Johnér Bildbyrå

Johnér Bildbyrå

www.johner.se
  • BadgeTenYears
4.5

Sveriges bästa Bildbyrå – för Sverige nuförtiden! Hos oss på Johnér bildbyrå hittar du bilder tagna av svenska fotografer i skandinaviskt ljus, för alla dina bildbehov. Det är lätt att söka, hitta och köpa bilder! Våra bilder är anpassade för den svenska marknaden. Miljöer, ljus, modeller, och styling ska kännas skandinaviska...

541 omdömen om Johnér Bildbyrå

Sedan starten hos Reco 2014

Bengt W
Skrev om Johnér Bildbyrå

Fina bilder. Lätt att köpa. Väldigt proffesionellt bemötande.

Malin M
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jättebra återkoppling och uppföljning på frågor. Bra kundanpassade lösningar. Tack.

John R
Skrev om Johnér Bildbyrå

Väldig bra hjälp av supporten och trevlig samtal.

Mija C
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra utbud, alltid snabb och trevlig återkoppling!

Design L
Skrev om Johnér Bildbyrå

Snabb feedback, bra kvalité och trevlig personal

Annika E
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bemötande: Stort plus för snabba svar, hög service och bra möjligheter att anpassa sitt erbjudande till vårt behov. Huvudmotivet till att vi valde Johnér är att det finns trafik och naturmiljöer från Sverige Nöjd men ger betyg tre. Den utveckling jag skulle uppskatta är bättre funktionalitet i söksystemet som ofta hänger sig. I bilder med människor känns det alltid väldigt "bildbyråigt" dvs, vackra, och glada människor med flygande hår. Saknar bilder på människor som ser ut som folk gör mest, knubbiga, långa, korta,...

Svar från Johnér Bildbyrå

Stort tack för feedback Annika! Vi jobbar kontinuerligt med funktionaliteten i söksystemet och uppskattar input i det fall du upplever att det inte fungerar optimalt. Skicka gärna ett mail till info@johner.se om du har tid då vi gärna tar emot mer utförlig feedback än vad som kanske vanligen lämnas på en rekommendationssida som denna. Ang. "bildbyråiga" bilder så efterfrågas ofta t.ex. glada människor med leenden i mer kommersiell typ av kommunikation. Men vi har även många fotografer som är duktiga på att fotografera just...

Marjaana S
Skrev om Johnér Bildbyrå

High-quality and individual images. Fast delivery and good invoicing options.

Armin P
Skrev om Johnér Bildbyrå

När jag tog kontakt via chatten samt via telefon fick jag direkt den informationen och hjälp jag önskade. Allt gick snabbt och smidigt, jag blev väl bemött samt fick ett skräddarsytt paket utifrån våra behov. Toppen service! Det som jag upplevde något svårt var att navigera mellan huvudfönstret och pop-up fönstren på hemsidan.

Erik L
Skrev om Johnér Bildbyrå

Proffsigt och bra foton. Vi är mycket nöjda med den service och dialog vi har.

Carina B
Skrev om Johnér Bildbyrå

Trevligt med en bildbyrå med skandinaviska bilder. Många fina bilder men gillar inte de som har inlagd grafik, svårt att använda en sådan bild. Grafiken får man lägga på själv efter eget behov. Generellt fina bilder och lätt att söka. Hemsidan funkade bra förutom om man scollat ner långt och ville söka något nytt så var man tvungen att scrolla hela vägen tillbaka upp igen. Jag sökte en miljöbild inom hemtjänst i Sverige och hittade många bra alternativ och köpte en. Dock dyrare än andra stockbilder vilket är ett minus.

Svar från Johnér Bildbyrå

Tack för input Carina. Ofta, när det kommer till bilder med inlagd grafik, så är detta en variant till en orginalbild utan grafik. Vi har skapat en del sådana då behovet hos vissa av våra användare är stort att visa på t.ex. "digitalisering" och alla kanske inte har tid att lägga in grafik själva. Om du ser en bild med tillagd grafik, men vill finna bilden utan digitala element, testa klicka på bilden så popup för bilden kommer upp. Scrolla sedan ner till sökorden och klicka i samma fotograf, eventuell modellkod (t.ex....

Emelie P
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra bemötande, smidig service.

Annelie N
Skrev om Johnér Bildbyrå

Samarbetat med Carina på Johnér i över 20 år och får alltid lika proffsigt, snabbt och vänligt bemötande!

Svar från Johnér Bildbyrå

Hej Annelie och ett stort tack för din fina recension! Så roligt att vi har jobbat tillsammans i så många år😊 Carina F

Camilla S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Väldigt omständigt att köpa loss bilder. Borde uppdatera sin hemsida och betalprocess.

Svar från Johnér Bildbyrå

Hej Camilla och tusen tack för din feedback, det uppskattas mycket! Vi är precis i gång med att uppdatera just köpprocessen och kringliggande funktioner. Vi hoppas kunna publicera dem nu i december, och att det då skall kännas mer intuitivt och lätt att både köpa och betala 😊 Jag hoppas också du blev nöjd med de bilder du köpte och att du fick bra service i övrigt, du är alltid välkommen att höra av dig om du behöver mer hjälp. Vänliga Hälsningar Agneta Johnér P.S. Ett tips är att om man behöver mer än några få bilder...

