Grappa Matsal & Bar

Grappa Matsal & Bar

Ring 08-30 80 05 www.grappabar.nu
3.8

Vi är en Italiensk Restaurang och Bar som ligger i närheten av S:t Eriksplan i härliga Vasastan. Restaurangen är populär bland närboende och vi hyser många stamgäster som vi håller av, men våra dörrar står givetvis öppna för alla som vill titta förbi!

46 omdömen om Grappa Matsal & Bar

Nina Rebecca K
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Hej ! Jag vill verkligen hylla och tacka de som jobbade 12/9 bla. Therese som hjälpte mig anorna en 30år överraskningsfest till min sambo. Hade nästan gett upp i sökandet på en bra restaurang men när jag hittade grappa föll allt på plats. De var över förväntan och väldigt tillmötesgående. Maten och servicen var fantastisk trotts att vi var 21 personer och dessa tider. Flera i sällskapet har också ringt mig efter och tackat för allt. Vi fick en oförglömlig kväll och vill skicka många rosor till er som tack för...

Bockholmengruppen Catering & Event
5.0/5 i betyg av 12 omdömen 5.0 av 12 omdömen
Badge2019

Vi beställde en superlyxig drink som skulle levereras ute på ö med enbart båttransport. De är grymt snabba på återkoppling vilket gör dem lä

SANDRA C
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Ett utav min sämsta restaurangbesök, otrevlig personal och fruktansvärd service. Vi var ett sällskap om 8 personer som hade bokat bord, kommer in till en otroligt fin miljö och blir placerade vid vårt bord. Vi får beställa dryck ganska fort vilket va trevligt och även beställa maten ganska snart därefter, sen dröjde de ett bra tag innan vi fick in förrätten och dröjde även väldigt lång tid mellan rätterna. Förrätterna var gudomliga men huvudrätterna var bedrövliga. Vi var två i sällskapet som beställde pepparstek med...

Ulrika M
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Middag, förbokad med kollegor. Maten förbeställd.

VIRGINIA B
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag bokade bord för ett större sällskap, fick bra information via mail angående min bokning. När jag bokar stora sällskap så upplever jag att väldigt många restauranger vill ha förbokad mat och exakt antal, vilket många gånger kan vara svårt. Grappa var flexibla med detta och det höjer så klart betyget! Servitrisen som hade hand om vårt bort var lite frånvarande och många gånger fick folk i vårt sällskap gå till baren för att få påfyllning. Hon var frånvarande ända tills det var dags att betala, då var hon som en hök,...

Ninni D
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Bra läge, lagom stort för större sällskap

Sofia G
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Rekomenderar restaurang Grappa starkt! Mycket god mat och personlig service. Service i toppklass ✌

Magnus B
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Mkt bra service till vårt stora sällskap på 28 pers. Jättebra mat. Vi är supernöjd!

Klas B

Topp. Utan anmärkning…………………….

Hanna L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

God mat, fin lokal & trevlig personal!

Tina S
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Fantastiskt bemötande. Anordnade en avtackningsmiddag för 23 personer och vi hade först ett personligt möte där vi gick igenom kvällen, fick rekommendationer på dryck och upplägg av kvällen. Kvällen blev en bra upplevelse för alla som var med.

David I
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Vi avslutade en konferens med att käka middag på restaurang Grappa. Vi blev väl bemötta av personalen direkt vid entrén samt att logitistiken med mat och dryck fungerade fantastikt bra trots at vi var 17 personer. Dessutom vill jag ge personalen ett stort + för att de är så hjälpsamma och kunniga både inom mat och dryck.

Anousha A
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Trevlig personal, skön atmosfär, bra prisklass mellan de olika maträtterna. Kommer absolut gå dit igen!

Pär F
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Oftast mycket trevligt bemötande, nån enstaka gång tyvärr lite ouppmärksam servispersonal. Bra mat, klarar av allt från Pizza till Kött/Fisk, alltså inte enbart det Italienska. Bra bar, med trevlig personal. Trevlig och hjälpsam Källarmästare.

Fatima L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag har inte varit där än, men bokat fest i deras avskilda del och bemötandet har hittills varit mycket bra!

Gabriela I
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Food was excellent, as well as the service.

Jessica H
Skrev om Grappa Matsal & Bar

GuldService! Jättefin separat matsal och världens trevligaste personal

Per S
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Bra mat, trevlig personal, härliga lokaler.

Lars L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Restaurang Grappa har över tid varit lite av min favorit. Efter renoveringen har restaurangen fått sig ett riktigt lyft. Servicen har alltid varit bra och maten uppfyller de förväntningar jag har. Sammantaget ett utmärkt val. Lars Larsson

Martin Å
Skrev om Grappa Matsal & Bar

trevligt ställe med god mat och bra personal

Pirrko T
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Bra och kunnigt bemötande. effektiv servering till en stor grupp. privat rum för sällskapet. God mat till rimligt pris.

