Klippbutiken

Klippbutiken

Ring 08-32 90 13 www.klippbutiken.se

Vi på Klippbutiken kan erbjuda allt inom hårvård, styling, klippning, slingor, färg och permanent samt hår- och bruduppsättningar. Vi arbetar med ett brett urval av produkter såsom L'anza, Fudge, Wella m.fl. Dessa produkter finns även till försäljning.

32 omdömen om Klippbutiken

Ylva M
Skrev om Klippbutiken

Har gått hos Zeki de senaste 2 åren eller så och jag kunde inte bli nöjdare. Zeki är en sann hårkonstnär och har en unik förmåga att se vad som passar den enskilde individen. Det känns som att Zeki är uppdaterad i sitt yrke. Stylingen efter klippningen är alltid proffsig och skickligt gjord. Jag och mina tonårsdöttrar går alltid därifrån som mycket nöjda kunder. Jag rekommenderar denna frisör varmt. Ylva M

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Therese
Skrev om Klippbutiken

Vänligt bemötande och Zeki är en riktigt bra frisör!

Markus G
Skrev om Klippbutiken

Serpil är riktigt bra, klipper perfekt och är mycket trevlig. Dessutom är priset väldigt överkomligt. Rekommenderar Klippbutiken och Serpil varmt!!

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 272 omdömen 4.8 av 272 omdömen

Richard E
Skrev om Klippbutiken

Det här har blivit mitt givna val av frisör. Serpil är den jag går hos och hon är hur mysig och trevlig som helst. Dessutom riktigt noggrann. Som kille är det lätt att det blir en 5 minuters maskinklippning hos andra salonger. Serpil tar sig sig tid och klipper noggrant och med hjärtat. Ska man ge någon kritik, se till att du har cash med dig, finns ingen kortläsare. Men allt det positiva väger upp den lilla bagatellen.

Sofia C
Skrev om Klippbutiken

Jag provade hur många frisörer som helst innan jag hittade Zeki, men nu går jag inte till någon annan än honom. Han är inte bara trevlig och lyhörd utan även extremt skicklig på att klippa och ett geni när det kommer till färgning, även om man som jag har mörkt hår. Jag rekommenderar Zeki till alla som jag känner!

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 389 omdömen 4.8 av 389 omdömen
BadgeTwoYears

Så gullig och duktig frisör! Var bra på att rådge, klippa och styla.

Elin
Skrev om Klippbutiken

Jag är jättenöjd! Slingade, tonade och klippte. Zeki lyssnade och kom med bra förslag. Noggrann, duktig och trevlig och resultatet blev jättebra! :) Serpil fixade mina ögonbryn så nu är det grymt snygga! Bra prisnivå dessutom. TACK! Jag kommer tillbaka!

Gulli D
Skrev om Klippbutiken

Jag har klippt mig hos Zeki flera gånger och färgade mitt hår första gången, har aldrig blivit lika nöjd som nu. Han är otroligt duktig på sitt arbete. Jag brukar även noppa och forma ögonbrynen hos Serpil, hon är helt fantastisk på det hon gör. Jag rekommenderar Klippbutiken starkt!!!

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Eva C
Skrev om Klippbutiken

Har varit kund hos dem sedan 97 när dem hade salongen i Östermalm. Har varit tvungen att klippa mig på flera olika salonger under åren när ägarinnan Serpil har varit på semester, men har aldrig blivit lika nöjd. Klippte mig hos den unga killen som jobbar där senaste gången då Serpil var bortrest och blev väldigt nöjd faktist. Riktigt duktiga med ogonbryn är de också. Priserna är också rimliga. Man kan aldrig gå fel med Klippbutiken. Två tummar upp! Tack ska ni ha!

eva e
Skrev om Klippbutiken

duktiga frisörer och alltid lika nöjd!tack klippbutiken :)

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 263 omdömen 4.8 av 263 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
David B
Skrev om Klippbutiken

Slarvig och ful klippning av den kvinnliga frisören. Är grymt missnöjd.

Meliha S
Skrev om Klippbutiken

Mitt första besök på Klippbutiken var 2009, sedan dess har jag för första gången i mitt liv varit en stamgäst. Zeki som både färgar, slingar och klipper mitt hår är utan tvekan den bästa frisören jag haft i hela mitt liv. Detta är inte enbart tack vare hans oförnekliga skickligheter (som fått mig att bli från mörkhårig till naturligt blond med slingor som matchar min hudton), utan även för hans service och sprudlande personlighet. Rekommenderar Klippbutiken och framförallt Zeki starkt!

