Läderverkstan

Läderverkstan

Ring 08-442 30 35 www.laderverkstan.se
2.3

"Vi har ALLT inom skinn och läder"! Förutom skinn av många olika slag både för reparationer och nytillverkning har vi ett stort utbud av reservdelar till väskor och inredning.Dessutom utför vi professionella reparationer och customjobb till vettigt pris.

7 omdömen om Läderverkstan

Sven-Holger A
Skrev om Läderverkstan

Jag har redan på Google avgivit en recension och när jag läser andra på denna sajt så ler jag igenkännnande. Sura gubben är definitivt kvalificerad för att vara med i Faulty Tower. Det enda positiva är att butiken har en fint sortiment, mycket som man inte får tag i på annat håll och det är väl därför han inte behöver krusa men bör se upp eftersom allt finns på internet.

Jan H
Skrev om Läderverkstan

Skärpet skulle vara klart i slutet på augusti, men plötsligt säger dom oktober och ändrar sig sedan till december. Skulle vilja sätta ett minusbetyg.

MONICA A
Skrev om Läderverkstan

Här blev jag både uppskörtad och utskälld av den otrevligaste gubbe jag någonsin stött på i servicesammanhang. Uppdraget var att fixa dragkedjan på min ryggsäck. Det skulle kosta 390 kr. När jag kom för att hämta ryggsäcken hade han satt dit en minimal metallplupp, och för detta jobb ville han nu ha 440 kr. Jag undrade varför han höjt priset, och han fräste att det borde jag väl veta att han har rätt till enligt lag, att lägga på tio procent! Men dels hade han ju lagt på mer än tio procent, och man kan undra vad han hade...

T. I
Skrev om Läderverkstan

Fantastiskt att det fortfarande finns hantverksbutiker med ett genuint kunnande. Alltför ofta tycker jag att stockholmare inte vet nå't, inte kan nå't och minst av allt bryr sig; det är bara stress och går inte snabbare för det. Läderverkstan/Väskdoktorn är motsatsen till allt det: De är hjälpsamma och har ändå tid för ett vänligt ord och ett tips på vägen! Det må gälla en passande liten knapp (som man sökt i hela storsta'n förgäves) eller nytillverkning av ett helt handtag i gammal stil, så att det passar till en antik väska!

Maria T
Skrev om Läderverkstan

Kan absolut inte rekommendera något att handla där. Sämsta stället jag har satt min fot på med riktigt uselt bemötande. Undrar nästan om det var dolda kameran eller att jag hade gått fel. Butiken/verkstaden heter ju Läderverkstan med Väskdoktorn så gick dit glad i hågen med min skinnväska som jag ville modifiera bl a med nya blixtlås men möttes av ett minst sagt avog inställning. En butter man som tydligt visade (bl.a genom att han snäste) att de inte var intresserade av att göra jobbet (eller att ha mig i butiken)....

Amelie E
Skrev om Läderverkstan

Jag kom med en helt ny, mindre ryggsäck i läder, som jag köpt något halvår tidigare via postorder. "Hängselremmarna" var för korta för mig så jag bad att få beställa nya, längre. Efter en bra stunds resonerande och funderande kom den vänlige mannen på att remmarna skulle träs på ett visst sätt: och vips, så var de helt lagom åt mig och jag kunde börja använda min eleganta lilla ryggsäck! Tänk så glad och tacksam jag blev! Det "gick åt" två Färdtjänstresor, men det var de väl värda!

Johanna
Skrev om Läderverkstan

Blev hänvisad av samsonite för att få min resväska lagad på garantin lämnar in den får tillbaka väskan och då är den inte reparerad felet i låsen var fortfarande kvar ringer till dom på pekar att dom inte har reparerat väskan får bara till svar att väskan har en dålig konstruktion och blir inte bättre fick köpa en ny väska av annat fabrikat denna gång kommer aldrig köpa samsonite eller använda mig av denna verkstad igen Johanna