Hemverket AB

4.2

63 omdömen om Hemverket AB

Zayera K
Skrev om Hemverket AB

Jag har använt Hemverket för att sälja en bostadsrätt i Stockholm under våren 2021. Det gick smidigt och snabbt. Nöjd med tjänsten och att ha slippa dyra mäklaravgifter.

ENOK V
Skrev om Hemverket AB

Kan väldigt väl rekommendera -bra pris -bra service, snabba svar vid frågor - väldigt behjälpliga vid problemen som uppstod då min försäljning inte var av den vanligaste typen.

ENOK V gillar detta
Sophia M
Skrev om Hemverket AB

I bought my house in Sweden through Hemverket. They went out of their way to help when there were some extra stages needed with the contract due to a division of property that needed to be completed by the seller without extra charges. I felt like we saved a lot of money by not hiring one of the large estate agents in Sweden and they did a great job.They were easy to contact and get advice from. I will definitely sell through them when the time comes.

ENOK V gillar detta
Jerry H
Skrev om Hemverket AB

Smidig hantering av hela försäljningsprocessen med Hemverket. Dessutom enormt prisvärt jämfört med övriga mäklararvoden. Metoden är mer utbrett och fungerar bra utomlands, hoppas även fler i Sverige upptäcker hur smart det är att anlita Hemverket.

DOMINIK W
Skrev om Hemverket AB

Sålde vårat sommarhus/torp m.h.a. Hemverket. Allt fungerade felfritt. Speciellt så uppskattades det av de som kom på visningen då de kunde få vettiga svar direkt, istället för att en mäklare skulle försöka svara eller behöva fråga oss och medla fram och tillbaka osv. Kommer absolut att använda mig av hemverket nästa gång jag säljer hus/fastighet :)

AMANDUS G
Skrev om Hemverket AB

Sålde min första lägenhet via Hemverket och trots flertal lokala mäklare med betydligt högre arvode var skeptisk och nedlåtande så tänkte jag ändå värt att prova. Resultatet blev nytt prisrekord inom området sätt till lgh/pris vilket känns riktigt roligt. Varpå jag sålde 1 till kort därefter och även den gick det väldigt bra för, smidigt med direkt kontakt till potentiella köpare.

MARIA K
Skrev om Hemverket AB

Jag är mycket nöjd med att vi anlitade Hemverket vid försäljningen av vår bostad. Förutom fast bra pris bemöttes vi av trevliga och proffsiga personer. Det kändes mycket bra och rättvist för köparen att vi höll i visningen själva då vi på ett mer utförligt sätt kunde besvara frågor som inte en mäklare hade haft kännedom om.

BIANCA I
Skrev om Hemverket AB

Jag anlitade Hemverket för att sälja min bostadsrätt i centrala Sundbyberg och det fasta, låga priset på mäklartjänsten var den absolut främsta drivkraften. I andra hand, känslan av kontroll över försäljningen och att kunna svara på intressenternas frågor om bostaden och området mycket bättre än en mäklare som inte bodde där. Alla steg i processen gick otroligt smidigt: administration, fotografering, online-annons, visning, kontraktskrivning, etc. Jag kommer definitivt anlita Hemverket igen om det ges tillfälle.

LARS W
Skrev om Hemverket AB

Jag anlitade hemverket först för att det var ett fast pris , efter hand blev jag bara nöjdare och nöjdare . Var lite reserverad i början men så här efteråt är jag supernöjd att jag gjorde detta val. lätt , smidigt , minimalt med jobb , god service , lätta att få tag på och väldigt bra att diskutera vad som är bästa lösning .

ANN-CHARLOTTE B
Skrev om Hemverket AB

Jag sålde min lägenhet med hjälp av Hemverket. Smidigt och lätt. Och sparade därmed pengar. Mycket nöjd.

TORBJÖRN J
Skrev om Hemverket AB

Sålt en villa med hjälp med av Hemverket. Fungerade väldigt bra, bra kontakt och ett bra upplägg. Positivt att träffa alla spekulanter

HÅKAN H
Skrev om Hemverket AB

Vi använde Hemverket när vi sålde vår lägenhet i Örnsköldsvik. Servicen vi fick från Hemverket var mycket bättre än de lokala mäklarna. Det var roligt och praktiskt att få hålla i visningen själva. Det var också värdefullt att ha en professionell fotograf som tog bilderna.

