Ikea Bäckebol

Ikea Bäckebol

Ring 0476-810 00 www.ikea.se
3.5

IKEA möbler, inredning, sovrum, vardagsrum, kök, sängar, heminredning

46 omdömen om Ikea Bäckebol

HENRIK L
Skrev om Ikea Bäckebol

Köpte korv o bröd i fiket,korven va kall kaffemaskinen trasig,lingondrickan smaka diskvatten!! Ikea har tappat stilen helt o håller sista ggn man åt där !!

BIRGITTA J
Skrev om Ikea Bäckebol

Efter dialog med er där ni krävt kvitton, att vi berättat i detalj vad som hänt - allt har vi gjort! Under flera månader! Sedan är det helt tyst! Kommer ett mail där ni beklagar väntetid och vi svarar att vi väntar på en lösning ni lovat - då får vi till oss att ni avslutat ärendet! Jag häpnar! Inte trodde jag Ikea var ett bluff och båg företag och fullständigt skiter i sina kunder när de gett dålig service och inte levt upp till sina åtaganden! Här är allt vad som har hänt om nu någon ens orkar läsa - tänk då...

EVA-LOTTA E
Skrev om Ikea Bäckebol

Skulle lämna tillbaka delar av mitt kök som jag satt in men fick inte lämna allt(inplastat) men en del🤬och har aldrig blivit bemött på det viset. Lämnade kvar en del av mina varor som skulle återlämnas utan ersättning för att jag blev så upprörd. Tänker aldrig handla på det skitstället igen. Handlar inte alltid om pengar utan viljan att försöka hjälpa

Fredrik R
Skrev om Ikea Bäckebol

Har låtit bli att betala tillbaka pengar i över en månad nu. Oseriöst företag. Ikea hänvisar till Klarna och klarna hänvisar till Ikea

Richard W
Skrev om Ikea Bäckebol

Fick hjälp av personal på varuhuset att hitta rätt vara som vid hemkomst och montering visade sig vara fel vara. IKEA tar ej ansvar för att personalen gav mig fel vara och vill ej heller stå för transport av 2 m lång glasskiva, vägtullar mm. De beklagar att de gjort fel men kunden får lösa transport, byte , transportskaderisk mm själv. Oseriöst företag som indirekt menar att man ej kan lita på personalens hjälp i varuhuset och även om det blir fel så är det du som kund som får ta ansvar för den slapphänta personalens fel....

Tony J
Skrev om Ikea Bäckebol

Har köpt ett kök frånIKEA som skulle ha kommit med all den smidighet som IKEA tydligen erbjuder. Förbesiktning är avklarad leveransdagen satt, rivning och byggnad av PEAB inbokade allt på måndagen 18 juni. Mina hyresgäster har lovat att ta hand om byggare och leveranser då jag inte bor i stan. Lördag morgon ser jag ett meddelande från IKEA som säger leveransen inte kommer på måndag utan kommer på tisdagen mellan 17-21. . Att ett helt kök kommer på natten då byggarna inte kommer vara där är ju inte ideelt. Jag ringer för...

Sofie A
Skrev om Ikea Bäckebol

Dålig bemötande och usel service kostar mig flera tusen kronor! Jag valde att köpa en säng hos IKEA pga möjligheten att kunna byta om den inte fungerar för mig då jag har kronisk värk. Efter en dryg månad ville jag byta men upptäckte till min förskräckelse att jag tappat kvittot. Jag ringer kundtjänst som snäser av mig med att ni minsann inte kan lösa detta trors att jag kan bevisa mitt köp via mitt visa-kort. Något som många andra butiker accepterar. Som ensamstående och sjukskriven med ekonomi därefter vet jag...

