feedback company

Recos
Ring företaget
Key Code Security AB

Lergöksgatan 2B 421 50 VÄSTRA FRÖLUNDA

Key Code Security AB finns på Lergöksgatan 2B i VÄSTRA FRÖLUNDA och är sökbara på bl.a. Fritidsutrustning och Uthyrare

www.keycode.se

Mer funktioner

Vad tycker du om Key Code Security AB

Läs vad Recos användare tycker om Key Code Security AB

• Status: 6
    skrev om Key Code Security AB:
    Blev kontaktad när jag var upprörd och ledsen av privata skäl och råkade beställa något jag inte ville ha. Kontaktade dem dagen därpå och såsom ett hederligt telemarketingföretag bör göra makulerade de orden. Inga problem således.
    skrev om Key Code Security AB:
    Oseriöst företag. Telefontrakasserier från flera försäljarnummer. Ringt mellan 6-8 gånger per dag, som mest.

Kundtjänst vägrar samarbeta.

Känner mig skrämd av företag likt detta.
    skrev om Key Code Security AB:
    Är nybliven god man åt en man som är sjuk och lätt att lura. När jag fick alla hans brev och papper så hittade jag en faktura från Keycode om spärrtjänst. OBS! Inte en avisering om avtalsförlängning utan en faktura, utskickad för sent för att hinna bryta avtalet! Det visade sig att någon skicklig försäljare inte bara hade lyckats sälja en spärrtjänst, utan också t.ex. hade lyckats att sälja ett virusskydd åt en man som aldrig ägt en dator och en id-spärr åt samma man trots att han inte kan ta krediter pga. betalningsanmärkningar. Jag ringde kundtjänst bara för att först vänta i 15 minuter och sedan bli bortkopplad. Ringde igen och kom fram faktiskt och bad om att Keycode skulle stoppa nästa period av spärrtjänsten, men icke! Jag ringde en vecka för sent! Det kom inte på fråga att stoppa något avtal och jag fick absolut inte prata med någon ansvarig. Mailade två gånger utan att få något svar alls, ringde igen och bad om att få prata med ansvarig. Fick höra att det skulle jag inte få och att jag inte kunde räkna med något svar på mina mail?! Så fick jag se här att fler fått räkningar utan att få besked om avtalsförlängning. Det visste jag inte att man skulle få! Tittade igen i posten. Det fanns inget! Så jag sällar mej till raden av dom som säger att Keycode inte är något annat än skojare! Är det för att mannen jag är god man åt är lättlurad som Keycode nu har skickat en faktura till honom utan att skicka avisering om avtalsförlängning?? Hur kan man sova gott när man lurar sjuk a och gamla?! 451 kr är inte mycket för Keycode men kan betyda mycket för en som lever på existensminimum. Den STORA kostnad som Keycode skulle få om avtalet bryts var hemlig enligt kundtjänst. SKOJARE!!!!
    skrev om Key Code Security AB:
    Jag har haft keycodes spärrtjänst i ca 4år och faktiskt fått tillbaka en plånbok som min dotter tappat men idag bestämde jag mig för att säga upp mitt avtal... Det ringde en försäljare till mig på em... Hon sa att mina nyckelbrickor var avaktiverade (?) och att jag måste teckna om avtalet och att det så fiffigt nu även ingick låsbytesgaranti som det inte gjort förut. Hon sa att de ringer runt till alla sina kunder för alla brickor är avaktiverade och alla ska få den nya garantin. Jaha sa jag, det var ju bra. Jag var ju väldigt trött och hade inte i huvudet vad som ingick i mitt abonnemang hos dem vilket jag sa också... Hon började läsa upp vårat "nya avtal" och då stoppade jag henne och frågade varför jag ska teckna ett nytt avtal nu om jag i januari betalat för ett år? Hon visste inte men så var det! Hon blev väldigt irriterad över mina frågor och otrevlig på tonen. Hon började åter prata om att de var avaktiverade... Jag kom på att några nyckelbrickor har jag aldrig haft och frågade om vad som ingick i mitt abonnemang och efter lite tjafsande kom det fram att jag har spärrtjänsten för 499 per år och nu ville hon att jag skulle teckna ytterligare för nycklarna för 299. Jag sa att jag aldrig haft nyckelbrickor och fick då som svar att " jag har ju ditt kundnummer här, tror du jag ljuger?!" i väldigt otrevlig ton. Jag sa att jag inte förstår varför jag ska betala ytterligare 299 kr och tyckte det var otrevligt av henne att på detta särt försöka sälja på mig ett nytt abonnemang. "Men ärligt, det är 299 kr, vad är det att tjafsa om!?" sa hon då... Efter ytterligare en stund med frågor från mig som hon vägrade besvara sa hon "jag lägger på nu" och jag hann bara säga att jag tyckte hon var otrevlig så fick jag luren i örat!?! Nu har jag läst allt som går att hitta om keycode och kan bara hoppas att min uppsägning, som jag gjort i tid (!), bekräftas och respekteras. Om den ej respekterats och jag får påminnelser/inkasso/kf-hot återstår att se. Tips till alla som kan bevisa att ni sagt upp men ändå får betalningsföreläggande via kronofogden: Svara med en mening "FORDRAN ÄR TVISTIG!" och skicka med kopior på kommunikation. Då har de inget att gå vidare på!
    skrev om Key Code Security AB:
    Fruktansvärt oprofessionellt företag. De har skickat minst en gång i månaden skickat ett "erbjudande" som är utformat som en faktura (förmodligen för att man ska betala den utan att tänka efter). De har också ringt mig ofta, under vissa perioder dagligen, för att sälja sina tjänster. Nu försöker jag bli av med ett inkassokrav som kommer från en faktura som jag inte vet vad den rör. HA INTE MED DEM ATT GÖRA!
    På utskicket står att det är ett erbjudande och hur länge det är giltigt. Fakturan är med så kunden kan betala när de vill ha tjänsten. "
    06-27 09:51
    Vill du inte bli uppringd utav oss kan du antingen svara och be att få ditt nummer blockat eller kontakta Kundtjänst. "
    06-27 09:51
    Kundtjänst kan även tala om för dig vad fakturan gäller. "
    06-27 09:52
    Vid telefonförsäljning spelas ljudfil in så man vet att samtalet gått korrekt till. Man får också en orderbekräftelse på det man beställt. "
    06-27 09:54
    skrev om Key Code Security AB:
    Rena rama lurendrejeriet! Varning för deras tjänster"! Plötsligt sitter man fast i ett "avtal" utan att vara medveten om det. Försäljaren som ringde sa att jag inte blev bunden per automatik. Det blev jag ändå.