Anna C
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Vi bokade bord för en after work. Vi fick ett väldigt trevligt bemötande. Maten smakade väldigt bra. Det enda vi blev lite ledsna över var att vi per telefon fick bekräftat att bokningen var mellan 17.30 - 20.00. När vi kom fram fick vi höra att bordet istället var bokat till 19.30. Starx innan 19.30 fick vi höra att vi snabbt behövde lämna bordet för att personalen skulle hinna duka för nästa grupp gäster. Det blev alltså ett lite tråkigt slut. Annars var vi väldigt nöjda med besöket.

Isa G
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Mycket trevligt bemötande och en fantastisk matupplevelse (Rekommenderar den grillade biffen)! Vi hade en lyckad företagsmiddag i deras chambre separé och alla i sällskapet var väldigt nöjda.

Emil H
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag äter lunch varje fredag på Grappa Matsal & Bar. Jag möts varje vecka av ett bra mottagande och service, utöver detta är maten mycket god och lokalerna är moderna.

Gunnel K
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jättebra ställe med god mat och service. Julbordet är toppen.

Christina L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Vi var ett sällskap på 13 personer där det var dukat med långbord men tre platser var dukade vid ett annat bord, det var inga problem för personalen att fixa om med borden så vi alla fick sitta tillsammans, mycket bra bemötande, vi fick alla maten samtidigt vilket är viktigt tycker jag. Totalt sett väldigt nöjd och jag kommer absolut tillbaka

Linda B
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Tyvärr vart vi inte så bra bemötta i baren när vi skulle fira en födelsedag, en stressad bartender som svarade otrevligt. Maten var bra men de missade en varmrätt som kom 15 minuter senare än alla andras.

Emma K
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Trevligt ställe med god mat (åt pizza). Passar bra för stora sällskap.

Linda Z
Skrev om Grappa Matsal & Bar

God mat, trevlig personal, vad mer kan man önska?

Johan W
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Grappa Matsal & Bar. Lätt det bästa afterwork stället i Vasastan;-)

Markus G
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag gillar verkligen Grappa, jag har både haft lunchmöten där och tagit en aw ett par gånger. Riktigt trevligt att stå i baren och ta en öl och ta en slice av en god stenugnsbakad pizza. Måste säga att personalen är väldigt trevlig och serviceminded också. Grappa rekommenderas varmt!!!

Richard E
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Skön atmosfär, ett givet häng för AW. Trevlig personal och bra folk. Har inte provat att äta där än, men hört att även det är kanon.

Ida A
Skrev om Grappa Matsal & Bar

kan Varmt rekommendera Grappa jag med. Trevlig personal och en skön stämning. Ett Aw ställe att rekommendera.

Björn W
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Inte så ofta man har tillfälle att ta en AW eller sitta länge och bara softa, men när chansen ges går jag gärna till Grappa. Tycker att bemötandet ALLTID är kanon, stämningen är avspänd och både mat och dryck smakar bra. På det hela taget riktigt trevligt. Rekommenderas

Christofer V och Ida A gillar detta
Antonia K
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag har ätit många gånger på Grappa och även haft kundmöten där och varit relativ nöjd men sist jag var där med min vännina så blev vi bemötta av en otrevlig servitör, nochalant och kaxig. Han hade en väldig konstig attityd, ifrågesatte allt vi sa, var otrevlig vilket gjorde att vi åt och gick fort som bara den. Med den bemöttandet så borde jag inte betala. Vi hade gärna stannat kvar och druckit vår kaffe där också men vi valde att gå vidare för vi blev både ignorerade och illa bemötta. Väldigt synd för jag har alltid tyckt...

Nikke L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Grappa funkar alldeles lysande som lunchkrog om man vill sitta länge och prata ostört. Prislappen ligger snäppet högre än de billiga lunchkrogarna men det gör faktisk även kvalitén på maten och servicen.

Erik P gillar detta
Nicklas L
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag håller inte med de negativa kommentarerna. De gånger jag har ätit med mina kundbesök och kolleger har det inte varit fel på varken mat eller service. Inredningen är okey och ger en kvarterskrogs stil blandat med sober miljlö. Och det som jag tycker är viktigt när man har besök är att akustiken är vänlig för dialog. Man ska inte behöva skrika för att höra vad som sägs när restaurangen är fullsatt. Mycket nöjd flertalet gånger i följd.