Jenny L
Skrev om Johnér Bildbyrå

Mycket bra bemött Fick snabbt hjälp med min prisförfrågan! Mycket bra, snabbt och enkelt!

Lise S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Veldig rask og god hjelp fra Carina!

Anna S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Mycket bra och snabb service!

Hannu K
Skrev om Johnér Bildbyrå

The whole website experience is like from 15 years ago, and the website is very poorly translated into English or other language, there are Swedish words everywhere. You really have to want to buy a certain image to have patience to tolerate the website.

Svar från Johnér Bildbyrå

Hi Hannu and thank you for your honest opinion! We really appreciate to hear about things you don't like or find substandard. We have now made amends to the translations on the Finnish site, if you were to give us another chance and have a look :-) The truth is we have added a lot of new functionality, and are behind with some appropriate translations. We are currently working hard on making the experience of the site equal in all supported languages. All the best from us at Johnér!

Alexander F
Skrev om Johnér Bildbyrå

Lite för kommersiellt, lite för mycket fotofilter, lite för snygga människor. En kommunikationsbyrås drömbildbyrå.

Svar från Johnér Bildbyrå

Hej Alexander och tack för din feedback! Vill bara tipsa om att ta en titt på vår systerbyrå Scandinav på scandinav.se. Bilderna där är ännu mer autentiska i sitt uttryck och återspeglar än mer vanliga människor i vardagliga situationer som jobb, fritid, skola m.m. Hoppas att kan hitta mer av det du söker där, eller hör gärna av dig så kan vi hjälpa dig med hur du kan söka! Vänliga Hälsningar!

Anna K
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra service med snabb återkoppling! Ibland svårt att söka fram bilder. T ex ord från vår bransch; fastighetsförvaltning, bostadsrättsförening, förvaltning, energioptimering, stambyte osv får jag ingen träff på. Bra att det är svenska miljöer i bilderna.

Louise S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra utbud och kvalitet på bilder & bra service.

Staffan M
Skrev om Johnér Bildbyrå

Snabb service och hjälpsamma.

Göran B
Skrev om Johnér Bildbyrå

En fin bredd på bilder men framförallt bilder som är "riktiga" inte plastiga. Bästa källan för svenska/skandinaviska/nordiska kvalitetsbilder enligt mig.

Anne L
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jeg hadde noen spørsmål og fikk en lengre telefonsamtale med Diamante. Hun forklarte veldig nøye rundt kjøp, bruk og pris av bilder. Fantastisk med personlig service og vi er veldig fornøyde!

Tusen Tack Anne för ditt omdöme! vänliga hälsningar/ Diamante

Margareta A
Skrev om Johnér Bildbyrå

Beställde en bild för ett bokomslag, känns seriösa och serviceinriktade, blir personligt bemött.

Fredrik O
Skrev om Johnér Bildbyrå

Fick bra och snabb service efter de bildval jag gjorde. Bra paketpris på 13st bilder.

Johan W
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jag har bara gott att säga. Väldigt trevlig personal. Fint bemötande. De är snabba och hjälpsamma. Det blir rätt på en gång. Det jag uppskattar mest är det fina samarbetet . Vi som kund är måna om att göra rätt och det skapar en fin stämning som gör det roligt att samarbeta., Jag känner att vi får tillbaka det många gånger om i bemötandet. Vi får också väldigt fina erbjudanden när vi ska upphandla avtal om olika bildpaket. När det gäller bilder så finns det många fina bilder att välja på, inte minst naturbilder. Vi har varit kund länge och haft stor nytta och glädje av det.

Julia P
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra support, kundbemötande och kvalitet på bilder.

Ulrika H
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bemötandet var (och fortfarande är) personligt och professionellt. Diamante Axvret är mycket serviceinriktad, tålmodig, tillmötesgående och snabb i sin återkoppling.

Svar från Johnér Bildbyrå

Tack snälla Ulrika för ditt fina omdöme! Det är så kul att få jobba med er så tack för ert förtroende.

Angelica S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Lyhörda och lätta att samarbeta med. Vi har gjort fotouppdrag tillsammans som är en bra winwin för båda. Proffsiga vad gäller hela uppdraget kring en fotografering.

Tack Angelica för ditt fina omdöme. Allt gott//Diamante

Oda G
Skrev om Johnér Bildbyrå

Veldig fine bilder som passer det skandinaviske markedet! Foreløpig ganske dårlig nettside, som jeg håper/regner med ordner seg etter hvert. Søket oppførte seg litt merkelig, og jeg forsto ikke hvordan jeg skulle bruke bildepakken jeg hadde kjøpt, eller hvor jeg kunne få en bekreftelse på at det var kjøpt (kvittering, ordrebekreftelse el). Fordi jeg ikke kjenner johner så godt fra før, gjorde det at jeg ble usikker på om det i det hele tatt var en seriøs leverandør.