Yvon Marie C
Skrev om Hemverket AB

Så nöjda, kommer definitivt anlita dem vid nästa fastighetsförsäljning. Enkelt och tydliga instruktioner, bra tips inför visningen. Proffs!

Anna Maria E
Skrev om Hemverket AB

Jag är väldigt nöjd med att jag valde Hemverket som mäklare. Bra med ett fast arvode på en rimlig nivå. Alltid ett trevligt bemötande. Jag ser det som en fördel att som husägare själv vara den som håller i visningarna. Kan starkt rekommenderar Hemverket.

Anna Lisa Veronica L

Hemverket kunde erbjuda precis det vi behövde i samband med vår försäljning av fastighet. Alltid trevligt bemötande, bra kommunikation och snabba svar på alla våra funderingar. Dessutom ett förmånligt alternativ i jämförelse med många konkurrenter. Nästa gång väljer vi Hemverket igen, tack!

Jan Peter H
Skrev om Hemverket AB

Med Hemverket sparade vi mycket pengar jämfört med en vanlig mäklare. Hemverket tog totalt 20k för försäljningen medans andra mäklare ville ha mellan 40 - 50k för att sälja vårat hus. Hemverket tog jättefina bilder av huset och hjälpte oss med all pappers byråkrati kring försäljningen. Deras support och rådgivning var bra stöd för oss när vi hade frågor. Enda negativa jag kan komma på var att de var lite omständligt att få prata med dem. Ofta fick man lämna ett meddelande och sedan ringde de upp dagen efter, men det funkade. Snabbt, smidigt och billigt. Mvh Jan Hägg

NILS H
Skrev om Hemverket AB

Andra affären med Hemverket. Mycket nöjda.

CAROLA F
Skrev om Hemverket AB

Mycket bra stöd i all juridik, och övriga delar med fotografering och kundkontakter. Rekommenderas vart!

Nils Jesper S
Skrev om Hemverket AB

Det fungerade mycket bra med försäljningen av bostaden.

Helen C
Skrev om Hemverket AB

Jag är mycket nöjd. Sparade pengar och proffsig service. Kommer använda dem igen.🙏

Christina Maria S
Skrev om Hemverket AB

De är helt okej och försäljningen löpte smärtfritt

JIMMY J
Skrev om Hemverket AB

Försäljningen av både lägenheten och stugan löpte på jättebra . Har absolut inget att klaga på och kommer använda hemverket igen 5/5 mvh jimmy

Ingrid Kristina A
Skrev om Hemverket AB

Jag har sålt både stuga och lägenhet via Hemverket och allt funkade så bra, snabbt smidigt och enkelt! Jag är mycket nöjd.

ERIK I
Skrev om Hemverket AB

Enkelt och smidigt. Hade önskat lite mer support efter genomfört köp

ULF L
Skrev om Hemverket AB

Allt var bra när vi sålde vår mors hus! Enkelt snabbt och bra hjälp under försäljningen även köparen var helnöjd Alla dokument sköttes av hemverket! Kan varmt rekommendera hemverket.

MATTIAS Z
Skrev om Hemverket AB

Lågt pris va positivt, men finns förbättringsmöjligheter. Att bara visa lägenheten och få hjälp med allt annat håller jag inte riktigt med om. Det är bättre att vara tydlig med vad man behöver göra själv. Att skapa bokningstillfällen i systemet upplevde jag som krångligt och hade nog behövt en bättre manual eller stöd till. Sedan vid budgivningen fick jag ju själv ringa runt och stämma av om de vill lägga bud eller stanna. Vissa spekulanter ville lägga bud, men när de ringde in så ringde ingen upp dom. Speciella omständigheter...

EVA-LENA S
Skrev om Hemverket AB

Är super nöjd Är super nöjd, lätt att få kontakt med, snabb återkoppling. Vi har anlitat Hemverket vid två försäljningar kommer att anlita dem igen om det blir aktuellt. Arbetar med bra fotografer som kan sitt jobb.