Niklas
Skrev om Ikea Bäckebol

Gillar IKEA och dess utbud, problemet blir när man sakerna går sönder och man tvingas reklamera. Där skulle jag vilja säga att IKEA fungerar uselt varpå mitt betyg blir bottennapp. Vid en första kontakt får du nej, varpå du tvingas mana på och prata med nästa ansvarig, i bästa fall kan du då få ersättning/lämna tillbaka varan. Som sig bör så vill ju IKEA att pengarna stannar i butiken nu när du äntligen fått det du som konsument har rätt till vill medarbetarna på kundtjänst att du tar ett tillgodokvitto i butiken. ...

Annica K
Skrev om Ikea Bäckebol

Sämsta IKEA jag varit på, sur personal speciellt i restaurangen, snålar och är mkt dyrare än andra varuhus på tillbehör i restaurangen. Deras fyndhörna liknar mest en soptipp, så enormt trasiga varor som inte borde få säljas alls.

Anton V
Skrev om Ikea Bäckebol

Tråkigt att alla svenskars hem ser identiska ut. Bra varuhus men trist om man köper allt därifrån. Det bästa är maten

Anders K
Skrev om Ikea Bäckebol

Denna butik känns ny och fräsch (vilket den oxå är) för en IKEA. Men IKEA har väl som alltid ett bra utbud av allt som har med hemmet att göra. Fördelen jag har med denna IKEA är att den är genomtänkt från början till slut. Även om man har barnen med sig så går det att ta sig igenom butiken med barnen med!

karl L
Skrev om Ikea Bäckebol

Det här gillar jag! Ett företag med bra driv där medarbetarna gärna hjälper till. Priser och sortiment håller också hög klass.

Sara W
Skrev om Ikea Bäckebol

Bra och billigt kan man ju förklara IKEA, vilket passar bra för oss studenter. IKEA bäckebol är en bra äffär som ger roliga och inspirerande inrednings förslag.

Elin K
Skrev om Ikea Bäckebol

IKEA är ju alltid bra! men denna är speciell, personalen är alltid trevliga och det är mysig att bara gå och titta på alla fina rum de inrett!

Anna D
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea är en bra affär! Bra priser och lösningar! Personalen är alltid villiga att hjälpa till och det är snyggt inrett. De jobbiga är om de är mycket folk. Deras restaurang är bra finns mycket för de mindre.

linn e

bra utbud av inredning

kajsa m
Skrev om Ikea Bäckebol

Ett standard Ikea med bra utbud och trevlig personal. Trista kommunikationer för att komma ut dock... Bra möbler till billig penning och passande för en student som behöver nya saker.

Linus P
Skrev om Ikea Bäckebol

Ja vad ska man säga. IKEA är ju alltid IKEA. Det är bra möbler till ett bra pris. Ett givet ställa att handla på när man flyttar hemifrån. Visst, de har inte det allra bästa inom design osv. men man kan lätt pilla ihop riktigt schyssta grejer om man har lite fantasi. Byggde ihop en egen TV-bänk nyligen av några skåp från IKEA. Blev riktigt nöjd med.

Christoffer K
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea är för mig förstavalet när det gäller nya möbler. Hittar oftast snygga saker där till lagom pris. Dock kan kvaliten skilja lite mellan deras olika produkter där jag med vissa aldrig haft problem och en del som gått sönder.

Mikael M
Skrev om Ikea Bäckebol

Dgfet är ett företag som följer sina stadgar och gör allt för kundens bästa. Arbetarna sliter hårt och det hasdmärks på kvaliteten på alla produkter som företaget levererar. En av mina favoriter inom det här området. Rekommenderas varmt.

Christian B
Skrev om Ikea Bäckebol

Billiga och bra möbler, köksredskap, tyger m.m. Passar för studenter som inte har så mycket pengar att spendera. De lever ett budjet tajt liv. Även mycket bra för barn familjer som har stora utkomster. Möblerna är snygga och praktiska också, det är ett stort plus! Så är det alltid gött att ta sig en billig korv efter en långdags tittande och shoppande, pizzan är även väldigt god.

