Fastighetsbyrån Kalmar

Fastighetsbyrån Kalmar

• BadgeElevenYears
1 721
Ring 0480-151 50 Dela

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kalmar! Här i Kalmar har du nära till allt. Beläget mellan de Småländska skogarna och Östersjökusten är det nära till natursköna vyer och ett aktivt friluftsliv. Kalmar är en liten, personlig stad med mycket tillväxtpotential. Universitetet och näringslivet växer och vi följer hur det påverkar...

1721 omdömen om Fastighetsbyrån Kalmar

Sedan starten hos Reco 2013

Mona A
Sålde sin lägenhet med hjälp av Elis Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
Berga

Har blivit korrekt bemött av Elis. Var själv tveksam att det skulle gå att få lägenheten såld. Elis vände så småningom försäljningen till positivt resultat. Lugn och sansad, med bra resultat.

Maria F
Bremerlyckan

Elis Gustafsson är en fantastisk mäklare Mycket trevlig, professionell och kändes tryggt från första mötet att ha honom som mäklare

Kim R
Skrev om Johanna Rathjen en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Har sålt ett hus via Johanna och hon har varit en riktig superstjärna! Tydlig, tålmodig och professionell ut i fingertopparna, med ett vänligt och familjärt bemötande. Hon har hela tiden lyssnat in oss och våra tankar och bemött våra känslor med kunnighet och saklighet. Kan varmt rekommendera henne!

Johanna R gillar detta
Svar från Johanna Rathjen

Tack snälla för dina fina ord Kim! Det har varit jättekul att få hjälpa er och jag kan inte mer än önska all lycka till framöver! 🧡

Björn Harald L
Trekanten

Johanna har med sitt engagemang och kunnighet varit till mycket stor hjälp för mig med sitt underbara personliga engagemang och sin positiva utstrålning. Så jag kan med varmt hjärta lämna de bästa rekommendationer.

Svar från Johanna Rathjen

Tack för dina fina ord Björn! Varit fantastiskt roligt att få hjälpa dig i denna process, vi syns snart igen! 🧡

Linus S
Läckeby

Johanna var super hjälpsam under hela processen när vi skulle sälja vårt hus. Hon var med och stöttade oss hela vägen fram och var alltid tillgänglig om man hade frågor. Vi är otroligt glada att vi valde Johanna som vår mäklare!

Svar från Johanna Rathjen

Tack för fina ord Linus! Var otroligt kul att få hjälpa er vidare i er process och även veta att ni får nya ägare som älskar huset. Hoppas nya lyan ska bli bra. Syns snart igen! 🥰

Tomas L
Broakulla

Fem stjärnor av fem möjliga! Tycker P o T i Khon Kean.

Tack för era fina ord! Ett nöje att hjälpa er. Njut av värmen i Thailand 🌴🥰

Hans B
Sålde sin lägenhet med hjälp av Johanna Rathjen en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Påläst, trevlig och mycket angagerad om att köpare och vi som säljare förstår innebörden av försäljningen på ett mycket proffsigt sätt. Vi skulle använda Johanna som mäklare Vid ett annat tillfälle. Vi rekommenderar Johanna till andra. Hans o Adel

Svar från Johanna Rathjen

Tack för era fina ord Hans! Ett nöje att få vara en del av er process och flytt till Kalmar 🥰 Vi syns snart igen!

Philippe Armand Henri W
Läckeby

Johannas hjälp med både försäljning och köp har varit väldigt uppskattad. Hjälpsamt, snabba svar och tydlig kommunikation. Rekommenderas.

Svar från Johanna Rathjen

Tack för de fina orden! Kommer bli magiskt för er i nästa boende 🙏🏼🏡 Vi syns snart igen!

Sara Johanna W
Läckeby

Johanna lyssnade in på vad vi letade efter och levererade klockrent utifrån det 👍🏼 snart flyttar vi in i vårt nya perfekt hus 🤩

Svar från Johanna Rathjen

Tack för dom fina orden Sara! Kommer bli magiskt för er i nya huset 🥰🏡 Syns snart igen!