LASSE S
Skrev om Hemverket AB

Bortsett från att våran bostadsrättsförening strulade lite med några saker så flöt allt på enkelt och smidigt. Jag rekommenderar absolut hemverket

HELEN A
Skrev om Hemverket AB

Snabbt och smidigt. Dessutom billigt :)

Bengt Johan N
Skrev om Hemverket AB

Vi fick vår villa värderad till 1650 000 kr av en lokal mäklare. Att sälja den hade inneburit ett mäklararvode på över 60 000 kr. Vi valde att använda Hemverket och det fungerade hur bra som helst. Fotograferingen och annonsen var hur proffsig som helst. Att jag själv stod för visningen var inget problem - tvärtom tror jag att det bidrog till att jag kunde få upp priset så mycket. Huset såldes för 2 200 000 kr.

SIMON N
Skrev om Hemverket AB

Lätt och smidigt, bra kommunikation. Lite extra arbete jämfört med mäklare men med tanke på hur mycket man slipper betala mäklare så är det värt det lilla extra arbetet. Alla frågor man hade besvarades snabb med enkla förklaringar.

Anna Ulla L
Skrev om Hemverket AB

Använt Hemverket två gånger och smidigt och enkelt båda gångerna. Snabba med utskick av material och enkelt med kontraktskrivning.

BIRGER M
Skrev om Hemverket AB

Enkel och smidig hantering och till en lägre kostnad jämfört med traditionella mäklare.

Lars Olof Marcus C

Väldigt prisvärt och smidigt, dessutom uppskattat att vi själva höll visningarna då spekulanterna upplevde att de fick mer information om närområde och detaljer än på visningar där bara mäklare varit närvarande.

MARCUS T
Skrev om Hemverket AB

Att sälja huset själv via Hemverket va enkelt och kul, alla papper va i ordning och skickades till mig och deras support är kanon om man har några funderingar. Jag kommer anlita Hemverket igen.

VALA G
Skrev om Hemverket AB

Fantastiskt bra och snabb service. Bra personal. Man känner sig trygg. Bästa mäklaren! Kommer garanterat att anlita Hemverket nästa gång jag behöver en mäklare. REkommenderar även Hemverket till vänner och släkt

MONICA S
Skrev om Hemverket AB

Mycket prisvärt alternativ jämfört med att anlita en vanlig mäklare. Vi sålde vår pappas lantställe via Hemverket. Det kom en väldigt trevlig och professionell fotograf och det var fint att hålla i visningen själva och få möta alla budgivare personligen.

Carl Andreas A
Skrev om Hemverket AB

Smidigt och bra, fantastiskt nöjd! Kommer använda igen

LINNÉA L
Skrev om Hemverket AB

Smidig tjänst i alla steg! Jätte nöjd med försäljning och hur allt sköttes. Dessutom till ett otroligt bra pris!

SANDRA E
Skrev om Hemverket AB

Både jag och min make anlitade Hemverket vid försäljning av våra bostäder. Det funkade kanon och vi är väldigt nöjda

Anders K
Skrev om Hemverket AB

Svarat inte på mejl med uppdragsförfrågan, känns oseriöst.

Daniel B
Skrev om Hemverket AB

Hemverket (eller Marton som dom nu heter) är katastrof. De fick säljaren att tappa 200.000 pga dålig kommunikation - jag som köpare och vinnare av bud fick noll information. De är billiga - visst - men så ovärt.

SAMIR H och Daniel B gillar detta
Lingan T
Skrev om Hemverket AB

Sämsta ”mäklaren” någonsin. Oengagerade, noll service och okompetent personal. Bortkastat i både tid och pengar. Dribblade bort spekulanter som var intresserade men skrämde bort de genom deras usla kompetens. Suger ut 15.000 kr av folk för absolut ingenting. Anlita mycket hellre en riktig mäklare. Rekommenderar absolut INTE Hemverket!

