Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Ring 08-588 421 00 www.agria.se
1.9

Välkommen till Europas ledande djurförsäkringsbolag. Agria försäkrar djur (häst, hund, katt, smådjur) samt gröda.

22 omdömen om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Stefan L
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Har haft hunden försäkrad i två år utan att behöva utnyttja försäkringen. Men för att kunna säga upp försäkringen måste jag kontakta Agria i precis rätt tid. De kan inte ta emot en uppsägning i förtid, även om jag tänkt mig att stanna avtalstiden ut. Deras förhoppning är såklart att jag ska missa att avsluta försäkringen så att jag torskar på ett år till. Cyniskt, Agria! #You can check out any time you like, but you can never leave

Accept Försäkringsaktiebolag (publ)
4.4/5 i betyg av 230 omdömen 4.4 av 230 omdömen
Badge2023

Bra och snabb handläggning. Tydlig info.

Josefin T Josefin T
David Ciro W
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Riktigt dåligt. Man blir fast på 1 år.

Karin H
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Bästa försäkringen för djur, skulle aldrig byta till annat bolag. Alltid lika väl bemött. Mycket enkelt anmäla skada. Och ovärderligt med gratis veterinärrådgivning via telefon eller videosamtal.

ICA Försäkring AB
3.9/5 i betyg av 334 omdömen 3.9 av 334 omdömen

Vi har använt oss av försäkringen och allt fungerade super!

Antonia B Antonia B
Anders Mattias W
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

När man väl behövde hjälp med ersättning, då hjälpte dom inte till. Vår hund skulle precis fylla 12 år när han blev sjuk. Han var försäkrad hos agria sedan dag 1. Aldrig behövt utnyttja försäkringen. Betalat mellan 500-890kr/mån till agria. När han blev sjuk och veterinären sa att det är dags att låta han få somna in. När väl räkning kommer sedan och vi kontaktar agria får vi till svar att avlivning kostnaden uppgår inte till självrisken. Så ni får 0kr tillbaka. Fy fan säger jag. När man väl behövde hjälp då hjälper dom...

Leif T
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Skitbolag som friskriver sig och tvingar dig betala för ett det hela avtalsåret även om du som jag avslutar försäkringen 10 månader innan avtalstiden förnyas. Har betalat i runda slängar omkring 120000:- och fått 2800 i ersättning för 10 år sedan. Nu får jag inget när min Ceasar har fått artros vid 11 års ålder bara för att jag fick honom vid 5 månaders ålder och han måste varit försäkrad från 4 månaders ålder. Det enda jag ville ha är medicin mot smärta men icke det. Aldrig mer Agria... Edit: De ändrade sig och får därmed en 4, 5an uteblir då jag fick jobba hårt innan dom ändrade sig.

Anja M U B
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Kommer till veterinären för att hämta ut katten som akut drabbats av salmonella och väntar mig att direktregleringen ska ske enkelt på kvällen. Nekas av Agria med hänvisning till att katten hade magont när han var några månader gammal, som Agria inte heller ersatte, då pga av karens. Har betalat premien prickfritt i 3 år. Bara att betala 30 000 kr.

JASMIN H
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

VARNING för detta företag särskild deras säljaren eller rådgivare! Blev kontaktad av en Agria försäkring rådgivare angående min valp. Hon fick mina uppgifter via hunduppfödaren. Vid första kontakten hade hon redan ett färdigt paket som lyckades sälja till mig. Hon var väldig påstridigt och manipulerande och otydligt . Hon har inte förklarat ,vilka alternative jag ha för den lilla valpen utan tänkte på fakturan att bli betalt. Jag fick hela tiden sms angående denna fakturan. Vid besöket hos veterinären oupptäckte jag...

CARL L
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Vet inte om jag haft otur men på 9 år har jag fått igen pengar en gång. Det mesta friskriver de sig från. Förmodligen mer lönsamt att spars alla försäkringspremier på ett konto så att det finns en buffert att ta från när hunden blir äldre och behöver mer krävande vård.

Roger Zin J
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Hej! Vill varna för att teckna försäkring med detta bolag. Det finns alldelses för många sjukdommar man inte täcker med försäkringen. I stort sett täcker den bara olycksfall. Den är dyr och mindre omfattande än andra försäkringar.

KAROLINA A
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Blir bara dyrare och dyrare för varje år som kund hos Agria, och inte så lite heller!

Thomas W
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Chock höjer hundförsäkringen 4500 Kr till 8050 kr på tre år Ett riktigt uselt företag Vill varna alla svårt att byta när man börjar sin hundförsäkring

Anders M
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Agria vägrar godkänna en behandling mot hosta trots att vi haft försäkring tecknad från första dagen. Riktigt dåligt!

