McCarthys Snickeri & Bygg

McCarthys Snickeri & Bygg

Ring 070-789 02 56 www.mccarthysbygg.se

Vi är ett mindre företag med bredare kompetens! Vi är ett team av 3 målare, 3 snickare och en kontorist. Tack vare vårt starka nätverk av hantverkare och samarbetspartners kan vi ta på oss stora projekt, trots att vi är ett litet bolag. Några av våra projekt innefattar inredningen i flera Acne och Efva Attling butiker, make-over...

42 omdömen om McCarthys Snickeri & Bygg

Gunilla Christina J
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi lät reparera och måla allt trä runt altan och pool, fick tre grindar byggda plus en liten bastu med samma fina detaljer som vårt hus har. Vi är jättenöjda med arbetet som är både noggrant och snyggt utfört! Mycket bra och trevlig kontakt hela vägen med Shem och hans medarbetare och Shem har verkligen sinne för design. Kan varmt rekommendera detta företag!

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Ulf Gustaf Daniel H
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Jättenöjd med jobbet. Fick kyl och frys inbyggd med skåp ovan. Kommunikationen funkade fint. Vi är supernöjda.

Tack Ta hand om varandra I dessa galna tider 😉

Lars Ingemar E
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Hjälpte mig snabbt och proffsigt!

Shem M gillar detta
Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack för de fina orden ta hand om frun Hoppas att de blir bra med benen 👍

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

GARETH W
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Needed some expertise and help with installation of a new kitchen counter top. Shem got the job done quickly and professionally plus shared lots of knowledge and advice with me. Thank you and highly recommended!

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack och gott nytt år Hoppas att frun blir glad När köket får ett bänkskive lyft

Moa L
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi fick under sommaren hjälp av McCarthys Snickeri och Bygg med att bygga ny altan, inkl en del med tak. Shem kom med bra lösningar där vi hade kört fast i planeringen. Professionellt jobb med fint resultat! Mycket lätta att samarbeta med och höll vad de lovat. Även byggplatsen hölls ren under arbetets gång, vilket uppskattas. Ett plus får också ges till simultankapaciteten; att på samma gång spela fotboll med mitt ena barn, få en kanna vatten hällt på sig av det andra, och ändå kunna föra en konstruktiv dialog om arbetet på samma gång, är det inte många som klarar...

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack Moa De va super kull att hjälpa er och saften som ni koka va värds klass Kan man få en på tår 😃 Ta hand om alla stor kram

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 73 omdömen 4.4 av 73 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Carola R
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Kan varmt rekommendera Shem och hans team. Använde McCarthys när jag skulle renovera mitt kök. Grabbarna jobbade effektivt och gjorde ett mycket snyggt jobb. Trevliga med hög servicenivå. Well done!

Anna V
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Supertrevliga, skickliga, flexibla och håller sin deadline. Kommer med bra lösningar och förslag utifrån sina erfarenheter. Vi renoverade hela lägenheten där de även platsbyggde en del förvaringsutrymmen. Bästa hantverkare vi haft! Tack Shem och ni alla som var delaktiga i vår renovering ❤️! /50 shades of grey på söder :)

Anna V gillar detta
Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

De va super trevligt De är alltid kul me tjejer som har ett öga för inredning. Även om dom alla grå skalorna gav mig gråa hår ❤️

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Tomas M
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Tack för ett fantastiskt utfört arbete med vår tillbyggnad!

De va ett kull jobb Tack hälsar vi på McCarthys

Anders H
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi letade runt en del efter snickare för att hjälpa oss med en Pergola (med glastak) till vårt hus. Efter besök av Shem på McCarthy bygg och efterföljande offert så såg vi ingen anledning att leta vidare, vilket också visade sig vara helt rätt beslut. Shem och de andra snickarna var helt enkelt grymma: trevliga snickare med yrkesstolthet som förstod precis vad vi ville ha (och föreslog förbättringar av vår initiala design) baserat på våra diskussioner och som utförde arbetet med glädje och hög kvalité. Vi kunde inte vara nöjdare med jobbet.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Lars B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Mycket trevligt och professionellt bemötande av samtliga snickare. Vi fick hjälp med att bygga altaner i våran förening och jag tycker det vart väldigt bra, dom har en känsla för dom små detaljerna som gör att det blir ett väldigt bra resultat i slutändan. Kan varm rekommendera dom om man vill ha ett företag som verkligen vet vad kvalitet på arbetat dom utför.

