Fastighetsbyrån Mönsterås

Fastighetsbyrån Mönsterås

• BadgeNineYears
Ring 0499-106 66 Dela

Letar du eller vill du sälja en fastighet i Mönsterås eller Högsby kommun? Vi på Fastighetsbyrån har kunskap och mångårig erfarenhet av bostadsmarknaden här i området och vi vet vad som krävs för att göra en lyckad affär. Vi har full koll på potentiella köpare i området och vi jobbar aktivt med att uppdatera vårt spekulantregister....

541 omdömen om Fastighetsbyrån Mönsterås

Sedan starten hos Reco 2013

Monica K
Sålde sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
Fågelfors

Lyhörd, noga, snabb och jätteduktig

Monica K
Köpte sitt hus med hjälp av Michaela Carlson en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
Centralt Högsby

Lyhörd, noga, snabb och jätteduktig.

Jutta L
Fågelfors

A very good, friendly and committed broker. Competent help and advice. We recommend. Is available with advice and support

Britt V
Sålde sitt hus med hjälp av Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
Blomstermåla

Jag är mycket glad o tacksam att jag fått en stor hjälp av Dennis med att få mitt hus sålt. Han är en omtänksam o proffsig mäklare, som lägger mycket energi på sitt.projekt.

Max K
Köpte sitt hus med hjälp av Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås
Blomstermåla

Vi rekommenderar Dennis Thörnblom till alla som letar bostad. Har varit tydlig och hjälpsam under resan

Emmy Catharina Helena V
Fågelfors

Persoonlijk hebben wij weinig contact gehad met Michaela, wij hebben gebruik gemaakt van een tussenpersoon vanuit Nederland. Het contact dat wij hadden was prettig. Vi personligen har haft lite kontakt med Michaela, vi använde en mellanhand från Nederländerna. Kontakten vi hade var trevlig.

Nathalie N
Centralt Högsby

Ofta snabb men otydlig i kommunikationen. Svarar ofta sent på kvällen i snabb hast och är slarvig i hur hon uttrycker sig. Hon svarar inte alla trots att vi har varit noga med att lägga till båda parterna på e-postmeddelandet. Hon påstår att hon skickat e-postmeddelanden som vi med 100% säkerhet vet att hon inte skickat via mail till oss båda och när hon skriver att hon skickat ett svar på vårt e-postmeddelandet så väljer hon inte att svara alla från det redan påstått skickade e-postmeddelandet utan klistrar in det hon...

René W
Hammarglo

A very kind broker, who helped us and advised us as good as possible. But we couldn't expect, that our neighbours wanted to buy our house so finally we ourself made an agrement with our neighbours. After that, Dennis helped us as good as possible, so we could sign the contract before we had to leave Sweden, because of appointments we made in the Netherlands. So overall Dennis helped us as good as possible. And yes, we know, the price for which we sold our house to our neighbours was a bit low, but. that's our decision,.

Martin S
Norra Korpemåla

Hej, everything was ok, good communication, success in selling our plot, no problems. Otto, nice and friendly, obviously competent and experienced.

Halow Martin 👍😃 Tank you for your nice Reco 👍😃 BR Otto

Jan V
Berga

We have been looking for a vacation home through Hemnet for a while. And then we came across Michaela Carlson. We simply told her our ideas. She quickly gave us a few suggestions and that's how it all started. Since we live in Germany, everything was done by email. That works very well. And by mail. We have many questions, which were always answered quickly - we are satisfied. Jan und Sabrina von Kampen

Göran K
Sålde sitt hus med hjälp av Otto Sjökvist en del av Fastighetsbyrån Mönsterås

Väldigt erfaren .bra att ha att göra med lätt försäljning behövde inte göra så mycket

Svar från Otto Sjökvist

Hej Göran ! Tack för ditt fina omdöme o tack för förtroendet att sälja ert hus ! önskar er allt gott ! mvh Otto

Emilia O
Mönsterås

Väldigt trevlig tjej som med tydlighet och struktur hjälpt mig till mitt drömhem!

Svar från Michaela Carlson

Tack Emilia för ditt omdöme & vad roligt att jag hjälpt dig till ditt drömhem! Det ska bli en spännande resa att följa!

Nick S
Timmernabben

Han har bra bemötande och lätt att prata med. Det är min första fastighetsköp och förklarade han lugnt och metodisk hur det går till. Starkt rekommendation till Dennis.