Det finns ingen anledning att prova på Key Codes erbjudanden. Sätt en egen siffer- och bokstavskod på nyckelknippan och skriv Lämnas till polisen. Då är den sökbar och återfås snabbt om du tappar nycklarna och gör en efterlysning hos polisen.

Skippa Key Code så slipper du både kostnader, obehag och en massa besvär.

"Ärlighet varar längst"
    06-27 09:55
    Om du inte upplever att försäljningen gått rätt till ber jag dig kontakta Kundtjänst som kan lyssna på ljudfilen. "
    06-27 09:56
    skrev om Key Code Security AB:
    Om nyckelbrickan har förkommit, är man fast för evig hos Key Code?
    Naturligtvis är man inte fast för evigt. Men förhoppningsvis tycker du servicen var fantastisk och vill vara kvar. "
    07-16 14:05
    skrev om Key Code Security AB:
    Är så fruktansvärt arg på detta satans skitföretag! Skaffade deras förbannade nyckelbrickor och sa sedan upp mitt abonnemang hos dem. Tyvärr hittade jag inte alla brickor när jag sa upp mitt abonnemang hos dem vilket ledde till att de påstod sig skickat ett mail till mig där de ger mig ett års tidsfrist för att skicka tillbaka brickorna till dem.

Utan påminnelse och utan förvarning får jag sedan ett år senare ett inkassokrav från Gothia. Med motiveringen "Du har inte lämnat igen nyckelbrickorna som vi kom överens om via ett mail för ett år sedan".

När någonting har gått till inkasso är man i princip chanslös. Betalar man inte ett inkassokrav hamnar det hos kronofogden.

