Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

1 726

På Erik Olsson utmanar vi mäklarbranschens konventioner och tänker nytt istället för att dra i gamla hjulspår. Vi jobbar metodiskt och på ett förutseende sätt. Helt enkelt en modern mäklartjänst som maximerar möjligheterna till en bra affär! Vi vill att du ska känna dig lugn och trygg genom hela bostadsaffären och vi gör vårt...

1 726 omdömen om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Lucienne B
Skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Du försöker sälja min väninnas villa hon lät renovera för flera 100tusen.Nu är din energi deklaration samma som utgick 2020 sen är INGEN som bott där 3e gång i villans historia möbler är bedragarna Peder&Ronja Tengströms de lämnade då de bara stcka-de skulle köpt villan på 5år avbet. Skuld 200.000 bergvärme det sakans ju bergvärme pumpen!Den stal väl Thoren huset är kallställt än!Det är helt fuktskadat då förre ägaren som ju renoverade och ägde 2015-2019 men eg till 2023 de stände av el maj 2022 sen dess ingen vart där utom...

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

MATHILDA T
Skrev om Erik Olsson Fastighetsförmedling Stockholm

Frida är tydlig, strukturerad, anträffbar och har en tydlig plan hur processen ska gå till. Hjälpte även oss med vårt boende som vi köpte, vilket vi uppskattade väldigt mycket. Frida är en helhetslösning, vid försäljning och köp av nytt boende. Vi ger Frida våra varmaste rekommendationer till era framtida försäljningar av era hem.

Markus L

Toppenbra! Fick jättebra betalt för lägenheten och allt sköttes professionellt hela vägen, rekommenderas!!

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1115 omdömen 4.7 av 1115 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Hewa S
Handen

Pia Björklund har skött sitt jobb utmärkt. Jag har varit nöjd sen första visningen. Har inte så mycket mer att säga då jag endast kan beskriva mäklaren samt affären med ett ord. Utmärkt!

Filip M

Ilker var mycket engagerad, målinriktad och flexibel. Vi var i en position där vi behövde sälja fort, och Ilker var mycket tillmötesgående och hjälpsam. I summering var det ett nöje att arbeta med Ilker!

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 456 omdömen 4.9 av 456 omdömen

Athina K

Ilker sålde vårt hus. En helt underbar, trevlig och duktig mäklare. Lyhörd, ger snabb återkopplig och är alltid tillgänglig när man behöver honom. Kan stark rekommendera honom.

Hedvig W
Fredhäll

Köpt: 1,5 rum i Fredhäll. Pia är trevlig men lite virrig. Inte svar på alla (även enklare) frågor, även om hon då tar reda på det mesta. Upplevde också en viss lurighet. Ibland fick jag heller inte svar på frågor, såsom när jag frågade om ett visst datum var sista betalningsdag eller sista dagen pengarna skulle vara inne och hon svarar "så fort som möjligt", vilket ju inte är svar på frågan och bara skapar en stress och förvirring för min del. Ibland tyckte jag hon var lite för säljig och pushig, i stunder där jag hade...

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

David H
Aspudden

Trygg, proffsig, uppriktig pch trevligt bemötande.

Svar från Frida Urciuoli

Tack för de fina orden och stort lycka till i er nya bostad! Hälsningar, Frida

Edit H
Järvastaden

Jag har köpt en bostadsrätt. Frida var professionell, tillmötesgående och jag har blivit väldigt väl bemött av henne. Jag är 100 % nöjd!

Svar från Frida Urciuoli

Tack för dina fina ord Edit! Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya lägenhet! Allt gott! /Frida

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2923 omdömen 4.8 av 2923 omdömen

Erica W
Vällingby Centrum

Frida gav ett väldigt professionellt och engagerat intryck. Jag som köpare kände ett mycket stort förtroende för henne.

Marcus E
Sundby

Väldigt professionell. Insatt och påläst samt väldigt trevlig och artig.

