Mariart School Of Makeup And Hair

Ring 08-649 26 02 www.mariart.se

31 omdömen om Mariart School Of Makeup And Hair

MIA F
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Intensiv utbildning med mycket eget ansvar. Jag gick Makeupartist och Hårstylist utbildningen hösten 2021. Utbildningen har både sina styrkor och svagheter. Jag är på det stora hela nöjd med mitt val, men upplevde inte utbildningen som speciellt inkluderande, den kräver att du har förmågan att ta mycket eget ansvar och är inte rätt utbildning för dig som behöver extra stöd eller har svårt med svenska eller engelska. För dig som överväger denna kurs har jag skrivit lite plus och minus att tänka på: PLUS - Jag hade...

Beauty & Medical Team
4.7/5 i betyg av 613 omdömen 4.7 av 613 omdömen

MIGOL Z
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Mariart var ett självklart val för mig när jag bestämde mig för att följa min dröm och utbilda mig till makeupartist - det visade sig vara det bästa jag gjort! En utbildning som på kort tid ger den grund som behövs för att ta sig ut på arbetsmarknaden. Lärorikt kursinnehåll, erfaren och stöttande personal + roliga praktikplatser under och efter kursen som leder till jobb. Produkterna i startkitet som är från Emité är av hög kvalité och veganska - det blev snabbt favoritmärket i mitt kit. Trots rådande pandemi var utbildningen även proffsig och safe! Tack för allt<3

LINA A
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Utbildningen på Mariart har varit helt fantastisk! Oavsett hur mycket kunskaper man haft innan så ger utbildningen dig alla färdigheter du skulle behöva för att vara en profissionel makeup & hårstylist! Stort kontaktnät som binder dig till allt möjligt man drömt om! Så som TV branchen, modevisningar, inspelningar mm. Mariart är som en liten familj, få elever, så man kan få all hjälp man behöver, välutbildade lärare och personalen där är super trevliga! Jag är supernöjd med utbildningen och skulle lätt kunna rekomendera den för alla som vill bli proffissionella! Tack Mariart ❤️

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

DINA H
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Att jag valde mariart va det bästa valet jag någonsin har gjort, under en kort tid så får man lära sig så mycket, man får en fin relation med lärarna, och även eleverna. Lektionerna är alltid så roligt planerade, skulle man missa en lektion så löser lärarna det alltid för en! Rekommenderar den skolan starkt för alla som vill gå makeup eller hår utbildning. Det är så viktigt att gå i en bra skola och mariart är den bästa, så bra lektionstider, så bra videos att kolla på och plugga hemma man får även ett jätte bra kit med...

JOHANNA C
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Det var alltid lika kul att komma till skolan varje torsdag och fredag för makeup- och hårstylistutbildningen på mariart. Bra lärare och bra innehåll. Vi fick massvis med möjligheter till praktik och man lärde sig supermycket!

LINDA M
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Utbildade mig till makeupartist på Mariart 2010. Suveräna lärare och pedagogisk undervisning. Jobbar aktivt som makeupartist i mitt företag sedan dess.

Isabella G
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Sen min utbildning 2019 på Mariart har jag fått arbeta aktivt som frilansare och har alltid haft stöttning från gamla lärare. Jag kommer alltid se tillbaka på tiden från mariart som det bästa jag gjort. Fantastiskt skola, proffsiga lärare och ett underbart smink-märke att arbeta med!

Caroline Victoria C
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag utbildade mig på mariart 2016 och fick en sån underbar utbildning! Min härliga grupp som jag utbildade mig tillsammans med, kände sådan enorm gemenskap, vi alla brann verkligen för makeup och hår styling! Efteråt har jag arbetat både utomlands och i Sverige som makeup artist hos välkända varumärken! Dröm!

VANAS AZAD ABDULQADEER A
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Att ta utbildning från Mariart : betyder kasta pengar i sjön! Har inte lärt mig så mycket , skolan har varit stängt nästan under halva utbildningen, de kunde väl ge online lektioner men icke ! fick bara några gamla lektion som var spelat o registrerat föra några år sen när jag pluggade ,hade jag vetat att det var så hade jag tagit själv lektion via youtube o släppt att spendera min tid o pengar o energi! Så Marit var inget för mig .

LI F
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Superproffsig utbildning inom makeup. Jag gick utbildningen 2010 och gjorde sen flera jobb genom agenturen till tidningar, musikvideos, ansiktsmålning m.m. Har efter det gjort modeplåtningar & bröllop. Känns skönt att ha en bra utbildning i grunden som gör mig säker i mitt arbete. Plus för bra produkter också.

