Cet Holding AB

Cet Holding AB

Ring 070-735 32 80 www.halvgrekplusturk.se
4.0

I den lilla undanskymda gathörnan Jungfrugatan/Tyskbagargatan på Östermalm i Stockholm har vi i snart tio år serverat vår egen högst personliga tolkning av mat och måltidskultur från östra Medelhavsregionen, med tonvikt på Grekland och Turkiet.

10 omdömen om Cet Holding AB

Alf A
Skrev om Cet Holding AB

Tack för en trevlig kväll! /Med vänlig hälsning Alf med familj

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8053 omdömen 4.3 av 8053 omdömen

Calle L
Skrev om Cet Holding AB

Bäst av sitt slag. Boka bord om ni är fler än 2....

Bo F
Skrev om Cet Holding AB

Suverän service och många läckra små rätter. Man kan sitta länge utan att bli ruinerad och bara njuta...

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4120 omdömen 4.0 av 4120 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Hampus D
Skrev om Cet Holding AB

Ja heregud, Snittar 2-3 gr i veckan. Jag har gått hit i ungefär 6 år nu och går alldrig och äter nån annan stans! Bästa tarama dippen jag någonsin smakat.

Emma K
Skrev om Cet Holding AB

Har gått förbi här ett flertal mornar med deras mystiska gardiner och omotiverade damben i plast med stay-ups på som dekoration i fönstret. Var övertygad om att det var en bordell under lång tid då stället inte heller har någon skylt. Kunde som hastigast se mystiska män gå in och in och ut och man kunde skymta lite aktivitet kvällstid bakom gardinerna. När jag sedan blev ditbjuden på middag så tog jag därför förgivet att jag skulle få ligga efteråt, vilket infriades. Bra jobbat HGPT.

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
Amanda E
Skrev om Cet Holding AB

Trevlig grekisk och turkisk restaurang på Östermalm med god och vällagad mat från medelshavsregionen. Ett tips är att testa deras meze, den är verkligen jättegod. Atmosfären är annars skön och avslappnad och personalen trevlig och uppmärksam. Populärt ställe som man bör boka bord hos ett bra tag innan man ska dit och äta.

Lena C
Skrev om Cet Holding AB

Bra urval av smårätter, trevligt att kunna kombinera flera till en full måltid. Mysigt inredd lokal, personalen skulle kunna vara trevligare.

Jonas F gillar detta
Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7915 omdömen 4.3 av 7915 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Emma L
Skrev om Cet Holding AB

Sjukt god mat och härlig personlig service. Miljön är halva upplevelsen, verkligen dekorerat med omtanke och känsla för färg och form. Lite trångt mellan borden men det är det värt! Rekommenderar starkt att ta många små rätter istället för att beställa varmrätter från a la carten, det är både godare och trevligare så.

Björn W gillar detta
Jonas F
Skrev om Cet Holding AB

Grym mat här kan jag garanterat säga! Liiite väl trånga bord då man ändå äter flera små rätter och har en hel del tallrikar. Vi hamnade i en liten egen hörna så servisen tog sin tid mellan varje check-up hos oss! Kan rekommendera att folk besöker Halv Grek plus Turk om dem gillar små-plock med exotisk inriktning för maten är grym! Även goda viner serveras här!/Jonas

Björn W gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4702 omdömen 4.2 av 4702 omdömen

Penelope S Penelope S
Ylva M
Skrev om Cet Holding AB

Fantastisk service, otroligt gott kök, mysig stämning - En klassiker!

Björn W och Jonas F gillar detta