Svar från Frida Urciuoli

Tack Marcus. Det har varit ett nöje! Jag hoppas att ni kommer att stortrivas i er nya bostad. /Frida

Daniella P
Sundby

Väldigt professionell, man känner sig trygg som både köpare och säljare att ha Frida som mäklare. Rekommenderar!

Svar från Frida Urciuoli

Tack Daniella för ditt fina omdöme! Det är lätt att vara göra ett gott intryck när man har med så trevliga personer att göra! Lycka till i er nya bostad! /Frida

Anette W
Sundby

Otroligt duktig engagerad påläst .. det har varit ett rent nöje att samarbeta med henne , rekommenderar henne varmt !

Svar från Frida Urciuoli

Vilket samarbete vi haft! Tack för ditt förtroende!

Pernilla E
Vällingby Centrum

Sålt en bostad fick många som var intresserade av bostaden mäklaren är mycket noga tog reda på olika delar som gällde i bostaden och utanför som behövdes göras Ivar noga med allt Jag

Svar från Frida Urciuoli

Tack Pernilla och stort tack för att jag fick ditt förtroende! Lycka till i nya bostaden!

Julia Karin Helen D

Slutpriset blev helt okej men jag är inte alls nöjd med vägen dit, sätt & bemötande. På slutet pratade han bara till min man, inte mig. Lämnade ingen bra känsla alls hos mig.

TN D gillar detta
Gustaf H
Kungsholmen

Professionell och smidig försäljning. Mycket bra!

Malin R

Tog reda på väldigt mycket info (mer än vad man vanligtvis behöver vid köp av bostad) vilket gjorde att jag kände mig tillräckligt säker för stt våga buda och köpa lägenheten.

Filip E
Kungsholmen

Engagerad och proffesionell. Vi kände oss trygga genom hela processen. Jag kan rekommendera Veronica.

Tolga A

Ilker var helt klart ett utav faktorerna som ledde till att jag köpte bostaden. Som köpare har jag varit på en massa visningar. Det jag kände med Ilker och som jag inte kände hos andra mäklare var att han var extremt kunnig och tillgänglig. Det kändes helt enkelt väldigt tryggt och genuint. Jag kommer helt klart att kontakta honom när det blir dags för en framtida försäljning.

Svar från Ilker Cengiz

Tack Tolga! Tack för det fina värmande omdömet! Hoppas att du trivs i din nya bostad. Bara ringa när du har frågor och funderingar. Allt gott! Mvh Ilker C

Edwin M
Skeppsdalström

Veronika hjälpte oss att sälja vår villa på Värmdö. Vi hade inte så höga förväntningar på att försäljningen skulle gå så snabbt som det gjorde. Detta för att många andra villor i området var till salu under lång tid. Veronika lyckades hitta rätt köpare och avsluta affären på ett snyggt sätt med ett pris som vi var nöjda med. Veronika hade alla egenskaper som en proffsig mäklare ska ha bl.a. - vara tillgänglig - komma med kreativa idéer - vara analytisk och komma god råd i svåra beslutssituationer - följ upp de intresserade och återkoppling på deras funderingar

Anne K
Hundfjället

Köp en lägenhet, i fjällen. Magnus är mycket påläst och informationen tydlig. Talade om vad som ingår och även säljaren av lägenheten är mycket tillmötesgående. Magnus är alltid engagerad och vill framåt, med både försäljning och köp. Snabba avslut och bra information vad som ingår och gäller.

Linda A
Björnrike

Vi har både både köpt och sålt fastigheter via Magnus Jansson och varit lika nöjda båda gångerna. Genomgående proffsigt arbete och bemötande oavsett vilken sida av affären vi varit på. Magnus mötte väl våra förväntningar och vi skulle inte tveka att anlita honom igen.

Katarina H
Hundfjället

Magnus sålde vår lägenhet i december 2019. Det var en otroligt smidig process där allt fungerade utmärkt från början till slut. Vi hade höga förväntningar på Magnus och all infriades med råge. Magnus är otroligt professionell, tillmötesgående, snäll och lätt att ha och göra med. Vi är verkligen supernöjda och kan varmt rekommendera honom som mäklare.