MOA E
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag utbildade mig hos Mariart våren 2020 och är mycket nöjd med min upplevelse. Skolan erbjuder många roliga och lärorika praktiker både under utbildningen och efter. Lärarna är mycket professionella och engagerade i eleverna.

Svar från Mariart School Of Makeup And Hair

Tack Moa, det glädjer oss att du känner dig nöjd med din utbildning. Lycka till med ditt nuvarande filmjobb och framtida uppdrag.

ROSE MARIE I
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag gick min utbildningen år 2015, enormt nöjd över Make up artist & hårstylings utbildningen. Det kunde inte bli bättre! Lärarna var professionella och proffsiga. Mycket praktik som var lärorik 😍 Jag är mer än nöjd!

Svar från Mariart School Of Makeup And Hair

Tack Rose-marie, vad roligt att du är nöjd med din utbildning. Det var ett tag sedan du utbildade dig hos oss. Men oavsett är du alltid välkommen tillbaka för uppdatering. Hoppas vi syns snart och att allt går bra med din salong.

ELLEN MARIA L
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Finns bättre utbildning än denna. Inte lätt hitta folk att sminka plus rörigt kursinnehåll det fattades bl a håruppsättningar som de marknadsförde om och detta fick vi inget för mer än att de raderade bort dom från deras hemsida. Kostar mer än vad det är värt. Sök till en utbildning som satsar på kvalité än någon ytlig kurs som är mer mån om sitt rykte. Så deras sätt att se på omdömet jag ger är genom att försöka radera det så fort som möjligt eftersom det endast ska stå 4 eller 5 stjärnor överallt. Fick intyg på geisha...

Svar från Mariart School Of Makeup And Hair

Maria, det var tråkigt att du inte känner dig nöjd med din utbildning. Som vi förklarat för dig jobbar vi gärna vidare med dig tills du har de kunskaper som krävs för att bli certifierad makeupartist vid Mariart, givetvis utan extra kostnad. Vi erbjöd dig detta då och givetvis fortfarande. Så det är bara att kontakta oss när det passar dig. Mvh Maria Nyström Utbildningsansvarig

Maria S
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Proffsig utbildning, bra produkter och duktiga inspirerande lärare.

Sandra Maria M
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Allt du kan önska dig till en makeup artist utbildning. Så fina lokaler , underbar stämning. Fantastiska veganska produkter och framförallt duktiga välutbildade lärare . Du lär dig allt inom yrket och branschen och kommer stå på starka ben när du lämnar skolan. Självklart så finns skolan där för dig efter din utbildning och hjälper till med jobb och praktik möjligheter eller med andra tips och råd. Att plugga på Mariart är de bästa valet jag har gjort i mitt liv.

ANNICA J
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag har varit på två helgutbildningar som jag bara älskade. Lärarna var toppen, lärde mig massor på kort tid, lokalerna fina och stämningen i klasserna var superhärlig. Även suttit modell till andra klasser och träffat flera undebara människor via skolan. Sminket vi använde EMITE blev snabbt mitt favoritsmink, så shoppar ofta i butiken där jag alltid möts av kunnig och hjälpsam personal. Kan varmt rekomendera både skolan och sminket. Tips är att gå på deras event som är lite då och då, bra priser och lyyxig känsla. LOVE IT

JULIA N
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag gick min utbildning för ett år sedan, och är jättenöjd med hela utbildningen. Upplägget var bra och lärarna var underbara. Älskade produkterna vi jobbade med. Vi fick åka på mycket roliga praktikuppdrag. Jag har fått möjlighet till jobb efter utbildning tack vare mariarts egna agentur och breda kontaktnät. :) lokalerna är dessutom otroligt lyxiga och mysiga.

ANNICA J gillar detta
MONTHIRA W
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Världens bästa skola. Man kan inte önska sig bättre innehåll och ledning under hela utbildningen. Fick fantastiska kontakter och jobben rullade in. Rekommenderas helhjärtat!

Magdalena G
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

När jag skulle utbilda mig till makeupartist för ca. 10 år sedan så researchade jag ett par olika skolor och fastnade direkt för Mariart! Efter jag besökt skolan och träffade rektorn Mia Nyström så kändes det ännu mer rätt. Jag hade fantastiska lärare och bra praktik möjligheter! Kontakter jag knöt då arbetar jag fortfarande med än idag och kan stolt dela med mig av till nya och nuvarande elever på skolan. Jag har även under mina år som frilans alltid känt mig välkommen tillbaka för både rådgivning och stöd från Mia som...