Per G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Mycket trevligt bemötande från första samtalet tills hela jobbet var klart med att fixa bättre takfotsventilation samt uppsättning av takränna på huskupan. Grabbarna jobbade snabbt, effektivt och visade verkligen att de var byggproffs samt var noga med att det skulle bli ett bra och snyggt jobb som jag skulle vara nöjd med. De överträffade verkligen mina förväntningar. De gav mig också råd om ytterligare åtgärder för att komma till rätta med det svartmögel jag fått på undersidan av huskupans tak. McCarthys Snickeri & Bygg kan verkligen rekommenderas som ett proffsigt företag.

Målerifirma Alfred Holm
4.4/5 i betyg av 322 omdömen 4.4 av 322 omdömen

Anrikt och ansvarstagande företag som alltid levererar det de lovar.

Staffan P Staffan P
Camilla W
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Bygge av takad altan i föreningen. Mycket fint resultat. Oenighet kring timfaktureringen drar ner mitt förtroendebetyg. Utförandet av själva byggjobbet är dock av hög kvalité.

Malin E
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Hej! Vi fick ett jätte bra bemötande från Shem och även Dick som skrev offerten. Vi träffade ca 5-6 olika byggfirmor men tog McCarthys för att vi hade sett på internet att de fått bra betyg från de som tidigare anlitat dem och dels för att vi tyckte om dem från början. De var ej de som gav det billigaste priset. Det som först skulle ta ca 1 månad tog ca 7 månader, men Shem och han team såg ändå till att 2 vuxna och 2 barn kunde bo mitt i allt bygge utan att störas. Att det drog ut på tiden var bland annat en leverantör...

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 174 omdömen 4.7 av 174 omdömen

Susanne E
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Mycket trevligt bemötande. Proffsiga hantverkare som höll städat och snyggt omkring sig. Högsta betyg. 👍

Eva G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Ett oerhört proffsigt gäng som jobbar snabbt, effektivt, noggrant och är dessutom trevliga.. Shem ger många goda råd och har ett utpräglat sinne för design. Noggrannheten och finishen på arbetena för tankarna till möbelkvalitet. All ombyggnad/tillbyggnad medför förändrade dragningar på el etc, vilket har medfört snabba (inga quickfix) och klockrena lösningar. Vi har anlitat dem till panelbyte av huset samt bygge av ett uterum. Allt är till full belåtenhet och vi kan verkligen rekommendera dessa proffs. Eva och Janne

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

tack så mycket för de fina omdömet jag hoppas att ni få många sköna kvällar i ute rummet ! mvh shem

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Gustav B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi har i flera projekt arbetat tillsammans med McCarthys bygg och leveransen har alltid varit mkt bra. För oss som arbetar med att designa utemiljöer är det otroligt viktigt att ha bra hantverkare man kan lita på när man skall leverera projekt till sina kunder. McCarthys är tryggt att jobba med då dom håller vad dom lovar och levererar hög kvalitet i utförda arbeten. Vi på Bengtsson Design ser fram emot flera framtida projekt tillsammans! Med vänlig hälsning, Gustav

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack Gustav de är kul att jobba med likasinnade med ett öga för detaljer , i dag är det unikt med människor som brinner för vad dom gör och skapar och det märks så tydligt att ni på Bengtsson Design älskar det ni gör ! Mvh Shem

Pernilla B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi kan inte annat än varmt rekommendera McCarthys Snickeri! Hos oss har de förädlat en stor altan - byggt en utemiljö med matplats under glastak och utekök, samt platsbyggt stora cortenplåtsrabatter för att få en lummig och insynsskyddad känsla. De levererar alltid toppkvalitet på utförda arbeten som vi kommit överens om och de gör det på utsatt tid. Dessutom så är de ett härligt, kreativt och personligt gäng vilket i vårt fall avslutades med en gemensam grillunch för att vi var så nöjda och glada med slutresultatet. Vi...

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack Pernilla och Freddan för dom fina orden ! Det är härligt att hjälpa kunder som är så varma och trevliga som ni , Ta hand om er och alla barnen ! Shem

Moderna bad
4.5/5 i betyg av 106 omdömen 4.5 av 106 omdömen
BadgeThreeYears

Det här är andra gången jag köper deras tjänster (lägenhet och villa) och för andra gången nöjd från start till mål. Trevligt bemötande, kon

Eva B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Jag har samarbetat med McCarthys Snickeri & Bygg vid flera tillfälle via mitt företag, Bengtsson Design. Shem och hans team är mycket effektiva och noggranna i sitt arbete. De visar yrkesstolthet i allt de gör.

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Eva de är alltid lika trevligtatt ha me dej och gurra att göra tack för de fina orden Med vänlig hälsning, Shem

Nina
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Så otroligt professionella, noggranna och kunniga! Shem på Mc Carthys har byggt min dröm walk-in closet som bara är en av de få saker som han har fixat i min lägenhet. Han har ett öga för detaljer som ingen annan och utför sitt jobb tills allt är perfekt! Servicen är på topp och han lyssnar verkligen på sin kund. Det är svårt att hitta bra hantverkare nuförtiden, men jag vet att jag har hittat de som jag kan lita på och för framtida jobb finns det ingen tvekan om att anlita McCarthys. Jag vill ge mina varmaste rekommendationer och vet att alla som anlitar McCarthys kommer bli mer än nöjda!!

Shem M gillar detta

Tack Ninna För de finna orden Med vänlig hälsning, Shem

EnskedeByggarna AB
4.7/5 i betyg av 31 omdömen 4.7 av 31 omdömen
Badge2018

Johan
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

McCarthys Snickeri hjälpte mig med att lägga trall och bygga en odlingsbänk på min balkong. Shem kunde ge bra tips på material, design och konstruktion - och det blev riktigt bra! Det är alltid roligt att anlita proffs som har kunden i fokus, levererar vad de lovat och är bra på vad de gör. Om jag behöver snickeriarbete igen i framtiden vet jag vart jag kommer att vända mig. Rekommenderas varmt!

Malin U
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Ibland har man tur! Sådan otroligt bra service, håller tider, bra pris och dom har förstått att kunden ska vara i fokus! Efter en halvrenoverad lägenhet som blev suuuuuper håller dom som bäst på och platsbygger en garderob som håller på att bli otroligt fin. En design ritad av Shem själv. Kan ge dom varmaste rekommendationer att anlita dom!

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen
BadgeFourYears

Andres G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Svårt att hitta en mer proffsig bygg firma. Jag och min fru är otroligt nöjda med deras jobb! Rekommenderar dessa starkt, använder ni inte de så förlorar ni själva på det. Tack som fan för jobbet!

Irja A
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Shem McCarthy har mina varmaste rekommendationer! Det är alltid kul att ha att göra med ett proffs, och det är precis vad Shem är. Han sätter kunden i fokus och har en enorm kunskap inom sitt yrke. Dessutom har han en yrkesstolthet utöver det vanliga och skulle aldrig lämna ett halvdant jobb efter sig. Shem tar sig tid, lyssnar och har väldigt mycket klokhet och råd att komma med.

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack Irma jag tror jag rådnar lite Ta hand om familjen Är de någe så hör av er Med vänlig hälsning, Shem

Badrumsdröm Stockholm
5.0/5 i betyg av 33 omdömen 5.0 av 33 omdömen
Badge2023

Mycket sympatiskt företag. God dialog med Panos som alltid var tillgänglig och höll vad han lovade. Perfekt slutresultat. Rekommenderas varm

Martin
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Snabba och håller vad de lovar. Bra slutresultat, vi kommer anlita dem igen!

Irene S
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Trevligt bemötande från början till slut av företaget. Snabb och redig kontakt där jag som kund kände att mina behov tillgodosågs på ett mycket bra sätt. Behövde hjälp med att göra en skafferidörr i köket som skulle se ut som mina andra gamla köksluckor och göra en inredning till ett skåp. Mycket nöjd med resultatet. Ett företag jag kan rekommendera.

Svar från McCarthys Snickeri & Bygg

Tack iren För de finna omdömet Tveka inte om du behöver hjälp Med vänlig hälsning, Shem och grabbarna

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Ann Z
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Jag är mycket nöjd på alla sätt och vis med det arbete som utfördes åt mig i början av året (2015). Hela lägenheten (väggar, tak och snickerier) har målats om och det har blivit så lyckat. Väggarna var tapetserade från början men har spacklats helt släta och sedan målats. Taket bestod av betongplattor med djupa & markerade skarvar som spacklats igen och taken är nu släta och fina. Ett fantastiskt fint hantverk med känsla för kvalitet och detaljer. Förutom detta har bemötandet varit trevligt, glatt och punktligt och överneskommelser har hållits. Mina förväntningar har helt klart överträffats.

Henrik M
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Trevlig kille med koll på det han gör, dessutom öppen för att testa nya saker där man ser att byggandet i Sverige idag inte når upp till kraven. Innovativ samt nytänkande med ett trevligt bemötande!

Tack Henke För dessa finna ord Ha en supper helg

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Oskar W
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Sympatisk målare som hjälpte oss med köket. Väl utfört arbete som överensstämde med överenskommelsen.

Klas T
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Ringde McCarthys för en offert på ett jobb. Jag skulle återkomma veckan efter pga arbete i skärgården. Utan att de behövde så ringde De upp mig! Jag hade då beslutat mig för att göra jobbet själv trots allt. -"Ok, inga problem". Och sen fick jag värdefulla tips om hur jag skulle gå tillväga istället. Det kallar jag service minded! Föredömlig kontakt och fint bemötande!

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Sebastian T
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Trevlig och kompetent personal. Rekommenderas!

Simon C
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Bra bemötande. Gjorde ett bra jobb!

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Margareta S
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

McCarthys Snickeri&Bygg renoverade mitt kök.Jag upplevde dom som väldigt professionella yrkesmän och jag fick ett trevligt bemötande.Jag var osäker på hur jag ville ha mitt kök med färg,tapetval mm ,som lekman är det inte så lätt att se hela bilden framför sej.Shem McCarthy tog sej tid,satte sej ner med mej och gav mej goda råd,han hjälpte mej mkt,resultatet blev över förväntan.Jag vill varmt rekommendera McCarthys Snickeri&Bygg. Mvh Margareta S

Thomas H
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi fick ett väldigt trevligt bemötande när vi beställde byte/målning av ytterpanel samt tilläggsisolering av yttervägg. Arbetet utfördes väldigt professionellt,snabbt och effektivt och på de dagar vi bestämt. Som sammanfattning kan jag varmt rekommendera Mc Carthys Snickeri & Bygg. De gjort ett bra arbeta på utsatt tid samt det var aldrig några problem om något behövde fixas.

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 434 omdömen 4.8 av 434 omdömen

Mimmi G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Mycket proffsigt bemötande. Förråd, altan, fönsterluckor och spaljé med utsmyckning till ett befintlig hus. Gjordes enligt ritningen med några bra förslag och tips som vi fick var genomtänkta och som passade till husets utseende. Snabbt och effektivt arbete av kunniga och serviceinriktade killar. Kan varm rekommendera.

Anna-karin H
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Hög kvalitet på jobbet. Snabb och bra återkoppling och kommunikation med arbetsledare och hantverkare. Personligt och trevligt bemötande! Anna-Carin Hall

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Jan-åke G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Seriöst bolag, som lever upp till sina höga ambitioner.

Kerstin T
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Rekomenderas varmt. Mycket kunniga med snabbhet och är pålitliga. Gör bra arbeten.

Magnus B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Pålitliga och snabba! Har gjort ett super arbete hos oss.

Gill H
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Superduktiga, snabba och ett riktigt kvalitetsjobb. Ett lyckokast.

Filiz G
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

McCarthys är ett superproffsigt företag som vi anlitade för att byta ut alla dörrar och foder i vår bostad. De fixade allt väldigt prydligt och snyggt och höll också tiden. Vi är väldigt nöjda och skulle inte tveka att anlita dom igen! :)

Lottie B
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Vi rev en vägg och fick en mycket fin slutprodukt i form av ett stort rum med en snygg övergång mellan ytorna. Arbetet utfördes snyggt och prydligt, i tid och med ett vänligt bemötande.

Tommy R
Skrev om McCarthys Snickeri & Bygg

Oerhört ambitiöst gäng som jobbade direkt när de kom tidigt på morgonen och under hela dagen utan längre lunchraster eller annan frånvaro. Mycket god kvalitet på jobbet som utfördes noggrant. Bra dialog mellan arbetsledning och kund. Bytte panel på kedjehuset samt fixade garagetakets utskikt. kan rekommendera företaget. Fick även en skriftlig offert före som följdes samt jobbet påbörjade och färdigställdes i tid.