Per O
Hundfjället

Köpte fritidslägenhet i Sälen. Säljaren var proffsig och korrekt. Det som drar ner betyget är att beskrivningen sa att lägenheten var komplett, när vi sen tog över den så visade sig att inte alla inventarier var dom vid visning eller bilder

Dennis A
Björnrike

Lyhörd, snabb och tydlig. Alltid tillgänglig.

Thomas A

Brf lgh såld i sälen. Mkt bra jobbat av Magnus!👍👍👍

Vinay S
1:a

I had bought apartment. Beata is really good, interactive and cordial and provided all the information about apartment. Beata kept providing updates and was very much active during the complete process from showing to contract signing and beyond that..

Resul T
Järvastaden

Vi tyckte hela processen gick bra från start till mål även om vi inte hade jätte mycket förväntningar.

?

En gyllene regel är att en god mäklare har bra kontakt med såväl säljare som köpare. I sin iver att få till ett avslut - och egen provision - tycks hon glömma bort detta. Om hon ska bli en bra mäklare har hon fortfarande mycket att lära. Inte så konstigt att Erik Olsson ligger i botten (plats 10 av 11 mäklare i Svenska Dagbladets undersökning sommaren 2018).

Lisa S
Råcksta

Försäljning av bostadsrätt 1rok. Trevligt bemötande, lätt att ha kontakt med och proaktiv i försäljningen.

Merima C

Skulle inte rekommendera varken att köpa/sälja via Erik Olsson eller denna mäklare. Väldigt otrygg process, svarade aldrig i telefon under själva säljprocessen, återkom heller inte på frågor jag hade under processens gång.

TN D och Julia Karin Helen D gillar detta
Kev S
Rydbo

Efter tre månader som min bostad låg ute och knappt någon kom på visningarna och ingen la någon bud, insåg jag att jag måste byta mäklare och mäklarfirma. Frida Urciuoli på Erik Olsson hade just såld min fästmös bostad till en pris över förväntan. Jag kontaktade henne och bestämde mig att hon skulle även sälja min bostad. Frida är en mycket trevlig och bra mäklare och redan från dag ett kunde jag se skillnaden. Hon var tillgänglig från tidigt på morgonen till sent på kvällen och hörde av sig med svar utan fördröjning....

Svar från Frida Urciuoli

Tack Kevin! Det har varit ett rent nöje! Vi hörs snart!

Jimmy L
Råcksta

Köpt bostadsrätt. Vänligt och personligt bemötande, ansträngde sig för att få till avtalet och affären på ett bra sätt. Mycket nöjd!

Eddie E
Kungsholmen

Bra och trevlig mäklare, tryggt att hon varit i branschen länge

Sandra W
Fredhäll

Pia var väldigt tillmötesgående. Hon fick en att känna att man var en bra och värdig köpare. Hon var noga och svarade bra på frågorna man hade, tog sig tid och lyssnade. Framförallt var hon förstående och lösningsorienterad vid kontraktskrivning då vi stötte in i ett problem. Hon var effektiv och ville avsluta budgivningen snabbt. Framförallt var det trevligt med ett julkort som det där lilla extra.

Erik M
Kungsholmen / Fredhäll

Trevligt bemötande och föredrar snabb och smidig affär.

Helena J
Kungsholmen

Tydlig, proffsig och ödmjuk.

Gustav S
Vasastan

Sålt en lägenhet i Vasastan via Veronika. En trevligare och mer ambitiös mäklare får man leta efter och det är nog därför vi fick bra betalt i en lite varierande marknad. Jag hade höga förväntningar och alla mina förväntningar slogs med råge. Jag kommer att rekommendera Veronika vidare.

Karl S
Fredhäll

Mycket kunnig som mäklare, dock lite hetsande: alla förstagångs-säljare är ovana vid budgivningstempot, stora beslut skall tas på kort tid, detta är inte Pias fel. Trivs mycket bra i lägenheten efter ett år.

