Förenade Bil i Göteborg AB

3.0

7 omdömen om Förenade Bil i Göteborg AB

Lina E
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

3 månader efter service upptäcks det en miss från deras håll som behöver åtgärdas så snabbt som möjligt. Jag hör av mig till verkstaden men jag får varken någon ursäkt eller förslag på lösning till problemet. De hänvisar mig bara till att det inte finns tid förrän om 2-3 månader och när jag frågar om de kan återkomma när det finns en lucka får jag till svar att det är väldigt lång kö. Jag har alltså betalat för att få en full och noggrann service men de verkar inte intresserade av att lösa något de borde upptäckt tidigare. Noll kundservice och de har förlorat mig som kunde till följd av detta.

David H
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

Vi är jättenöjda med vårt bilköp. Dessutom bra och snabb service.

NILS W
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

I korthet kan jag säga så här. Bra, säljare, som trevlig. Urusel service och ägande. Nonchalant och otrevlig service avdelning. Läs det finstilta. Service ingår inte under leasing perioden om du har övermil. Vilket inte riktigt det är så det marknadsförs. Bra och proffsig upplevelse när vi lämnade igen bilen. I korthet kommer vi aldrig köpa bil från Förenade bil eller KIA igen. Inget emot bilen, bara återförsäljaren.

Agneta A
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

Jag var i stort behov av att hitta en bil med automatväxel. Rasmus löste mitt problem på ett mycket lugnt, snabbt och tillfredställande sätt. Stort Tack till de involverade !

Peter David S
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

Jag var inne för att boka servicetid, och var lite för sent ut för att få det inom det +/-100 mils intervall som krävs för att garantier m.m. skall fortsätta gälla. Det var fullbokat 4 veckor framåt egentligen, men de fixade en klämtid och bilen blev klar samma dag kl 13.00! Förutom att däcksbyten ibland tar onödigt lång tid har jag alltid blivit väl bemött där de försöker fixa saker och ting enkelt och lätt.

Lars Joakim L
Skrev om Förenade Bil i Göteborg AB

Sista gången jag kör in på deras parkering. Jävligt trött på deras kundbemötande. Har ingen servicekänsla för fem öre. Förklarar mitt bekymmer med bilen. Ett identiskt problem jag haft innan med bagageluckan och ber dem komma ut och kika likt förra gången då verkstadsmannen kom ut och såg direkt vad felet var. Men nu gick det absolut inte att störa någon verkstadsman. Åkte till Hedin bil i Krokslätt som tog in den via deras snabbservice. Efter 20 min återkom han och han hade då kalibrerat om bagageluckan och nu fungerade den igen.

Keke K

Är dom bra?