Fondueboden

Fondueboden

Ring 08-33 99 00 www.fondueboden.se
4.4

Vi serverar all typ av fondue, med de allra bästa fonderna (buljonger) som vi kokar själva. Avsluta gärna med Bodens Toblerone Fondue. Smält Toblerone smaksatt med Cointreau och Cognac, som serveras med marshmallows, säsongens frukter och vaniljglass.

19 omdömen om Fondueboden

Johanna T
Skrev om Fondueboden

Här är en restaurang där man får något annat än det vanliga - du får välja vad du äter helt själv (men du väljer inte från en flottig buffé) och du kan socialisera kring maten på ett naturligt sätt. Alla fonduer (skaldjur,kött och ost) är fantastiskt goda och det är duktig personal som lättar upp stämningen och kan mycket. Väldigt bra restaurang!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
solodinner
Skrev om Fondueboden

Riktigt fondue och såser samt riklig påfyllning av allt man vill ha. Vänligt bemötande så man känner sig hemma. Lite trångt och varmt i lokalen drar ner betyget.

Jacob K
Skrev om Fondueboden

Riktigt god mat och mycket mat. Vi va fyra i mitt sällskap och när vi hade ätit upp allt kött kom dem med mer utan extra kostnad. Kvalitén på köttet va riktigt bra och fondue är underskattat. Jag rekommenderar att ta efterätt också då chokladfonuen va underbar.

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Andreas H
Skrev om Fondueboden

Skönt koncept! Blir otroligt mycket socialt när man ska sitta och doppa och vänta på att mat ska bli klar. Gott dessutom! Varma rekommendationer både för kött- och ostfonduen. Efterrätten sitter ju inte helt fel det heller, så långt kan vi nog vara överens! Personalen är verkligen snabba och otroligt service minded. Stort Plus! Det som drar ner är nog storleken på lokalen som gör att det blir Väldigt ljudligt och svårkommunicerat!

Ulrika H
Skrev om Fondueboden

Grymt mysig restaurang med en härlig rustik atmosfär. Fondue passar alla för du välje själv vad du vill äta av maten, det blir en social måltid. Mycket generöst för de fylle på av det du önskar mer av om du vill !! Bra pris och super gott vi somhusets vin :) Personalen är verkligen trevlig. Boka bord det är ofta fullt!

Nikke L gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4706 omdömen 4.2 av 4706 omdömen

Penelope S Penelope S
Björn W
Skrev om Fondueboden

Riktigt trevligt ställe, rolig matupplevelse. Gott är det också, kunde möjligen erbjuda något större utbud av kött. Grymt trevlig och duktig servitör (som jag glömde att dricksa, förlåt!!!) Rekomenderas

K-P B
Skrev om Fondueboden

Bra mat. Trevlig personal. En fondueälskares våta dröm.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4105 omdömen 4.0 av 4105 omdömen

Jessica I Jessica I
Anneli M
Skrev om Fondueboden

Mysig ställe men trevliga personal maten var god.

Caroline N
Skrev om Fondueboden

Riktigt bra!! Trevlig personal, mysigt ställe, toppen bra mat, prisvärt, dessvärre var all mat så god att vi inte orkade ta den efterlängtade tobleronefondue, nästa gång, för hit kommer vi igen!

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Tinna O
Skrev om Fondueboden

Oj vad gott! Trevligt och glatt bemötande, mycket (mycket!) mat och bra pris. Inredningen fantastiskt mysig och kitschig. Rekommenderas varmt.

Therese J
Skrev om Fondueboden

Fantastiskt! Man äter så att man (tyvärr) inte orkar med tobleronefonduen, som många andra kommer jag gå dit och ta bara den en annan gång. Perfekt ställe för tex en första dejt, eftersom man har endel att pyssla med, vilket å andra sidan är synd om man istället vill prata och socialisera. Mycket glad och härlig personal som kan sin sak. Mysig inredning. Vi var ett lite större sällskap, så vi fick bord i ett mindre rum vilket var skönt för där var mycket lugnare, tystare & mindre spring.

Björn W gillar detta
Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4134 omdömen 4.0 av 4134 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Niklas K
Skrev om Fondueboden

Ät dig redigt mätt till hyfsade priser. Observera att du måste spara lite plats för den fantastiska tobleronefonduen.

Gustaf J
Skrev om Fondueboden

Fantastisk mat och härlig atmosfär. Det är inte speciellt dyrt och vinerna de serverar är otroligt goda. Kan varmt rekommendera detta efter mitt första besök.

Kim K
Skrev om Fondueboden

Otroligt god mat, en otroligt trevlig personal och en otroligt mysig lokal gör detta ställe till en av de klart bättre restaurang som jag har ätit på. Fonduen smakade underbart, både kött-, ost- och chokladfonduen. Ölen som jag serverades var en fransk sådan av högsta kvalitet. Lokalen är liten och personlig och kan liknas vid en pubmiljö. Även ett större utbud av drinkar finns i baren. Detta är ett ställe som du definitivt skall besöka om du gillar fondue eller om du i allmänhet gillar mat. En solklar femma!

Nadia C
Skrev om Fondueboden

Jag ställer mig i raden bland alla som hyllar denna restaurang! God mat (fondue är gott och det är ett trevlig sätt att umgås på) och väldigt trevlig personal. Till detta ställe har jag tagit både min man och mina vänner. Alla älskar Smörgåsboden/fondueboden!

Damian G
Skrev om Fondueboden

Har har jag blivit stammis då man alltid får väldigt bra service och maten är otroligt god! Man går alltid därifrån med mätta magar och ett glatt humör! Passar för alla, både en romantiskt middag för två men även för det stora sällskapet på ett tiotal personer! Ett stort plus till personalen som alltid har ett glatt humör och ger dig den bästa servicen!

Jenny R och Emma K gillar detta
Melina G
Skrev om Fondueboden

Detta är en härlig familjekrog som har en väldigt inbjudande atmosfär med sin mysiga inredning och trevliga personal. Vi har alltid varit nöjda då vi gått härifrån, och otroligt mätta! Man kan verkligen äta hur mycket som helst och sedan vill man ändå ha efterrätt. Denna är nämligen oemotståndlig, vem vill inte doppa jordgubbar och maränger i smält toblerone?

Jenny R och 2 andra gillar detta
Malou G
Skrev om Fondueboden

Här har vi Stockholms enda renodlade Fonduerestaurang! Med en mycket bra service och väldigt god mat blir det en mysig kvarterskrog man gärna går till flera gånger! Mycket prisvärt och alla får precis så mycket mat de vill – därför passar restaurangen både småätaren och den som är riktigt hungrig! Man får tänka på att det är mat som ska avnjutas under lång tid, man får därför inte gå dit när man har bråttom. Chokladfondue till efterrätt är ett måste!

Jenny R och 3 andra gillar detta
Jasmine E
Skrev om Fondueboden

Jättemysig restaurang med en avslappnad atmosfär. Passar alla, oavsett om det är middag med familjen, kompisgänget eller en dejt. Fondue är som en annorlunda plockmat och väldigt social mat. Med generösa portioner och bra service så har jag alltid känt mig jättenöjd efter ett besök här.

Damian G och Melina G gillar detta