Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

• BadgeNineYears
Ring 0492-140 10 Dela

Fastighetsbyrån är Vimmerby & Hultsfreds största mäklare. Vi är marknadsledande i båda våra kära kommuner & dessutom den mest rekommenderade fastighetsmäklaren lokalt. Vi har ett nära samarbete med samtliga sparbanker på våra orter, Vimmerby Sparbank, Lönneberga-Tuna-Vena Sparbank, Virserums Sparbank & givetvis med Swedbank....

295 omdömen om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Sedan starten hos Reco 2013

Jonny J
Centralt (Vimmerby)

Trevligt bemötande positivt även under försäljningen.

Jerker A
Virserum

Snabbt och enkelt handlagt. Och så lägger jag till några tecken för att alla skall bli nöjda.

Benny J
Vena

Mycket bra hjälp med att försöka sälja min bostad. Och stötta och förklarar.

Irida S
Silverdalen

The broker Mr.Magnus was very professional and very responsive. He would answer within an hour always to all my questions even during weekends. To be honest this was the best experience I have had with real estate agents in Sweden. I'm very happy with the service that he provided and how he handled the whole process for the purchase of the house. I will totally use his service in the future if I plan to rent or sell my property.

Samir R
Mariannelund

Sören och Magnus var väldigt tydliga och förklarade mycket på ett professionellt sätt vilket var skönt och gjorde det enkelt för vår del. Det märks att det är bra samarbete mellan er!

Maria N
Näs (Vimmerby)

Bra bemötande och bra info för någon som aldrig har köpt en bostad förut.

Dödsbo Sivert A
Centralt (Vimmerby)

Fint bemötande och ett stort engagemang. Snabba svar och alltid tillgänglig.

Roland L
Gullringen

vi blev väldigt bra bemöta av Magnus vid visningen av huset .

Dödsboet Efter Bernice C
Silverdalen

Trevligt bemötande o bra kontakt under försäljningen

Gunn-Britt H
Hultet (Vimmerby)

Bra bemötande o snabb återkoppling Rekommenderar dom

Lyubov E
Centralt (Hultsfred)

Magnus är en professionell och trevlig mäklare som gör sitt jobb på ett effektivt sätt. Jag är helt nöjd med honom och ska rekommendera honom till mina vänner och bekanta.

Birgitta I
Virserum

Försäljning i Virserum är ingen enkel historia eftersom marknaden är så liten. Men vi fick en snabb och smidig försäljning till rätt köpare.med hjälp av vår mäklare Magnus Boström som tog hand om allt i försäljningsprocessen på ett professionellt sett

Stefan N
Sålde sitt hus med hjälp av Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Mycket positivt. Mäklaren skötte hela affären professionellt. Resultatet blev mer än förväntat.

Minna I
Centralt (Hultsfred)

Trevlig och snabbt svar och bemötande. Svara på alla våra frågor utanför ordinarie arbetstid. Rekommenderar byrån till andra.

Gösta S
Lönneberga

Mäklarens kunskaper och engagemang har husaffären gått i hamn på rekord tid, mäklarens vänligheten och professionellt bemötandet och sättet som han har visat och förklarat är vi mycket nöjda. Med vänliga hälsningar. Pirkko Salo i egenskap av ställföreträdare till Gösta Svensson.

Claes R
Vimmerby

Proffsigt bemötande Ordning på processen Lyhörd med känsla för både säljare och köpare

Vera B
Sålde sitt hus med hjälp av
Virserum

Mycket bra. Lätt att prata med, snabb med återkoppling. Trevligt bemötande.

Kerstin G
Södra Vi

På ett positivt sätt, toppen bra mäklare Han kan sin sak och är jätte duktig Försäljningen av mitt hus gick snabbt fortare än jag hade trott. Jag är jätte nöjd med allt

Gunnar R
Köpte sitt hus med hjälp av
Virserum

Sören gav mig och min fru ett mycket bra bemötande under vår fastighetsvisning och har varit till stor hjälp med alla moment under vår husaffär. Han var även till stor hjälp i kontakten med husägaren. Kan varmt rekommendera hans tjänster!

Wicia S
Södra Vi

Allt har varit bra med tanke på omständigheterna.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Wicia för ditt omdöme. Kul att du är nöjd med jobbet vi har gjort.