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1058 omdömen 4.8 av 1058 omdömen

Lorin B
Skrev om Klippbutiken

Jag har varit på klippbutiken och klippt mig hoz Zeki två gånger, gjorde även slingor och blev super nöjd. Zeki är en fantastisk frisör,han lyssnar, har lång erfarenhet av yrket och gör allt för att man ska känna sig trygg och nöjd. Jag har inte varit så här nöjd på många år. Jag rekomenderar Zeki varmt!

Jennifer T
Skrev om Klippbutiken

Har klippt mig hos Serpil sedan 10 år tillbaka, när hon hade salongen i Östermalm! Helt klart Sthlms bästa frisör. Har rekommenderat henne till alla mina vänner och kollegor och de är minst lika nöjda som jag! Tack för dem senaste tio åren!

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 236 omdömen 4.6 av 236 omdömen
BadgeTwoYears

Han var superkäck, kul att snacka med honom. Bjöd på kaffe också

veronica E
Skrev om Klippbutiken

Har klippt och slingat mig hos zeki nu ett bra tag och är alltid lika nöjd! Man känner sig alltid välkommen han lyssnar på vad man vill ha och är alltid nöjd! Rekommenderas varmt!

Demet
Skrev om Klippbutiken

Jag har varit kund hos Zeki i 4 år och fastnat hos honom. Jag kan helt enkelt inte gå till en annan frisör då Zeki verkligen är den bästa jag någonsin har varit hos. Han är grym!

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 299 omdömen 4.7 av 299 omdömen
BadgeTwoYears

Bra klippning, professionell, vänligt och varmhjärtat bemötande.

Anna E
Skrev om Klippbutiken

Jag har klippt mig hos Zeki i många år nu. Han är grym! Man får alltid precis vad man ber om - fast ännu bättre!

Björn W gillar detta
Duygu A
Skrev om Klippbutiken

Jag och min mamma är jättenöjda med Stockholms bästa frisörer Zeki och Serpil. De är jätteduktiga och trevliga tycker jag. Man kan välja hur man vill och får det bästa resultatet=)

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 315 omdömen 4.7 av 315 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
Tina O
Skrev om Klippbutiken

Jag har varit stamkund hos klippbutiken i ca 4 år och har alltid varit nöjd. Personalen är jättetrevliga. De bryr sig verkligen. När jag får nya idéer brukar jag rådfråga dem först och har aldrig ångrat mig. Klippbutiken har bra priser också, vilket är bra för fattiga studenter som jag:)

Tina
Skrev om Klippbutiken

Vill verkligen varmt rekommendera Klippbutiken! Bra läge och väldigt bra priser. Enkel, prestigelös lokal och en skön avslappnad stämning. Har dock bara klippt mig hos Zeki så dom andra kan jag inte uttala mig om. Hamnade där av en slump för ett par år sedan och har sedan dess varit en trogen kund. Efter att ha betalat orimligt mycket pengar hos olika "trendiga" frisörer (i hopp om att hitta någon som kan hantera mitt hopplösa hår)men utan att nånsin blivit riktigt nöjd, är jag nu överlycklig att ha hittat Zeki. Blir alltid...

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 489 omdömen 4.8 av 489 omdömen
BadgeTwoYears

Bemötandet var mycket bra och trevligt. Min åttaårige son skulle klippa sig. Vi behövde hjälp med att komma fram till vilken typ av frisyr s

Felicia L
Skrev om Klippbutiken

Jag kan varmt rekommendera Klippbutiken. Frisören och ägarinnan Serpil är helt otroligt duktig på färg och slingor och jag är alltid nöjd när jag går därifrån. Jag får alltid komplimanger från min omgivning när jag har varit hos henne och fixat håret. Att det ligger vid Odenplan och dessutom har mkt bra priser gör inte saken sämre. Du hittar inte en bättre frisör för det priset någon annan stans! Eller snarare, du hittar inte en bättre frisör i Sthlm oavsett pris.

Klara A
Skrev om Klippbutiken

Billigt och bra. Vet in om alla är bäst där.. men nästan kanske. Bra produktrekommendationer får man med! :) Jag valde att göra slingor och göra en klippning. Har varit stammis till och från. Blir nog återkommande nu ett bra tag framåt.

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 285 omdömen 4.6 av 285 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Lars Henrik Christoffer A

Klipbutiken är ett riktigt bra ställe att gå och klippa sig. Jag brukar bli klippt av Zakki och har aldrig blivit missnöjd. Tycker personalen alltid är trevliga och glada här, uppskattas av mig. Priset är också mycket bra för att ligga mitt på Odenplan. Jag rekommenderar verkligen Klippbutiken, skulle man inte vara nöjd här har man inget hål i plånboken och håret växer ut =)

Charlotte F
Skrev om Klippbutiken

Jag kan lova att Klippbutiken har Odenplans/Vasastans bästa frisörer. Dessutom är jag nästan säker på att de är billigast i innerstan! Våga prova! Du kommer inte bli missnöjd! Jag började att klippa mig hos ägaren för 11 år sedan. Jag började med 6 års topping av Klippbutikens ägare, som snällt och troget och trevligt stod ut med denna trista kund, för att därefter och tillslut våga klippa upp håret! Vilken tur att jag lät Serpil "gå loss"! Sedan den dagen, när jag var mammaledig, har jag alltid varit snygg i håret...

