Kvik Kungens Kurva

Kvik Kungens Kurva

Ring 08-721 91 80 www.kvik.se
4.1

Passion för husets viktigaste rum. Köket är hemmets hjärta. Platsen där vi möts, umgås och samlar på oss minnesvärda stunder tillsammans med vänner och familj. Och om du frågar oss förtjänar själva köket samma omsorg som vi visar våra middagsgäster. Det är därför vi finns. I stort sett allting vi gör på Kvik Kungens Kurva...

144 omdömen om Kvik Kungens Kurva

Henrik M
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Tyvärr aldrig mera KVIK ..... efter 2 lyckade KVIK kök, blev tredje en mardröm. Har aldrig varit med om liknande, saknade handtag, låddelar, täckbitar i leverans. Ersättningsleveransen kom fram skadat - naturligtvis olyckligt - men inte mitt fel. Kylskåp i restorder, (absolut ingen information!!) levererat 7 veckor efter allt annat. KVIK har vägrat någon som helst ersättning för mina extra kostnader till hantverkare. Man har erbjudit mig en mindre rabat vid köp av lådinredning. Rabatten i linje med deras "ordinarie" rabatt...

Sjödins Stenhuggeri
4.7/5 i betyg av 138 omdömen 4.7 av 138 omdömen

Lapital, ett företag med stenkoll. Lapital har gjort ett jobb som vi är fantastiskt nöjda med! Hela 8,20 meter köksbänkskivor i granit oc

Per E
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Kvik som kök är nog bra. Verkar rejält. Deras rekommendationer om entreprenörer för montering skulle jag dock akta mig VÄLDIGT noga för. - Första entreprenören saknade F-skatt och hade nyligen haft stora skulder hos Kronofogden då jag kollade. - Tog den andra rekommenderade och dyrare entreprenören -"Nu kommer det att bli bra - de är duktiga". Tyvärr monteras det ej enligt Kviks manualer utan det ska gå snabbt. Kablage till LED-armaturer leds ej bakom köksskåp enl anvisning utan det karvas ut i kakel för kablar...

Tommy S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Beslutet var fattat att totalrenovera vårt kök och kontakter med flera leverantörer startade under september 2018. KVIK och säljaren Mikael Fykén var en av leverantörerna som hade kökslayouter som vi fastnade för. Processen tog lång tid, då det är många parametrar som skall falla på plats. Tiden mellan september till avslut i november följdes av flera möten med KVIK som var väldigt trevliga, Mikael Fykén upplevdes som förstående och lyssnade på kunden och dess frågor. När vi till slut hade två någorlunda likvärdiga alternativ...

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Robert Sebastian W
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Kan inte rekommendera Kvik över huvud taget. Min rekommendation är att köpa ert kök var som helst men INTE på Kvik. Problem jag haft i samband med mitt köp från kvik är: * Det saknades ett tjugotal grejer i deras första leverans och då hade jag betalat för att få saker monterade och klara per leveransdatum. * Det har tagit 1 och en halv månad att få köket att se någorlunda komplett ut. Dock har saker då levererats via köksfirman och inte till mig personligen så det är ytterst oklart om jag ens fått det jag borde av...

Svar från Kvik Kungens Kurva

Jag beklagar din upplevelse. Leveranstider varierar beroende av produktval men vi jobbar alltid enligt överenskommet datum med kund i samband med att köket beställs. Vi lämnar 25 års garanti på kökets rörliga delar, 10 års garanti på luckor och 5 års garanti på bänkskivor. För vitvaror gäller 2 år med reparation på plats hos kund. Är din ugn under 2 år kan en tekniker besöka dig och åtgärda garantifelet utan kostnad. Låt mig veta om du behöver hjälp med bokning så ordnar vi det. Vi strävar alltid efter komplett leverans....

Göran L
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Komplettering av befintligt kök med förläggning av skiva och hörnskåp och låd sektion. Bollade med försäljaren som förslog idéer som verkställdes. Kvalitet på service 10. Tyvärr ingen rabatt! Jag tycker att man ger rabatt vid komplettering !

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Patricia H
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Jag köpte ett nytt kök, och behövde hjälp att förstå hur man går tillväga och vad man ska tänka på då jag inte gjort det tidigare. Panos hjälpte mig att hitta drömköket, som passar mina behov, önskemål och samtidigt går ihop med budget och boendets förutsättningar. Toppenservice!! Rekommenderas starkt!

Annmari N
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Utmärkt hjälp med planering av vårt nya kök. Bra med information och återkoppling, rättande av fel samt ett mycket trevligt bemötande både från personal i butik samt av personalen på lagret.

