Matkomfort

Matkomfort

• BadgeTenYears
1 371
4.5

Med Matkomfort får du det stöd du behöver för att få vardagen att gå ihop. Att bestämma vad som ska ätas, handla och kånka hem ingredienserna och sedan ställa sig och laga mat tar mycket tid, som allt som oftast inte finns. Vi levererar en matkasse på ny nivå och du får mer än bara ingredienser och ett recept. Våra måltider...

1371 omdömen om Matkomfort

Sedan starten hos Reco 2015

Alexander S
Skrev om Matkomfort

Rekommenderar Matkomfort till alla som vill levla upp vardagsmaten! Det är en fröjd att laga middagar nuförtiden!

Svar från Matkomfort

Tack Alexander, vilket strålande omdöme och vi tackar ödmjukast för dina fina ord! Vi jobbar vidare på att hålla kvalitet och enkelhet uppe så att vi får behålla ditt förtroende även framåt. Tack Alexander och ha en underbar torsdag :)

Eva L
Skrev om Matkomfort

Vi har haft våra första sju leveranser av Premiumlådan och är fantastiskt nöjda. Maten går inte att jämföra med de lådor vi haft tidigare, mycket högre kvalitet på dessa. Leveranserna har också fungerat prickfritt. Det enda jag kan anmärka på är att rätterna tar relativt lång tid att laga, men förutom såserna handlar det om att laga mat från grunden på fina råvaror så det är det värt.

Svar från Matkomfort

Hej Eva, Stort tack för ett jättefint betyg och vad härligt att ni är så nöjda med maten och leveransen! Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Linda T
Skrev om Matkomfort

Lyxigt. Bra upplägg med färdiglagade såser. Bra förpackning. Väl tilltagna portioner

Svar från Matkomfort

Hej Linda, Tack för ditt finfina betyg! Vilken härlig läsning och vad roligt att du är så nöjd med oss. Ha en fin dag!

Nina K
Skrev om Matkomfort

Jag uppskattar såserna som minskar tiden från start till färdig middag. Generösa portioner och bra variation på recepten.

Svar från Matkomfort

Hej Nina, Stort tack för ett toppbetyg! Vad roligt att du är så nöjd med vårt koncept - det gläder att höra! Ha en fin torsdag och start på helgen!

Emma Y
Skrev om Matkomfort

Bra mat och enkel tillagning. Väl tilltagna portioner så räcker även till matlåda. Helt perfekt för en stressad barnfamilj.

Svar från Matkomfort

Hej Emma, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Önskar dig en trevlig helg! :)

Eva Carina F
Skrev om Matkomfort

Provade var ok men dyrt flr mig som ensam

Svar från Matkomfort

Hej Eva, tack för ditt fina betyg. Det blir lite dyrare just för att vi har kockar som förbereder och jobbar aktivt under veckan för att underlätta moment i matlagningen samt att vi noga väljer ut våra färska råvaror. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg!

Fredrik K
Skrev om Matkomfort

Leverans dyker sällan upp före 22, vilket är rätt sent. Maten är god, enkla recept.

Svar från Matkomfort

Hej Fredrik, tack för ditt fina omdöme. Vi har väldigt många utkörningar och leveransfönstret är mellan kl 17-22, därav ibland så kan det då bli så att man får leverans lite senare. Vi hoppas att vi får fortsätta leverera god mat till er i framtiden. Ha en trevlig helg!

Anders M
Skrev om Matkomfort

Allt var perfekt men jag tycker det var lite väl mycket tomat i såserna. Mycket tomat på en vecka det finns fler smakämnen.

Svar från Matkomfort

Hej Anders, tack för ditt fina omdöme och tack för din feedback det är viktigt för oss vad du som kund tycker för vår utveckling framåt. Jag tar det vidare till kockarna i köket. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg!