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 590 omdömen 4.6 av 590 omdömen

Natalie W Natalie W
Marie L
Skrev om Klippbutiken

Klippbutiken är ett ställe där man verkligen känner sig nöjd som kund !! Jag har nu gått hit i snart 4 år.... å känner mig alltid nöjd !! Man blir så vänligt bemött.. Känner att dom verkligen bryr sig om kunden och hur man vill ha sitt hår :) Såg nedan att någon kund var missnöjd ? - hon måste ju bara ha haft en DÅLIG dag för jag håller iNTE med henne alls !! Rent skit snack !! Tack ni som jobbar på klippbutiken å tack för att ni bryr er om oss kunder... stor kram från en MYCKET nöjd kund !!!

Sabina K
Skrev om Klippbutiken

Håller inte med. Var tidigare kund hos Björn Axen, men efter att ha insett att jag kunde få samma resultat och kvalitet på Klippbutiken för en tredje del av priset, har jag börjat att komma hit sedan 3 år. Min kollega hade varit kund hos ägarinnan sedan 10 år, när hon hade salongen på Östermalm och rekommenderade Klippbutiken. Jag har alltid varit supernöjd med klippningen och färgningen. Ägarinnan vet alltid vad som passar mig bäst och lyssnar alltid på vad jag har att säga. Hon är också alltid på glatt humör och ger mig...

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 300 omdömen 4.6 av 300 omdömen

Ib I
Skrev om Klippbutiken

helt ok, bra priser. ful lokal rakt igenom trotts det lilla dem gjort nu. ägarinnan är lite klumpig i ordvalen och vissa gånger känner man sig välkommen, andra gånger så känns det mest som man stör då det alltid är släkt och vänner där till ägaren. att de pratar ett annat språk gör att man som kund blir osäker när dem tittar på en och diskuterar vilket inte är särskilt uppskattat utav mig. helt ok klipp och färg men värdelösa produkter iaf inte jag uppskattar som vill ha riktiga frisörprodukter när jag fixar mig och inte...

Nesrin N
Skrev om Klippbutiken

Första gången var det tre år sedan, nu är jag helt såld. Som en kräsen kund gick jag igenom hur jag skulle vilja ha det. De var den gången sen dess har jag inte behövt säga något. Efter stressiga arbetsdagar går jag till Klippbutiken och lämnar håret och hela skallen i händerna på Zeki eller Serpil, det kvittar. Båda två VET och KAN sin proffession till hundra! Och man är NÖJD VARJE GÅNG! Vad kan man önska sig mer? Nu har KLIPPBUTIKEN blivit en fristad för mig, min OAS helt enkelt. REKOMMENDERAS, ja, SJÄLVKLART!

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2021 omdömen 4.9 av 2021 omdömen

Annette W Annette W
Xezal A
Skrev om Klippbutiken

De är mycket seriösa. Serpil, ägarinnan frågar och fattar verkligen vad man menar. Man står i centrum och får personlig service och bra bemötande. Jag är hur nöjd som helst med Zeki, killen som jobbar där. Han klippte upp mitt hår och gjorde ngt nytt. Har varit osäker på vad jag velat göra med mitt hår och fått många bra tips. Stor fördel att det inte är superdyrt! Har gått tillbaka två gånger och ville bli upp klippt igen. Sedan dess, har jag gått där i ca 2 år och alltid super nöjd :)har blivit lika bra varje gång! Rekommenderas!

Evin S

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1045 omdömen 4.8 av 1045 omdömen

Gulay g
Skrev om Klippbutiken

Mkt.bra bemötande.mkt.De som jobbar där är mkt duktiga och vänliga.Bra priser

Sadie Y
Skrev om Klippbutiken

Håller med Johanna! Jag gillar att klippa mig hos Serpil eller en annan ung kille som jobbar där, tror att han heter Zakki. Själv är jag alltid kräsen, men blev rekommenderad av min granne. Och fastän jag har flyttat till nu till London, väntar jag tills mina Sthlm besök för att få klippa miog på klippbutiken. STARKT REKOMENDERAT!!!!

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

Johanna Maria L
Skrev om Klippbutiken

Serpil, ägaren av salongen, är bara bäst i stan på att styla och forma ögonbryn samt är superduktig på alla hårtyper. Här kan man bli fönad så det håller en vecka samt klippt exakt i den frisyr som passar en, jag och mina vänner byter aldrig frisör!