Så VARNING, akta er för att ha någonting att göra med detta företag... Så fult att göra på detta sätt...
    skrev om Key Code Security AB:
    Har försökt säga upp mina två tjänster hos dom, dom har bara svarat på ena. Pga min tvist med dom har dom skickat mig vidare till kronofogden. Hade varit billigare och känts säkrare att behöva byta lås än att ha med dom här att göra. Undvik för allt i världen.
  • Status: 6
    skrev om Key Code Security AB:
    Ringde mig trots att jag är med i Nix. Säljaren lade upp samtalet som att jag tackat ja direkt utan att jag sagt något. Oseriöst sätt att sälja tjänster på.
    skrev om Key Code Security AB:
    Skitföretag som spammar sönder min telefon med eviga säljsamtal trots att jag är med i NIX, sluta!!!
    skrev om Key Code Security AB:
    Mycket dåligt bemötande från kundtjänst vid uppsägning, missade uppsägningsbrev med tre dagar men där fanns ingen förståelse att det berodde på sjukdom i familjen. Den jag pratade med var oförstående och otrevlig.
    skrev om Key Code Security AB:
    Är TVÄRFÖRBANNAD !!!!!!!!!!!!! Fick brev från Key Code Security AB i dag då jag har nyckelbrickor från dem. Vände på bladet och fann "Allmänna bestämmelser" där det bl. a. står att de skall ha brickorna i retur om abbonemanget sägs upp annars debiterar de en kostnad samt att avtalet förlängs ett år om jag inte säger upp det två månader i förväg. Dessa brickor köpte mitt företag med företagets loggo på för länge sedan, för att dela ut till kunder. Ingen information om dessa regler fanns vid det tillfället. Jag säger bums upp alla mina nyckelbrickor och beställer nya hos SSF, Svenska stöldskyddsföreningen
    Kan bara hålla med. Jag gick på deras affärside´ för nåt år sedan, men nu får det vara nog! Finns visst nån KO-dom man kan läsa hos KO! "
    01-25 13:50
    skrev om Key Code Security AB:
    Genom åren uselt bemötande, för tre år sedan blev jag lurad, kunde inte komma ur tre års förlängning. De hotade med inkasso. Man orkar inte. Idag samma otrevliga bemötande när jag talade med kundtjänst. Otrevligt bolag. Tack för info om Gothia Finans domen.
    skrev om Key Code Security AB:
    Har precis vunnit en dispyt mot key code security som plötsligt börjat skicka fakturor igen för att jag hade "ett tre-års-avtal" men detta sades upp när jag bråkade sist med dem.

Hur vann jag? Bra att känna till är domslutet mot Gothia finans rörande avtalsformer som key code använder: http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Rattsinformation/Domar/Gothia-Financial-Group-AB/

Heja konsumentombudsmannen och Svea Hovrätt!
    Hej Jim! Har precis ett case med KeyCode,,,,dom hävdar precis som med ditt fall samma sak, skall jag hänvisa KC till detta tycker du? "
    10-24 18:11
    skrev om Key Code Security AB:
    Hade liksom många andra gått i fällan att inte säga upp mitt nyckelbricksavtal i tid, utan det kom till inkasso. Mailade om att jag aldrig använt brickan och skickade tillbaka den rekommenderat. De fortsatte hävda att jag var bunden ett år till och skickade tillbaka min bricka igen. Lusläste deras finstilta på baksidan av fakturan och frågade på vilket sätt de levt uppp till: "Key Code Security kommer i god tid och på lämpligt sätt, t.ex. genom e-post, sms eller annat utskick, att informera kunden om att uppsägning kan ske." Plötsligt så fick jag tillbaka mail om att mitt abonnemang var uppsagt och att jag inte behövde betala fakturan, utan bara skicka tillbaka brickan (igen!). Allt frid och fröjd, trodde jag... Två, tre veckor senare dimper det ner en faktura på kostnad för "Ej återlämnade brickor", men eftersom jag ville vara säker så hade jag åter skickat brickan rekommenderat och enligt kvittensen på Posten hade försändelsen lämnats till Key Code den 19 augusti och denna nya faktura var daterad den 1 september... Mailade samma dag jag fått denna nya faktura och klistrade in kvittensen från Posten. Dagen efter fick jag mail på att de faktiskt hade fått tillbaka brickan och att jag kunde glömma fakturan. Trodde de att jag slängt mitt inlämningskvitto kanske... icke sa nicke!