Ann-Louise G
Skrev om Matkomfort

Fräscha råvaror och mycket trevliga recept, hade dock önskat att man inte hade konserveringsmedel i såserna. Vi har premiumklassen varje vecka för 3 personer men är 2 vuxna. Vissa måltider är i minsta laget. Önskar mer ekologiska grönsaker. Överlag annars mycket nöjd!

Svar från Matkomfort

Hej Ann-Louise, tack för feedback och fint omdöme! När det gäller konserveringsmedel så är det ingenting som vi tillsätter utan de gånger de förekommer så är det då i vissa smaksättare så som vinäger och soja. Vi jobbar också för att öka mängden ekologiska grönsaker och då speciellt i Hälsolådan. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Linda J
Skrev om Matkomfort

Allt är kanonbra vad gäller upplevelse och mat men kostar lite för mycket.

Svar från Matkomfort

Hej Linda, vad kul att ni är nöjda med maten och upplevelsen det gläder oss. Det blir lite dyrare just för att vi har kockar som förbereder och jobbar aktivt under veckan för att underlätta moment i matlagningen samt att vi noga väljer ut våra färska råvaror. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Susanna E
Skrev om Matkomfort

Nya härliga smakar, vissa rätter är väldigt enkla och andra lite mer jobb men slutänden väldigt värt det.

Svar från Matkomfort

Hej Susanna, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Ha en fin solig torsdag!

Benno L
Skrev om Matkomfort

Hade otur med våra första leveranser, men Matkomfort förstod och kompenserade oss på ett proffsigt sätt.

Svar från Matkomfort

Hej Benno, tack för ett fint betyg och tack för din feedback det är viktigt för oss vad du som kund tycker för vår utveckling framåt. :)

Joanna P
Skrev om Matkomfort

maten mycket god och varierad. Färska produkter och portioner är också stora. Väldigt glad. Ibland blir det en rätter som vi inte gillar, men det är svårt att göra alla nöjda. Jag rekommenderar till alla. Jag älskar att jag inte behöver tänka på vad jag ska göra till middag

Svar från Matkomfort

Hej Joanna, Stort tack för ett toppen betyg och vilken härlig läsning! Vi är så glada att du är nöjd kund hos oss och att vi kan hjälpa dig i vardagen. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka!

Yvonne B
Skrev om Matkomfort

God mat- fina råvaror- bra kundservce!

Svar från Matkomfort

Hej Yvonne, Tack för ditt omdöme och fina betyg! Vi är glada att vi kan underlätta med vardagsmaten. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg! :)

Joakim A
Skrev om Matkomfort

Dyrt, dåliga beskrivningar och tråkig mat.... Riktigt andefattiga rätter med väldigt lite smak. Att de inte ens har bilder på de färdiga rätterna är ju också riktigt dåligt!

Svar från Matkomfort

Hej Joakim, verkligen tråkigt att höra att vi inte levde upp till förväntningarna. Vi kan inte se att du har kontaktat oss vilket vi skulle uppskatta då vi självklart vill kompensera dig om du är missnöjd. Du får gärna höra av dig till vår kundtjänst per telefon: 08-408 111 17 eller mail: kundtjanst@matkomfort.se och berätta mer. Vänliga hälsningar, Henrik Isaksson VD & Kock

Carina Lisbeth E

Hälsolådan, nyttigt och supergott.

Svar från Matkomfort

Hej Carina, Tack för ditt omdöme och fina betyg! Vi är glada att vi kan underlätta med vardagsmaten. Önskar dig en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg! :)

Karin O
Skrev om Matkomfort

I min familj har vi varit kunder, nästan från början och är fortsatt mycket nöjda. Numera när jag är ensam vid matbordet passar konceptet lika bra eftersom man kan abonnera för endast en person. Råvarorna är alltid fräscha. Om något skulle fallera någon enstaka gång hjälper alltid den vänliga kundtjänsten till. Att lådan (Premium) innehåller färsk fisk, säsongsvis även färska räkor, varje vecka uppskattar jag särskilt. De vällagade och varierande såserna sätter särskilt piff på anrättningen. Tillagningstipsen är nästan...

Svar från Matkomfort

Hej Karin, Stort tack för ett toppen betyg och vilken härlig läsning! Vi är så glada att du är nöjd kund hos oss och vi kan hjälpa dig i vardagen. Ha en fortsatt trevlig vecka!

Jenny D
Skrev om Matkomfort

God mat som är enkel att tillaga eftersom såser och baser är färdiglagade. Kundtjänst som svarar snabbt.

Svar från Matkomfort

Hej Jenny, Stort tack för ett jättefint betyg! Vad roligt att ni är så nöjda med maten samt kundtjänsten. Det uppskattar vi! Ha en fin tisdag!

Cecilia B
Skrev om Matkomfort

Väldigt god och vällagad mat, rikliga portioner och enkelt att tillaga.

Svar från Matkomfort

Hej Cecilia, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten det gläder oss. Ha en fin tisdag!

Bengt Magnus Helmer J

Positiva upplevelser. Bra attityd då man behöver hjälp med att planera om . Bra mat och goda såser. Leveranserna fungerar bra

Svar från Matkomfort

Hej Bengt Magnus Helmer, Tack för ett fin läsning och vad roligt att ni är så nöjda med oss och maten som vi levererar, det gläder att höra! Ha en fin solig tisdag!

Karin E
Skrev om Matkomfort

Jag tycker att matkomfort i princip alltid möter våra förväntningar. Snabblagade god rätter med bra råvaror och goda såser som ger varierade måltider.

Svar från Matkomfort

Hej Karin, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten och variationen från oss. Ha en fin solig tisdag!

Marie R
Skrev om Matkomfort

Har inte haft kontakt med kundservice då jag aldrig haft behov. Inget saknas i leveranserna och alla råvaror är alltid fräscha. Det är lite dyrare men det sparar mer tid än andra leverantörer. Lite svårt att hitta en kassa som hela familjen vill ha då jag gärna skulle äta mer hälsosamt med mer grönsaker och de andra vill ha premium valet.

Svar från Matkomfort

Hej Marie, Stort tack för ett toppen betyg och vilken härlig läsning! Vi är så glada att du är nöjd kund hos oss och vi kan hjälpa dig i vardagen. För att få ännu mer variation i familjen går det enkelt och smidigt att byta mellan de olika menyerna från vecka till vecka. Ha en fin solig tisdag!

Gunilla U
Skrev om Matkomfort

Bra överlag. Härlig lättlagade maträtter med lite överraskning

Svar från Matkomfort

Hej Gunilla, Tack för ditt omdöme och fina betyg! Vi är glada att vi kan underlätta med vardagsmaten. Ha en fin tisdag!

Malin J
Skrev om Matkomfort

Medvetet utvalda råvaror, lite dyra men väl värd sitt pris alltid gott. Gillar kock-tipsen!

Svar från Matkomfort

Hej Malin, Tack för ditt finfina omdöme och toppbetyg! Härligt att ni är nöjda med råvarorna och tycker att matkassen är prisvärd. Jag ska hälsa kockarna att ni gillar tipsen så blir de extra glada! Ha en fin solig tisdag!

Hanna S
Skrev om Matkomfort

Generösa mängder mat. Gott och känns vällagat. Bra bemötande fram företaget vid frågor och flexibel leverans! Hade önskat mer varierade rätter.

Svar från Matkomfort

Hej Hanna, Stort tack för ett fint betyg! Vi är glada att vi kan underlätta i din vardag. Tack för din feedback det är viktigt för oss vad du som kunder tycker för vår utveckling framåt, för att få ännu mer variation kan du enkelt och smidigt byta mellan de olika menyerna. Ha en fin tisdag!

Thomas M
Skrev om Matkomfort

Matkomfort är utmärkt och vi är nöjda. Utkörningen är usel !!

Svar från Matkomfort

Hej Thomas, stort tack för ett toppbetyg! Det gläder att höra att ni är så nöjda kunder till oss! Stort tack för din feedback men såklart tråkigt att du upplever att transporterna inte lever upp till förväntningarna. Du får gärna höra av dig till kundtjanst@matkomfort.se/08-408 111 17 så kollar vi upp det omgående eller återkomma med ditt fullständiga namn så återkommer jag till dig. Transporterna ska kännas tryggt och säkert hela vägen hem till dig som kund. Ha en fin solig tisdag!

Carl S
Skrev om Matkomfort

Enkelt, lättlagat och nästan alltid gott!

Svar från Matkomfort

Hej Carl, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Ha en fin solig tisdag!

Eva H
Skrev om Matkomfort

God variation på maträtter, såserna ger resaurangkänsla. Bra recept o god information, det enda som upplevs osäkert är transporterna.

Svar från Matkomfort

Hej Eva, Stort tack för ett jättefint betyg! Det gläder att höra att ni är så nöjda kunder till oss! Känner du minsta osäkerhet kring transporterna så ska du självklart höra av dig till oss på kundtjanst@matkomfort.se/08-408 111 17 så kollar vi upp det. Transporterna ska kännas tryggt och säkert hela vägen hem till dig som kund. Ha en fin solig tisdag!

Britta N
Skrev om Matkomfort

Jag är jättenöjd. Det är så trevligt när jag får mitt paket och för det mesta är allt gott Några missar kan det bli men det mesta är supergott och så praktiskt. Allt förberett och fint förpackat. Jag är gammal kund och tänker så förbli.hälsar Britta.

Svar från Matkomfort

Hej Britta, Tack så mycket för ditt finfina omdöme och toppbetyg! Vilken härlig läsning, vi är så glada att du fortfarande är så nöjd kund till oss. Ha en riktigt härlig sommar!

Anki C
Skrev om Matkomfort

Bra råvaror, goda såser. Fisken är ok, men det luktar fisk, även dagen efter, trots att vi får ut med soporna och tar bort alla fiskrester innan tallrikar m.m. ställs i diskmaskinen. Kan det bero på vacuumförpackningen? Bra med nya idéer i köket med stöd av matlådor varannan vecka!

Svar från Matkomfort

Hej Anki, Stort tack för ditt omdöme och betyg! Just vad gäller fisken så släpper vakuumförpackad fisk alltid en lite oangenäm doft precis när man öppnar förpackningen, men efter en stund på skärbrädan så ska doften försvinna. För att undvika att det luktar efter tillagning så rekommenderar vi att alltid förvara fisken längst in i kylskåpet där det är som kallast, skölja ur och slänga förpackningen direkt samt äta fisken tidigt i veckan. Det kan också vara bra att dubbelkolla temperaturen i kylskåpet med en termometer...

Lisa E
Skrev om Matkomfort

Väldigt god och smakrik mat, lagom mycket och tydliga instruktioner om allt.

Svar från Matkomfort

Hej Lisa, Tack för ditt finfina betyg! Vilken härlig läsning och vad roligt att du är så nöjd med oss. Ha en fin dag!

Nathalie M
Skrev om Matkomfort

God och fräsch mat, enkla recept. Mycket nöjd

Svar från Matkomfort

Hej Nathalie, Stort tack för ett jättefint betyg! Och vad roligt att ni är så nöjda med maten från oss. Ha en fin solig torsdag!

Henrik F
Skrev om Matkomfort

Väldigt gott, otroligt smidigt och enkelt samtidigt som man får bra och nyttig mat.

Svar från Matkomfort

Hej Henrik, Stort tack för ett toppbetyg! Vad roligt att du är så nöjd med vårt koncept - det gläder att höra! Ha en fin fredag och start på helgen!

Lisbeth A
Skrev om Matkomfort

Nöjda skulle gärna vilja välja inom upplägget för att undvika allergier

Svar från Matkomfort

Hej Lisbeth, Stort tack för ditt omdöme och vad roligt att ni är nöjda med Matkomfort! Du kan alltid betygsätta alla våra rätter på "Min Sida" samt skriva en kommentar, vi tillsammans med kockarna kikar varje vecka vad ni som kunder tycker om rätterna. Ha en fin start på helgen!

Mats R
Skrev om Matkomfort

Finns inget att klaga på. God kvalitet på råvaror samt att det är rikliga portioner, räcker tom till matlåda.

Svar från Matkomfort

Hej Mats, Tack för ett fint betyg och härlig läsning! Vad roligt att du är så nöjd med råvarorna och mängden portioner. Ha en fin solig fredag!

Betty R
Skrev om Matkomfort

En bra hemsida och ett flexibelt bokningssystem Mycket bra mat och varierande. Fantastiska såser och röror. Har haft dålig transportservice. Blivit lite bättre.

Svar från Matkomfort

Hej Betty, Tack för ditt omdöme och vad roligt att du är nöjd med vår hemsida, maten och kockarnas goda röror - Det gläder att höra! Vad tråkigt att transporten varit mindre bra men vad bra att den blivit bättre! Det är bara återkomma till oss på kundtjänst om det skulle vara något framöver med transporten så kikar vi på det direket. Ha en solig fredag!

Marie L
Skrev om Matkomfort

Den bästa middagslösningen vi upplevt!

Svar från Matkomfort

Hej Marie, Stort tack för din fina läsning och ett toppbetyg! Ha en fin start på helgen!

Ola S
Skrev om Matkomfort

Jag tycker de är trevliga när jag har haft kontakt med dem. Maten håller bra kvalitet och det är för det mesta mat som vi gillar. Vi brukar oftast ta premiumlådan, men jag kollar menyer och kan ta någon av de andra ibland. Skönt att slippa lägga så mycket tid på matlagning, när man som jag, ofta kommer hem sent från jobbet.

Svar från Matkomfort

Hej Ola, Tack för ditt finafina betyg! Vad roligt att du är nöjd med vår Premiummeny och också kikar på andra menyer för ännu mer variation. Ha en fin solig fredag!

Monica E
Skrev om Matkomfort

Mycket bra bemötande från första stund! Mina förväntningar var rolig, lättlagad lite annorlunda mat och det har företaget levt upp till med råge! Mycket rolig, supergod och lättlagad mat som jag varmt rekommenderat till mina nära o kära.

Svar från Matkomfort

Hej Monica, Vilken härlig läsning, vad roligt att ni är så nöjda med oss och stort tack för ett toppbetyg! Vi är glada att du rekommenderar oss vidare, visste du att du kan uppge ditt KundID/mailadress till nära och kära så får du 20 000 poäng (400 kronor) för varje värvad vän att handla för i butiken eller dra av på din nästa leverans, din vän får dessutom 20 % rabatt på de fyra första leveranserna. Ha en fin start på veckan!

Jenny O
Skrev om Matkomfort

. Köpt familjefavoriter 6 pers. Mycket god mat. Kan rekommenderas.

Svar från Matkomfort

Hej Jenny, Stort tack för ett toppen betyg! Vad roligt att Familjefavoriter passar för hela familjen och vi är glada att du kan rekommendera oss vidare. Ange ditt KundID eller mailadress till nära och kära så får du 20 000 poäng (400 kronor) för varje värvad vän att handla för i butiken eller dra av på din nästa leverans, din vän får dessutom 20 % rabatt på de fyra första leveranserna. Ha en fin måndagseftermiddag!

Birgitta S
Skrev om Matkomfort

Med varierad, lättlagad mat följer vi de utförliga recepten och kryddar med de supergoda såserna. Helnöjd kund!

Svar från Matkomfort

Hej Birgitta, Tack för ett finfint betyg! Så underbart att du är helnöjd kund hos oss!

Joan L
Skrev om Matkomfort

God prisvärd mat. Snabb och fin service vid kundtjänst.

Svar från Matkomfort

Hej Joan, Stort tack för ett jättefint betyg och vad härligt att ni är så nöjda med servicen från oss!

Lina D
Skrev om Matkomfort

Tyvärr är det för alldeles för dyrt att köra konternuerligt - därav det låga betyget. Hade priset varit billigare hade det blivit en stark 5:a. Det passar verkligen oss som stressad familj med så mycket förberett samt väldigt smakrikt, bra råvaror och nyttigt (köper Hälsolådan). Maten passar även småbarn så en låda på 2 personer delar 2 vuxna och en 3-åring och det funkar toppen.

Svar från Matkomfort

Hej Lina, Vad glad jag blir att vi kan underlätta i din vardag och att ni är så nöjda med råvarorna i vår matkasse! Det blir lite dyrare just för att vi har kockar som förbereder och jobbar aktivt under veckan för att underlätta moment i matlagningen samt att vi noga väljer ut våra färska råvaror. Precis som du skriver så går alldeles utmärkt att beställa, när det passar. Om så önskar varannan eller var tredje vecka, välj det som passar bäst för er! Ha en fin start på veckan!

Therese S
Skrev om Matkomfort

God mat som hela familjen gillar! Har haft familjekassen i tre månader nu och alltid gott och alla äter. Och så slipper vi vuxnaplanera vad vi ska äta.

Dominique gillar detta
Svar från Matkomfort

Hej Therese, Vad roligt att du är nöjd med maten från oss i Familjefavoriter - vi glada att vi kan underlätta i din vardag. Stort tack för ditt omdöme och toppbetyg!

Ninni B
Skrev om Matkomfort

Hej ! Är tidigare kund hos Matkomfort och blev uppringd av trevlig tjej ! Visste inte att det finns chans att beställa endast för en person. Kändes skönt att komma hem efter begravningen av min älskade man och inte behöva tänka middag utan bara fixa till lite gott !

Svar från Matkomfort

Tack för fint betyg Ninni. Hoppas att du ska vara fortsatt nöjd med din kasse. Ha en härlig dag!

Linda E
Skrev om Matkomfort

Maten är fantastik och lättlagad

Svar från Matkomfort

Tack Linda för fina ord och bra betyg. Ha en härlig dag!

Kajsa A
Skrev om Matkomfort

Bra. Gott. Ibland lite komplicerad tillagning. Synd att ungen ska på nästan varje dag. Tänker på elen. Gärna mer baljväxter

Svar från Matkomfort

Tack Kajsa för ditt betyg. Det gläder oss att se att du är nöjd. Om du hellre vill freestyla och laga rätten på ett annat sätt utan ugn så gör det. Våga testa! Ha en fin tisdag!

Andrea W
Skrev om Matkomfort

Bästa matkassen vi provat! Man får fortfarande laga mat (= kul och mysigt) men det går snabbt. Dessutom riktigt goda och varierade rätter som vi aldrig kommit på själva! Generösa portioner som räcker till två storätare och alltid bra råvaror. Vi har hälsolådan utan rött kött, den är kanon.

Svar från Matkomfort

Tack Andrea för ett bra betyg. Kul att du gillar konceptet. De ska jag visa våra kockar. Ha en härlig tisdag!

Elisabeth W
Skrev om Matkomfort

Har haft Stockholms/hälsolådan 3 middagar för 2 personer. Blivit bra bemött när jag behövt kontakt. God och lättlagad mat. Önskar mer grönsaker.

Svar från Matkomfort

Tack Elisabeth för ditt fina betyg. Ha en härlig tisdag!

Elvy G
Skrev om Matkomfort

Färska fräscha varor som levereras i tid. Kul med butiksvaror som man kan komplettera hemmet med eller ge bort i present.

Svar från Matkomfort

Tack Elvy för ett bra betyg. Kul att du gillar vårt koncept.