MALIN S
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

En jättebra skola! Med en ledning som kan sin sak, jag kunde inte ha önskat mig en bättre utbildning och start inom yrket.

KANI OMAR A
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag har utbildat mig till Makeup stylist på Mariart och kan starkt rekommendera denna skola. Lärarna har varit fantastiska, dom har stöttat både under utbildningen men även efter att jag gick klart utbildningen med rådgivning kring tex prissättning av mitt arbete osv. Rekommenderar starkt till att kreativa själar som söker efter en ordentlig, grundlig och extremt rolig utbildning!

Josefine Natalie V
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Jag studerade till makeupartist och hårstylist hos Mariart. Jag känner mig väldigt nöjd då man får prova det mesta så att man är redo för arbetslivet. Otroligt fin, lyxig skola. Jag fick bra möjlighet till att göra värdefull praktik så man kan knyta kontakter i branschen. Det enda jag kände att jag saknade var att vi inte fick prova att hantera olika hårtyper, tex väldigt lockigt eller verktyg till afro textur. Inte så mycket övning på olika hudtoner heller. Annars jättebra✨ Jag gick min utbildning 2016 så det kan ha förändrats!

Petra H
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

När jag bestämde mig för att bli makeupartist för 15 år sedan så läste jag på ordentligt om alla skolorna som fanns och Mariart stod ut redan då. Jag fick en gedigen utbildning i sminkkonsten med allt det innebär, både tekniskt och erfarenhetsmässigt. Praktiken var rolig och varierande och gav många kontakter för fortsatta samarbeten. Jag kände mig direkt redo att hoppa in i arbetslivet som sminkös och rekommenderar Mariart utan tvekan om du har drömmar om att lära dig yrket.

LOUISE N
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Det var ett självklart val att välja Mariart som skola efter min gymnasieutbildning. En exceptionell hög kvalité på utbildningen samt god kontakt efter utbildning. Jag rekommenderar varmt Mariart till framtid make up artister och hårstylister om du vill ha kvalité i utbildningen, ett brett kontaktnät för framtida arbeten och framförallt du kommer gå ut med ett certifikat som du stolt kan presentera på vår hårda marknad. Lycka till och välkommen därefter in i en värld där endast du sätter dina gränser för hur långt du kan gå❤️

Sofia L
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Gick på Mariart 2012. Väl investerade pengar. Duktiga , kompetenta och engagerade lärare. Många roliga och lärorika praktikplatser. Definitivt förberedande för yrkeslivet vilken väg man än väljer att gå, det finns många. Jobbar idag som Hudterapeut och Makeupartist , toppenkombo!

Ida Ginger S
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Gick på Mariart 2008 och har sedan dess kunnat frilansa som makeupartist och hårstylist. Gick därifrån med en bred kunskap och kände mig direkt trygg i att börja arbeta i yrket. Skolan hade precis lanserat deras egna produkter som senare blev Emite med ett brett sortiment där många tillhör mina absoluta favoritprodukter idag. Kan varmt rekommendera denna skola.

ANNICA J gillar detta
REBECKA M
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Fantastisk makeup skola! Jag gick mina två utbildningar där, makeup artist och hårstylist! Förutom att skolan lär ut de bästa teknikerna så finns dom alltid med en efter avslutad utbildning. De hjälper en ut i arbetslivet och det finns så många möjligheter efter. Duktigs lärare, många praktiker.

Helene B
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

På en släktnings vägnar ger jag de allra bästa rekommendationer till denna proffsiga skola. Deras upplägg med ett personligt avtal är riktigt bra tänkt. Detta har varit en investering i en karriär och skolan har ur den aspekten varit extremt prisvärd. Man får allt man behöver och mer därtill. Allt det som tagits upp av de övriga som gett högsta betyg stämmer på pricken.

Jenny O
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Mariart är en skola med hög kvalite. Makeupartistutbildningen är bred och man får lära sig allt som man måste kunna som makeupartist. Lärarna är proffsiga och kunniga

Sofia A
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

Mariart är en oerhört bra makeupskola. Dom jobbar med alla större artister och företag i sverige. Jag fick göra massor av praktik under min makeup kurs 2006. Jag fick sminka till skivomslag, vara med på två filminspelningar och modevisning. Skolan och lärarna är jätte bra och kunniga! Deras bra kontakter har hjälpt mig jätte mycket efter kursen.

Hija H
Skrev om Mariart School Of Makeup And Hair

För er som vill bli makeup artist eller hårstylist kan jag verkligen rekommendera denna skola. Seriös och nogrann