Fredrik L
Skrev om Ikea Bäckebol

IKEA har förtjänat sitt fina rykte om att erbjuda kvalitet till lågt pris. De erbjuder även en helhet genom att servera mat till lågt pris, vilket är uppskattat kanske särskillt från barnfamiljer. Bra är även att de börjat med självbetjäning liksom att lekland finns för småbarn då det annars kan vara svårt med barn.

Tobias A
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea bäckebol är ett nytt, modernt och fräsht sätt att inhandla allt vad som behövs i hus och hem. Det är luftigt, ljust och tydligt med information om produkter och erbjudanden. De har även väldigt bra frakt möjligheter vilket gör det lätt att handla allt man behöver även om man inte äger en lastbil. Billig kvalitet på ett fräsht sätt helt enkelt.

Jonas A
Skrev om Ikea Bäckebol

En mycket bra möbel och hushålls affär. De har stort utbud för allas smaker och prisklasser. Fins allt från soffor till mattor. Mycket smarta möbler för trånga utrymmen och som alltisd väldigt enkla att montera ihop med medföljande instruktioner. Bra parkerings möjligheter och nära motorvägen så det är enkelt att ta sig dit och ifrån. Många serier för den som gillar att matcha...

Johan F
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea har ett väldigt stort utbud av det mesta du kan behöva till hemmet: möbler, köksartiklar, textilier mm. Varuhuset i Bäckebol är väldigt stort, men med hjälp av tydliga skyltar och kunnig personal är det oftast inga problem att hitta det du letar efter.

Andreas  P
Skrev om Ikea Bäckebol

Butiken har ett bra upplägg, med en ensam väg man kan följa för att kunna ta sig igenom hela, kompletterad av ett flertal genvägar, om man vill undvika en speciell bit. Demonstrationsområdena är prydliga, med tydliga skyltar där möbel, pris samt lagerplats anges. Lagret i sin tur är lätt att hitta i, särskilt om man skrivit upp hyllplats på papper, något som butiken också bidrar med.

Charlotta F
Skrev om Ikea Bäckebol

bra utbud,trevlig affär man kan gå runt på IKEA en hel dag utan problem. Här inköpte jag alla mina nya möbler till ett bra pris. Ibland kan det dock vara svårt att få tag i någon som kan hjälpa en. Dock har de som sagt bra priser för en fattig student :)

tveit s
Skrev om Ikea Bäckebol

Jag älskar ikeas sortiment. Här kan jag gå runt i timmar och bara kika och plocka på mig passande saker för min student lägenhet som alla redan vet så är allt i riktigt bra prisgrupper. Dem har stil och klass. En väldigt trevlig atmosfär i affären med ett brett sortiment. Här hittar man allt för hemmet. Älskar att dem byggde en ikea lite närmare kungälv. nu åker man ju nästa hit på alla sina ledig studer. längtar efter att dem bygger en i halmstad med. konstigt att dem inte gjort de än med take på att det är en s stor studentstad....

Anna-Karin N
Skrev om Ikea Bäckebol

mycket bra butik för studentet på grund av deras billiga och stora utbud. personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående om det skulle vara något man inte hittar till exempel. deras nya funktion vid betalningen är väldigt smidig, prova!

Sara W
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea är ett underbart och roligt företag! Har aldrig gått tomhänt där ifrån. Perfekt som nu när man har flyttat, man behöver inte åka till någon annan butik, dom har allt=)

david s
Skrev om Ikea Bäckebol

Alltid bra utbud på sina produkter och rekomenderar därför Ikea i bäckebol. Ikea representerar Sverige på ett positivt och framgångsrikt sätt. Och vi i landet ska vara oerhört stolta över Ingvars idé.