Kostade mig lite i porto, men det viktigaste - Key Code fick inte 1 krona!
    skrev om Key Code Security AB:
    Om du är abonnent och får ett reklambrev om en tävling. Varning, läs noga den upp och nedvända texten på sidan med din adress. Där aviserar de att ditt abonnemang snart förfaller. Annars kommer fakturan och du är fast ett år till. De ändrar dessutom löptid på abonnemanget utan annan avisering än via faktura.
    skrev om Key Code Security AB:
    Vilka är ni som ringer ett flertal gånger varje dag? Oseriöst bluff företag? Ni bara lägger på luren, så fort vi svarar.Hur blockerar man såna?? Jag har inte tid att svara stup i kvarten, jag har ett företag att sköta. Lägg er energi på annat, om ni inte har något att vettigt att göra!!
    De använder uppringarprogram som ringer upp 10 personer samtidigt och lägger på om fler svarar samtidigt. "
    05-13 16:11
  • Status: 7
    skrev om Key Code Security AB:
    De ringer och ringer trots NIX men aldrig någon i luren när man svarar.
    skrev om Key Code Security AB:
    Har varit kund där ett antal år, under åren har ett par nycklar kommit bort och därmed brickorna. Nu när jag sa upp avtalet eftersom inga nycklar någonsin kom tillbaka så krävde dom mig på kostnaden för dom försvunna brickorna! Som om inte det var nog så tog dom dessutom betalt för brickor som jag trots allt skickat tillbaka. Så kan inte en till en ovän rekommendera företaget.
    sara b :"
    tappar du dina nycklar och personen som hittar dina nycklar inte lägger dom i brevlådan som man ska göra så är det inte företagets fel! "
    03-03 21:43
    skrev om Key Code Security AB:
    Jag blev uppringd igår av detta företag, och de behöver se över sin personals attityder.

Jag har lagt en kommentar på: http://www.reco.se/sparrlinjen-ab
    skrev om Key Code Security AB:
    Se upp med detta företag, då man endast försöker lura till sig kunder. Ångerrätt är något de inte tillämpar och ett mycket otrevligt bemötande har dom. Lägg på luren när de ringer, för det gör dom även om du är Nix:ad.
    Jonas L gillar detta.
    Håller fullständigt med, de skickar dessutom ut fakturorna sent så att du inte hinner betala i tid. USH och fy vilket lurendrejeri företag. "
    11-05 10:31
    skrev om Key Code Security AB:
    Skojarföretag som lever på att lura folk. Riktigt otrevligt bemötande både i telefon och mailkontakt. Gör inga affärer med dessa!
    skrev om Key Code Security AB:
    Lurendrejeriarföretag! Lita INTE på Keycode. Dom har satt i system att blåsa folk. Ångerrätten kan ni glömma och fakturorna bara rullar in. Säger som rolf; om de ringer - LÄGG PÅ LUREN!
  • Status: 3
    skrev om Key Code Security AB:
    Total blåsning på 299 kronor och konsumentlagens, 14 dagar kan man ju glömma helt och hållet, eftersom det fuskas med datumen och hela iden är att man inte ska hinna säga upp det i tid. Därtill var informationen missvisande, allt för att tjäna pengar. Att bråka med oseriösa företag är mer eller mindre meningslöst, eftersom de gör som de vill. Varning lägg genast på om de ringer.
    skrev om Key Code Security AB:
    Min fru blev övertalad att köpa detta för ett års sen. Vi har inte använt tjänsten, och nu kome en faktura på ytterligare ett år. Ringde och sa att vi inte vill ha detta. Fick svar att vi måste säga upp abonnemanget 1 månad innan nytt år. Faktura kom 3 veckor innan nytt år. Har faxat och mailat och klagat på detta men inte fått svar. Är detta något cayman islands företag?
    skrev om Key Code Security AB:
    Jag visste inte att jag hade ingått något avtal då jag fick brickan som gåva av ett företag, efter tre år fick jag en faktura och då var det redan försent att säga upp, jag ringde då och sa att jag inte ville ha tjänsten, men var ändå tvungen att betala fakturan för året. Nästa år dök det inte upp någon faktura utan 9 dagar efter den sista månaden dök en faktura upp med hot om inkasso och extra avgifter och nu gick det heller inte att säga upp avtalet eftersom det skulle göras två månader tidigare. Jag både faxade och mailade nu en uppsägning och har hittills i år inte fått någon faktura, men jag har betalat för deras tjänster som jag inte vill ha i två år oseriöst.

