Grill Stockholm AB

Grill Stockholm AB

Ring 08-505 244 23 www.grill.se
4.0

Asadogrillat lamm, BBQ – grillad anka eller kanske skaldjur på planka? På Grill serverar vi grillat från fem världsdelar anrättat med fem olika grillmetoder.

31 omdömen om Grill Stockholm AB

Leo R
Skrev om Grill Stockholm AB

Var där förra söndag för första gången. Vi var sällskap av 5 personer. Ingen av oss var nöjd med servisen. Buffén var ok.

Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Jens B
Skrev om Grill Stockholm AB

Bästa avsmakningsmeny!! Helt galet gott och bra service

Mimmi S
Skrev om Grill Stockholm AB

Hade tyvärr en tråkigt upplevelse i samband med att vi skulle fira 25års-dagen. Smak av koriander i förrätt trots att jag bett om att få den helt utan koriander, men dessvärre var det fullspäckat med koriander även i varmrätten. Fick en ny, men dom visste inte ens om att det var koriander i den rätten jag beställt först. Vi fick äta i omgångar då min nya rätt dröjde. Allmänt synd bara! :( Men efter kontakt med Restaurangen fick jag ett mycket trevligt bemötande och ger dom gärna en ny chans.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Adam W
Skrev om Grill Stockholm AB

God grillad mat, kanske lite väl dyrt. Missa inte tonfisken!

Björn W
Skrev om Grill Stockholm AB

Väääldigt gott o grillat. Möjligen en aning i överkant prismässigt, men i andra sidan så är det väl tilltagna portioner och som sagt väldigt bra mat. Atmosfären är skön och intressant.

Jakob D gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Erik G
Skrev om Grill Stockholm AB

Beställde i fredags delad grillplate och är fortfarande sugen på att käka mer =) Enda negativa med Grill (ja förutom priserna då :) är att deras ölsortiment var riktigt fattigt. De sorter de hade var åtminstone goda (Nils Oscar och Brooklyn) men hade gärna sett lite mer på fat och lite mer avancerad öl att beställa.

Jonas H
Skrev om Grill Stockholm AB

Jag har varit på Grill två gånger, första gången var det förvånansvärt lång väntetid på huvudrätt (Oxfile) och efterätter, men maten var fantastiskt välsmakande och miljön (vi satt i biblioteksdelen) likaså. Den andra gången fick vi sitta i Molin Rouge med 20-talet kristallkronor runt oss. Maten var lika fantastisk denna gång och servicen bland det bästa jag upplevt på någon restaurang. Har tidigare varit på SMAK, en annan av F12-gruppens restauranger, och skillnaden är enorm i service, känsla, trivsel och väntan!

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Caroline N
Skrev om Grill Stockholm AB

Miljön är tilltalande i en härlig moulin rouge anda. Hela sällskapet var mycket nöjda med våra olika rätter, speciellt för- och huvudrätterna! Bra service! Ser redan fram emot mitt nästa besök här.

Sara S
Skrev om Grill Stockholm AB

Lunchen med buffé har de två ggr jag varit där varit en besvikelse, men menyn och maten som levereras av Grill på kvällen är fantastisk. Skön stämning, fantastiskt kött och bra service.

Jakob D gillar detta
Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Heidi
Skrev om Grill Stockholm AB

Gå hit en fredag på lunchen och ät grillbuffé! Det var dock kö redan innan restaurangen öppnade när vi gick hit, det är väldigt populärt ställe vilket man kan förstå! Ha inte bråttom när du går hit, njut av den fantastiska maten och atmosfären!

AMANDA F
Skrev om Grill Stockholm AB

Var på restuarang Grill med jobbet nyligen och blev placerad i ett lugnt rum för stora sällskap. Där satt vi 10 tjejer och drack mousserande och kunde prata ostört! Det här är andra gången jag besöker Grill och maten var precis som förra gången grym! Jag åt tonfisk som jag själv grillade vid bordet, upplevelsen av att grilla sin egen mat i kombination av goda tillbehör gjorde maten fantastisk!

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4103 omdömen 4.0 av 4103 omdömen

Jessica I Jessica I
Alexander F
Skrev om Grill Stockholm AB

Bästa lunch-buffén man kan få tag på i området i den prisklassen. Alltid god mat och kött som nästan smälter i munnen. Restaurangen är uppdelat i flera rum och varje rum är som en filmscen. Jag är definitivt lunchstammis där.

Elina E
Skrev om Grill Stockholm AB

Vi gick ett gäng hit i vintras och jag har nog inte varit så nöjd på länge. Jag åt en fantastisk oxfile med deras egengjorda pommes och bearneasås och det vattnas fortfarande i munnen på mig när jag tänker på maten. Otroligt god mat och jättegott vin till. Vår servitris var jättetrevlig och skojade glatt med vårat gäng hela kvällen. Om ni ska hit kan jag rekommendera deras Oxrib, det var kvällens höjdpunkt och den var så himla mör och god. Den blir det nästa gång jag går hit!

Maria H
Skrev om Grill Stockholm AB

Mycket god lunch! En grillbuffé som är bland de godare luncher jag jag har ätit i Stockholm med en riktigt bra salladsbuffé till. Priset på 110 kronor tycker jag är helt ok om man ser till vad man får för pengarna. Miljön och inredningen är lite märklig och blandad men ändå på något sätt mysig. Dock är Grill inte stället du ska gå till om du har bråttom. Idag, en fredag, den 25:e var det kö en bit ut på gatan och det tog ungefär 40 minuter från att man kom dit tills man hade sin mat.