Mattias R
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikea har helt underbara priser på sina varor. De är inte bara billiga, deras möbler och andra varor är fina och bra, och om man lägger till nån hundralapp kan man få riktigt bra kvallité också. Allt paketeras i små smidiga paket, och är därför lätta att få hem.

emma h
Skrev om Ikea Bäckebol

bra bemötande och trevlig service. Roliga arbetsuppgifter och stor parkering. Stor arbetsplats men med en gemytlig familjekänsla. Ligger när stan, vilket underlättar när man ska göra ärenden. God restaurang som har bra priser. God salladsbuffé.

Karin L
Skrev om Ikea Bäckebol

Här finns det mesta du behöver till ditt hem. Du får sätta ihop möblerna själv men så är de å andra sidan ganska billiga. Svårt att ta sig dit med buss dock.

Christina J
Skrev om Ikea Bäckebol

IKEA Bäckebol är den trevligaste av IKEA-butikerna i Göteborg. Dock kan det kanske vara lite krångligt att ta sig dit. IKEA har ju i stort sett allt för stundenten, speciellt för de studenter som flyttar hemifrån och skaffar egen bostad för första gången.

Kajsa L
Skrev om Ikea Bäckebol

IKEA Bäckebol är ett av de bästa IKEA jag har varit på. Mest eftersom utbudet är bra och det mesta brukar finnas inne i lager. Det är dock lite besvärligt att ta sig dit utan bil. Det är lätt att hitta och finns personal att fråga. Och det bästa är ju självklart priserna, IKEA är oslagbart på det.

Robin H
Skrev om Ikea Bäckebol

Ett företag som alltid har bra service. Alla är ju medveten om att det jämt saknas utrustning i deras köp, men aldrig några problem att få det fixat. litefrustrerande bara:P

Nils L
Skrev om Ikea Bäckebol

Mycket välsorterat IKEA-varuhus. Här finns ALLT du kan tänkas behöva till ditt hem. Ska du flytta hemifrån så finns det färdiga paket med allt du kan tänkas behöva. Svårt att hitta i varuhuset, annars bra priser och kunnig personal.

Kajsa L
Skrev om Ikea Bäckebol

Stort utbud. Svårt att ta sig dit utan bil. Bra priser

kajsa a
Skrev om Ikea Bäckebol

Jag tycker att detta är ett standardikea med det man förväntar sig av utbudet. Det är bra priser och bra utbud och allt man kan tänka sig behöva. Det skulle vara kul med en större fyndavdelning och lite mindre köer men annars är det mycket bra!

Anna W
Skrev om Ikea Bäckebol

Billigt och bra, har allt som man kan tänkte sig behöva speciellt när man flyttar till sitt första egna boende. Enkelt att hitta grejerna man vill ha där fast ibland svårt att skruva ihop men det får man bara ta tag i. Kom ihåg att helst ha ett släp när man far dit och handlar.

Anna H

Jädrigt prisvärt för studenter

Emil T
Skrev om Ikea Bäckebol

Praktiskt och enkelt att parkera. Mc Donalds runt hörnet.

Niklas N
Skrev om Ikea Bäckebol

Ett bra och välfungerande varuhus med trevlig personal och prisvärda varor.

Yordabel A
Skrev om Ikea Bäckebol

Ikeavaruhuset som ligger i bäckebol är ett fräscht varuhus med ordning och reda. Här finns allt man kan tänka sig behöva för att göra det hemtrevligt hemma. Varorna är väldigt moderna och alltid lite extra genomtänkta. Hit kan man gå oavsett plånbok för här finns något för alla. Det finns lite "dyrare och lyxigare" varor för de som vill det och inte bara budgetvaror. Som kund tycker jag alltid att man får ett trevligt bemötande och det känns som att personalen alltid gör sitt yttersta för att vara till så mycket hjälp som...

Christine K
Skrev om Ikea Bäckebol

Fräscht och personalen har ett bra bemötande. Jag har alltid gillat IKEA. Strosa runt och få inspiration i rummen och fika för en väldigt billig peng (värt!). Jag hittar alltid saker på IKEA som jag vill ha (på gott och ont haha). Bäckebol är dessutom nära mitt barndomshem - lämpligt!