Christian H
Högsby

Michaela är vänlig, hjälpsam och svarar mycket snabbt. Gärna igen

Svar från Michaela Carlson

Tack för eran feedback! Lycka till med er nya bostad!

Bruno W
Fagerhult

Absolut 💯👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍

Svar från Michaela Carlson

Tack Bruno för ditt omdöme! =)

Angelica K
Högsby

Blev bemött bra utav mäklaren men kommunikationen var svag i början, då det kunde dröja långtid mellan svar. I övrigt var det ett bra bemötande. Sista tiden så var det snabbt mellan svaren och överlag väldigt tillmötesgående.

Svar från Michaela Carlson

Hej Angelica! Tack för ditt omdöme. Jag ska ta till mig gällande kommunikationen =) Vi ses snart igen! =)

Gustav G
Ålem

Trevlig . Ärlig Transparent Hade inga större förväntningar. Allt gick så fort från kontakt till försäljning

Karin K
Skrev om Dennis Thörnblom en del av Fastighetsbyrån Mönsterås

Vi vann budgivning, säljaren är ”mycket glad att sälja till oss” då jag kommer från bygden. Informerar om min partners namn för kontrakt. Mäklaren missar telefonsamtal och ringer inte tillbaka, långsam på mail, och tar 5 dagar på sig att sända över kontrakt. Bara timmar efter att han har sänt över kontrakt informerar han att han haft parallell konversation med budgivare nummer två och att säljaren har valt dem som köpare istället. Mäklaren är i otrevlig och hotfull på telefon. Vi ökar vårt bud två gånger och säger att vi...

Björn S
Älgerum

Mycket proffsig i alla avseende .

Hamid A
Älgerum

Fantastiskt Milkrari mycket bra

Tony H

Brabrabrabrabrabrabrabrabrabra

Svar från Michaela Carlson

Tack Tony! Lycka till med nya jaktstugan / boendet!

Sven S
Berga

Kunnig, trevlig och samarbetsvillig. Bra egenskaper.

Svar från Michaela Carlson

Tack Sven för erat omdöme! Jag önskar er en trevlig fortsatt sommar!

Birgitta B
Lilla Boda

Det har fungerat mycket bra. Är mycket nöjd.

Paulina M
Högsby

It was pleasure to work with Michaela. Whole process of buying house was simple and fast.

Svar från Michaela Carlson

Thank you Paulina for you words =) !! See you soon again!

Björn S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Mönsterås
Mönsterås

Mycket proffsigt bemötande som inte lämnar något i övrigt att önska . Mäklaren levde med råge upp till mina förväntningar . Köpupplevelsen var enbart positiv .

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Tack Björn för ditt fina omdöme ! Det gläder oss att du är nöjd med oss :-) Lycka till med ditt hus o varmt välkommen åter !

Kuang Seong P
Fågelfors

Han är en mycket snäll och kompetent mäklare. Han kan verkligen sitt jobb rekommenderar honom starkt. Jag Park vill tacka dig Dennis för ett mycket bra arbete. Mvh.Park

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Hej Park ! Tack för att du rekommenderar oss starkt , det gläder oss mycket :-) m mvh Dennis

Hans O
Fågelfors

Dennis har varit bra som mäklare. Han har som jag upplevt varit ärlig och lojal även mot oss som köpare. Fört fram våra synpunkter och bud till säljarna för acceptans och beslut. Vi har haft en bra dialog med honom från visningen av huset och tror att det skall fortsätta så fram till affären är genomförd

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Hej Hans ! Tack för ditt fina omdöme , det värmer ! Lycka till med huset o varmt välkommen åter Mvh Dennis

Susanne J
Ålem

Jag blev bemött på ett väldigt trevligt och tillmötesgående sätt. Över All förväntan. Kännt Mej trygg hela vägen. Hade Aldrig kunnat tro att försäljningen skulle gå så fort. .Då Jag satt med två boende var Jag lite orolig. Innan. Jag kan och Vill Varmt rekommendera Mäklare Dennis Törnblom , Stabil , Lugn och proffsig , passar verkligen som mäklaren man vill vända Sej till Vid en försäljning. Mvh Susanne

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Tusen tack Susanne för ditt fina omdöme :-) Det gläder mig mycket att du är nöjd o att du kände dig trygg o väl omhändertagen ! mvh Dennis

Siv J
Mönsterås

Lätt o smidigt med en trevlig Mäklare, då kan inget gå fel. Helnöjda med både försäljning o köp av bostad.

