feedback company

Ring företaget
Maxi ICA Stormarknad

Grafiska Vägen 16 412 63 GÖTEBORG

www.maxigoteborg.se

Maxi Ica Stormarknad Göteborg är ett familjeföretag med 200 anställda. Vår personalstyrka gör sitt yttersta för att ditt besök hos oss ska bli en upplevelse för alla sinnen. Hos oss hittar du även ett fullskaligt bageri och en manuell delikatessdisk.

Mer funktioner

Vad tycker du om Maxi ICA Stormarknad

Läs vad Recos användare tycker om Maxi ICA Stormarknad

• Status: 1
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Bra utbud, trevlig och serviceminded personal
  • Status: 29
  • Status: 4
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Det här utspelade sig På ICA Maxi vid Grafiska vägen i Göteborg den 29 januari c:a 13.55 – 14.15

Jag ställer mig vid första bästa öppna kassa efter självscanningsstationerna, lassar upp mina grejor på bandet och när jag skall betala visar det sig att dom bara accepterar kort i den kassan, pga rånrisken sa expediten. Nu var det inte länge sedan Ica Maxi blev rånade, mina fulla sympatier, men jag själv ägt en kvartersbutik och också blivit utsatt för väpnat rån, men för den sakens skull behandlade jag inte mina kontantbetalande kunder som boskap eller andra sortens människor. Det känns förnedrande att ställa sig i en ”kontantkassa” med en lång, lång kö när 3-4 expediter står och hänger vid självscanningsstationen och dom i ”betalkortskassorna” knappt har något att göra. Hursomhelst, den unga damens tunga pratade fortare än vad hennes hjärna mäktade med om hon hänvisade till rånrisken att inte acceptera annat än kort i just den kassan men kontanter i övriga 10 kassor. Det finns och kommer alltid att finnas människor som av olika anledningar vill betala kontant. Det kan vara någon som inte kan få betal- eller kreditkort pga betalningsanmärkningar eller helt enkelt tröttnat på att bli skinnad av bankernas alla avgifter eller kreditbolagens räntor. Kanske måste vi påminna köpmännen att en kontant betalande kund är, i alla fall i mina ögon, värd lika mycket som en kund med plastkort, det är ju trots allt Svea Rikes lagliga betalningsmedel. Tillbaka till ämnet, jag uttryckte mig bokstavligen på följande sätt: ”Hälsa dina chefer att ni behandlar kontantbetalande kunder som boskap eller andra sortens människor”. Hon behagade inte svara på detta med typ ”det skall jag framföra” eller dylikt utan säger ”Gå du och betala kontant i någon av kassorna 5-10 nu”. Sagt och gjort och där fick jag ställa mig i kö igen. Ännu mer uppretad fick jag ändå medhåll av försäljare 286 kassa 9 14.09. Hon tyckte också att kontantkunderna ibland fick lite väl mycket stryk. Va bra, tyckte jag, meddela då dina chefer det så är allt frid och fröjd. Nu tillbaka vid den första kassan där mina varor låg kvar så tänker jag att jag måste ändå förtydliga mig för den tjejen med långt mörkt hår i ”kortkassan”. ”Att behandlas som boskap är vad JAG tycker och eftersom jag är med och bidrar till din lön så anser jag mig ha rätt att tycka till. Då säger hon, hör och häpna, ”Det är inte du, det gör kortkunderna” och så avslutar hon med ett sådant där ”hej då” som man använder till ett riktigt miffo som man inte vill prata en sekund till med. Nä ICA Maxi, jag tar mina 1500:- i månaden som jag handlar för (664,50 vid detta tillfället) och slutar åka buss 18 och spårvagn 4 för att komma till er från Johanneberg. Det finns närmre butiker och framför allt en med högre klass på personalen, om jag inte överger ICA totalt. Jag är ändå såpass nykter att jag förstår att mina 1500:- inte betyder något för er men det finns något som heter ”badwill” och från det kontot har ni just ett uttag. Med tanke på att det står på deras hemsida om 5-6 sk löften där bra service är ett så vet jag inte var ambitionsnivån ligger

P.S. Sluta skicka ut grejor om gåvor och rabatter vid förestående födelsedag och om hur mycket ni bryr er om mig som kund. Som tur var hann jag inte beställa mina tårtor till nästa vecka, däremot så inhandlde jag semlor och en smörgåstårta för att kolla kvaliten och det hade jag ju kunna hoppa över så här i efterhand D.S.

• Status: 11
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Stor affär!!! lite svårt att hitta om man är där för första gången. Finns mycket att välja på. dock lite för lite ekologiska produkter. annars en helt bra affär som ja kommer besöka igen !
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    stort och luftigt, bra priser stort utbud
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Det är väldigt skönt med en butik som har säkerhetsnålar. De har för övrigt bra sortiment till bra priser. En bra butik att handla mat i, jag bor ganska långt ifrån, men det är värt att åka lite extra. Klart en bra butik
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Trevlig personal och alltid ett stort utbud av allt man kan behöva. Både billigare och dyrare alternativ gör att man kan handla allt under samma tak.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    bra utbud, mycket stor och trevlig butik. det finns det mesta där som man behöver vid dagliga inköp, både mat och andra artiklar tex verktyg, kläder, ljud och bild, köksredskap å städartiklar. stor fruktavdelning som dock skulle kunna vara fräschare.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Riktigt bra service för att vara en mataffärer. Alldeles lagom och inte påfrestande. De har ett stort utbud ur flera synvinklar och man hittar de mesta småsaker osm man kommer på när man väl är i affären. Priserna på varorna är låga och kvantiterna tillräckliga.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Stort utbud av dem mesta, lite svåröverskådlig möblering av hyllor och gångar. Det finns gott om kassor vilket ger korta köer för det mesta. Känns dock som att man måste gå "tillbaka till kassorna" Gott om parkeringsplatser och har cykelparkering som består av en yta utan cykelställ.
  • Status: 13
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Bra erbjudande, billigt med kvalite.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Mycket trevlig mataffär med ett bra utbud. Kan vara en ide att utvidga sortimentet på alternativa spannmål för tex GI dieter. Mycket fräch kyl och frysdisk samt fruktdisk. Trevligt bemötande av personalen. Bra parkerings möjligheter.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    har ett stort utbud av olika märken, men inte alltid många lågpris alternativ. trevlig och kunnig personal som ger bra service. här finns alltid bra parkeringsmöjligheter. något negativt är att det inte alltid finns personal tillgänglig ute i butiken när man har frågor.
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Ett utmärkt sortiment och man vet att produkterna alltid finns! Man behöver aldrig känna att man inte kommer missa något. VÄLPLANERAD! Extra plus för "egenhandling"!
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    ett bra ica med stort utbud och mycket trevlig personal. Bra med så mycket olika varumärken men behöver större ekologiskt utbud. Som sagt, trevlig personal och kunnig sådan. Rekommenderas varmt
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Göteborgs billigaste matkasse räcker!
  • Status: 3
    skrev om Maxi ICA Stormarknad :
    Maxi ICA Stormarknad i Göteborg är en butik jag frekvent besöker. Butiken har en bra planlösning som bidrar till att det är lätt att hitta allt man söker. I de fall jag inte har funnit det jag varit ute efter, har personalen alltid visat stor hjälpsamhet och glatt visat mig rätt. Detta är en butik som är väl värd att prisa och skall således självfallet få fem cirklar.

2 bilder från Maxi ICA Stormarknad

Taggar för Maxi ICA Stormarknad