Fredrik W
Skrev om Grill Stockholm AB

Måste säga att detta ställe är bland det bästa som finns i grillat i Stockholm just nu. Deras grill plate är bland det godaste jag ätit ute och ändå har jag ätit på många resturanger. Bra service och god mat! Visst, priserna är inte billiga, men man får god mat!

Nathalie N
Skrev om Grill Stockholm AB

Det första som jag ser när jag sätter mig till bords är att glaset är smutsigt. Inte heller bestiken var vidare bra diskade. Beställde grilltallriken och det är inget jag rekommenderar, oxfilén var bra resten nådde på sin höjd upp till acceptabelt och vissa bitar var rent av usla. Vissa hade även tagit smak av korven som låg i samma stekfat. Priset 350 kr/pp, horribelt med tanke på vad du får för pengen. Tillbehören var få och intetsägande. Nej, det som "räddar" restaurangen från betyget uselt är inredningen. Ljudvolymen...

Sergio F
Skrev om Grill Stockholm AB

Fantastisk grillad mat. Mysvänlig, med en kassa räcker inte. För lång kö på lunchtid.

Mikael P
Skrev om Grill Stockholm AB

Var där för att käka lunch med Stockholm Social Media Club. Det var min första upplevelse av Grill och den var bara positiv. En god lunch till ett bra pris. Miljön när man kom in kändes mycket tilltalande.

Magnus B
Skrev om Grill Stockholm AB

Fullt en torsdagskväll i mitten av oktober – långt till lön, den förra och nästa. Marknaden är inte ärlig, den är alltid förd bakom ljuset. Och bakom drapperierna och schablonerna står vi i PR branschen och ser till att du väljer precis det du visste att du behövde med inte riktigt kunna sätta fingret på vad det var; det hjälper vi dig så gärna med. Grill har bra hängmörat kött och leende personal. Stället har marinerats av chambre separee; alla med sin egna individuella touch – precis sådär insmickrande att oxfilén...

Tobias B
Skrev om Grill Stockholm AB

Jag har smygtestat maten på Grill genom att käka lunch där senaste tiden. Miljön är något kontroversiell med lite olika teman i samma lokal, men det är inte det som imponerar. Utan det som imponerar på Grill är deras lunchbuffé. Grymma ribs och andra köttiga varianter med allt från BBQ sås och chili-bea...till lunch. När du är less på den vanliga 75kr lunchen, ta dig tiden att promenera bort till Grill, du blir inte besviken.

Nikola T och 3 andra gillar detta
Ola A
Skrev om Grill Stockholm AB

Mycke mat på söndagarna, men smakerna på tillbehören var ingen upplevelse. Men man får otroligt mycke mat för pengarna

Mikael S
Skrev om Grill Stockholm AB

Jag brukar undvika att gå hit mitt i lunchrusningen eftersom det då ofta är kö ända ut på gatan, men typ 12.30 har det lugnat ner sig lite (förutom fredagar då det är grill-lunch, då gäller 13.00) - det är dyrt (typ 110 spänn för en lunch), men ofantligt gott. Och inredningen är coolast i stan.

Karin A
Skrev om Grill Stockholm AB

Grill har varit en av mina favoritrestauranger men på senare tid har det blivit betydligt sämre. Maten är mycket sämre och personalen är högfärdig och arrogant. Hoppas dom hittar tillbaka snart till hur det var förr!

Therese J
Skrev om Grill Stockholm AB

Näe fy! Överskattat. Inte alls nöjd. Skyhöga priser och maten (grilltallriken) inte ens värd halva priset. Köttet var inte exemplariskt som det borde vara med det priset. Personalen inte speciellt proffsiga. På bordet stod ett smutsigt och kladdigt vinglas när vi kom och vi fick ett litet inklämt bord längst in. Som sagt, inget ställe jag besöker fler gånger.

Caroline K
Skrev om Grill Stockholm AB

Fantastiskt trevlig restaurang och jättebra service! Minus för de höga priserna, men de är antagligen till för att täcka den stora personalstyrkan. Maten är bra men inget speciellt. Däremot är det här ett ställe man alltid kan ta vänner och familj till som inte går ut så ofta då alla trivs riktigt bra här!

Edit T
Skrev om Grill Stockholm AB

Häftig grillrestaurang som åtminstone före branden hade en väldigt läcker inredning med olika teman för varje bord. Lite dyrt kanske, men det är en rolig upplevelse!

Daniel L
Skrev om Grill Stockholm AB

En av mina absoluta favoriter i Stockholm!!! God mat, trevlig miljö. Allt man kan önska för en trevlig kväll.

Martin S
Skrev om Grill Stockholm AB

Många goda rätter, mycket bra tillagning. Väldigt bra inrett.

Johanna B
Skrev om Grill Stockholm AB

Fantastisk god mat i en underbar miljö. Dock aningens dyrt men lätt värt det då servicen är toppen. Värt ett besök om man är i stan.

Joakim B
Skrev om Grill Stockholm AB

(Om F12, inte Grill) God mat och fräsch lokal, javisst absolut. För min del kunde jag dock inte känna att det var värt de pengarna det kostade. Mot fulla bord är det ju dock svårt att argumentera, marknaden är väl ärlig. Om det sedan beror på att folk verkligen uppskattar maten eller med måltiden vill köpa sig en bit gott anseende spelar ju ingen roll.

Malou G
Skrev om Grill Stockholm AB

Ännu ett av Melkers underverk! Fantastisk mat, ett absolut härlig upplevelse! Höga priser, men restaurangen lever upp till dem!