Bakfickan

Bakfickan

3.8

I hjärtat av Visby på Stora Torget hittar ni Visbys enda fisk & skaldjursrestaurang! Året runt inspireras vi av havet. Vardag möter lyx när stekt Strömming & våra omtyckta klassiker samsas på menyn med Ostron, Champagne & färska skaldjur!

10 omdömen om Bakfickan

JOSEFIN Ö
Skrev om Bakfickan

Tyvärr blir det ett lågt betyg pga obefintlig kunskap om allergier. Vi berättade om våra allergier för personalen som lyssnade och inte ställde några följdfrågor. Vi antog att allt var okej. Senare på kvällen fick dottern väldigt ont i magen och blev illamående. Vi ringde då för att kolla upp om de pommes frites hon åt hade friterats ihop med fisk och gluten - det hade de. Mycket tråkigt och märkligt att personalen inte sa något när vi beskrev hennes allergier. Vi får tyvärr varna andra allergiker, då personalen inte har någon kunskap om allergier alls.

Henrik L
Skrev om Bakfickan

Litet ställe men fantastiskt gott och bra service. Det går alldeles utmärkt att hämta hem rökta räkor eller skagenröra också. Vill man äta lunch här höst-vinter-vår rekommenderas att man bokar bord i förväg.

Lars L
Skrev om Bakfickan

Trevligt ställe, fantastisk strömming. Prismässigt i överkant.

Lars H
Skrev om Bakfickan

Helt enkelt kanon! Bra priser, kanonbra mat och trevlig personal. Opretto och trevligt!

Magnus G
Skrev om Bakfickan

Har varit här ett flertal gånger, mestadels på lågsäsong. Har aldrig varit besviken, ett säkert kort i restaurangvisby.

Em E
Skrev om Bakfickan

Supermysigt och jättegott! rekommenderar "rökta räkor" med aioli. Goda viner till! Väldigt bra läge mitt i smeten, nära till alla uteställen.

Ulf
Skrev om Bakfickan

Supermysig restaurang i hjärtat av Visby.

Ove B
Skrev om Bakfickan

Superbra!!! (om man gillar fisk & skaldjur förstås) Dessutom en trevlig prislapp. Fisksoppan och strömmingen rekommenderas. Bra viner och bra service, med undantag för en yngre kille som kan vara lite stöddig men man kan ju inte få allt.

Kajsa E
Skrev om Bakfickan

Mysig liten fiskrestaurang som även säljer fisk vid disk. Välkomponerad meny som innehåller det mesta i fiskväg, väl värt ett besök för den trevliga personalens skull och den gemytliga atmosfären.

Håkan R
Skrev om Bakfickan

Här åt jag den godaste strömming jag någonsin fått! Trevlig personal också!