Agnieszka S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Elis Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
Berga

Mkt proffsig, tillmötesgående, hjälpsam, tar reda på extra info, trevlig

Roger R
Berga

Trevlig och engagerad. Ger inte upp i första taget att hitta köpare. Flexibel och lyhörd. Toppen.

Mats N
Sålde sin lägenhet med hjälp av Ellen Andersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
Berga

Ellen är kunnig och hjälpsam. Tar sig tid när man har frågor om lägenhetsförsäljningen. Tack för hjälpen med deklarationen.

Svar från Ellen Andersson

Tack Mats för fint omdöme och för förtroendet! Äntligen är vi i mål, även med deklarationen ;) Vänliga hälsningar Ellen

Jan G
Vassmolösa

I början var intrycket som mitt intryck var mestadels, mäklarna presenterar huset snygg, men den viktiga informationen måste framkallas och är ofta inte välkänd av märklaren. Men Shanta kunde få fram informationen mycket snabbt och när det kom till köptransaktionen hjälpte hon verkligen till mycket och löste alla problem snabbt och smidigt.

Ingrid Anna Britta D
Ljungbyholm

Jag blev alltid trevligt och korrekt bemött. Detta var min första försäljning och några speciella förväntningar hade jag inte, då jag inte visste alla rutiner runten försäljning. Derra rutiner blev jag lungt och tryggt lotsad igenom. Isabelle har varit en trygg samarbetspartner till min husförsäljning. Jag har kunnat ställa alla frågor och fått svar . Isabell har kunnat ge tips på vad som brukar fungera och vad som kan var bra att tänka på

Yingmei L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Ellen Andersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar
Djurängen

Den övergripande känslan är fantastisk👍🏻

Svar från Ellen Andersson

Tack för fint omdöme Yingmei! Jag är säker på att ni kommer stortrivas och önskar er all lycka i nya lägenheten! Mvh Ellen

Ulla K
Vassmolösa

Skicklig,noggrann,förklarar bra,lyssnar av kunden,

Svar från Shanta Nyblom

Tack Ulla för fint omdöme. Nu kan du slappna av och ta hand om dig själv. Hörde att du stortrivs med ditt nya boende. Vh Shanta

Lisa B
Gamla Smedby

Super trevlig, pedagogisk och lätt att få kontakt med!

Mona A
Berga

Har blivit väl bemött. Hittills är förväntningarna ok. Köpet av Klunkens Backe 3, var helt korrekt. Bra jobb.

Patrik B
Funkabo

Såsom en mäklare ska vara. Lyhörd, extra visning utan problem, svarar närsomhelst på dygnet. Lugn och trygg! Både på säljaren och köparens sida uppfattar jag det som.

Kerstin Elisabeth T
Sålde sitt hus med hjälp av Isabelle Öberg en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Hej. Väldigt bra bemötande. Fick den hjälp jag behövde. Väldigt bra o hjälpsam. Bästa betyg. Mvh Elisabeth Thom.🤗

Sylvia K
Funkabo

Jag är så nöjd över att jag anlitade Elis. Han är en person som det är lätt att få förtroende för, inte bara på grund av hans gedigna mäklarerfarenhet. Han är lättsam och enkel ha och göra med, kommunicerar tydligt och håller det vi kommit överens om. Att han dessutom snabbt lyckades sälja min lägenhet i en marknad som var i det närmaste stillastående, det är nästan orimligt skickligt! En riktig superhjälte förklädd till mäklare.

Maria S
Berga

En ödmjuk men professionell mäklare som är mån om sina kunder. Rekommenderar varmt!

Tomas L
Berga Centrum

Kunnig, engagerad och envist övertygad om att lyckas. Trots att marknaden i princip dog lagom till att vi skulle sälja höll han vårt mod uppe och kom med kloka och välavvägda förslag och planer. Har bara bra saker att säga om Elis!

Ulla F
Skälby

Elis är väldigt trevlig och mån om både säljare och köpare. Vi hade en snabb och otroligt smidig försäljning som gjorde det mesta så mycket enklare för oss. Vi kan varmt rekommendera Elis!

Jayrine L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Johanna Rathjen en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Trevlig Kunnig och påläst

Svar från Johanna Rathjen

Tack för ditt omdöme Joy! Vi syns snart igen! :)

Fiona L
Smedby

Trevlig och kunnig väl insatt i säljare och köparen behov.

Svar från Shanta Nyblom

Tack för fint omdöme Fiona! Kul att vi hittade ett passande hus för dig och familjen. Blir härligt med grillkvällar på altanen i sommar :-) Vh Shanta

Jonas L
Smedby

Hon är trevlig och professionell. Förklarar så man förstår.

Tack för omdöme Jonas. Stort lycka till i ert nya boende. Vh Shanta

Elisabeth O
Smedby

Hon arbetade hårt för att få vårt hus sålt på kortast möjliga tid. Så att vi slapp stå med två hyror.

Svar från Shanta Nyblom

Tack för att ni tog er tid att lämna ett omdöme. Lycka till mer ert nya boende. Ni lämnar nu över till en familj som kommer vårda huset väl. Vh Shanta

Tamara B
Smedby

Väldigt trygg proffsig mäklare och som verkligen tar sig tid att förklara eller att leta information som behövs!

Svar från Shanta Nyblom

Så fint omdöme. Stort tack! All lycka till dig och familjen. Ni kommer säkerligen stortrivas. Vh Shanta

Maria H
Ljusstaden

Mycket trevlig , lyhörd samt hjälpsam vid försäljningen av min bostad

Svar från Ellen Andersson

Tack snälla Maria! Nu ska vi bara hitta ett nytt lika härligt boende till dig, det blir spännande! Bästa hälsningar Ellen

Kim J
Rinkabyholm

Shanta har i hela processen varit rak, ärlig och tillgänglig!

Stort tack för omdömet Kim! Lycka till med framtida projekt. Vh Shanta

Annika D
Rinkabyholm

1. Med mycket kunskap och hon lysnade på oss. 2. Att få huset sålt och det fick vi 3. Hon höll oss uppdaterade, svarade så gärna på våra frågor och förklarade jättefint. Alltid glad och positiv HÖGSTA POÄNG TILL SHANTA NYBLOM

Svar från Shanta Nyblom

Tusen tack för fint omdöme! Stort lycka till med allt framledes, var rädda om er. Mvh Shanta

Charlotta Peilot F
Bergkvara

Ordning o reda, bra information. Lätt att få tag på, svara snabbt.

Svar från Johanna Rathjen

Tack för fina ord Lotta! Snart syns vi 🤩🏡 Må så gott i Torrevieja tills dess!

Veronica M
Bergkvara

Engagerad och vill hjälpa köpare och säljare på bästa sätt.

Svar från Johanna Rathjen

Tack för dina fina ord och även ditt engagemang genom vår resa tillsammans! Finally 💪🏼🏡

Magnus E
Skrev om Ellen Andersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

mycket trevlig och tillmötesgående och gör sitt yttersta proffs ut i fingerspetsarna. Kan varmt rekommendera henne.Kunde ringa och sms dygnet runt med frågor.

Ellen Andersson A gillar detta
Svar från Ellen Andersson

Tack så mycket för fint omdöme Magnus! Lycka till med framtiden och du vet vart du hittar mig om du skulle behöva hjälp! Kör försiktigt på motorcykeln nu ;)

Anne S
Skrev om Fastighetsbyrån Kalmar

Seriös mäklare som fanns tillgänglig för frågor längs vägen mot en lyckad husaffär.

Anette A
Skrev om Ellen Andersson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Mycket professionell och ett bra bemötande.

Ellen Andersson A gillar detta
Svar från Ellen Andersson

Tack så mycket Anette! Det har varit ett nöje att få samarbeta med er! Vänliga hälsningar Ellen

Elin A
Lindsdal

En mäklare som är varm och genuin. Tar tid till en och ens frågor.