Mimmie S
Centralt (Vimmerby)

Mycket bra bemötande. Visade intresse och tog sig an säljuppdraget på största allvar. Svarade snabbt på mina frågor. Kommer att rekommendera mäklaren om någon i min närhet frågar. Är tacksam för relativt snabb försäljning av bostaden.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Mimmie för det fina omdömet. Väldigt kul att läsa att du är så nöjd. :-)

René V
Frödinge

Proffsig, blev ständig uppdaterad och fick goda och tydliga råd.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack René för att du svarade. Vad kul att du är nöjd.

Hans J
Silverdalen

Jag är nöjd med mäklaren, han kan sitt jobb.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Hans för dit omdöme. Vi uppskattar att ni tar er tid att svara.

Ann-Kathrine E
Virserum

Efter första mötet blev vi förflyttade till en annan mäklare på grund av sommarlovet. Flera av uppgifterna om utgifter för försäljningen vid vårt första möte visade sig senare vara felaktiga. Vidare upplevde vi ofta att vi blev missförstådda trots att vi försökte kommunicera på både svenska, danska och engelska. Det enda positiva med denna försäljning är att huset såldes inom en månad, vilket mäklaren uppskattade vid första mötet. Jag skulle rekommendera Fastighetsbyrån att använda vissa mäklare för försäljning för internationella kunder för att undvika missförstånd.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Först vill vi tacka för att ni valt att lämna feedback. Det är viktigt för oss att kunna förbättra vår tjänst. Härligt också att tidsplanen höll och att ni fick ett bra pris för huset. Vi ska självklart ta lärdom av era synpunkter.

Simone H
Köpte sitt hus med hjälp av
Målilla

Vi har lärt känna Sören som en mycket erfaren och noggrann mäklare. Vi kommer från Tyskland och många saker är nya för oss och vi måste först hitta runt. Sören är tålmodig med oss, våra språkkunskaper och mycket hjälpsam. Han är korrekt i sin beskrivning av fastigheten och uppmärksammar oss också på reparationer. Vi känner oss väl rådgivna och välkomna av honom och hans team. Vi är mycket tacksamma för det, tack så mycket!

Ann-Britt A
Centralt (Vimmerby)

Bemötandet var bra, Jag hade inga speciella förväntningar. Han är bra på sitt arbete.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Härligt att höra att vi levererade en positiv upplevelse!

Jan B
Södra Vi

Bra mottagande och proffsigt skött.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Jan, för rekommendationen och förtroendet!

Susanne L
Södra Vi

Jag tycker att vår mäklare hade ett stort tålamod med, från vår sida, en lite utdragen igångsättning av vår försäljning. Sedan gick allt mycket fort med försäljning medans gården fortfarande låg som "kommande försäljning". Vår mäklare var trots det mycket tydlig med andra intressenter och stressade inte oss i vårt beslut utan nästan manade till lite eftertanke. Ser ut att bli en väldigt bra försäljning ur allas synpunkt, vad gäller nuvarande hyresgäster, överlåtelsedatum och inte minst köparna som verkar vara supertrevliga vilket gör allt lättare för oss. MVH Susanne

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Stort tack för ert fina omdömet Susanne! Det blev verkligen en lyckad försäljning :-)

Dennis B
Mörlunda

Vi hoppades på att få snabb hjälp med att sälja vårt hus. Mäklaren gav oss tydlig information och redde ut ett mindre missförstånd gällande samfälligheten vi tillhör. Allt fungerade bra, och vi hade nyligen en lyckad kontraktskrivning med nöjda köpare.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Kul att höra att alla är nöjda och tack för din rekommendation!

Nina A
Målilla

Jättetrevlig kontakt och ärlig bra information på visning. Noggrann uppföljning och slutade med ett köp. Kan varmt rekommenderas.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Det är vår målsättning. Vi bugar och bockar för din fina rekommendation!

HELEN S
Skrev om Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Jag vill bara tacka för ett mycket trevligt och vänligt bemötande av er mycket proffsiga fastighetsmäklare Sören Andersson. Sören Andersson besökte mig och värderade min bostad. Ha en fortsatt trevlig dag och kväll!

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Det var kul att höra. Tack för att du tog dig tid att rekommendera oss Helen.