Maja H
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Riktigt illa! En "risotto" serverad på en "italiensk" restaurang...ojjj- det västa jag någonsin ätit i risottoväg...det var en risgrynsgröt med grädde i - liknade Ris a la Malta eller uppvärmd tvådagar gammal risgrynsgröt med klumpar och riktigt äckligt! Serverades dessutom helt utan parmesan! Servicen under all kritik! Nonchalant bemötande, slapp och helt okunnig personal och "inte hissen ända upp"! Kommer ALDRIG mer att sätta min fot där! Denna restaurang har förändrats radikalt på ett par år! Buuuuu!!!!

ylla v
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Grappa bjuder både på guldkant och citron där bemötandet är olika beroende på vem du är. Maten är bra men inte världsklass. Luncherna ligger runt en hundring och kan rekommenderas då variationen på menyn är stor och maten håller hög klass.

Monica S
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Instämmer med Anders E. Det är sällan man är med om att bli så nonchalant och trist bemött som vi blev i går på Grappa. Det enda man bemödade sig om var att visa hur ovälkomna vi var. Vi var också ett större sällskap som bokat långt i förväg. Ingen tog emot oss, vi fick stå och trampa samt vänta på fördrinken, ingen brydde sig om att tända bordsljusen, fylla på vatten eller vin. Vi fick själva gå ut och säga till om att det var dags att duka av och servera nästa rätt, påminna om beställningar samt tjata om notan. Halva sällskapet...

Anders E
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Jag har nog aldrig blivit så illa bemött ute på en restaurang som jag blev av hovmästaren på Grappa. Vi var ett större sällskap som hade bokat bord. Tyvärr blev vi något försenade vilket vi oturligt nog inte meddelade. När vi anlände mötte oss en mycket upprörd och kolerisk hovmästare som i närmast hotfulla ordalag gjorde klart att "det här kommer att bli dyrt för er" (hans exakta formulering). Maten håller en god kvalité, men vad gör det när man bara vill gå därifrån. För dig som inte vill riskera få din kväll förstörd av dåligt bemötande -Undvik Grappa!

Thomas A
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Grappa är en suverän restaurang framför allt för sin bardel. Att avsluta arbetsdagen på Grappa är som att klappa om sin egen hund som snällt och lydigt kryper upp i din famn. Maten har varit gourmet-aktig, så bytte man ut kockarna och det var en svacka ett tag. Nu är även den på väg uppåt tillnågot riktigt bra. Rekommenderas starkt

Kim A
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Var där och åt middag med en vän. Vi blev dåligt bemötta, fick dålig service och det tog lång tid att få någonting i baren trots att vi var de enda som var där. Tydligen var det viktigare att prata med kollegerna än att servera gästerna. Maten var dock god och det är egentligen det som gör att betyget blir två åtminstone.

Annika T
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Var på Grappa på en After Work, ett helt ok ställe att ta en drink på. Har inte vart där och ätit, än! Men det som störde mig var att dom har en tv vid baren som känns lite sådär, hade lite koncentrations svårigheter att vara social med mina vänner när dom hade tv:n på. Beställde en cosmopolitan som smakade helt ok men mina vänners drinkar smakade bara blaskigt.. Om jag kommer komma hit igen blir det bara cosmos.

Emma K
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Var förbi på en drink en fredagkväll. Mysigt ställe med trevlig stämning (men skippa TVn där inne, känns bara fåningt och osocialt) Däremot fick jag en riktigt usel Mojito. Sur, smakade mestadels limeskal, blaskig is och myntan var inte hackad ordentligt. Den var helt enkelt äcklig. Alla drinkarna såg ut som svulstiga leksaksdrinkar, hade de inte varit äckliga hade jag kanske tyckt det var roligt men nu kändes det bara som ett potentiell objekt till Gordon Ramsey.

Daniel S
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Grappa är ett kanonställe för afterwork, oavsett vilken kväll i veckan det än är. Trevligt personal med schysst bemötande, god mat och riktigt trevligt barhäng. Folk är avspända och det tar inte lång tid innan folk börjar prata med dig. På fredagar är DJ:n igång med skönt avkopplande gung... Med förväntningar på rätt nivå är det ett ställe där man kan ha riktigt trevligt.

Nils v
Skrev om Grappa Matsal & Bar

Det är svårt att få grepp om Grappa - atmosfären är lite kvarteskrogsaktig, maten är snäppet bättre än på en vanlig kvarterskrog och personalen är trevlig men inte alltid så tillmötesgående. En typisk "mellanrestaurang" i min mening - dvs. ett ställe som lämpar sig utmärkt om man vill köpa med sig en lite bättre pizza hem eller äta ute på en vardag. Dessvärre håller Grappa dock inte måttet i fråga om att tillhöra stans finare restauranger. God mat men stundtals lite kvalitetsproblem i servicen.