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Tack Siv ! Det var mycket trevligt att få hjälpa er med ert nya boende :-) jag är övertygad om att ni kommer att trivas i ert nya hus ! Mvh Dennis

Sylvie D
Hornsö

Michaela var mycket hjälpsam och snabb med att svara på alla våra frågor om huset. Hon funderade också på praktiska saker eftersom vi fortfarande bor i Nederländerna. Under visningen hjälpte hon till och med att gräva upp vår bil ur snön! Vi är mycket nöjda med denna mäklare och rekommenderar henne varmt! Sylvie och Michel från Nederländerna

Svar från Michaela Carlson

Tack Sylvie för erat fina omdöme! Ja, så de kan bli! Vi löste det iallafall med bilen ;-) Vi ses snart igen!

Preben S
Ruda

Jag personlig tycker att bemötande var ur uselt och direkt avvisande, att stå med mobilen i handen vid mottagandet inger inget förtroende. Michaela har inte läst på om fastigheten på ett sätt som kan ge förtroende, vi har flera bekanta i området som har haft Michaela och samtliga oberoende av varandra har de uppgivet att hon verkar mera intresserat av häststallet än att ta hand om kunder. Vi har tittat på en annan fastighet det var en besvikelse då det inte var städat inför visning, att gå runt i fastigheten utan sko på...

Svar från Michaela Carlson

Hej Preben! Tråkigt att du inte är nöjd. Det är inte alltid man lyckas tillfredställa alla önskemål även om man försöker. Jag hoppas du blir nöjd med ditt hus - Med vänlig hälsning, Michaela

Ulla K
Berga

jag kände mej alltid trygd i hennes händer. Hon behandlade mej och mina önskemål med respekt och vändlighet. Skönt att hon finns för mej 😁👍🏻

Tack Ulla för ditt fina omdöme! <3

Tommy E
Ljungnäs

I stort fungerade visningarna och kontakten bra. Mäklaren uteblev vid ett uppgjort visningstillfälle. Vid den inställda visningen hade vi med oss en byggnadskunning person som skulle hjälpa oss titta på fastigheten. Blev lite snopet när mäklaren inte kom till den avtalade tiden. Ska sägas vi totalt har varit på fyra visningar av huset. Redan från början efterlyste vi en energideklaration av huset. Efter en del frågor och påtryckningar gjordes en sådan. Vi tycker den skulle har varit gjord från början. Mäklaren har under...

Christina E
Ljungnäs

Vi blev trevligt bemötta. Vi hade inga speciella förväntningar och mäklaren gjorde ett professionellt jobb. Särskilt uppskattade vi att mäklaren verkade ha en god kontakt med säljaren (ett dödsbo), varför våra önskemål blev väl tillgodosedda.

Carina B
Blomstermåla

Mäklaren Dennis Törnqvist är en alldeles toppen mäklare, på alla sätt.. Mycket proffisionell men även mänsklig Mvh Carina Bjelkevik Johansson

Svar från Fastighetsbyrån Mönsterås

Tack Carina för det fina omdömet 👍😃 Det gläder mig mycket att du är nöjd med vårt arbete ! Mvh Dennis 😃

Sebastian S

Kommunikationen var inte bra, ibland via e-post, ibland via SMS, ibland på svenska, ibland på engelska. Vi fick knappt någon information om köpobjektet. Våra frågor besvarades sällan, mycket svår kommunikation, via sms och mail eller under visningen Anbudsprocessen var också mycket svår eftersom inte alla våra anbud accepterades. Vi köpte fastigheten, men vet knappt något om den. Trots en överenskommelse om ett slutpris med ägaren hölls anbudsförfarandet öppet i veckor. Detta förstör köparen psykologiskt.

Svar från Michaela Carlson

Hej Sebastian! Ledsen att du inte är nöjd :-( Jag ska ta åt mig era synpunkter! :-) Tyvärr kan jag som mäklare inte styra över anbudsprocessen utan det är säljaren som gör detta. Jag förstår hur ni känner!

Matthias L
Ruda

Top. Hochprofessionell. Immer dran auch wenn viel zu tun. Super Exposés.

Svar från Michaela Carlson

Thank you Matthias !!!! :-) Happy to sell one more house to you! See you soon! =)

Marta E
Ljungnäs

Vi är nöjda med bemötande från Otto. Nu blev det som tur va en snabb affär så vi hade inte så mycket kontakt. Otto är glad och trevlig.