Svar från Johnér Bildbyrå

Tack för din feedback Oda! Ser att du varit inne på johner.com och köpt paketet. Antar att du sitter i Norge och då ska du logga in på www.johner.no Vill du, så tar jag gärna en demo med dig och går igenom vår hemsida. När man betalar med kort, så skickas "kvitto" ut dagen efter. Allt gott//Carina

Ellen M

Fantastisk god kundeservice👍😊

Audun S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Forferdelig digital løsning. Men kvaliteten på bilder er veldig bra

?
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jättenöjda med bildutbud. Söker lite fler bilder från småstäder.

Annette S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Blev bemött mycket professionellt. De hör av sig i god tid när mitt abonnemang håller på att gå ut samt pekar på fördelar med vissa abonnemang framför andra. Har köpt 1 årsabonemang med film.

Li A
Skrev om Johnér Bildbyrå

Har bara haft enstaka kontakt med Johnér och har därför svårt att ge ett ordentligt omdöme. Men det bemötande jag fått har varit bra och de har alltid varit snabba på återkoppling.

Madeleine B
Skrev om Johnér Bildbyrå

De är både tillmötesgående, lyssnar in vårt behov som kund, föreslår en lösning och hjälper till med en urvalsprocess

Johanna A
Skrev om Johnér Bildbyrå

Trevliga säljare och bra bilder som beskriver den svenska skolan, natur mm. Andra stockbilder känns ibland väldigt amerikanska. :)

ANNA M
Skrev om Johnér Bildbyrå

Snabbt och proffsigt bemötande.

Ann S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jag fick väldigt bra hjälp av Diamante. Hon lotsade mig på ett mycket bra sätt. Jag kunde köpa rätten till att använda fem bilder och har nu använt en av dem som omslagsbild på min avhandling. Jag är jättenöjd.

Svar från Johnér Bildbyrå

Tack för ditt fina omdöme Ann, och härligt att höra att du är nöjd med hjälpen du fått. Du varmt välkommen åter till oss. Bästa hälsningar//Diamante

Olle S
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra service och verkar ha ett uppriktigt intresse av att hjälpa till och få saker att fungera. Även prisbild. Vad jag vet den solklart bästa bildbyrån om du behöver äkta, okonstlade bilder från Sverige.

Mats L
Skrev om Johnér Bildbyrå

Bra bemötande och snabb kommunikation. Dock begränsat bildmaterial för mitt syfte.

Svar från Johnér Bildbyrå

Hej Mats, hör gärna av dig till oss nästa gång så kan vi hjälpa till med tips om hur man hittar/söker effektivast för det tema du söker. Stort tack för fen feedback! Bästa hälsningar, Agneta Johnér

Ulrika B
Skrev om Johnér Bildbyrå

Årsabonnemang 250 bilder. Hög kvalitet på bilderna, men få genrebilder för mer abstrakta fenomen.

Alex B
Skrev om Johnér Bildbyrå

Jag skulle köpa en bild och var tvungen att bli medlem. Jag kunde dock inte bli medlem via deras online-formulär och fick ingen feedback i vad som gick fel när jag fyllde i formuläret. Det hjälpte inte heller efter telefonsamtal utan Johnér var tvungen att fylla i mina uppgifter manuellt hos byrån. Jag fick hjälp och jättebra service. Men deras bristfälliga UX leder nog till flera tappade kunder. Service mycket bra. Användarupplevelse via webben dåligt.

Svar från Johnér Bildbyrå

Hej Alex, tack för din feedback och nyttig kritik! Vi bytte servrar precis vid den här tidpunkten och då slutade några funktioner som berör registreringen tyvärr att fungera. De är åtgärdade nu, även om det tråkigt nog inte hjälper dig så här i efterhand. Vill också berätta anledningen till att man måste registrera sig för ett köp av bildlicens. Licensen är i sig en värdehandling och av juridiska skäl behöver vi säkerställa vem som är ägare till publiceringsrätten. Råkar man ut för en misstanke om otillåten användning kan...

Ann-Cathrine J
Skrev om Johnér Bildbyrå

Alltid trevliga och snabba. Köper enstaka bilder och hittar i stort sett alltid det jag söker. Bra fotografer.

Daniel H
Skrev om Johnér Bildbyrå

Otroligt bra service och ett fint utbud av bilder som känns lite mer äkta än de man får från andra bildbyråer.

Irina Ö
Skrev om Johnér Bildbyrå

Tillmötesgående och engagerade i att ge kunden vad vi vill ha.

Katarina F
Skrev om Johnér Bildbyrå

Mycket bra, professionellt och servicemedvetet bemötande. Om tecknat avtal så gör Johnér väldigt mycket för mig som kund.

Karina B
Skrev om Johnér Bildbyrå

Mycket trevliga och hjälpsamma! Fick tag i de bilder jag behövde och är jättenöjd.

Trond F
Skrev om Johnér Bildbyrå

Rask og god service. Jeg er godt fornøyd. Godt utvslg av fotos.

Nicola G
Skrev om Johnér Bildbyrå

Alltid snabbt och proffsigt bemötande.