skrev om Key Code Security AB:
    Passa er för att svara när dessa svenska nigeriabrevförsäljare ringer. Trots att jag hövligt tackat nej till att beställa deras tappa kort- och mobiltelefontjänst så kommer det en vecka senare ett "tack för din beställning" samt ett startkit. När jag ringer upp påstås det fräckt att jag gjort en beställning trots att jag verkligen inte gjort detta! Ångertiden vid distansförsäljning gäller inte då jag svarat på min företagstelefon. Så djävla oseriöst företag så det finns inte. 299 kr för en grymt oseriös tjänst som går via G4S - detta företag ska också bannlysas för att de ger sig i slang med Key Code. Banditer och bedragare hela bunten.
  • Status: 4
    skrev om Key Code Security AB:
    Blev erbjuden en Key Code-bricka vid husköp och sedan en "uppgradering" från Spärrlinjen (samma företag) som jag trodde ersatte Key Code, men som varit ytterligare ett abonnemang. Jag har betalat båda i flera år utan att märka det. Försökte samla dem i ett abonnemang, men deras kundtjänst var USEL. Försökte då säga upp dem, men de vägrade med hänvisning till det skall göras två månader före utgången av "avtalet". Försökte ändå säga upp via epost men de vägrade. Skrev då ytterligare ett uppsägningsbrev (epost) med referens till tingsrättens dom T755-09 (oktober 2009), som gav en kund rätt mot Spärrlinjen. Inom en timme fick jag bekräftat att båda tjänsterna var avslutade. :-) Det enda positiva var att de svarade på epost, allt annat negativt. Har inte behövt anmäla något saknat och kan inte säga om det fungerar.
    skrev om Key Code Security AB:
    lurendrejeri AB det är helt hopplöst att säga upp avtal med detta företag jag lyckades 2005 efter hot om polisanmälan för bedrägeri. Idag 2009 fick jag faktura igen ??????
    skrev om Key Code Security AB:
    Problemfri tjänst! funkade kanonbra för mig. Blev av med min plånbok och de spärrade mina kort jättesnabbt. Blev även av med mina nycklar för 3 år sen och då fick jag tillbaks dem. Man kan ju inte klaga på att de har en uppsägningstid på 2 månader, det har ju alla företag som säljer abbonnemangstjänster. Till exempel telefonabbonnemang.
    Jobbar du där eller... Lite väl uppenbart att du inte är bara en kund. "
    09-03 11:46
    Det enda som gör att jag inte tror att Karl W egentligen jobbar där är att han inte kan stava till abonnemang. "
    04-12 18:24
    Uppsägningstiden är oskälig och emot konsumentköpslagen. "
    12-11 17:59
    skrev om Key Code Security AB:
    Passa er noga för dessa lurendrejare!!! Svårt att få kunder därför måste man lura på folk denna värdelösa tjänst?? Bekräftelsen där man kan ångra sig skickas inte ut. Abonnenten är inte hemma då pressas vår 19- åriga dotter att svara ja fast hon upplyste försäljaren att vi inte var hemma och hon inte bodde hemma längre. Ge inte upp ta kontakt med konsumentvägledaren, stå på er om ni vet att avtalet är ogiltigt.Verkligen oseriösa!!
    skrev om Key Code Security AB:
    Kan inte på något sätt rekommenderas. Jag har inte ens sett något avtal eftersom nyckelringen var en gåva från en mäklare. Tre år senare kickar den negativa avtalsbindningen in som på grund av att jag varit bortrest nu renderat 276:- inkasso. Respektlöst, dumdrygt och småsint. Tips: använd aldrig.
    skrev om Key Code Security AB:
    Key Code har en usel tjänst som antagligen ingen frivilligt vill förnya. Därför jobbar dom med negativ avtalsbindning som gör att man skriftligen måste säga upp avtalet (står i det finstilta i orderbekräftelsen)2 månader innan avtalet löpere ut. På så vis lyckas dom behålla sina så kallade kunder i ett år till.
    skrev om Key Code Security AB:
    Ett riktigt skitföretag som verkar leva på att lura kunder. Om dom ringer släng på luren.

Är du redan lurad, ring ARN...
    skrev om Key Code Security AB:
    Svarar inte på mail, lurar på folk avtal som man inte kommit överens om. Svårt att säga upp och mycket extra kostnader. Lurade mig ordentligt. Ärendet ska tas vidare till ARN och polis samt anmälningar har gjorts till Konsumentverket samt deras samarbetspartner G4S
    Anders H gillar detta.
    Tänker också kontakta KO, det är en principsak, tycker jag. "
    12-11 18:00
    skrev om Key Code Security AB:
    Telesäljaren säger en sak sedan står det finstilta på baksidan av fakturan. Dessutom försökte de få fast mig ytterligare ett om vilket de lyckats med om jag inte hade sparat alla mail korrenspodens från tidiagre år... Fy fan rent ut sagt!
    skrev om Key Code Security AB:
    Lurar på folk kontrakt som sen inte går att säga upp