Jimmy T
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Nytt kök från Kvik i vår nyproduktion. 100% nöjda med köket är vi nu efter en lång resa med huset. Fantastiskt hjälpsam och engagerad personal på Kvik Kungens kurva. Har mailat och frågat om massor med småsaker och detaljer och fått snabba svar på allt. Fått svar inom 1min på lördag kväll från vår säljare!! Har aldrig upplevt bättre service, vi är så nöjda! -Jimmy

Tommy G
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Garderober En liten plus en väggtäckande Utmärkt bemötande av kunnig personal som gav nyttiga tips

Ann-sofie N
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi köpte ett nytt kök! Det är inte helt klart än, men än så länge har det inte varit några problem. Ritningen stämmer exakt och ingenting saknas ☺. Köks försäljaren Jonny Perera var mycket professionell och kunnig. Det kunde inte ha blivit bättre. Dessutom var det mycket prisvärt. Tack !

Jens E
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Bänkskiva med underlimmad ho. Hade inga direkta förväntningar, men blev väl mycket bemött av Jonny Perera som skickade status under processen och följde upp efter leverans. I kombination med ett mycket bra pris, snyggt arbete med skivan så är jag jättenöjd.

Mikael K
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Personlig service utan att var påträngande. Justa priser i butik med snygga kök.

Anders M
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Mycket trevligt och proffsigt bemötande, speciellt från Ebba. Bra priser och snabba leveranser. Allt toppen. Köpte vitvaror.

Mathias L
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Köpte en ny spishäll av supertrevlig personal. Blev uppringd senare och man undrade om jag var nöjd med produkten. Åkte tillbaka och köpte en ugn också och fick samma trevliga bemötande igen. Jag är nöjd.

Marcus R
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Stor eloge till Elin som hjälpte oss från första stund. Lyssnade in oss och kom med små alternativlösmingar för att väcka tankar. Tålamodet hennes var stort med så krångliga kunder. Stort förtroende för henne och hon rekommenderas varmt!

Ann-margret L
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi köpte en Siemens inbyggnadsugn. Försäljaren i butiken var mycket trevlig och serviceminded! När vi hade installerat ugnen och hade ett par frågor om dess funktioner, ringde vi och fick snabb och bra hjälp! Allt var alltså perfekt! Hälsningar AM Löthman

Anders K
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Dålig återkoppling vid försenade leveranser som vi fortfarande väntar på

Svar från Kvik Kungens Kurva

Anders, tack för din feedback. Vi tar action på ditt ärende direkt och återkopplar till dig under dagen. Beklagar verkligen att vi inte levererat tillfredsställande och ska göra allt vi kan för att förbättra din upplevelse. Mathias Lobendahl, VD

Jim W
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Bra och trevlig försäljare. Fick varorna när det utlovats. Saknades en artikel. Kom på posten några dagar senare. Något svår beskrivning, för många delar i leveransen som ej skulle vara med i monteringen.

Pamela Trofast & C
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Hej! Vi fick ett jättefint bemötande och jättebra hjälp av Elin Duckmar. Vi var där vid några tillfällen och alltid lika proffsigt bemött trots flera frågor och lite ändringar. Vi totalrenoverade vårt kök och allt vi köpt är vi nöjda med. Trots att det blev felmätning av bänken och vi inte fick det kastrullskåp vi ville ha. Nu när det är klart är vi jättenöjda. Det jättefint.

Bayron G
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi beställer väldig ofta varor från Kvik och vi får alltid ett bra bemötande. Super nöjd med Panos som är jätte engagerad på sitt jobb och ger alltid ett trevligt bemötande.

Johan T
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Mycket bra, vi fick den hjälp vi behövde!

Maria S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Bra service.fick hjälp med designa mitt dröm kök.Bra kvalité på allting .👍

Anna R
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Snabb, bea service och stort engagemang!

Stefan L
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Jag köpte mitt numera strålande fina kök av kvik i kungens kurva! Jag var helt inställd på att renovera köket skulle bli en jobbig och invecklad process med många beslut, men tackvare otroligt proffsig hjälp från kvik i kungens kurva, blev byte av kök en "drömresa"!! "Min" kökssäljare, var engagerad, trevlig och ett otroligt bra bollplank genom hela resan! Väldigt nöjd när ja nu sitter här i mitt nya kök och njuter av det och morgonkaffet!! Tack kvik i kungens kurva Mvh Stefan L

Grete H
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Mycket bra bemötande! Från beställning till betalning. Allt gick enkelt och smidigt.

Åsa Å
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Toppenservice i allmänhet och från lagret i synnerhet!

RO-Gruppen B
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Fantatisk säljare vi har haft under denna resan, väldigt tillmötesgående och intiativrik.

Stefan N
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Glada, tillmötesgående personal som gav ett positivt intryck. Personal har även följt upp efter leverans. Proffsigt! Vi köpte möbler till badrum, bland annat handfat, skåp etc. Jag har ännu inte satt upp möblerna vi köpte så kan inte ge betyg på själva möblerna än. Helhetsupplevelsen av Kvik får mer än väl godkänt.

Hanna P
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Köpte bänkskivor via Kvick I Kungens kurva. Mycket bra service och hjälpsam personal.