Karin H
Virserum

Första anlitade mäklaren hos er slutade på företaget utan att lämna över uppdraget till kollega. Inte ok. Den nya mäklaren som tog vid var jättetrevlig men ganska osäker. Missade information initialt om att dolda bud var något som förekom och vad det i så fall innebar. Utdragen försäljning. Köparna kom inte till tillträdesdagen utan hade skickat ombud som saknade fullmakt. Mäklaren borde ha dubbelkollat det. Men som sagt väldigt trevlig.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Hej Karin. Tack för att du lämnar ärlig kritik, det uppskattar vi. Det fanns en anledning till att er första mäklare fick sluta och det är väldigt beklagligt att ni hamnade i kläm. Vi gjorde vårt bästa för att rädda upp situationen och hoppas ni nu med facit i hand är nöjda och belåtna med oss på Fastighetsbyrån. Vi tackar för ert tålamod och förtroende!

Ulf F
Virserum

Mkt lyssnande och hjälpsam var Mikael. Var verkligen nöjd med honom. Mvh Ulf Frilund

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Ulf för rekommendationen och de fina orden.

Ann-Britt A
Näs (Vimmerby)

Bemötandet var så som jag föreställt mig. Jag hade inga förväntningar. Upplevelsen var utmärkt.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Ann-Britt för den recensionen :-)

David B
Mariannelund

Hej jag tycker att ni kan väntar på mitt svar tills efter jag har avslutat affären med fastighets byrån. mvh David Butler

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Hej David. Givetvis. Ibland går dessa förfrågningar ut lite för fort. Vi hoppas dock att du kommer vara lika nöjd efter tillträdesdagen som du förhoppningsvis är hittills.

Christina K
Södra Vi

Jag är väldigt nöjd med mäklaren som skötte om min försäljning. Jag blev trevligt bemött.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack för betyget Christina och för att du valde oss! :-)

Clara U
Sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred
Hultet (Vimmerby)

Superbra bemötande, kändes tryggt och bra! De vet vad de gör. Snabbt gick de också! 10/10 / nöjd kund

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Clara för att du tog dig tid att svara och för att du valde oss.

Stig J
Hultet (Vimmerby)

Mycket bra bemötande och hög service nivå

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Stort tack för det Stig, himla kul att läsa! :)

Anna L
Hultsfred

Bra och vänligt bemötande av mäklaren, kändes att han ville väl med denna försäljning.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Anna för feedbacken :-)

Josephine P
Järnforsen

Glad och kunnig, hade inga större förväntningar innan. Bra återkoppling,blev/ blir informerade hela tiden om försäljningens gång

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Josephine för det fina omdömet! :-)

Britta A
Vena

Mycket trevligt bemötande! Allt har fungerat jättebra och smidigt.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Britta för ditt omdöme. Det uppskattar vi. :-)

Hhassan J
Centralt

Bra upplevelse och bemötande från mäklaren

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack för det fina betyget! Det uppskattar vi!

Ingela K
Storebro

Tack så mycket... vi fick mycket stöd vid köpet.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Full pott! Tack Ingela för det fina omdömet. :-)

Marcus S
Centralt (hultsfred)

Enkelt, bra kommunikation, tillgänglig

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Marcus för förtroendet. Det uppskattar vi!

Zagross D
Virserum

På bästa sätt. Seriöst mäklare byrån.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Zagross för det fina omdömet!

Agneta H

allt fungerade ;motsvarade förväntningarna

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Agneta för att du tog dig tid att lämna ett omdöme.

Dan W
Centralt (Hultsfred)

Bra bemötande och väldigt behjälplig vid både visning och genomförande av kontraktsskrivningen.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack Dan för din feedback!

Tobias Z
Frödinge

Mycket bra bemött. Noggrann och bra mäklare.

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Stort tack Tobias för att du valde oss!

Fredrik J
Slätten (Hultsfred)

Snabbt och smidigt och fruktansvärt bra att ha att göra med! Rekommenderar starkt

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Tack för förtroendet! Kul att du är nöjd!

Mathilda T
Hultet (vimmerby)

Bra bemötande! Kunniga mäklare och bra service!

Svar från Fastighetsbyrån Vimmerby & Hultsfred

Kul att höra Mathilda & vad roligt att det gick så bra med er försäljning! Tack för förtroendet! & trevlig helg :)