Svar från Shanta Nyblom

Tusen tack Elin. Hoppas ni kommer trivas och barnvakt inom räckhåll är ju perfekt 😃 Vänliga Hälsningar Shanta

Ingrid L
Gamla Smedby

Trevligt bemötande en pigg och glad mäklare Vi fick den informationen vi behövde.Helt nöjd

Miguel K
Köpte sitt hus med hjälp av Isabelle Öberg en del av Fastighetsbyrån Kalmar
Rockneby

Mycket driven och målmedveten. Ställer upp för både säljare och köpare!

Svar från Isabelle Öberg

Tack så jättemycket för omdömet! Jag önskar er all lycka till i ert nya drömboende! Vänliga hälsningar Isabelle

Malin Anneli Iréne E
Bergavik

Anlitade Shanta då vi skulle sälja vår villa. Uppfattar henne som trevlig, genuin och ärlig. Tar sig alltid tid för frågor och fixar om något inte stämmer. Mycket nöjda.

Svar från Shanta Nyblom

Tack Malin, så fint omdöme. Detta är en resa vi gjorde tillsammans, och det blev bra för alla inblandade . Stort lycka till med ert nya liv! Med Vänliga Hälsningar Shanta Nyblom Fastighetsbyrån Kalmar

Nils Olof Börje O
Berga

Välkomnande. Att hitta den perfekta bostaden för oss. Vi hittade bostaden på Hemnet. Enkel att få kontakt med. Snabb och effektiv.

Gun A
Berga

Mycket trevligt bemötande , engagerad. Levde upp till våra förväntningar, förklarade på ett mycket bra sätt hur hela processen gick till. Gav tips om vad vi kunde tänka på, gjorde det enkelt. Kostnadsförslag som kunde vara aktuella. Fixade i princip allt. Vi är så nöjda med mäklaren

Frida O
Kolboda

Vi fick ett positivt intryck av Isabelle från början och det höll i sig. Personlig, driven och engagerad. Lätt att nå och snabb med att kommunicera ut information. Vi är nöjda med allt. /Håkan och Frida

Svar från Isabelle Öberg

Tack Frida & Håkan för ert fina omdöme och för förtroendet! Jag är tacksam över att jag fick äran att förmedla er drömbostad och ser fram emot att följa er bostadsresa framöver, jag är övertygad om att ert nästa boende kommer bli minst lika bra som detta! Med vänliga hälsningar Isabelle

Catharina J
Skrev om Elis Gustafsson en del av Fastighetsbyrån Kalmar

Proffsig, trevlig, lätt att få tag i och ordnade försäljningen på allra bästa sätt! Stort Tack!

Elis G gillar detta
Josipa B
Berga

Vi blev mycket nöjda med mäklarens bemötande under köpprocessen. Ellen var professionell, engagerad och tillmötesgående genom hela förfarandet. Kommunikationen var tydlig och snabb, och vi kände oss väl informerade om varje steg i processen.

Svar från Ellen Andersson

Tack för dina fina ord och omdöme Jospia! Hoppas ni kommer stortrivas i nya lägenheten och lycka till med köksrenoveringen! Ni kommer alltid vara varmt välkomna att slå mig en signal om det är något ni funderar över eller behöver hjälp med! Mvh Ellen

Solveig L
Bergavik

Tjänstvillig och inkännande av våra behov och önskemål. Bra att få en videovisning som första steg eftersom vi bor 35 mil bort. Två visningar ordnades sedan efter våra möjligheter att komma till Kalmar. Shanta upplevdes kunnig och var mycket trevlig. Vid köptillfället var hon proffsig i de olika momenten. Efter köpet har vi videon kvar och kan lättare planera flytten. Jag är mycket nöjd.

Svar från Shanta Nyblom

Tusen tack för fint omdöme Solveig, stort lycka till i nygammal stad😃 Vänliga Hälsningar Shanta

Björn G
Bergavik

Trevlig ,tillmötesgående snabb återkoppling på önskemål och frågor. Slanta levde upp till mina förväntningar. Shanta hade ett lättsamt trevligt bemötande, kompetent.

Svar från Shanta Nyblom

Tack Björn Hoppas ni kommer trivas i området lika mycket som jag gjort ! Mvh Shanta

Peter R
Centralt

bostadsköpet har skötts effektivt och korrekt.

Catarina F
Centralt

Tillmötesgående och klara besked.