Helena A
Kungsholmen / Fredhäll

Upplevde att Pia var mer på köparens sida än säljarens sida. Var duktig på att återkoppla. Men fick en tydlig känsla att det var viktigare att köparen skulle vara nöjd än mig som säljare.

Anna T
Ålön

Jag sålde mitt älskade sommarställe och jag fick bra kontakt med Pia. Hon var mycket behjälplig och inläst på området och gjorde ett bra försäljningsarbete i en period då sommarhus kanske inte säljs så frekvent (sen höst). Trodde nog inte att det var en bra tid att sälja, men det gick ju bra, så det var positivt.

Annika G
Fredhäll

Köpt en tvåa som första lägenhet åt vår son. Pia var: Vänlig, tillmötesgående, erfaren. Möjligen ngn svaghet i kunskap när vi ville utforma lägenhetsköpet som en gåva.

Glenn E
Centrum

Vi köpte en sekelskifteslägenhet på 138 kvadrat i Uppsala där Pia hade hand om försäljningen. Pia har givit oss förstklassig service från dag ett. Trevligt bemötande och noggran med detaljer. Öppen, ärlig och personlig. Jag hoppas att jag och min familj ska bo kvar i den här lägenheten livet ut - men om vi någonsin skulle sälja så är Pia vårt förstahandsval som mäklare - och det är inte något jag bara skriver.

Svar från Pia Björklund

Tack Glenn hoppas ni kommer bo där livet ut! Kram Pia

Agneta H
Ålön

Köpt andel i Fritidshus. Proffesionellt bemötande och förhållningsssätt. Informativ och välplanerad visning av fritidshus och närmiljön på ön. Mycket tydlig genomgång av skriftliga underlag och köpevillkor. Ytterst lyhörd för både säljare och köpares tankar, behov och önskemål. För vår del i affären blev det en matchning och 100% nöjdhet. Vi kan uppriktigt och ärligt varmt rekommendera Erik Olssons Fastighetsförmedlig till släktingar, vänner och bekanta.

Pia B gillar detta
Svar från Pia Björklund

Snälla Agneta det var ett nöje att få sälja till er tack för det fina omdömet!

Elisabeth R
Hjorthagen

Vi var mycket nöjda med Beatas bemötande. Hon var väldigt trevlig och kunnig. Dessutom var det väldigt lätt att få kontakt med henne via telefon och sms, det uppskattades!

Mikael P
Kungsholmen

Jag köpte en 1:a på kungsholmen av Veronika, hon var mycket trevlig , och förklarade allt om lägenheten och om föreningen. Veronika är en mycket duktig mäklare, så när jag kommer sälja en dag så kommer jag kontakta henne.

Jesper B
Råcksta

Vi köpte en bostadsrätt i Råcksta och Beata var väldigt hjälpsam och aktiv samt ytterst lösningsorienterad gällande våra problem och funderingar. Hon gjorde också processen väldigt lätt för oss som förstagångsköpare genom att vara tillgänglig och förstående. Hon överträffade våra förväntningar. Vi är ytterst nöjda med hennes jobb och skulle absolut rekommendera henne vidare.

Johnny M
Hornstull

Veronika har varit mycket kunning, ordningsam, tillgänglig, glad och trevlig under sitt uppdrag att sälja vår lägenhet. Rekommenderas verkligen!

My B

Har både sålt och köpt lägenhet med hjälp av Veronika. Hon har genomgående varit proffsig, påläst, trevlig och väldigt engagerad i processerna. Hon ser till att alla i processen känner sig trygga och både som köpare och säljare har jag blivit väldigt nöjd. Mycket bra service och jobbade verkligen hårt för att få ett så bra slutpris som möjligt när jag sålde min lägenhet, arbetet gav resultat och slutpriset blev bra i dagens tuffa marknad. Jag kan varmt rekommendera Veronika till andra.

Maria Å
Kungsholmen

Veronika sålde min lägenhet proffsigt och är alltid varm, pedagogisk och behjälplig