Svar från Otto Sjökvist

Tack för gott samarbete :-) Det var mycket trevligt att få vara er mäklare ! Vi ses på tillträdet ! Mvh Otto

Mats P
Fågelfors

Bra bemötande av mäklaren. Levde verkligen upp till vad vi förväntade av husaffären.

Svar från Michaela Carlson

Tack Mats för erat omdöme! Roligt att jag lyckades nå upp till era förväntningar! =)

Danny B
Ruda

Michaela helped us very well in the process of buying our house in South Sweden. The deal was done within a few days! Which is remarkable considering we lived abroad at that moment. She is quick in her response, has a lot experience in her expertise and works in a proactive manner. We would recommend her to our acquaintances.

Svar från Michaela Carlson

Hi Danny! I am happy to read your text! Thank you! =)

Rickard K
Fliseryd

Trevlig professionell och hjälpsam

Svar från Erika Axtelius

Tack för ditt fina omdöme, kul att du är nöjd!

Lars Gunnar S
Centralt Högsby

Hon va trevlig. Lätt att få kontakt med. Haft mycket sms kontakt. Sen kan vi ju inte lasta henne för att flera visningar blev inställda pga dåligt intresse.

Svar från Michaela Carlson

Hej Lars! =) Tack för erat omdöme! Hoppas ni trivs i er nya bostad!

Claudia W
Berga

Michaela is a very professional real estate agent. Only because of her engagement we can buy our house. She is always ready to help and total reliable. She took care of the organization and handling before,- during and after the purchase. We loved to work with her. We can heartily recommend you and always again....:-))

Svar från Michaela Carlson

Thank you for your nice review Claudia! I am glad that together we found a house that suited your wishes! :-))

Assekou B
Centralt Högsby

Hon verkar bra, Hon är aktiva

Svar från Michaela Carlson

Tack Assekou för ditt omdöme =)

Stig S
Ruda

Bra bemött utan krångel. Att vår fastighet blev såld till rätt pris och till rätt köpare. Vilket resultatet blev, kunde inte bli bättre. Michaela har många järn i elden, trots detta kändes det att hon brydde sig om oss, bra.

Tack Stig för erat fina omdöme! =) Önskar er allt gott! Mvh Michaela

Khaled O
Ljungnäs

Mäklaren var väldigt trevlig och bemötte oss med respekt. Hon var väldigt bra på att förklara alla detaljer och medgav en trygghetskänsla hos oss.

Svar från Erika Axtelius

Tack så mycket för det fina omdömet! Jag hoppas att ni ska trivas i huset men det är jag övertygad om att ni kommer att göra:)

Lilian F
Berga

Trevligt bemötande Små förväntningar, men det överträffade allt. Saknade brusfria samtal viket blev lite stressande

Svar från Michaela Carlson

Tack Lilian för erat fina omdöme! =) Brusa i telefon kan vara ett problem! Dagens teknik=) Önskar er allt gott! Mvh Michaela

Anna-Lena A
Sålde sitt hus med hjälp av
Ålem

Det kändes bra direkt med Erika, hon skötte affären utmärkt! Vi hade mycket kontakt över telefonen med uppdateringar vad som hände, Erika svarar snabbt och är lyhörd. Jag kommer anlita henne igen i framtiden vid eventuell försäljning.

Svar från Erika Axtelius

Tack så mycket Anna-Lena! Så roligt att få hjälpa dig med försäljningen. Ha det bäst!

Nils B
Sålde sitt hus med hjälp av
Oknö

På ett väldigt bra och sympatiskt sätt, lätt att få förtroende för Erika. Hon gjorde en väldig träffsäker värdering av huset. Hon svarade snabbt på telefon och förtydligade vad inte var klar över. på det hela taget gjorde hon ett väldigt bra jobb

Svar från Erika Axtelius

Tack för det fina omdömet! Så roligt att det blev en sån lyckad affär. Ha det gott!

Petra L
Ålem

Mycket trevlig, förstående mäklare! Hon uppdaterade bra under processen och var alltid lätt att få kontakt med och återkopplade alltid efter frågor som hon kollat upp m.m. Hade inte önskat en annan mäklare! Kanon! Högsta betyg!

Svar från Erika Axtelius

Wow vilket fint omdöme! Stort tack! Jag hoppas att ni ska trivas i det nya huset men det är jag övertygad om att ni kommer göra :) Ha det gott!