Fint & Färdigt Bygg

Fint & Färdigt Bygg

Ring 08-91 46 93 www.ffbygg.se
4.5

Vi strävar alltid efter att göra ett bra arbetet med hög kvalitet.

17 omdömen om Fint & Färdigt Bygg

Susann Q
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Jag anlitade FF Bygg för att bygga ett mellanbjälklag, en mellanvägg, ett spaljeräcke och ett takfönster. Jag hade inte någon ritning hur jag ville ha det, men med Jon som är kunnig och byggledare, kunde jag bolla vilka av mina idéer som ploppade upp utefter vägen, som var möjliga eller inte. I offerten planerades av Jon även antal eluttag, friskluftsventil, lister mm ja allt som man annars krånglar med själv lång tid efteråt. Det var en intensiv byggperiod, med ett välgjort och snyggt resultat, blev klart inom tidsramen...

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Thomas F
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Vi har använt FF-Bygg vid upprepade tillfällen och är mycket nöjda. De har hjälpt oss med allt från mindre underhåll till utbyggnad, köks- och fasadrenovering. De har agerat professionellt och alla som varit involverade har dessutom varit mycket hjälpsamma och trevliga, något som varit mycket värdefullt då de vistats i huset, i vår vardag under en längre tid. Vi rekommenderar varmt FF-Bygg.

Anders H
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Tretton nöjda år med FF-bygg och Jon Melander. År 2003 anlitade vi FF-bygg första gången. Bland flera anbud valde vi FF-bygg att byta papp, läkt, tegel och vindbrädor på vårt tak med utmärkt resultat. 2006 delade de av ett stort rum till två rum med en vägg och helrenoverade ett sovrum. 2009 var det omfattande arbeten med ny entré, inglasat uterum med elektrisk golvvärme, helkaklat badrum och ett nytt duschrum bägge med vattenburen golvvärme samt en renoverad hall. 2016 har de fått bygga staket med vindskydd runt vår...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Karin & Daniel F
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Vi byggde om en balkong på husets övervåning till ett nytt sovrum, flyttade en innervägg och byggde ett fint sovloft. Vi blev supernöjda och kan verkligen rekommendera FF Bygg. Arbetsledare Jon var högst delaktig till resultatet och var mycket mån om att vi fick tycka till kring alla moment för att lösningarna skulle bli så skräddarsydda som möjligt utifrån våra förväntningar!

annelie o
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Fint& Färdigt hjälpte oss att riva ut och bygga om vårt kök. Vi är väldigt nöjda. Dom höll sina tider och gjorde det lilla extra som tex föreslog en kryddhylla för att förlänga arbetsbänken då IKEAS "ritare" av köket hade missat att det inte skulle gå att öppna skafferilådan då handtaget på en annan låda satt i vägen. Dom såg också till att det alltid var städat efter dagens slut. Vi kommer att anlita Fint&Färdigt igen och jag rekomederar dem vartm

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Lise Lott R
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Vi har använt Fint & Färdigt Bygg för två arbeten och har vid båda tillfällena varit mycket nöjda. Första gången gällde uppdraget att ta ned en vägg. Detta gjordes på utsatt tid och arbetet var mycket väl utfört. Det andra uppdraget gällde att renovera vårt kök som skulle totalrenoveras. Även här blev vi mycket nöjda. Under arbetets gång uppstod en del frågor som diskuterades. Frågorna handlade om att vissa delar av arbetet skulle behöva utökas och andra hantverkgrupper skulle behöva tas in. FFB tog efter beslut från oss...

Susann E
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Vi har anlitat Fint o Färdigt bygg flera gånger för renovering av lägenhet (målning, tapetsering, golvslipning,golvläggning). Vi är mycket nöjda med planläggning, goda råd och genomförande (enligt tidplan). Är också nöjda med ett bra bemötande och professionellt genomförande.

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 478 omdömen 4.8 av 478 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Monica E
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Fint och Färdigt Bygg har gjort några större och några mindre arbeten åt mig och alltid har jag varit nöjd. För en villaägare med tummen mitt i handen är det en trygghet att ha kontakt med hantverkare som är skickliga och pålitliga - och dessutom trevliga!

Andreas
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Håller vad de lovar och tar framförallt ansvar om något behöver åtgärdas vilket är en bristvara generellt bland hantverkare idag!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Henrik U

Bra och trevliga. Håller vad dom lovat. Känns mycket seriösa

Gunilla E
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Resultatet blev bra, men mycket diskussioner.

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Ulf H
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Tillbyggnad av villa. Snabbt och bra genomfört.

Mats W
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Mycket bra bemötande och bra utfört arbete, utfört helt enligt tidplan och kostnad enligt offert. Ombyggnad av kök och badrum.

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen

Anna-carin B Anna-carin B
Cecilia B
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Ff bygg är seriösa, håller tidsplan och kommer alltid med tydliga offerter

Bernth T
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

F&F Bygg är ett bra företag, jag har anlitat dom för ombyggnad av badrum í samband med fuktskador(hyresrätt)vid ett flertal tillfällen, dom är trevliga, pålitliga och lyhörda.I det fall de inte har egen kompentens så anlitar dom andra kvalificerade hantverkare som uppfyller F&F Byggs krav.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Peter K
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Höll tider och budget med bibehållen hög kvalitet.

Tor C
Skrev om Fint & Färdigt Bygg

Jon på Fint och Färdigt är riktigt skicklig. Gjorde ett bra jobb med mitt badrum, och fick allt färdig i tid. Tummen upp!

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen