Mb Bilverkstad HB

2.9

34 omdömen om Mb Bilverkstad HB

Isabella J
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Lyssnar inte, dålig på att kommunicera och skäller på kunden i telefon. Kom ut med fler fel än när jag lämnade!

Bilförmedlingen Helsingborg
4.7/5 i betyg av 412 omdömen 4.7 av 412 omdömen

Har sålt 2 bilar på kort tid. Det tog ca 2-5 dagar för var bil till att bli såld till fullt begärt pris. Måste berömma Erik Odbjer som är

Anne-marie A Anne-marie A
OSCAR R
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Vi krockade bilen mitt under semestern. MB Bilverkstad gjorde det där extra för att få fram reservdelar mitt under semestern och fixade allt på ett mycket professionellt sätt och dessutom väldigt smidiga att ha att göra med! Kan varmt rekommendera MB Bilverkstad, högsta betyg!

FREDRIK B
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Asså finns knappt ord för hur bra MB Bilverkstad funkar. Alltid top service. Fråga bara efter Jörgen så löser han det mesta. Bara haft kanon erfarenhet.

Rose Marie L
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Superbra service och jätte bra jobb, kommer gärna tillbaka

KENT MIKAEL F
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Riktigt trevligt bemötande och väldigt hjälpsamma och tillmötesgående. Bilen lämnades in en mån färdig på fre som dom sa och fick även en hyrbil ditkörd av sixt... Helnöjd med både jobb och service!

Elin Diana Cirette A
Skrev om Mb Bilverkstad HB

MB Bilverkstad! Den här bilverkstaden kan jag verkligen rekommendera! De är proffsiga och trevliga! Har man frågor har de svar, de försöker inte skinna en som många andra verkstäder. Min bils skador reparerades perfekt. Tack Mattias för din positiva attityd och vänlighet, Hälsningar Elin

ROBIN H
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Oerhört trevlig och tillmötesgående personal! Bilen var klar när de sa att den skulle vara klar, och informationen under tiden var mycket god. Gör det lilla extra som gör att du vill komma tillbaka!

Ulf Magnus B
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Var nere på besök i Skåne då bilen gick sönder och behövde akut hjälp och fick en tid omgående av dem. De åtgärdade problemen och servade den. Kan varmt rekommendera dem. "Ducati Magnus"

Inna Ann-Louise S
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Rekommenderar verkligen denna verkstaden. De har servat och reparerat min bil i flera år och jag får alltid kontinuerlig återkoppling av Sven vid eventuella åtgärder eller valmöjligheter. Jag känner att de tar ansvar utöver förväntan och bilen är alltid klar som överenskommet. Jag har nyligen även fått min AC lagad, en större åtgärd, och är bara supernöjd med servicen och bemötandet av både Sven och övrig personal.

Natalie Z
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Rekommenderar varmt MB Bilverkstad. Lämnade in min Audi TT efter krockskada. Otroligt snabb service, vänligt och proffsig personal! Samarbete mellan verkstad och Trygg Hansa var extremt bra och snabb. Bilen kom tillbaka som utlovat i tid och i mycket fint skick!

Robin C
Skrev om Mb Bilverkstad HB

VARNING! Riktig skit firma! Jag fick precis tillbaka min bil och då har dem både repat och gjort en STOR spricka i lacken som inte fanns där när jag lämnade in den. Men såklart nekar dem till att ha gjort det... Mekanikern sa "nej det fanns där redan" Tror du inte jag vet hur min egen fucking bil ser ut och vilka skador jag har?!! Sen har han 100 bilar där inne... Hur fan känner han ens till varenda repa på varje bil som kommer in?? Jävla lurendrejare är vad dom är. Lämna för fan inte in bilen här. Så sjukt...

Kevin P
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Varning! Använd inte detta företag. Jag har aldrig blivit bemött så dåligt som jag blev här. Riktigt otrevligt och aggressivt när man ställer en fråga. Detta gäller Sven som jobbar där. Märkte även hur otrevlig han var mot de andra som jobbade där. Helt otroligt att en sådan människa kan ha någon kundkontakt över huvud taget. Så lågt betyg man kan få. 👎

ENIS P
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Oj........ Riktigt kasst!! Kan bara instämma med många andra. Svens bemötande är under all kritik. Karln har kvinnosyn från medeltiden, mytoman, allmänt förvirrad och väldigt otrevlig. Rekommenderar alla att inte lämna in något där så länge Sven är där. Skulle inte lita på att lämna ens en sparkcykel där. Tråkigt för de andra som jobbar där som säkert har andra syn och tankar.

Anna D
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Riktigt dåligt!! Lämnade in bilen pga oljud från bromsarna i FRAM, men den information en valde man tydligen att bortse ifrån. När vi plackade av hjulen ifam är det tydligt att man aldrig ens tagit av dem trots påstådd felsökning, utan istället valt att göra rent och smörja upp mina fullt fungerande bakbromsar. När jag ringer och ifrågasätter får jag ett extremt otrevligt bemötande, och 2650 kronor fattigare har problemet inte lösts. Lämna aldrig bilen där!!!

Lukas K
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Hej, Skulle åka hem efter vår sons förlossning och ser att bilen har fått rutorna inslagna, dörren uppbruten etc. Ringde runt flertalet verkstäder som varken var intresserade eller kunde fixa skadorna inom rimlig tid, då jag var beroende av bilen. MB Bilverkstad fixade bilen under en vecka och det inkluderade även plåt och lackarbete, allt proffsigt utfört. Viktigt att tillägga är att försäkringen tog kostnaden och priset kan inte tas med i betyget utan snarare; Utförande + bemötande som är nog så viktigt. //Lukas

S
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Sämsta stället som finns, synd om personalen som får arbeta under en diktatur. Kan bara instämma med de andra om detta, de som skriver goda omdömen har troligtvis haft ren tur och fått träffa trevlig personal som finns där. Men det uppväger inte för det andra rent lurendrejare. Att omdömena på detta företag är så väldigt olika, visar på att det är något som inte stämmer med verkligheten.

Micke W
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Kan inte ens rekommendera detta ställe till min värsta fiende. Att Sven sitter kvar där det fattar jag inte. Dom lurar många o dom lura försäkringsbolag på alla kalkyler dom gör.Dom pratar mycket skit om sina gamla anställda som har jobbat där. Lura sina anställda. Titta på deras hemsida att dom har lagat en Tesla dom får inte ta in en sån bil på sin verkstad. Han såg också helst att jag betalade kontant.

David J
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Sjukt bra företag!! Fixade till o med en liten grej som inte ingick i reparationen. Inget stort, men fortfarande! 5a från mig!

Robert F
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Förstår faktiskt inte varför alla dessa negativa kommentarer. Kanske har med att jag inte var i kontakt med Sven? Var verkligen trevlig bemötande och serviceminded personal, höll vad de lovade. Nu rullar min pärla som den ska. Tack för servicen MB Bilverkstad!

Hanna B
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Kan inte ens rekommendera detta ställe till min värsta fiende. Är otroligt upprörd över det oprofessionella bemötandet vi fått. Där råder alltid stor förvirring på stället. De håller aldrig tider som bokats in. Att de ens får något gjort där kan jag inte förstå. Sven är arrogant, oserviceminded och besserwisser som borde gå i pension snarast. Försökte få mer betalt för något han sagt ett annat pris för. Ville höja sina priser för att andra tar mer. Info: de kan ta mer betalt för att de levererar högre kvalité på utförd...

Tobias F
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Hej, detta är ett rent kriminellt företag. De hade vår bil inne för rutin och sedan började de ringa om än det ena och det andra. Rent nonsens, kamremmen var för löst spänd!, när de skulle sätta på nya däck kärvade en mutter, då kunde plötsligt servorn skadas vilket skulle bli dyrt såklart. Jag åkte dit och bad att få ut min bil omedelbart. Den stackars receptionisten lämnade ut mina nycklar direkt. Hon var van! Det märkliga är att stora försäkringsbolag som exempelvis trygg Hansa använder dem. Det är därför jag...

K
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Som tidigare nämnt så är detta ett företag att akta sig för. Vi hade kontakt med Sven. Vi begärde att få se papper på vad de gjort med bilen. En helt vanlig fråga och rättighet som kund då de sade att de lagat bilen där de titlerade problemet som "fel på en säkring", självklart kostar felsökning men hur kan det landa på närmare 4 lappar? Personen i fråga höjde rösten, satte näven i bordet och bad oss gå därifrån - en känslig fråga och vi fick känslan av att detta hänt förr. Han ville inte lämna ut några papper. Efter...

Nils U
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Ett hopplöst företag. Jag drog företaget inför ARN. Änr. 2013-11446, där jag tyvärr förlorade pga. dåligt bevisunderlag.

Claes J
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Otrevlig kille den där Sven. Dåligt kundbemötande. Luddiga prisangivelser. Ingen spec. Överpris, nästan det dubbla jmf m annan verkstad. (Har kollat i efterhand.) jag befann mig i knipa så Sven passade på att utöva lite utpressning också: Allt till ett överpris eller inget jobb utfört Personalen jag kom i kontakt med var trevlig. Men GU fan vilken chef! Håll er borta och välj annan verkstad.

Ursula v
Skrev om Mb Bilverkstad HB

En mardröm som aldrig tar slut om man lämnar bilen där. Första gången jag lämnade min krockskadade bil där så fungerade alt bra. Men när jag lämnade bilen andra gången så lyste en kontroll lampa som inte hade lyst när jag lämnade in den. Eftersom krocken inte var orsak till att lampan lyste och inte de ihäller fick jag betala för att laga och släcka lampan. Efter en och en halv vecka börjar lampan lysa igen. Jag lämnar in bilen för reklamation och får en lånebilen. När det har gått fyra dagar vet jag fortfarande ingenting...

Micke W gillar detta
Jacob A
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Tack för bra service. Fick inbrott i min husbil i början på året april 2013. Kontaktade flera olika firmor för prisförslag och hjälp men många,/alla som jag var i kontakt med var väldigt långsamma och ointresserade då det var en äldre husbil från 1989 och man tyckte det var ett för tidskrävande jobb att hitta delar. Jag höll på att ge upp tills jag av en slump stötte på Mb bilverkstad då jag sökte hjälp att byta glasruta hos Carglass vägg i vägg med MB bilservice. Tyvärr skulle Carglass ta fler månader på sig...

ronny p
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Tack för fin och snabb reparation. Med trevligt bemötande. Tack för jobbet ni gjorde på min Mazda,6 . Den blev som ny. Kommer säkert att anlita er igen. Särskilt Tack till plåtslagare och lackerare! / Nöjd kund.

Sandra
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Detta företaget är rena skämtet. Aldrig blivit fått ett sådant illa bemötande som kund som jag fick av Sven på MB bilverkstad. Att de sedan tar överpriser och inte kan sina saker gör saken bara värre. Och naturligtvis som andra nämner så skulle allt betalas kontant och inte med kort! Ifrågasätter man vad de egentligen gjort med bilen så får man en utskällning. Och att föra ett samtal med Sven går absolut inte, han vägrar förklara vad de gjort med din bil, allt man skall göra är betala för ett uruselt utfört arbeta som sedan fick utföras på nytt hos annan bilverkstad.

Helena A
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Var till en början nöjd med den hjälp och service jag fick av min bil. Har anlitat denna verkstad sedan slutet av 2006, men har nu bytt eftersom jag flyttat. Verkstaden som jag anlitar på nya orten upptäcker då en lagning som gjorts på MB, men som jag inte fått information om att den gjorts. Tydligen hade inte heller bromsolja fyllts på, fast det borde varit gjort. På specifikationen stod det att byte av glödlampor gjorts, men det hade inte gjorts - de hade bara kontrollerats fick jag reda på när jag ifrågasatte "bytet"....

Jullis J
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Väldigt Dåligt företag! Sämsta bemötandet jag upplevt!! Den jag talade med som hette Sven skällde ut mig för jag undrade om den väldigt dyra fakturan på sevicen jag beställt. Om jag ville ha min bil så var det bara att betala sa dom! Känner mig väldigt lurad men orka inte ta strid. En annan firma jag talade med strax efter sa att det skulle kosta halva den summan jag betalade på mb bilverkstad. Han kallade mig desutom för kanakas, vilket jag tog för att vara invandrare, för jag är ganska mörk. Men inte stämmer, är svensk! Väldigt tragisk gammal man!

Adam B
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Sven är inte rolig att ha med att göra när det kommer till att betala med faktura, fick även jag en mindre utställning för att jag inte kommit med kontanter då jag redan från början visste vad jobbet skulle kosta. Kort innebär mycket administration och avgifter (bokföringen av inkomst som blir dyrt säkert pga. skatt) de lönar sig väl att jobba under disken. Detta var ett tag sen och kommer inte på frågan att ta hjälp utav dessa mer.

Mister J
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Ett jobb som enligt en annan firma, som jag kontaktade efteråt, skulle den reparation jag gjorde ha kostat mellan sex och åtta tusen. Inte elva som jag tvingades betala. MB Bilverkstad ringde flera gånger upp och bad mig godkänna belopp och eftersom jag verkligen behövde bilen snabbt sa jag ja. De vill också ha betalt kontant. När jag frågade om det fanns kortbetalning så blev svaret svävande och de menade att kontant var bäst. När jag på plats frågade om faktura blev jag av delägare Sven rent ut sagt utskälld. Tillslut...

xxx x
Skrev om Mb Bilverkstad HB

den gången bilen var inne här så blev allt bra gjort och personalen var hjälpsam.

Anders B
Skrev om Mb Bilverkstad HB

Riktigt duktiga killar och tjejer här! Toppenresultat på bilen varje gång jag varit där. Snabbstädar till och med bilen åt en. Får i alla fall mig att vilja komma tillbaka.