Cecilia W
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Jag är hur nöjd som helst med handläggning och ersättning för min äldre katt 👍🏻

Erik L
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Agria försäkringar - ett bolag som inte täcker en utav dom vanligaste sjukdomarna för katt vilket är FORL (heter numera TR). Finns ett flertal andra bolag ex ICA försäkringar som täcker detta om man har haft katterna försäkrade där sedan två års ålder. Vill utföra en stor VARNING för detta företag som påstår sig vilja djurens och dess ägare väl men som inte har försäkringsskydd för en utav dom absolut vanligaste sjukdomarna bland katter.

Alma J
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Inte alls bra. Försäljaren lovar en sak sen är villkoren helt annorlunda. Vi försäkrade en hund på 7 år och ville vara säkra på att vi ändå skulle få hjälp vid olyckor/skador. Nu har hon gått med ett delvis avslitet korsband i nästan en månad och agria bråkar och bråkar. Försäljaren sa klart och tydligt att de inte hade några regler angående karens osv. Nu vill agria inte betala pga att vi nu efter ett år med försäkringen inte kan bevisa att skadan uppstod innan eller efter deras 12 mån karenstid. Agria kan inte heller själva...

Linn P
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Vi har haft vår djurförsäkring hos Agria i 12 år. Vi har aldrig behövt utnyttja den förrän nu. Helt sjukt usel service, handläggningstiden är katastrof , vi fick inte tillbaka en krona trots att vi har rätt till det enligt avtalet. Nej jag skulle aldrig renommendera Agria för någon!

Roger Zin J och Erik L gillar detta
Helen B
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Var på hjärtundersökning av min 10 år gamla hund. Jag ville direktreglera undersökningen. Då fick jag 0 kr i ersättning med motivationen att hunden varit hjärtsjuk innan försäkringen trädde i kraft. Min hund har varit försäkrad hos Agria i 10 år, hon blev hjärtsjuk vid 6 års ålder. Efter flera timmar av diskussioner med Agria, fick jag genom ersättningen tillslut. Pinsam situation uppstod på veterinärmottagningen då jag inte hade pengar att betala hela beloppet. Det är tacken för att jag varit kund i 10 år. Pengagiriga riskkapitalister...

Lotta E
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Agria älskar inte djur. De älskar djurägares pengar, inget annat. När vår hund Lisa behövde operera bort livmodern på veterinärs uppmaning, så fick vi inte något på försäkringen (som vi betalt in till i 12 år). Anledningen var att Agria ansåg att Lisa inte var tillräckligt sjuk. Hur de kan veta det när de inte ens träffat Lisa övergår vårt förstånd. Veterinären som träffat Lisa skrev ett utförligt brev till Agria och skrev varför det var nödvändigt att operera bort livmodern, att hon riskerade att dö annars. Det spelade ingen roll. Vi fick noll :(

Mats C
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Det är bara staten och maffian som har denna typ av enorma ökning i premieavgiften som Agria. Jag har varit nöjd med dem tidigare men min nuvarande kära kisse tecknade jag förra året en ny försäkring som skulle kosta 856 SEK i premie per år. I år kom den nya inbetalningen och på den står det 1149 SEK. Först trodde jag att det var ett fel från deras sida men icke, dom har HÖJT AVGIFTEN MED 34%, från ett år till nästa, och inga brev om denna maffia höjning, inga förklaringar, inga råd om hur man kan påverka det. Ringde dem...

Falla G
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Det sämsta försäkringsbolag jag någonsin varit med om! Hög premie och man ska ha tur om man får ut livvärdet på ett avlidet djur. Bedömningarna görs godtyckligt av personer utan kompetens! Har bytt till IF nu, billigare, bättre villkor och framför allt ett MYCKET trevligare bemötande!! Får sätta en 1:a i betyg för det finns inte minus

Kerstin A
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Då jag hade djur var denna försäkring ett självklart val för mig då jag utnyttjat den i samband med skador som hände. Det är klart billigt för dig som har djur då det krävs djursjukhusbesök som i anant fall ahde varit dyrare för dig som ägare. Trevligt bemött i telefon har jag blivit och när jag sade upp försäkringen i samband med att jag ej had edjur mer så fick jag pengar tillbaka. dvs även om jag betalt in och ej skulle ha försäkriingen mer så fick jag ut för det jag ej utnyttjat, vilket för mig låter generöst. Inte många...

Johanna L gillar detta
Johanna L
Skrev om Försäkringsaktiebolaget Agria (publ)

Denna försäkring rekommenderar jag varmt. Har inte vid ett enda tillfälle stött på problem. Skräms man av årsavgiften/självrisken, ska man nog snarare ta sig en tanke på vad en djursjukhusräkning kan landa på utan försäkring. Djursjukhuset jag besökt i Malmö hade ett direkt samarbete med Agria. De kunde faxa över/ringa Agria (dagtid) och informera om besöket direkt. Annars fick man papper man postade till Agria. Tog aldrig lång tid innan ersättning betalades ut, och i mitt fall sattes in direkt på mitt konto. Så ja, självrisken var hög. Men jag sparade tusenlappar trots detta. Ger Agria "5/5 Recos"

Kerstin A gillar detta