Millan J
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Jag köpte en bänkskiva, diskho och blandare från KVIK i Kungens Kurva. Jag behöll mitt gamla kök men lackade om luckorna, tog bort några överskåp och kaklade hela vägen upp till tak. Jag är riktigt nöjd över resultatet och bänkskivan, som är i laminat, är riktigt slitstark. Bra service och ett perfekt resultat!

Christina S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Har inte gjort något över huvud taget

Cjs Fastighetsförvaltning
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi har blivt mycket väl bemötta av vår kontakt Mikael. Hjälpsamt och kunnigt tillgodoser han våra önskemål.

Peter S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi köpte vårt kök hos Kvik. Vi fick väldigt bra bemötande och professionell hjälp under hela resan. Kvik rekommenderade oss även en byggnadsfirma som monterade köket åt oss. Vi är totalt sett mycket nöjda med vårt färdiga kök och den service vi fick från Kvik.

Simon M
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Väldigt nöjd och Marlene var bäst verkligen.

Andres V

Väldigt bra kundservice + bemötande

Lena H
Skrev om Kvik Kungens Kurva

super bra! Elin är kanon, alltid kundorienterad med ett trevligt bemötande.

Jakob C
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Svårprutade men mycket bra service som ställer upp. Kan ev sakna lite djupare detaljkunskaper

Tarcisio D
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Mycket bra service av kompetent och trevlig personal. Har fått otroligt bra bemötande redan från start. Vi har köpt två köksöar. Leveransen på rätt tid och inbärning in i lägenheten.

Christer & Inger O
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Bemötandet har varit mycket bra med stort engagemang från vår kontakt Marlen Spena. Bra svar och hjälp med de frågor som dök upp under arbetets gång. Vi köpte kökssnickerier och bänk och monterade allt själva. Ugnar , diskmaskin , fläkt och häll hittade vi c:a 20 000 kr billigare på annat håll. Det var några missar i leveranser vilket gjorde att det blev ett antal resor till lagret i Årsta. Tillverkningsprecisionen skulle kunna vara bättre liksom beskrivningarna för hopsättning och montage. MVH Inger o Christer Olofsson

Stefan Å
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vid köp av garderober fick vi trevlig och snabb service. Allt från beställning till leverans gick smidigt och enligt utsatt leveranstid. Efter leverans återkopplade den ansvarige för beställningen för att höra om beställning och upplevelse var enligt våra förväntningar. Vi var och är nöjda på alla sätt och vis och kan starkt rekommendera ett möte med personalen I Kviks butik I Kungens Kurva.

Rickard S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Jättebra hjälp att navigera i köpprocessen, trevligt och engagerat bemötande, delaktighet och bemödande att det blivit bra, även efter leveransen. Tack!

Robert W
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Enkelt och smidigt, inga problem där...

Lill P
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Är mycket nöjd med allt😊 Elin Dunkar är en fantastisk säljare. Hon hjälpte mig att utforma mitt drömkök. Hennes kreativa lösningar gjorde köket ännu finare än vad jag tänkt mig. Alltid funnits tillgänglig o svarat på frågor. Egular med alla sina kompetenta hantverkare som hållit tidsschemat o gjort mycket bra arbeten. Mimmi som organiserat. Alla mycket vänliga o samarbetsvilliga Rekommenderar Kvick hela tiden Mvh Lill Persson Jarl

Benny P
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Har köpt ett komplett kök med vitvaror från Kvik och har genom hela processen blivit mycket professionellt behandlad. Köket är just nu inte till hundra procent monterat. Jag har gjort monteringen själv och har hittils inte stött på några större problem. Så här långt blir betyget "mycket bra".

Eva E
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Köpt en garderobsvägg till sovrummet. Vänligt och effektivt bemötande trots sen ankomst och kort om tid vid beställningen. Fick hjälp med hantverkare som kunde genomföra installeringen, snyggt och effektivt och utan nämnvärd väntetid.

Åsa F
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Komplettering med skåp och bänkskiva till kök. Mycket snabb och proffsig hjälp i butik. Snabb leverans.

Kent K
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Vi har fått fantastisk service på KVIK

Charlotte Ö
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Urusel service, förvånansvärt oproffsiga.

Svar från Kvik Kungens Kurva

Hej Charlotte, Tack för din feedback. Vi tar action på detta direkt och ser vad vi kan åtgärda. Är köpet gjort i ditt namn kommer vi kontakta dig idag. Är ditt köp gjort i annat namn ber vi dig att kontakta butiken på 08-7219180 och be att få tala med Mikael. Vänligen, Mathias L

Sofia N
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Den bästa servicen vi fått i en köksaffär i kungens kurva och vi har besökt allihop där.

Simon S
Skrev om Kvik Kungens Kurva

Väldigt hjälpsamma och engagerade. Budade ut några produkter de missat att packa.