, i upprepade exemplar från samma källa, som gratis och anonymt får samma plats och säkert större uppmärksamhet än Din betalda annonsering.

Detta är toppen för hitta.se och kommer säkert att leda till eniros fördärv. Jag känner till flera företag som förbereder stämningar mot eniro i denna fråga.

Hur kan ett etablerat företag som Eniro låna sig till detta???

Jag kommer själv att avbeställa allt jag beställt hos Eniro, jag vill inte ha den här tjänsten, dessutom kommer jag att ta upp detta hos företagarna för vidare åtgärder mot Eniro.
  • Status: 5
    skrev om Eniro:
    Dåligt företag utan moral som bara kopierar bra affärsideer usch!!
    skrev om Eniro:
    Eniros VD, Jesper Kärrbrink erkänner ojusta metoder: http://kundliv.blogspot.com/2009/05/eniros-vd-svarar-pa-inlagg.html?showComment=1244024733018#c7381296470020871441
  • Status: 1
    skrev om Eniro:
    Fy vilken otrevlig och nästintill otäck kontakt jag har haft med Eniro Gula Sidorna för mitt företags räkning. Deras säljare hävdar att de samtal vi har haft (initierade av dem, ingen från vårt företag har någonsin sökt dem förutom när de redan tagit kontakt) har slutat med att jag har beställt deras tjänst, min uppfattning är att jag har försökt annullera tjänsten efter att ha haft den i ett år. I ett sånt läge är det väl inte mycket mer att göra än att tillmötesgå kunden och annullera? Nej, då försöker de med alla medel behålla oss, de vill alltså behålla en missnöjd kund som inte vill ha deras tjänst, genom tvång. Bara förfaringssättet, att upprepade gånger vid telefonkontakt hävda att bevisbördan på något sätt skulle ligga på min sida: jag har i skrift bestridit deras faktura och skrivit: nej tack. Jag undrar om Eniro säljer så dåliga tjänster att de måste övertala sina kunder med hot och tvång? Och om deras säljare därmed mår så dåligt på jobbet att slutresultatet blir denna oerhört otrevliga, aggressiva och nedvärderande behandling. Usch. Hela deras affärsmodell är föråldrad, tänk bara att de vill ta extra betalt för att i företagsinformationen uppge ett företags webbadress. På nätet! Helt otroligt, har de aldrig hört talas om Google?
    skrev om Eniro:
    Dåliga säljare anställs av dålig ledning. Att sända fakturor då ingen på företaget har beställt, helt otroligt. Dessutom att då påstå att man måste avboka inom 30 dagar, avboka något man EJ beställt. Ska bli intressant i tingsrätten, tänker bestrida så man får se "stjärnan" som har mage att påstå en order, dessutom när man var på semester. ENIRO = Till Svenskt Näringslivs SVARTA LISTA PÅ BLUFF FÖRETAG.
    skrev om Eniro:
    fattar inte varför de bara skickar fakturor utan att att de har ens talat med en, en riktig bluff tycker jag att de är!
    skrev om Eniro:
    Varför kan man inte betygssätta Telia på Eniros hemsida? Samma ägare eller liknande? //Snoddas
  • Status: 7
    skrev om Eniro:
    Jag försökte rekommendera företag där, på samma sätt som hos Reco. Men negativa omdömen tycks aldrig komma upp. De är väl rädda om sina betalande annonsörer.
  • Status: 323
    skrev om Eniro:
    Innan supersök kom använde jag Eniro flitigt, men sedan Supersök kom tycker jag att tjänsten är krånglig och dålig. Väljer hellre andra sökmotorer istället. Dessutom tål jag inte Eniros reklam med de små trollen. Tycker att den reklamen tillhör en av de sämsta reklamerna någonsin. Att de dessutom kopierar Reco rakt av är dåligt..
  • Status: 110
  • Status: 15
    skrev om Eniro:
    Jag skrev samma omdömme på Eniro, som jag skrev här på Reco om Dataphone. I min frustration över att Dataphone återigen saboterat min dag, gick jag in på Eniro för att läsa mitt omdömme som jag lämnade där, men hade eniro publicerat det? Nej det hade dom inte. Varför det? Varför har dom ens omdömmen? Dom får en 2a för att dom har bra kartor på sin site, ska jag söka efter nr eller dylikt använder iaf jag Hitta. Skärpning.