SAMIR H gillar detta
T. I
Skrev om Hemverket AB

Jag har sett att en del av Hemverkets kunder väntat sig mera. Men det finns naturligtvis anledningar till att de kan hålla ett så lågt arvode: - Allt utom fotograferingen sköts på distans med epost/telefon - Det kan ta tid att få tag i någon på kontoret som vet nå't ... Jag var beredd på att göra hela försäljningsjobbet själv, så de 10000 såg jag som det man får betala för att komma med på Hemnet (Blocket och Boolia) som ju mäklarna har monopol på. Därför är jag inte besviken, för att visa lägenheten själv var bara...

Pernilla F
Skrev om Hemverket AB

De som anlitar Hemverket som mäklare gör det troligen för det låga arvodets skull, men det är också det enda som är positivt. Då jag och min exman skulle sälja vårt hus valde Hemverket att endast ha kontakt med honom, trots att jag påtalade att den information han fick inte gick vidare till mig. Det låga arvodet räckte tydligen inte till för att skicka samma mail till två adresser. Instället skapades en inloggning som jag som hälftenägare i huset inte hade tillgång till. Min exman hade kontakt med spekulanter och hade husvisning...

SAMIR H gillar detta
Kennet B
Skrev om Hemverket AB

2016-01-23 Anlitade Hemverket när vi skulle sälja vår lägenhet i Tyresö. Hemverket passade oss perfekt, eftersom det inte var något problem ta hand om visningen själv. . Hemverket tog hand om allt praktiskt, värdering, fotografering,, annonsering, rådgivning och slutligen kontraktskrivning. Vi är mycket nöjda med Hemverkets handhavande och rekommendera dem varmt. Vi kommer att anlita dom igen.Dessutom till det överkomliga priset av, 10 000 kr. Varför betala mer när man inte behöver.

Leif H
Skrev om Hemverket AB

Anlitade Hemverket när vi skulle sälja vårt hus på Tjörn. Hemverket passade oss perfekt, eftersom vi själva ville ta hand om visningen. Vi har ett hus på en fastighet bredvid, som vi ska använda som sommarställe. På detta sätt kunde vi själva välja vilka framtida grannar vi ville ha. Hemverket tog hand om allt praktiskt, fotografering, värdering, annonsering, rådgivning och slutligen kontraktskrivning. Vi är mycket nöjda med Hemverkets handhavande och rekommendera dem varmt. Dessutom till det överkomliga priset av, 10 000 kr. Tack för hjälpen! Ellen & Leif

Fredrik P
Skrev om Hemverket AB

Sålde en 2:a i centrala Malmö hösten 2015 innan planerad visning. Affären blev mycket lyckad. Jag är väldigt stolt och nöjd med resultatet. De 5 intressenterna fick separata tillfällen att se våningen. På så sätt blev det väldigt trevligt, personligt och det fanns gott om tid för alla frågor. Frågor som ibland krävde lite tid och en extra titt i bokslut etc. Totalt runt 5-6 h på 2-3 dagar. Tror att alla inblandade kände sig trygga med mig som mäklarassistent. Rekommenderar hemverket till alla som känner att dom kan göra...

Charlotte J
Skrev om Hemverket AB

Ska du sälja din bostad enkelt, smidigt och till bästa, fasta pris så kan jag varmt rekommendera Hemverket. Det krävs att du kan ta fram alla fakta om din bostad, men vem vet detta bättre än den som bor där? Du ska också ha tid till att visa den, men man måste ju ändå städa och fixa om en mäklare ska visa den, så varför då inte göra det själv? Blir du osäker på spekulanters frågor eller det juridiska så har du din mäklare på Hemverket att vända dig till. De är snabba och serviceminded. Jag sålde min centrala BR i Helsingborg...

Alex R
Skrev om Hemverket AB

Vi skulle sälja vår bostadsrätt i Göteborg och hade 4 mäklare som värderade lägenheten och gav offert på förmedlingen. Priset de ville ha varierade mellan 75000 och 90000 kronor. Jag var kanske lite skeptisk i början men vi tyckte absolut att det var värt att ge Hemverket ett försök. Och det fina är ju att om lägenheten inte skulle bli såld så hade försöket bara kostat 5000kr. Men det blev raka motsatsen! En onsdag var Hemverkets fotograf hos oss och fotade lägenheten. Hon kom med bra tips på vad vi skulle plocka undan inför...