Mäklarhuset Sollentuna

Mäklarhuset Sollentuna

Ring 08-594 690 40 www.maklarhuset.se
3.2

Mäklarhuset är idag Sveriges största privatägda mäklarkedja cirka 130 kontor över hela landet. Du kan förvänta dig kunniga och engagerade medarbetare som verkligen vill att din bostadsaffär ska bli en positiv upplevelse genom hela processen. Mäklarhuset grundades 1973 i Göteborg och fokus från starten låg på att förmedla...

13 omdömen om Mäklarhuset Sollentuna

Elisabeth J
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Köpare av lägenhet i Sollentuna. Dåligt påläst mäklare, kunde inte svara på ganska enkla frågor, t ex hur många lägenheter i föreningen, äger föreningen marken, räntesats på omsatt lån föregående år, storlek på sovrum och förråd, etc. Hänvisade till att kontakta föreningen för ytterligare frågor vi hade. Konstigt skrivet om garageplatser, i prospektet lät det dom lm det var bara att få en plats direkt men vid koll var det lång kö. Trodde att Elisabet var mer erfaren som mäklare.

Svar från Mäklarhuset Sollentuna

Hej Elisabeth! Vad tråkigt att du känner att du inte fick svar på dina frågor. Jag var med när Elisabet började svara på de 14 frågor du smsade henne. En köpares frågor tar vi alltid på största allvar och för att undvika missförstånd hänvisar vi ibland till att man kontaktar föreningen. Tex, om varför flera ur styrelsen valt att avgå något år tidigare. Detta får inte en mäklare uttala sig om. Jag läste faktatexten om parkering under rubriken "parkeringsbeskrivning". Det står att det finns garage i huset, vad det kostar men...

MOHV Uppsala
4.9/5 i betyg av 456 omdömen 4.9 av 456 omdömen

ERIK F
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Köparen behandlas inte särskilt väl. Misstänkliggjord. Nu genomförde vi köpet ändå men har aldrig känt oss så nedvärderande som kunder förut. Engagemanget är lågt och viktig info förmedlas inte utan att dra den ur mäklaren.

Tianxue S
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Slow responses No information is correct

Riksmäklaren Uppsala
4.7/5 i betyg av 1115 omdömen 4.7 av 1115 omdömen

Engagerad och snabb att ge återkoppling. Flexibel. Bra!

Andreas T Andreas T
Pia Å
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

proffsigt och hjälpsamma hela vägen från ax till limpa

Carolina S
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Superbra bemötande när jag (vi) för mer än ett år sedan sålde vårt hus. Professionellt bemötande i en känslomässig situation och professionellt hanterande av fastighetsaffären.

Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 2926 omdömen 4.8 av 2926 omdömen

Ingrid B
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Bra bemötande. korrekt och snabb handläggning av försäljning.

Blend M

tack är inte nöjd. .

Svensk Fastighetsförmedling Botkyrka
4.8/5 i betyg av 1654 omdömen 4.8 av 1654 omdömen

Ulla-carin B
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Allt fungerade mkt bra när vi köpte vårt radhus får två år sedan.

Lennart K
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Försäljningen av mitt hus gick väl OK

HusmanHagberg Uppsala
4.8/5 i betyg av 1102 omdömen 4.8 av 1102 omdömen

Petra L
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Försäljning av bostadsrätt. Bra hantering och bemötande.

Mats H
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Vi köpte en villa i Sollentuna år 2013 och som visades av Mäklarhuset i Sollentuna. Bemötandet var korrekt och köpet med alla dokument var i sin ordning samt mycket väl organiserat. Däremot tyckte jag att att man under visningen och framförallt under budgivningen kunde ha varit mycket mer pro-aktiv och informativ, det var i princip helt tyst under hela tiden, trots att jag under större delen av processen var ända budgivaren, d.v.s. man fick aldrig någon återkoppling efter att ha lagt ett bud utan att man själv ringde och frågade varje gång.

Svenska Mäklarhuset Uppsala
4.8/5 i betyg av 1355 omdömen 4.8 av 1355 omdömen

Lennart H
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

En mäklare är en mäklare är en mäklare... Köpet av bostadsrätten gick i alla fall bra.

Björn B
Skrev om Mäklarhuset Sollentuna

Riktigt bra mäklarfirma. Vi var så nöjda när vi köpte vår lägenhet att vi vände oss till samma mäklare när vi sålde fyra år senare. Tack Elisabet Stuxberg för otroligt bra service! :-) //Nöjd kund

HusmanHagberg Solna
4.9/5 i betyg av 935 omdömen 4.9 av 935 omdömen